Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

4 timer siden, Pippin&Symra skrev:

Nei, jeg vurderer faktisk å bli vill og gal hundekjerring med groominghjørne på spisestua. Alt ellers i livet mitt er jo funksjonelt i stedet for estetisk liksom. :P

:D Do it :D 

12 minutter siden, rosinbolle skrev:

Etterturen tror jeg at jeg skal finne noen fine nettbutikker og se på julegaver. Hva kan man kjøpe til samboerns snobbete stesøster? De har svær, kritthvit leilighet i sentrale Oslo, rosablogg og mye penger. To barn, foreløpig har vi redda oss inn med å kjøpe økologiske treleker uten maling til barna. Prøvde meg på fancy te et år til de voksne, den ville de bytte siden det ikke var koffeinfritt. De er litt vanskelige. Hyggelige også altså, men veldig snobbete...

Åååååå... hatobjekter å kjøpe gave til :lol:. Kjøpt noe skikkelig harry billigskit bare på pur F??? :lol: 

Har vi vært ute på tur i tre timer og vandret i skogen og langs skogsstier og skogsveger. Så himla deilig og hundene fikk selvsagt gå løse og kose seg. Skulle hatt flere slike dager :). Nå ligger hundene strødd og sover, jeg har tent i peisen og jeg spiser kyllingvinger og drikker cola... og har skumnisser til dessert :D:D 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Penny, aka bowlingkjeglen har bursadag i dag, 3 år. Dagen er feiret med mat og ro, siden hun trolig har livmorbetennelse.  Kjøpte take-away i dag, og hun var meget fornøyd når hun fikk sitte i bakset

Svigerfar er våken!

JEG KOM INN PÅ PPU DELTID!  jEG ER SÅ GLAD AT JEG IKKE VET HVOR JEG SKAL GJØRE AV MEG ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

Posted Images

14 minutter siden, Polfarer skrev:

Det synes jeg er en veldig god idé! Opole er bare en liten time unna så da kommer vi som heiagjeng :) 

Da var det avgjort :D  Må se på "turnusen" til C først, men jeg har skikkelig lyst egentlig!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss. Maten ble skikkelig god jo! 

Synd jeg ikke helt fulgte med på hva vi gjorde, men det var ingefær,  chili, hvitløk,  egg, lime, melken fra en kokos,  løk,  steinbitt og bananblader involvert.  Og aspargesbønner.  Ask spiste enorme mengder.  Og jeg som trodde vi hadde lagd altfor mye :o 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, rosinbolle skrev:

Etterturen tror jeg at jeg skal finne noen fine nettbutikker og se på julegaver. Hva kan man kjøpe til samboerns snobbete stesøster? De har svær, kritthvit leilighet i sentrale Oslo, rosablogg og mye penger. To barn, foreløpig har vi redda oss inn med å kjøpe økologiske treleker uten maling til barna. Prøvde meg på fancy te et år til de voksne, den ville de bytte siden det ikke var koffeinfritt. De er litt vanskelige. Hyggelige også altså, men veldig snobbete...

Kähler interiørprodukter er jo veldig i vinden nå, og passer fint til snobber! :D Jeg har kjøpt det til alle mine snobbeveninner og de har blitt ekstatiske, meeen det koster jo  litt da.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, rosinbolle skrev:

Akkurat nå ligger jeg på sofaen og utsetter å gjøre husarbeid. Vurderer sterkt å vente til etter jeg har hentet mannen på LAN, sånn at han kan være med :P Men først skal bikkjus og jeg ut og rusle i mørket, og håper at det har blitt litt lysere nå som det har kommet SNØ!! :D 

Ellers har dagen gått med til julebasar med korpset til tantebarna mine og en deilig fjordland-middag helt alene... :P 

Etterturen tror jeg at jeg skal finne noen fine nettbutikker og se på julegaver. Hva kan man kjøpe til samboerns snobbete stesøster? De har svær, kritthvit leilighet i sentrale Oslo, rosablogg og mye penger. To barn, foreløpig har vi redda oss inn med å kjøpe økologiske treleker uten maling til barna. Prøvde meg på fancy te et år til de voksne, den ville de bytte siden det ikke var koffeinfritt. De er litt vanskelige. Hyggelige også altså, men veldig snobbete...

