Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Penny, aka bowlingkjeglen har bursadag i dag, 3 år. Dagen er feiret med mat og ro, siden hun trolig har livmorbetennelse.  Kjøpte take-away i dag, og hun var meget fornøyd når hun fikk sitte i bakset

Svigerfar er våken!

JEG KOM INN PÅ PPU DELTID!  jEG ER SÅ GLAD AT JEG IKKE VET HVOR JEG SKAL GJØRE AV MEG ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

Posted Images

Guest Klematis

I dag tror jeg at jeg kommer til å velsigne broddene mine. Var ute på glattisen med bilen i går, og hadde ikke jeg hatt firehulstrekk og piggdekk hadde det bokstavelig talt gått rett åt skogen. Det er også kjempeartig når bilen begynner å danse nedover veien fra huset, som ender ut i åtti-sona.:blink:

Startet dagen med en voltarèn, så kanskje det går an å snu på hodet snart.

Jeg ble litt glad når jeg leste at Mona Selbach skal være en grei dommer å stille for. Det er litt greit med en som ikke er veldig skarp når man ikke har stilt hund før. Alle har jo vært nye en gang...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte sønnen på kursgreier og kan si en ting det var variert føre og nesten rådyrsteik. Spiser frokost og skal på fjellet etter hvert da. Fant ut at dem kunne strø og brøyte ferdig før jeg la ut på tur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2ne skrev:

Det kunne hendt du søla lakrissaus på karamellene. Ingenting forundrer meg med folks rare matarrangement lenger :P 

Pffffft...JEG søler jo aldri med sånt :aww:. Her skjer ikke ting tilfeldig vøtt... bare litt... noen ganger... *host*. 

1 time siden, 2ne skrev:

Det ser bedre ut enn det hørtes ut som. Men tyttebær syltetøy? Særr? :P

Tyttebær er høyst undervurdert altså :D. Fine fine tyttebærene :D

Har sovet godt i natt og kunne sikkert sovet enda lenger om det ikke var for at Willy begynte å mase sånn rundt halv ni. Han trenger seriøst en dusj, tror jeg må få tatt pelsen hans  litt skikkelig etter at besøket drar, og så må jeg få dusjet ham etter det igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Tekopp skrev:

 

@Stine hvordan går det med Trym og øyet forresten?

Det gror seg til, ser helt ****** ut med blodårer og blasshet i hele øyet men det er visst et positivt tegn :P Øyespesialisten mener at det er "vanlig" at øyesår gror sakte på staffen, og onkelen hans har hatt samme problemet og der mente dyrlegen det var en genetisk deffekt. Så vi får bare ta tiden til hjelp :)

15 timer siden, SandyEyeCandy skrev:

@Stine, ingen i familien min ser kliss like ut som meg, ikke engang mamma (som er 20 år eldre, har mørkt hår og er 10 cm lavere) eller søstra mi (som er 20 cm lavere, har langt, oransje hår og er 5 år yngre), og ingen av dem var på Hadeland i går. :lol: 

Da har du en dobbeltgjenger! :ahappy:

Helvetsehelgen er over! :D Nå er det bare resten av desember igjen :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Tekopp skrev:  

@Stine hvordan går det med Trym og øyet forresten?

Det gror seg til, ser helt ****** ut med blodårer og blasshet i hele øyet men det er visst et positivt tegn [emoji14] Øyespesialisten mener at det er "vanlig" at øyesår gror sakte på staffen, og onkelen hans har hatt samme problemet og der mente dyrlegen det var en genetisk deffekt. Så vi får bare ta tiden til hjelp [emoji4]

15 timer siden, SandyEyeCandy skrev: @Stine, ingen i familien min ser kliss like ut som meg, ikke engang mamma (som er 20 år eldre, har mørkt hår og er 10 cm lavere) eller søstra mi (som er 20 cm lavere, har langt, oransje hår og er 5 år yngre), og ingen av dem var på Hadeland i går. [emoji38] 

Da har du en dobbeltgjenger! :ahappy:

Helvetsehelgen er over! [emoji3] Nå er det bare resten av desember igjen [emoji14]

(Har ikke skjønt hvordan man får quoted bare ett innlegg)

Men Stine; Her gror siste del skikkelig sakte -.-

Iben har en lys flekk midt i øyet nå som absolutt ikke vil forsvinne!

