Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

45 minutter siden, Fillerya skrev:

Adele konserten må ha blitt utsolgt veldig fort :(

Ja, jeg logget meg inn før 10, når billettene skulle legges ut, men satt i kø i nesten en halvtime før jeg kom til salgs-siden, og da var alle billetter utsolgt. Jeg håper de setter opp ekstrakonsert :( Jeg så det faktisk fantes en venteliste for billettsalget til en konsert i Danmark, men jeg synes det blir så dyr konsert om jeg må reise ut av landet, finne hundevakt og alt det der. Særlig om jeg skal reise alene, og ikke kan ta det som vennetur.

Jaja, det var vel ikke meningen, da. Jeg har i hvert fall billetter til Adam Lambert - som utrolig nok enda ikke er utsolgt, kostet 1/3, og jeg oppdaget helt tilfeldig. Aner ikke folk hvor stor han er og hva slags scenekarisma han byr på? Jeg gleder meg faktisk mer til konserten med ham enn jeg gledet meg til Adele. Det er kanskje derfor Glam heter Adam Lambert, og ikke Adele :D

Nå har jeg rørt sammen røre til cookies som skal serveres på julekonserten, og de er så gode at jeg må forsøke å snike meg en smakstest. Martha Stewarts banan-, sjokolade- og valnøttcookies. De er skremmende gode. Det er røra også... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

1 time siden, Aslan skrev:

Jeg liker til vanlig å pynte meg akkurat på julaften, men nå som liksom ingenting passer, så sliter jeg litt mer. Jaja. Må jo finne på noe halvlurt til første juledag og, for da er det familieselskap. Skal tross alt feire med svigers i år, og selv om de er veldig laidback på alt sånt så kan jeg kanskje ikke stille opp i pysjbukse og en av samboers t-skjorter :icon_redface: 

Du kommer jo med en arving, så da må du vel kunne komme kledd i akkurat det du vil :lol: 

Foten verket som fy i morres, så da ble jeg hjemme. Snart halte meg ut på tur med jentene.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Du kommer jo med en arving, så da må du vel kunne komme kledd i akkurat det du vil :lol: 

Foten verket som fy i morres, så da ble jeg hjemme. Snart halte meg ut på tur med jentene.

Det syns jeg og :lol: "Det kommende barnebarnet syns mammaen sin skal få gå i pysj, hysj på dere" :teehe: 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ane skrev:

Uggs er vel kjent for mye dyremishandling av sau?

Leste om det nå, veldig fælt!!!

Jeg finner bare utdaterte artikler fra 2009-2014, hadde vært interessant å finne ut om de har prøvd å endre noe etter all kritikken. Jeg har jo vært motstander av Uggs selv, men der er jo fordi de er stygge. De jeg fikk denne gangen var ikke stygge og jeg kommer nok ikke til å la vær å bruke de selv om jeg er mer opplyst, MEN jeg kommer aldri til å kjøpe noe selv fra de ihvertfall :). Godt å vite da jeg er opptatt av slikt, men jeg visste ikke dette.

Det er litt rart at de fleste "populære" merkene blandt tenåringer har så mye dyremishandling bak seg (Canada Goose og Uggs og sikkert mange fler). Det kan jo ikke være umulig å lage klær /sko av ekte skinn og ull/pels/fjær ved å behandle dyrene humant??? Det overrasker meg gang på gang hvor grusomme folk kan være.

 

edit: https://www.uggaustralia.eu/animal-welfare-faq.html

Det ser jo ut som de ihvertfall har sluttet med "Mulesing" som de har blitt kraftig kritisert for tidligere.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg overlevde gastroskopi! Jeg fikk veldig mye beroligende, så jeg husker ikke så mye av det, rett og slett. Men de fant ut at det er et eller annet som ikke funker, for magesekken var full av galle som jeg visstnok kastet opp i bøtter og spann. Glad jeg ikke husker noe av det :P Men ikke så moro at lukkemekanismen ikke funker som den skal, da, men godt det ikke er noe enda mer alvorlig...

