Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

7 timer siden, MarieR skrev:

AN revner hjertet mitt. Hun som har ziva på prøve kommer til å beholde henne. Jeg er kjempeglad for å ha funnet et fantastisk hjem til henne, men jeg gruer meg så vanvittig til en hverdag uten henne at jeg er kvalm. Fy fader så mye den hunden betyr for meg...

Uffa meg! :hug::hug: Det er jo kjempeflott at hjemmet er bra, men uff, så trist :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

1 time siden, mokken skrev:

Fy flate for et vær!  Gikk fra jobben og bort til bussen, ca 15 min i rusletempo. Nesten helt flatt men føles som om jeg gikk i oppoverbakke hele veien. 

Åå, mye vind?

Skal reise hjemover idag, med kystbussen. Håper ferjeturene er rolige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mokken skrev: Fy flate for et vær!  Gikk fra jobben og bort til bussen, ca 15 min i rusletempo. Nesten helt flatt men føles som om jeg gikk i oppoverbakke hele veien. 

Åå, mye vind?

Skal reise hjemover idag, med kystbussen. Håper ferjeturene er rolige!

Bømlafjordtunnelen er vel midlertidig stengt?..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, MarieR skrev:

AN revner hjertet mitt. Hun som har ziva på prøve kommer til å beholde henne. Jeg er kjempeglad for å ha funnet et fantastisk hjem til henne, men jeg gruer meg så vanvittig til en hverdag uten henne at jeg er kvalm. Fy fader så mye den hunden betyr for meg...

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh skikkelig ikke klar for å dra. Ikke litt engang :o Ikke pakket, ikke dusjet, ikke ordnet kaniner, ikke, ikke, ikke... Bonden forsvant ut i en farlig fart i dag da, så avløser hadde vel litt trøbbel, men hører han kjører traktor ute nå for å rydde bort litt snø, så da kommer han vel inn snar. 

 

Håper den ekstreme vinden har tenkt å gi seg snart, det blåser tvers gjennom huset. Kaldt! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mud skrev:

Imponerende!  

Her går det jevnt og trutt motsatt vei. ..

Gikk på vekta for et år siden (veier meg aldri) og fikk sjokk. Ett år på sofan med sjokolade hadde satt sine spor. Meldte meg inn på elixia samme dagen :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Celeritas skrev:

Dustehjerne som skal benytte sjansen når jeg skal sove til å påminne meg om at jeg må la lillejenta mi slippe på nyåret, og at det snart er nyttårsaften og dermed nyåret ganske snart:(

Kjempeflott,da ligger jeg å sutrer isteden for å sove..takk hjernen!

 

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

 

 

:hug: 

9 timer siden, MarieR skrev:

AN revner hjertet mitt. Hun som har ziva på prøve kommer til å beholde henne. Jeg er kjempeglad for å ha funnet et fantastisk hjem til henne, men jeg gruer meg så vanvittig til en hverdag uten henne at jeg er kvalm. Fy fader så mye den hunden betyr for meg...

:hug: 

 

 

Jeg er virkelig ikke fornøyd med vekten min. Tør ikke veie meg, og er alt annet en komfortabel i min egen kropp :hmm: må gjøre noen alvorlige tiltak når hverdagen begynner, for dette orker jeg ikke. Dessverre er alt jeg kan gjøre å endre kostholdet, all form for aktivitet utover det jeg nå gjør er ikke mulig å få til pga. sykdommen jeg har. 

Burde fått noen til å skrive ned hva jeg kan spise, og så følge det til punkt og prikke :P viljestyrken er ikke veldig stor kan man si :P nesten mer flau over viljestyrken enn over vekten :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sanne skrev:

Jeg drev akkurat å skrev omtrent det samme som Aslan har nevnt :lol: 

Forøvrig er det godt å se at så mange får øynene opp for rasen. Og selvfølgelig prosjekthundene da, det er så ufattelig spennende å få ta del i det på så nært hold. Å få følge en av de første gjennom livet hans føles som et privilegium, når lundehunden er hjerterasen min:ahappy: Det er jo ikke lenge til første prosjektkull-hundene skal pares, om alt av tester går gjennom!

Hihi :lol: Lundehund er ikke aktuelt for meg egentlig (selv om jeg syns de er kjempeherlige), men syns krysningsprosjektet er himla himla spennende. Og så synd det bare er to av parringene til nå som har gitt resultat! Sjekker både den åpne facebookgruppa for lundehund og nettsida for informasjon ofte :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lundehundene er nydelige :wub:  Kanskje det hadde vært noe for oss etterhvert? Hmmm, regnes de som spisshund? 

