Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember

Recommended Posts

Skrevet
10 minutter siden, Christine skrev:

Eww! Ene bikkja mi kastet opp i håret mitt nylig. Deilig altså! :| 

Det hørtes ikke særlig deilig ut! Burde kanskje si meg fornøyd med at oppkasten ihvertfall ikke havnet på meg. :teehe:

• Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

Skrevet
3 minutter siden, mushi skrev:

Ligg med hodet høyt.

Prøvde, funker dårlig når det kiler i halsen uansett.... Sutta på halspastiller og, men det hjelper jo nada :P

Skrevet

Kjøpe sykkellys med silikonfester fra Europris til udyra er det beste jeg har gjort på lenge, kan endelig gå tur uten den store magliten og refleksvester :D 

Nå kan jeg ikke forsvare kjøp av Orbiloc senere, da :P

Skrevet
6 timer siden, Debbie skrev:

Nå har frøken gullmynt fått løpetid- bare 8,5 mnd siden sist...

Bare 8.5 mnd?  Eller mente du uke? :)

Prøve å sove litt snart, lang dag i morgen! 

Guest Klematis
Skrevet

Haha. La meg i senga,Bizi kommer og står oppå brystet mitt mens halen går i alle retninger og hun står å ser på meg og gir meg både koser og nusser. Så legger hun seg ved siden av meg og kommer med noe som høres ut som et fornøyd sukk. Fine,fine lille jenta mi.

Skrevet
8 timer siden, Pringlen skrev:

Ha ha :D Minner meg om en kunde jeg hadde i dyrebutikken jeg jobbet før. De hadde stort akvarie, og barnet hadde funnet en hammer.......

Plutselig veldig glad for at gubben solgte sitt akvarium rett før ungen ble født:lol::lol::lol:

11 timer siden, Cloudberry skrev:

http://www.klikk.no/mote/altfordamene/mote/article712385.ece

Var ikke så veldig informativt da :P Jeg ooorker ikke kjøpe ny kjole, mest fordi det er så utrolig pes. Finner en gammel i skapet, og ordner noe som holder inn slapp kropp med svangerskapskilo på (hvor lenge etter fødsel kan jeg kalle ekstravekta for svangerskapskilo mon tro:innocent:)

Halvannet år, minst:innocent: 

Skrevet

Hundesport, altså bladet, er ikke noen veldig viktig ting i livet mitt, men akkurat nå kom jeg på at det må da være veldig lenge siden jeg har fått det? Husker ikke når, og husker ingenting av hva det handlet om. Finner faktisk ikke et eneste nummer under bordet her heller, der ligger bare haugevis av blader om hage og grønn politikk. :P  Kommer Hundesport veldig sjelden nå?

Skrevet
8 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Hundesport, altså bladet, er ikke noen veldig viktig ting i livet mitt, men akkurat nå kom jeg på at det må da være veldig lenge siden jeg har fått det? Husker ikke når, og husker ingenting av hva det handlet om. Finner faktisk ikke et eneste nummer under bordet her heller, der ligger bare haugevis av blader om hage og grønn politikk. :P  Kommer Hundesport veldig sjelden nå?

Ja, har gått fra månedlig til fire ganger i året tror jeg

• Like 2
Skrevet
9 timer siden, Pringlen skrev:

Ha ha :D Minner meg om en kunde jeg hadde i dyrebutikken jeg jobbet før. De hadde stort akvarie, og barnet hadde funnet en hammer.......

Hahahahaha :teehe:

Skrevet

Venter fortsatt på marsvinfødsel :sleep:  Marsvinet lurer meg med å bæsje bæsjen sin med rier, så jeg tror fødselen har starta sånn 20 ganger daglig :lol:  

Skrevet
3 timer siden, mushi skrev:

Ligg med hodet høyt.

Etter til sammen 7mnd med kikhoste kan jeg skrive under på at det å ligge med hodet høyt er det eneste som funker mot hoste. Hodet høyt og god luft i rommet.

Kjenner lungene skriker litt med tanken på å hoste til man besvimer av oksygenmangel igjen :pinch:

Skrevet

Mr. Eple har lagt seg til en ny og spennende vane, nemlig å skru av alarmen min før jeg er våken på morgenen. Jaja, så får man begynne med ekstra alarmer à la ungdomsskolen. 

Skrevet

Telefonen min vil ikke synkronisere kontakter med facebook lengre. Skjedde plutselig i går :(

Prøvd å søke masse på google, og det ser ut som det er et vanlig problem. Det er bare det at alle har skrevet om det i 2011...

Skrevet
33 minutter siden, Ozzy skrev:

Damir er 2 og et halvt år idag! Lille valpen begynner å bli voksen :wub:  

Lille fangguttepluttelutten! :heart: Gratulerer med dagen! :D Håper du får noe skikkelig digg å tygge på! 

• Like 1
Skrevet

Jeg vil ikke bli drapsmann! :( Folk må lære seg å bruke refleks! Fatter ikke at det skal være så vanskelig. Voksne folk bare jogger rett ut i veien i regn og mørke. Hva pokker innbiller de seg?? 

• Like 4
Skrevet
2 minutter siden, Wednesday skrev:

Jeg vil ikke bli drapsmann! :( Folk må lære seg å bruke refleks! Fatter ikke at det skal være så vanskelig. Voksne folk bare jogger rett ut i veien i regn og mørke. Hva pokker innbiller de seg?? 

Folk tror de lyser i mørket, der de tusler rundt i sine svarte vinterjakker uten refleks! Jeg skjønner ikke hvorfor ikke neongule refleksjakker er det høyeste av vintermote.:( 

Skrevet
3 minutter siden, Tekopp skrev:

Folk tror de lyser i mørket, der de tusler rundt i sine svarte vinterjakker uten refleks! Jeg skjønner ikke hvorfor ikke neongule refleksjakker er det høyeste av vintermote.:( 

Får lyst til å sveive ned ruta og fortelle dem at det gjør de IKKE! I dag var det en ungdom som gikk i svarte klær i svarte været på siden av veien. Jeg kommer kjørende bak i veldig lav fart, og så han ikke før det var centimeter om å gjøre! Gammel nok til å vite bedre! Argh. INGEN bruker refleks i denne byen. Kommer til å skje en ulykke. Håper bare ikke det er jeg som dreper noen.

Skrevet
1 time siden, Wednesday skrev:

Sykere enn i går :( Feber og full pakke. 

Huff :( håper gutta er friske nok til barnehagen i det minste 

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...