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Margrete skrev:

Fordi den bortskjemte ungen ikke kommer seg opp på egenhånd og morra syr puter under armene på han og nekter å innse at han på ett tidspunkt må klare seg selv :P

Ah. Jeg antar du ringer ham da, du er vel ikke med han til sørlandet? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Utstillingshelg. Jaudah, frøken fryd røyter som bare det, så vi får nå se om det er noe pels igjen på henne når vi er ferdige med henne i morgen. 9-åringen kommer fra Oslo for å bistå med å bade og børste henne, han gleder seg veldig til det. 

Jeg skulle egentlig møte opp i rottweilerringen for å få noen tips av instruktøren vår, men de starter kl 09 i morgen, og jeg kjenner at det utgår.  Så jeg får heller ta med meg snuppa og komme oss dit i tide til storpuddelen til kollegaen min skal vises fram for første gang.

Vi har ikke trent så mye i det siste, så vi tar det som en tur.:P Uansett hvordan det går så er i hvertfall Bizi en meget glad hund, og det kan ikke dommeren unngå å få med seg.:ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Margrete skrev:

Han reiser frem og tilbake ... Så jeg må få han opp og på toget innmari tidlig!

Det hørtes slitsomt ut. Hadde det ikke vært bedre å skaffe han en ordentlig vekkerklokke? :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Stine skrev:

 

Jeg prøver å holde meg borte fra henne, synes ikke hun er noe trivelig :P Men Ernst Otto Ropstad er jo "sjefen" for øyelyserene, også var jeg hos Anne Mette på Gjøvik dyreklinikk (Anicura) for litt siden, og var veldig fornøyd med henne!

Takk for alle dyrlegetips!

Æh, jeg har time hos henne på mandag :/ Kanskje jeg må prøve å få time hos Ernst Otto istedet.. Forbanner den j*vla telefonskrekken min!

 

Jeg skal også på utstilling i morgen.. Dette bildet av Nora X 2 ble tatt på mandag.. Vi blir ikke BIS for å si det sånn :lol:

20151201_180605.thumb.jpg.c3aa1cfc0f38f8

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, 2ne skrev:

Det hørtes slitsomt ut. Hadde det ikke vært bedre å skaffe han en ordentlig vekkerklokke? :lol: 

Han har jo! Han har en slik en ting som går berserk når den ringer og faller ned fra bordet og triller vekk. Funker fint, problemet er at han står opp, slår den av og går å legger seg igjen. Så han får en til i år også :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
1 minutt siden, Monab88 skrev:

Takk for alle dyrlegetips!

Æh, jeg har time hos henne på mandag :/ Kanskje jeg må prøve å få time hos Ernst Otto istedet.. Forbanner den j*vla telefonskrekken min!

 

Jeg skal også på utstilling i morgen.. Dette bildet av Nora X 2 ble tatt på mandag..

20151201_180605.thumb.jpg.c3aa1cfc0f38f8

Å herregud for en mengde!! :o
Vanskelig å se for seg hvor mye det kan bli, men husker jeg så et bilde av en Samojed som ble børstet en gang. Det lå jo omtrent en hel hund igjen ved siden av. Dette bildet skal mannfolket få se, så kan han slutte og si at det ligger pels "overalt" etter mine :P 

Akkurat nå, Margrete skrev:

Han har jo! Han har en slik en ting som går berserk når den ringer og faller ned fra bordet og triller vekk. Funker fint, problemet er at han står opp, slår den av og går å legger seg igjen. Så han får en til i år også :P

Noen påstod at de skulle kjøpe en sånn til meg... 
Da fikk de beskjed om at for meg blir det ikke noen god morgen. Og antakelig så blir det en meget vond morgen for vedkommende som kjøper den... 
B-mennesker som må ha 2 kopper kaffe for å fungere skal så absoutt ikke bli presentert for slikt! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12241435_10156181869830136_4134592846531

I går hentet jeg julekort som var laget med gamle bilder, og i natt kom det snø som ga dette perfekte julekortmotivet... Jaja, vi koser oss med snøen uansett hvem som får sett det, og jeg har inntil det motsatte er bevist verdens beste trio. Nå skal to av dem bades, men jeg tror den ene må bli i kveld, rekker ikke to på en time. Glam har mest pels, så han trenger mest tid på å tørke, så da får jeg dusje ham nå. Foenix har så lite pels at hun kunne jeg tatt i morgen tidlig om jeg gadd.