 

Sonen redder egenhendig norske lundehundbestanden :lol: 

Begynner å bli bittelitt mer klar. Men bare litt. *supe kaffekopp nr 2* 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Kaja skrev:

Gikk på vekta for et år siden (veier meg aldri) og fikk sjokk. Ett år på sofan med sjokolade hadde satt sine spor. Meldte meg inn på elixia samme dagen :p

Jeg klarer ikke sånne treningstudioer jeg. Og jeg hadde sannsynligvis klappet til en eventuell p.t. . :P  Jeg sluttet å røyke for snart 2 år siden. Jeg har fortsatt høy forbrenning,  men bør tenke litt mer på hva jeg stapper i meg merker jeg :P 

 

Tok sånn der ADHD test på nett. Den til NHI.  Regner med den er feil for jeg har visst mest sannsynlig ADHD. Eller svært sannsynlig.  WTF? Jeg er latest på jord,  jeg har bare en hyperaktiv hjerne. Kroppen er roen selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Mud skrev:

Jeg klarer ikke sånne treningstudioer jeg. Og jeg hadde sannsynligvis klappet til en eventuell p.t. . :P  Jeg sluttet å røyke for snart 2 år siden. Jeg har fortsatt høy forbrenning,  men bør tenke litt mer på hva jeg stapper i meg merker jeg :P 

 

Tok sånn der ADHD test på nett. Den til NHI.  Regner med den er feil for jeg har visst mest sannsynlig ADHD. Eller svært sannsynlig.  WTF? Jeg er latest på jord,  jeg har bare en hyperaktiv hjerne. Kroppen er roen selv. 

Jeg trener ikke på studio lenger nå, hjemme på stuegulvet, jogger annenhver dag samt padling og fjellturer. Mat har alt å si. Spiste ikke en eneste julekake i jula, så det er mulig å trene opp disiplinen :lol: 

 

Tja jeg har adhd, er også ganske rolig (jenter er gjerne det). Men har en meget overaktiv hjerne, lite konsentrasjon, ekstremt distré og dårlig hukommelse. Jeg er veldig rastløs men har lite motor, liksom.

Får "kick" innimellom hvor jeg er ekstremt hyper, bare fjaser og herjer ukontrollerbart. Men det er sjelden. 

Kan dog ikke sitte stille uten å fikle (strikketøy, lighter, hårstrikker osv). Klarer ikke se på tv :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Raksha skrev:

Lundehundene er nydelige :wub:  Kanskje det hadde vært noe for oss etterhvert? Hmmm, regnes de som spisshund? 

 

Sonen redder egenhendig norske lundehundbestanden :lol: 

Begynner å bli bittelitt mer klar. Men bare litt. *supe kaffekopp nr 2* 

 

De regnes som spisshund ja :) En flott familiehund, går overens med det meste av dyr, fantastiske med unger, men det kan være alt fra litt til mye lyd :lol: Verdt det da, definitivt!
 

26 minutter siden, Aslan skrev:

Hihi :lol: Lundehund er ikke aktuelt for meg egentlig (selv om jeg syns de er kjempeherlige), men syns krysningsprosjektet er himla himla spennende. Og så synd det bare er to av parringene til nå som har gitt resultat! Sjekker både den åpne facebookgruppa for lundehund og nettsida for informasjon ofte :) 

Krysningsprosjektet er utrolig spennende! Jeg holder på å krepere av de vakre små islandsk fårehund/lundisblandingene. De er helt vanvittig vakre:wub: Og så min egen vakre lille stjerne da, han er jo naturligvis den fineste av de alle:lol: 
Nei det har ikke vært store greiene enda altså! Får håpe det tar seg opp fremover!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Mud skrev:

Tok sånn der ADHD test på nett. Den til NHI.  Regner med den er feil for jeg har visst mest sannsynlig ADHD. Eller svært sannsynlig.  WTF? Jeg er latest på jord,  jeg har bare en hyperaktiv hjerne. Kroppen er roen selv. 

ADD?

 

..Sitter jeg og retter. Jeg er så lei av retting at jeg snart spyr! Blir ingen flere skriftlige innleveringer før kollegaen min er friskmeld kjenner jeg...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Mud skrev:

Tok sånn der ADHD test på nett. Den til NHI.  Regner med den er feil for jeg har visst mest sannsynlig ADHD. Eller svært sannsynlig.  WTF? Jeg er latest på jord,  jeg har bare en hyperaktiv hjerne. Kroppen er roen selv. 

