Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

1 minutt siden, Symra&Pippin skrev:

Under vurdering. Men kan man ikke risikere litt ... utfordrende gemytt på dem?

uhm... jo.... 

Saluki! :D *fnis* Kommer både med litt pelstell (børste ører og faner) eller uten noe som helst-  typ, dra over med en fuktig vaskefille kvelden før utsilling. 

 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Djervekvinnen skrev:

Idag tok Nitro sitt første dyr. Ei mus. :-( eller han slapp musa et par ganger siden jeg ropte Nei, og så ville han ikke ta den igjen,og musa virket ikke helt død,så da måtte jeg la Mynte ta den og hun hadde tydelig mer instinkter enn Nitro. Men de spiste den ikke.  stakkars musa.. 

I sommer knuste jeg to fuglebabiser (falt ut av redet og halvdøde) og en mus med stein på tur.  Måtte også kjøre ei due til dyrlegen for å avlive den. I fjor tok hun en hakkespett, to spurver, x-antall gnagere og ei moskusand (her hadde hun stukket av og den overlevde!). Kan ikke fatte hvordan hun finner alt det her i TO meter bånd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg elsker harehunder. 

Noen som kjenner en snasen harejeger i passende alder? 

90% er vel i passende alder +, hvor snasene de er vet jeg ikke :P Vet forresten om en haldenstøver som muligens trenger nytt hjem :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Pringlen skrev:

90% er vel i passende alder +, hvor snasene de er vet jeg ikke :P Vet forresten om en haldenstøver som muligens trenger nytt hjem :)

Er nok ikke aktuelt før om et par år. :)

@Perfect Image kanskje du kan lage en sånn til meg om et par år? Lys og jevn i fargen:

Lundehund.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Perfect Image skrev:

Jeg skal si ifra om jeg får en sånn kopi! :D  Den dukker opp utenfor døren din i en liten kurv med sløyfe på.

Herlig! :D

Ellers er det stort sett slutt på julesnopet her i huset. Har bare igjen noen karameller som ikke var så spesielt gode. Får vel pakke dem i meg i mangel på noe annet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også heier på lundehund, bare fordi de er fantastiske små vesen. Knytter seg enormt til folka sine, enkle å ha med overalt, omgjengelige og verdens fineste små klovner! Har man først eid en, så kan man ikke leve uten dem. Vanvittig enkel valpetid er det også, jeg kunne hatt 3 lundisvalper på en gang!

11026090_10153103414761293_5997469896469
:lol: 

Men sånn seriøst, ingen kan motstå dette vel:
163292_10150111609716293_411273_n.jpg?oh
Jeg trenger lundehund i livet mitt igjen...:heart:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Perfect Image skrev:

 

Får ikke vegg å quote meg selv. 

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Hvordan er lundehunden å ha løs?

Min virker til å bli utrolig knyttet til oss, så per dags dato er jeg ikke redd for det :P  Litt spent når hun er eldre, men hun er veldig flokk tilknyttet nå ihvertfall. Trener mye på innkalling nå :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Timmiansen har vært hos kiropraktoren sin i dag. Han hadde fått seg en ekstra trøkk i nakken etter all hostinga og nysinga. Han fikk kiropraktisk behandling og laser. Hun serverte som vanlig pølse når hun gjør ting med han som er ubehagelig eller skummelt,og hun synes han er veldig sjarmerende. Hun fikk faktisk suss av han i dag også,og det virker som at han har skjønt at vi prøver å hjelpe han. Det var en annen hund der før oss,som nesten ble avlivet for 2,5 år siden, så kom han til Renate,og fikk et nytt liv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Snoffe skrev:

Hvordan er lundehunden å ha løs?

Holder seg nært. Shensi benyttet seg aldri av friheten da, for hun dingla bare rundt føttene våre uansett. Hun gikk aldri lengre unna enn toppen 10 meter, og om hun mot formodning skulle miste oss av syne, eller vi bare fortsatte å gå, så kom hun som en rakett.

Shensi gikk stort sett alltid løs det første leveåret sitt (fra hun var åtte uker var hun klistret til føttene våre), men siden vi ikke trente nok på passering, så måtte hun bruke bånd der det var mange hunder. Ikke fordi hun nødvendigvis sprang bort, men vi gadd ikke ta sjansen heller :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, 2ne skrev:

https://www.youtube.com/watch?v=lQ6-nCLeDsI 

Hello craving for some french fries
I did one push-up and I cried

:lol: 

Herregud, den er så bra. :lol: Sett den flere ganger nå :P 

Og det slår meg at jeg enda ikke har hørt hele originalversjonen :lol: Bare denne og Østfold-versjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

På 25.12.2015, 15.36.09, Tekopp skrev:

Tenkte på dere I dag, bra å høre at scarlett er I bedre form. Fortell gjerne litt om hvordan livet med tre føtter er for henne etterhvert emoji4.png

Takk! Vi er spente, men hun virker så og si i normal form nå, hun vil ut å løpe!