Dyrelegen vil ha hun inn for å teste tåreproduksjonen om ca 14 dager. Det kom vist an på tåreproduksjonen om hun kunne få det igjen. Så hver gang hun kniper med øyet kjenner jeg at panikkem for at det er kommet tilbake kommer snikende :)

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dexter (katta) er sinnsykt billig i dag. SKIKKELIG pøbel plutselig! Slipper han ut, setter oss ned i sofaen, så skal han inn - på repeat. 
Først biter han meg i tærne mens jeg prøver å sove. Deretter skal han "leke" med de andre kattene (dvs slå dem), plage fuglen, henge i tørkestativet og ødelegge sengetøyet vårt, plage pusene enda litt mer, fiske isolasjon ut fra et hull i veggen (!!!), velte kattekassa og deretter spinne avgårde sånn at katteperlene er overalt, dytte blomstene ned, henge i gardinene, rive ned matskålene, rive ned julepynt, rive ned duker, bite på kabler - you name it.

Katta er nå ett og et halvt år og mer pøbel enn noensinne :sleep: ikke vil han leke med lekene heller, prøver å engasjere han med alle mulige leker, men det er totalt uinteressant. Prøvde tilogmed å gå tur med han for å stimulere han litt, men han gikk ca 30 meter før han snudde og gikk hjem igjen. 

Og jeg har ikke hjerte til å ikke slippe han inn når han står utenfor og hyler heller :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble jammen en liten hyrdestund til på hundene... merkelig nok er Willy langt mer interessert nå enn han var for 3-4 dager siden, mens tispa egentlig ikke står like bra som for 3-4 dager siden... Jaja, får vel håpe det blir noen mini-Willyer av dette også da :D. Jeg kjenner det skal bli godt å få huset for seg selv snart... ei hel uke med besøk som man egentlig ikke kjenner er ganske slitsomt for en eremitt som meg, men jeg tror jeg har greid å være hyggelig altså :D. Ikke minst skal det bli godt å få trent hundene skikkelig igjen, det blir liksom ikke anledning til å gå de deilige lange turene med hundene når man har besøk... 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Paranomia skrev:

Dexter (katta) er sinnsykt billig i dag. SKIKKELIG pøbel plutselig! Slipper han ut, setter oss ned i sofaen, så skal han inn - på repeat. 
Først biter han meg i tærne mens jeg prøver å sove. Deretter skal han "leke" med de andre kattene (dvs slå dem), plage fuglen, henge i tørkestativet og ødelegge sengetøyet vårt, plage pusene enda litt mer, fiske isolasjon ut fra et hull i veggen (!!!), velte kattekassa og deretter spinne avgårde sånn at katteperlene er overalt, dytte blomstene ned, henge i gardinene, rive ned matskålene, rive ned julepynt, rive ned duker, bite på kabler - you name it.

Katta er nå ett og et halvt år og mer pøbel enn noensinne :sleep: ikke vil han leke med lekene heller, prøver å engasjere han med alle mulige leker, men det er totalt uinteressant. Prøvde tilogmed å gå tur med han for å stimulere han litt, men han gikk ca 30 meter før han snudde og gikk hjem igjen. 

Og jeg har ikke hjerte til å ikke slippe han inn når han står utenfor og hyler heller :P 

Hørtes kjent ut... Bob er ekstremt rampete! Han er ikke et år enda da. Men jeg sier det at om alle katter hadde vært som han så hadde veldig få hatt lyst på katt :P Ha gjør alt han ikke har lov til, og bryr seg ikke om "nei". Vi kan ikke la han være på kjøkkenet lengre, fordi han bare gjør ugagn der inne. Rampepus til tusen, meget krevende, men så er han ekstra søt når han først vil kose litt da :wub:  Godt å lese at flere har rampete katter, må jeg si! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, laikamor skrev:

Hørtes kjent ut... Bob er ekstremt rampete! Han er ikke et år enda da. Men jeg sier det at om alle katter hadde vært som han så hadde veldig få hatt lyst på katt :P Ha gjør alt han ikke har lov til, og bryr seg ikke om "nei". Vi kan ikke la han være på kjøkkenet lengre, fordi han bare gjør ugagn der inne. Rampepus til tusen, meget krevende, men så er han ekstra søt når han først vil kose litt da :wub:  Godt å lese at flere har rampete katter, må jeg si! 