Nå ble jeg nysgjerrig og måtte ta testen, jeg også :lol:. Jeg har visst også sannsynlig ADHD.... så mye for den testen liksom... Jeg tror jeg er særdeles langt fra ADHD eller noe slikt egentlig... om jeg da ikke har særdeles dårlig selvinnsikt da :lol:. Eller.... vel... nå SKULLE jeg ha gjort noe fornuftig på jobb, men sitter med tanker i hodet om hvordan jeg skal tilberede kalkunen i morgen :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Kaja skrev:

Jeg trener ikke på studio lenger nå, hjemme på stuegulvet, jogger annenhver dag samt padling og fjellturer. Mat har alt å si. Spiste ikke en eneste julekake i jula, så det er mulig å trene opp disiplinen :lol: 

 

Tja jeg har adhd, er også ganske rolig (jenter er gjerne det). Men har en meget overaktiv hjerne, lite konsentrasjon, ekstremt distré og dårlig hukommelse. Jeg er veldig rastløs men har lite motor, liksom.

Får "kick" innimellom hvor jeg er ekstremt hyper, bare fjaser og herjer ukontrollerbart. Men det er sjelden. 

Kan dog ikke sitte stille uten å fikle (strikketøy, lighter, hårstrikker osv). Klarer ikke se på tv :lol: 

Jeg har ekstremt god hukommelse på ting jeg interesserer meg for. Og tar opp informasjon uten å konsentrere meg. Jeg tror ikke jeg virkelig fulgte med i en eneste time i skolen ( jeg tegnet og dagdrømte ) , men lærerne fikk aldri tatt meg på det for jeg fikk allikevel med meg alt de sa uten å registrere det selv. Akkurat som det lagret seg et sted av seg selv :P  Jeg føler ikke selv at jeg har adhd,  bare en hjerne som jobber litt anderledes og kjeder seg lett . 

12 minutter siden, Line skrev:

ADD?

 

..Sitter jeg og retter. Jeg er så lei av retting at jeg snart spyr! Blir ingen flere skriftlige innleveringer før kollegaen min er friskmeld kjenner jeg...

Er ikke introverthet et tegn på add?  Jeg er asosial og utadvendt på samme tid :lol: Har aldri vært den stille jenta akkurat. . 

 

@Siri : mulig den siler litt grovt :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Sanne skrev:

De regnes som spisshund ja :) En flott familiehund, går overens med det meste av dyr, fantastiske med unger, men det kan være alt fra litt til mye lyd :lol: Verdt det da, definitivt!
 

Etter 4 år med gneldrete, pipete, masete, kranglete, uhåndterbar samojed så er jeg i grunnen blitt ganske mentalt allergisk mot spisshunder. Basenjien regnes også som spisshund, og det jeg forbinder med spisshund med han er det jeg liker minst. :lol: Så kanskje ikke lundehund er noe for oss likevel. :icon_redface:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Raksha skrev:

Etter 4 år med gneldrete, pipete, masete, kranglete, uhåndterbar samojed så er jeg i grunnen blitt ganske mentalt allergisk mot spisshunder. Basenjien regnes også som spisshund, og det jeg forbinder med spisshund med han er det jeg liker minst. :lol: Så kanskje ikke lundehund er noe for oss likevel. :icon_redface:

Nå hilste jo ikke jeg på samojeden når jeg var hos deg, men jeg nekter å tro han er representativ for spisshunder generelt ass :teehe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Mud skrev:

@Siri : mulig den siler litt grovt :lol: 

Muuulig :lol: Eller at det er lett å tolke spørsmålene litt feil... :aww:

15 minutter siden, rosinbolle skrev:

Tror ikke dere har adhd, jeg... "Normal" er et så vidt begrep at det rommer det meste, med mindre dere faktisk opplever at dere har problemer i hverdagen :) Man kan jo være sær uten å ha en diagnose, liksom  ;)

hehhee, ja, jeg så jo et program en gang om diverse diagnoser og sånt, og jeg kjente meg jo igjen i mange av tingene, men som det ble sagt: de fleste har vel noen trekk fra mye, men det er langt fra det til å få en diagnose fordi de skaper problemer i hverdagen :). 

Det er kjempeteit å få ei real hostekule når man sitter med PC'en i fanget og har munnen full av kaffe.... *hente tørkepapir*. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...