Jeg bestiller gavekurver herfra i år. 

http://www.elea-hellas.net/

Jeg bare sier sum og hva de som skal få det liker, så setter Georgious sammen kurv.  Veldig enkelt :P 

Og det er noe jeg selv ville blitt glad for :) 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dørstokkmila var utroooolig lang idag, men kom oss ut på en 40 min tur da. Ville gå litt lengre når jeg først hadde kommet meg ut, men C måtte på do :P Tuva fikk på fleecesokk og gummisokk over der igjen, alikevel så blødde kuttet litt når vi kom inn + at dyret har klart å subbe ned ene kloa til nerven så den blødde litt og, det er en klo jeg aldri klipper så det har subbinga hennes klart helt selv!

Tror kanskje jeg skal legge meg litt igjen snart, blir en hektisk natt med 120 julebordgjester...

Endret av Stine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tonje skrev:

Ikke hvis du tenker sheltie, jeg har en liten plastpose med børstene hans i og bruker knapt halvparten av dem, altså 2-3 stk :P

Det blir muligens sheltie en gang, men pr nå er det en annen rase som vurderes. Vi får se hvor mange ganger mannen ombestemmer seg innen det er mascot tid :lol:  (4-8 år ca).

1 time siden, Aslan skrev:

Har pelshund. Har en kam og en børste, pluss en karde. :teehe: men med pelsmaskott tenker du sikkert ikke på lapphund :rofl: 

Det er jo ikke avskrekkende egentlig mtp mengden pels. Nei den gruppen er nok ikke så veldig aktuell tror jeg :)

(Selv om jeg ble kjent med en aldeles herlig samojed i fjor. Når jeg tenker meg om så er nok Samojed et stykke utenfor mascot begrepet mtp behov for fysisk aktivitet :P )

Edit: når jeg tenker meg om igjen så fant jeg vel ingen typiske mascot raser! :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Kokospaniel skrev:

Slektas vanskelige får i år gavepakker fra Hervik. Saft og syltetøy uten konserveringsmidler

Vi voksne som har alt vi trenger, setter ofte stor pris på slike ting :D. Ikke det at jeg får julegaver, men jeg hadde helt sikkert satt pris på noe slikt :). OK - jeg er ikke så vanskelig å glede da, jeg blir glad for alt, jeg :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krutsi har brukt noget mye energi for å få mannen og 3 av hans brødre til å bli ferdig og dra innen tiden.. Og vi kom presis! 

De som derimot skulle komme og låse opp døra, var forsinket :getlost: 

så Krutsi har nå blitt mobbet en del.. "Kom vi tidsnok nå eller?" På rent bokmål.. For det er jo sånn jeg snakker liksom :P 

shitunger :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mud skrev:

Jøss. Maten ble skikkelig god jo! 

Synd jeg ikke helt fulgte med på hva vi gjorde, men det var ingefær,  chili, hvitløk,  egg, lime, melken fra en kokos,  løk,  steinbitt og bananblader involvert.  Og aspargesbønner.  Ask spiste enorme mengder.  Og jeg som trodde vi hadde lagd altfor mye :o 

 

Det høres egentlig veldig godt ut, selv om jeg ikke er spesielt glad i fisk. Men dette høres jo veldig annerledes ut enn sprengt torsk, poteter og smør  (eneste jeg liker av det er potetene, UTEN smør)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Siri skrev:

Vi voksne som har alt vi trenger, setter ofte stor pris på slike ting :D. Ikke det at jeg får julegaver, men jeg hadde helt sikkert satt pris på noe slikt :). OK - jeg er ikke så vanskelig å glede da, jeg blir glad for alt, jeg :)

Samme her. I fjor var det mange i slekta som sa at det var så vanskelig å kjøpe gaver til oss voksne. Jeg svarte at det trenger da ikke å være hverken dyrt eller eksklusivt, jeg ville blitt glad for et litermål i plast også jeg, sa jeg. Jeg fikk fem stykker og kunne fått flere, men noen fant ut at det bare ville resultert i plassproblemer i kjøkkenskapet mitt. :lol:

 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Snøfrost skrev:

Det høres egentlig veldig godt ut, selv om jeg ikke er spesielt glad i fisk. Men dette høres jo veldig annerledes ut enn sprengt torsk, poteter og smør  (eneste jeg liker av det er potetene, UTEN smør)

Det var veldig godt.  Og enkelt. Blandet alt sammen i en bolle til det luktet " skikkelig passe godt " ( poden), delte fisken i små biter, kastet oppi  og rørte godt.  Så var det bare å pakke det inn i bananblader , putte i ildfast form med vann i bunn og ha i ovnen sånn passe lenge. Bombesikker oppskrift :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud som tiden flyr når man maler! Jeg blir så oppslukt av det og vil bli ferdig, så jeg tar meg ikke tid til pauser eller noe :P Nå er de to veggene i stua malt ett strøk, og en liten del har fått sitt andre strøk. Men jeg er usikker på om jeg ble så fornøyd med fargen som jeg tenkte :P Jaja, nå er stua blå! Om noen lurer, så heter fargen Nordisk Hav :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Frida og fuglehundene skrev:

Herregud som tiden flyr når man maler! Jeg blir så oppslukt av det og vil bli ferdig, så jeg tar meg ikke tid til pauser eller noe :P Nå er de to veggene i stua malt ett strøk, og en liten del har fått sitt andre strøk. Men jeg er usikker på om jeg ble så fornøyd med fargen som jeg tenkte :P Jaja, nå er stua blå! Om noen lurer, så heter fargen Nordisk Hav :)

Vi må få se før/etter bilde når du er ferdig! :ahappy:

 

......fyrer vi i ovnen for første gang etter at vi flyttet. Godt og varmt i stuen nå :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pippin&Symra skrev:

Samme her. I fjor var det mange i slekta som sa at det var så vanskelig å kjøpe gaver til oss voksne. Jeg svarte at det trenger da ikke å være hverken dyrt eller eksklusivt, jeg ville blitt glad for et litermål i plast også jeg, sa jeg. Jeg fikk fem stykker og kunne fått flere, men noen fant ut at det bare ville resultert i plassproblemer i kjøkkenskapet mitt. :lol:

:lol::lol: Der kom jeg på at jeg antakelig hadde blitt glad for en eggdeler (huske på å kjøpe ny kanskje...). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Siri skrev:

:lol::lol: Der kom jeg på at jeg antakelig hadde blitt glad for en eggdeler (huske på å kjøpe ny kanskje...). 

Og der leste jeg eggleder, og lurte brått på om du hadde planer om reproduksjon :lol:

 

..Ser med et halvt øye på HP, skriver litt på oppgave (fått skrevet ganske mye i kveld faktisk! :D ), og Smula lurer på om vi ikke skal gå oss en runde snart. Hun har jo rett i at det er en stund siden, så vi får vel kanskje rusle en kveldsrunde da :) 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Line skrev:

Og der leste jeg eggleder, og lurte brått på om du hadde planer om reproduksjon :lol:

OMG!!! :lol::lol::lol: 

Har jeg tørket støv, vasket og ryddet litt, gitt hundene mat, spist to klementiner, lest litt i boka mi, holdt liv i ilden i ovnen, lagt et par golvtuer som var mugne i eddikvann (de hadde ligget under vannskåla til hundene), surfet litt, kost med hundene, sett litt på TV, sendt mailer og meldinger... jahhhh.. interessant, sant? :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Line skrev:

Og der leste jeg eggleder, og lurte brått på om du hadde planer om reproduksjon :lol:

.

:lol::lol:

Vi har gått en fin tur i snø og kald luft. Får vel tilstå at det var veldig deilig, selv om jeg er en svoren tilhenger av vår og sommer. Jeg får utvide til å være svoren tilhenger av alt bortsett fra holke, slaps og evigvarende regnvær.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...