Dexter har vært pøbel siden han var kattunge, men i dag tror jeg det tok kaka :P

...og der beit han gubben i armen og fløy på den ene pusen... 

Ja, hvis alle katter hadde vært sånn hadde vi kun hatt èn :P Men ja, som du sier, ekstra søt når de vil kose :wub: Dexter kan tilogmed gi nuss når han vil ha kos, så jeg smelter jo uansett hvor mye jeg egentlig er lei :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Nuh har jeg levert fra meg oppgaven min, og hvis sensor er fornøyd nok nå så er videreutdanningen i demensomsorg og alderspsykiatri i boks. La oss håpe det.Det tar vel ca fem uker å få dommen.  Fritid, du vil være velkommen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Klematis skrev:

I dag tror jeg at jeg kommer til å velsigne broddene mine. Var ute på glattisen med bilen i går, og hadde ikke jeg hatt firehulstrekk og piggdekk hadde det bokstavelig talt gått rett åt skogen. Det er også kjempeartig når bilen begynner å danse nedover veien fra huset, som ender ut i åtti-sona.:blink:

Startet dagen med en voltarèn, så kanskje det går an å snu på hodet snart.

Jeg ble litt glad når jeg leste at Mona Selbach skal være en grei dommer å stille for. Det er litt greit med en som ikke er veldig skarp når man ikke har stilt hund før. Alle har jo vært nye en gang...

 

Mona Selbach SER kjempestreng ut, men hun virker skikkelig trivelig og nøye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er trøtt enda, selv om jeg sov i en ni timers tid... Jaja, nå er jeg våken, om 15 minutter har det gått lang nok tid fra pillene er tatt til frokost kan inntas, og utover ettermiddagen får jeg besøk, så jeg bør shine kåken litt. Det er forskjell på flyttekaos og latmannskaos. Men det var godt å våkne opp til strøm, jeg liker strøm. Strøm gir fin varme i huset når feieren har gitt meg fyreforbud til jeg har fikset ovnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag. Lå i senga til ti, siste sløvedag før valpen kommer i hus. Napalm Death på anlegget, jeg baker brød og gubben vasker badet med maskiiin. Jeg har til og med strikket ferdig noe som nesten kan kalles en vest til valpen, utrolig spent på om den sitter på ham! Godt han er liten, jeg har ikke tålmodighet til strikking :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så herlig når hunder plutselig skjønner hvorfor vi gjør sånn og slik med dem :wub: Penny ble kastrert fredag, og jeg har båret henne ned de 5 etasjene hver gang vi skal ut. Men så ville hun plutselig ikke bli båret lengre, viste tegn på å ville ned. Så ved neste lufting tenkte jeg å prøve å la henne gå rolig selv. Vel, vi gikk 1 halv-etasje i snegletempo, og så stoppet hun bare og så på meg. Så da var det bare å plukke henne opp igjen da, denne gangen ingen motstand. Satt helt i ro til jeg slapp henne ned ute :wub:

(Hun er lite plaget altså, kun ned trapper og når hun skal gjøre fra seg hun viser tegn på smerte.)

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Siri skrev:

Pffffft...JEG søler jo aldri med sånt :aww:. Her skjer ikke ting tilfeldig vøtt... bare litt... noen ganger... *host*. 

Nei, jeg glemte det, du er jo sånn eksperimentell kokk du.. Sorry, mente eksepsjonell, åff  kårs! :P 

3 timer siden, Siri skrev:

Tyttebær er høyst undervurdert altså :D. Fine fine tyttebærene :D

Neh.. Tyttebær ække no for meg. Men det så godt ut for det :) 

3 timer siden, Siri skrev:

Har sovet godt i natt og kunne sikkert sovet enda lenger om det ikke var for at Willy begynte å mase sånn rundt halv ni. Han trenger seriøst en dusj, tror jeg må få tatt pelsen hans  litt skikkelig etter at besøket drar, og så må jeg få dusjet ham etter det igjen. 

