Gå til innhold
Hundesonen.no

Rosettene - har de et bruksområde?


Kristina
 Share

Recommended Posts

Ja, så lurer jeg da, som fersk rosettinnehaver, hva gjør dere med dem? Henger dere de opp? Kaster de? Slenger de i en eske? Bruker de som bordbrikker? Henger dere opp alle? Hvor skal man i såfall henge de? I stua? I eget rom? Eller i boden (som min kjære samboer så lurt foreslo :getlost:)? Noterer dere nårhvorhvem bakpå? Henges de opp sammen med et bilde eller bare rett på veggen? Andre tips til hva de kan brukes til? :rofl:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, yurij skrev:

Det ser ikke så værst ut om man samler dem i en Ikea ramme og henger " bildet" på veggen ? Brette opp båndene da.

Har du bilde? 

I leiligheten hadde jeg rosettene festet til kompostgrinder på soverommet, men det ble for mange etterhvert. Nå i huset ligger det meste i esker mens jeg venter på at jeg skal få malt hunderommet. 

Jeg har en plan, men vet ikke helt hvordan det blir. Tanken er å få tak i et gammelt vindu med 4 ruter til å åpne, 2 små oppe og 2 store nede. Montere det på en ramme så det kommerlitt ut fra veggen. De to øverste rutene kan stå oppe og så kan alle rosettene stappes nedi, noen av de gjeveste tenkte jeg kunne danderes så de lå mot glasset. (Hvordan (når) det blir gjenstår jo å se :P)

 

bilde fra leiligheten før det ble for fullt.

image.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste ligger i ei diger eske på loftet - de vi har fått det siste året eller så, ligger i en diger haug på pulten i andre etasje... også har jeg rosettene fra da Willy ble hhv BIS og 3. BIS i Letohallen et par ganger hengende i stua... Jeg har liksom en plan om å få hengt opp de gjeveste etter hvert, men jeg aner ikke hvor... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så har man sånne som meg som er rosettjunkie:teehe:
Jeg elsker rosetter (og pokaler) og henger opp alle vi vinner, selv om jeg faktisk har blitt så blasert at jeg ikke kjøper eller henger opp excellentrosettene lengre:aww: Kun Inyas første excellentrosetter henger oppe nå, alle andre er lagt (pent og pyntelig) i en eske.

2015-11-14%2021.16.25_zpsbrk4t721.jpg

Ene tavla

2015-11-14%2021.17.18_zpsycjm1spz.jpg

Og tavla med Ganzies gjeveste rosetter, samt lp og utstillingspokaler.

 

Rally og nkk-rosetten henger på pokaler, så jeg må nok henge dem på tavlene snart, de dekker jo over pokalene:aww:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er de pakket ned fordi vi har flyttet og jeg har ikke funnet noe lurt sted å henge dem :lol: For det meste rosetter fra kaninstevner her i huset, men noen fra hund og (ikke utstilling). Henger de adskilt ra hverandre, eller det er planen og det gjorde jeg før vi flyttet. Prøver å være flink til å skrive bak. Men opp skal de altså!

11 minutter siden, yurij skrev:

rosetter.jpg

Dette var litt genialt! Og kult. Eneste problemet mitt her kjenner jeg er krøll på båndene for min del *ler*

Sånn ellers, har noen tips til støvtørking? :lol: Tørker man enkelt over med en fille/kostesak? Har vurdert å ramme de inn å en måte faktisk (f.eks vindu-ramme) for å spare litt på det, men akkurat nå er det ikke plass til DET, for å si det sånn.

Også er jeg forresten rosettjunkie selv. Og pokaler :P Men liker rosetter bedre. Pokalene har et eget glasskap de står i, for å spare støvtørkinga (litt blir det jo men. Og det er for øyeblikket akket ned pga. flytting og manglende plass pr.d.d.). Planen er å ha et hunderom hvor jeg kan dumpe alt inn i etterhvert (på en pen måte altså), og evt. kunne ha en stor og god kaninstall hvor jeg kan ha premiene derfra. Enn så lenge får sambo overleve de i stua :sleep: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Titovn skrev:

Sånn ellers, har noen tips til støvtørking? :lol: Tørker man enkelt over med en fille/kostesak? Har vurdert å ramme de inn å en måte faktisk (f.eks vindu-ramme) for å spare litt på det, men akkurat nå er det ikke plass til DET, for å si det sånn.

Mine er festet i korktavle med nål, og som du ser så står blåseren rett under, så innimellom så blåser jeg bare på dem :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosettene fra mine crazy cat lady-dager henger på kompostgrinder på veggen i kjellerboda. Hunden hadde jeg liksom ikke forventet skulle ende opp med så mange rosetter, men plutselig ble det noen allikevel... Akkurat nå henger de på vinduslista i stua, men der skal de ikke være. Det egentlig bare to av de som betyr noe særlig for meg, så jeg får finne på noe lurt med de :thumbsup: Resten havner nok i ei eske til den dagen jeg vinner i lotto, kjøper hus og frøkna får eget rom :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På schäferutstillinger får man så å si aldri rosetter, så jeg har bare noen få rosetter fra NKK-utstillinger, resten pokaler, CK-glass og diverse pynteting. Alt dette får akkurat plass på en hylle, og så har jeg de få rosettene jeg har hengende foran hylla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...