På 25.12.2015, 15.49.56, Mud skrev:

Blir veldig spennende å følge med på fremgangen hennes.  Tipper hun klarer seg helt fint med 3 bein! 

Ja det tror jeg også, selv om jeg synes det er fælt å se på fremdeles. Det mangler jo et helt ben :P

På 25.12.2015, 21.43.48, Snoffe skrev:

Jeg har tenkt litt på deg og Scarlett de siste dagene, og hadde planer om å spørre hvordan det gikk :) Fint at det går bra, men trist at det endte med amputasjon. Håper du oppdaterer oss på hvordan hun klarer seg med 3 ben. 

Takk! Hun er sitt gamle seg nå, så vi gleder oss til å få tatt stingene neste uke. Da skal vi begynne å gå tur :D

På 25.12.2015, 22.41.31, Mirai skrev:

Har ikke lest denne tråden regelmessig i det siste, så har ikke fått med meg historien til Scarlett. Så fælt!! Hvilket bein var det? Håper det går bra fremover nå da! :/

Det var venstre bakbein som brakk/gikk ut av ledd. Det var det leddet nedenfor haseladdet, har glemt hva det heter. Men hun ser ut til å ha det bra nå, og det er jo det viktigste :)

Ellers så har jeg regnet sammen utgiftene, og vi har endt på 50 tusen over forsikringsgrensa nå, så totalt 80 tusen. Jeg blir kvalm når jeg tenker på det, jeg er jo bare student. Får dårlig skyldfølelse og, for de fleste av de pengene var øremerket vår store Asia tur neste sommer for å feira at jeg er ferdig med utdanninga, men tror ikke jeg hadde klart å avlivet grunnet økonomi uansett. Resten måtte jeg låne av pappa, han synes jeg er gal. Tror aldri jeg vil ha hund igjen etter dette her, har vært vondt på så mange måter. 

Men NÅ koser vi oss masse, vi sitter i sofaen og ser Disney filmer, spiser julekaker (for jeg klarte faktisk å bake 4 slag), og bare nyter stillheten. Det er så DEILIG med fri! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Dicte skrev:

 

Takk! Vi er spente, men hun virker så og si i normal form nå, hun vil ut å løpe!

Ja det tror jeg også, selv om jeg synes det er fælt å se på fremdeles. Det mangler jo et helt ben :P

Takk! Hun er sitt gamle seg nå, så vi gleder oss til å få tatt stingene neste uke. Da skal vi begynne å gå tur :D

Det var venstre bakbein som brakk/gikk ut av ledd. Det var det leddet nedenfor haseladdet, har glemt hva det heter. Men hun ser ut til å ha det bra nå, og det er jo det viktigste :)

Ellers så har jeg regnet sammen utgiftene, og vi har endt på 50 tusen over forsikringsgrensa nå, så totalt 80 tusen. Jeg blir kvalm når jeg tenker på det, jeg er jo bare student. Får dårlig skyldfølelse og, for de fleste av de pengene var øremerket vår store Asia tur neste sommer for å feira at jeg er ferdig med utdanninga, men tror ikke jeg hadde klart å avlivet grunnet økonomi uansett. Resten måtte jeg låne av pappa, han synes jeg er gal. Tror aldri jeg vil ha hund igjen etter dette her, har vært vondt på så mange måter. 

Men NÅ koser vi oss masse, vi sitter i sofaen og ser Disney filmer, spiser julekaker (for jeg klarte faktisk å bake 4 slag), og bare nyter stillheten. Det er så DEILIG med fri! 

:hug:

 

Jeg kan rapportere at både The perks of being a wallflower og Simon og eiketrærne er gode filmer. Anbefales på det sterkeste! Den siste er litt trist, mens den første er bare fin. :)

Hunden kan rapportere at lykken er å beine alt man har over snødekte jorder. Tror det er belgisk mynde jeg har...

Nå har jeg bare siste boka av Harry Potter igjen. Jeg skal begynne å lese den når jeg legger meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...