Jeg hadde lyst til å ta bilder ved den grana og steinmuren i bakgrunnen, men det er gjerdet inne på naboens beite. Jeg må få bygd meg et par meter med fin steinmur til neste års julekort. Og så ei fin granbuske :D

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på fest i kveld, til noen som bor sånn omtrent 500 meter fra meg. Altså har jeg en sjelden mulighet til å drikke vin, trenger ikke bil! Jeg har også en sjelden mulighet til å bruke mine fine svarte støvletter med relativt høye hæler. Men tenk dere den hjemturen da. På holka, med vin innabords og på høyhælte støvletter. 

d97000ad-03f8-4f64-9731-eef1565ec1eb.jpg

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, *Kat84* skrev:

Å herregud for en mengde!! :o
Vanskelig å se for seg hvor mye det kan bli, men husker jeg så et bilde av en Samojed som ble børstet en gang. Det lå jo omtrent en hel hund igjen ved siden av. Dette bildet skal mannfolket få se, så kan han slutte og si at det ligger pels "overalt" etter mine :P:P

Og dette var bare etter 5 min første dagen, det er fortsatt MYE som skal av:blink: 

Vi lagde forøvrig en hel hund under første røytinga hennes :P

FB_IMG_1449236484964.thumb.jpg.4959e8323

  • Like 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pippin&Symra skrev:

Jeg skal på fest i kveld, til noen som bor sånn omtrent 500 meter fra meg. Altså har jeg en sjelden mulighet til å drikke vin, trenger ikke bil! Jeg har også en sjelden mulighet til å bruke mine fine svarte støvletter med relativt høye hæler. Men tenk dere den hjemturen da. På holka, med vin innabords og på høyhælte støvletter. 

d97000ad-03f8-4f64-9731-eef1565ec1eb.jpg

Ta med en spark?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Monab88 skrev:

Og dette var bare etter 5 min første dagen, det er fortsatt MYE som skal av:blink: 

Vi lagde forøvrig en hel hund under første røytinga hennes :P

FB_IMG_1449236484964.thumb.jpg.4959e8323

Ah, har du sett... En gang var jeg fast bestemt på at jeg skulle ha Berner. hadde jeg sett dette bildet da, hadde det også vært et motargument på pelsfronten :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Margrete skrev:

Han har jo! Han har en slik en ting som går berserk når den ringer og faller ned fra bordet og triller vekk. Funker fint, problemet er at han står opp, slår den av og går å legger seg igjen. Så han får en til i år også :P

Kan jeg få foreslå en sånn madrassgreie med strøm, som slår seg på etter at han har stått opp og slått av vekkerklokka? Bare et lite støt i det han legger seg igjen, det er ikke så slemt vel? :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ernst Otto var på ferie og hadde ikke ledig tid før på nyåret. Da får vi prøve Jessheim-dama, hun har iallefall veldig lang erfaring om ikke annet.

Ferdigpakket og klar for å reise til Toril!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, *Kat84* skrev:

Ah, har du sett... En gang var jeg fast bestemt på at jeg skulle ha Berner. hadde jeg sett dette bildet da, hadde det også vært et motargument på pelsfronten :P 

Jeg tviler på at berner-røyting er noe verre enn beauceron-røyting - en bernertispe røyter i forbindelse med løpetid, og etterlater seg hårballer det er lett å plukke med seg. Det kan bli så godt som hårfritt på gulvet uten støvsuger eller feiekost. DET kan en ikke si om korthårede raser ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
1 minutt siden, SFX skrev:

Jeg tviler på at berner-røyting er noe verre enn beauceron-røyting - en bernertispe røyter i forbindelse med løpetid, og etterlater seg hårballer det er lett å plukke med seg. Det kan bli så godt som hårfritt på gulvet uten støvsuger eller feiekost. DET kan en ikke si om korthårede raser ;) 

Ja, det er vel sant nok ;)
Men jeg slipper å plukke så mye greier ut av pelsen hans når vi har vært ute i skogen. Ser for meg at disse Gærner Sennene lett går under kategorien borrelås :P
Har en Papillon for sånn, og det holder :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...