Ja, det er nok greit å få vaska seg etter all horinga han har bedrevet i helgen :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sbtlita skrev:

 

(Har ikke skjønt hvordan man får quoted bare ett innlegg)

 

Men Stine; Her gror siste del skikkelig sakte -.-

Iben har en lys flekk midt i øyet nå som absolutt ikke vil forsvinne!

Dyrelegen vil ha hun inn for å teste tåreproduksjonen om ca 14 dager. Det kom vist an på tåreproduksjonen om hun kunne få det igjen. Så hver gang hun kniper med øyet kjenner jeg at panikkem for at det er kommet tilbake kommer snikende :)

 

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

 

 

Det er noe skikkelig dritt rett og slett! Iben har jo hatt det enda lengre en Trym... Men vi har fått en flaske med "falsk" tårevæske til å dryppe på for å "smøre" øyet :) Funker veldig fint, drypper ikke med noe annet nå om dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg slem valpeeier, valpen åkte i bur. Den har fått to sjangser og 2 timer søvn i går le litt lite til en nattevakt. Når man er så trøtt at man blir kvalm liksom. Så når hun begynte etter 2 timer igjen i dag så ble hun dyttet i bur. Så da ble det normal 5 timer nattevakt søvn. Det var det eller drepe valpen pga underskudd av søvn. :lol: :puppeh::twisted:

Og hurra for Willy! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere med hunder som har eller mistenker nedsatt tåreproduksjon: tilfører dere kunstig tårevæske? Levde med hund med lav, 0 faktisk, tåreproduksjon og en gang i året fikk hun infeksjon. Hun brukte normal lengde om jeg dryppet henne 6-8 ganger daglig. Men dere må sjekke om dere kan feks gi viskotears før eller etter medikamentene. Opplevde selv at antibiotika dråper på mange måter tørket ut øyet spesielt om de inneholdt kortison også. og derfor trengte hun det dobbelte sv tilførsel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, JeanetteH skrev:

Dere med hunder som har eller mistenker nedsatt tåreproduksjon: tilfører dere kunstig tårevæske? Levde med hund med lav, 0 faktisk, tåreproduksjon og en gang i året fikk hun infeksjon. Hun brukte normal lengde om jeg dryppet henne 6-8 ganger daglig. Men dere må sjekke om dere kan feks gi viskotears før eller etter medikamentene. Opplevde selv at antibiotika dråper på mange måter tørket ut øyet spesielt om de inneholdt kortison også. og derfor trengte hun det dobbelte sv tilførsel. 

Det begynner å bli noen år siden, men gamle cockeren fikk både salve og kunstig tårevæske. Han stod klar til å dryppes og smøres, så det var tydeligvis godt å få orden på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, JeanetteH skrev:

Dere med hunder som har eller mistenker nedsatt tåreproduksjon: tilfører dere kunstig tårevæske? Levde med hund med lav, 0 faktisk, tåreproduksjon og en gang i året fikk hun infeksjon. Hun brukte normal lengde om jeg dryppet henne 6-8 ganger daglig. Men dere må sjekke om dere kan feks gi viskotears før eller etter medikamentene. Opplevde selv at antibiotika dråper på mange måter tørket ut øyet spesielt om de inneholdt kortison også. og derfor trengte hun det dobbelte sv tilførsel. 

Vi bruker det nå, men det er kun for å opptimalisere groinga av såret :) Vi mistenker foreløpig ikke nedsatt tåreproduksjon, og vi skal ikke dryppe med noe annet siden øyespesialisten mente at endel ganger så kan antibiotika dråper (og mest av alt kremen) irritere mer enn de gjør godt, Ser det på øyet nå og, det virker mye mindre irritert nå enn da vi dyppet med antibiotika, vi har ikke dryppet med voltarol i det hele tatt den siste uken, men før det måtte vi dryppe flere ganger daglig siden han kneip sånn med øyet og "klødde" med labben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...