Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilket smykke er finest?

Djervekvinnen
 Share

Recommended Posts

Jeg skal kjøpe bursdagsgave til min søster. Hun har nettopp fått seg ny baby. Tenkte jeg skulle kjøpe et smykke med initialer til de to barna hennes. Har kommet frem til disse to smykkene som jeg ikke klarer å bestemme meg for..

Enkelt med bokstavene til de to barna.

https://www.etsy.com/no-en/listing/167014138/2-tiny-rose-gold-disks-with-initial?ref=favs_view_4

Blad med initialer + fødselsstein til min søster

https://www.etsy.com/no-en/listing/220624818/personalized-leaf-necklace-bridesmaid?ref=favs_view_5

Smykket skal være langt og gull.

Søsteren min er i begynnelsen i 40 årene. Så det må passe en dame på hennes alder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ville jeg valgt det øverste, men om du mener det nederste passer søsteren din best velger du det :) Jeg synes ikke det ser billig ut, men det kan kanskje virke slik siden initialene er gravert på et ujevnt underlag? Men sånn er etsy/ebay - ikke nødvendigvis at det du ville bestilt av den øverste ser perfekt ut heller :P (Og hvis der er stenen som blir for "juglete" er det vel også mulig å bare bruke bladene?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i rosegull.

Men vær klar over, at det blir utrolig fort stygt etter å ha vært i kontakt med hud.

Har 2 smykker i rosegull, to veldig dyre, et rimelig et.

Kjøpte også et til mamma sist jul.

De ser ikke ut lengre, det nyeste er ikke et år gammelt engang.

Og sånt er jo trasig.

Vi gikk tilbake til gullsmeden og klagde, og fikk beskjed om at sånn er dessverre rosegull...

Verdt å tenke på kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øverste, passer til alt og slår liksom ikke feil (annet enn om hun bruker ringer/øredobber/klokke osv i sølvfarge/rose og bryr seg om at det matcher, da). :)

Ellers er det fint med hjerter og, som dette etc.: https://www.etsy.com/no-en/listing/128007934/personalized-gold-necklace-two-heart?ga_order=most_relevant&ga_search_type=all&ga_view_type=gallery&ga_search_query=gold%20hearts%20initials&ref=sr_gallery_35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til norsk smykkeprodusent. :) Kanskje ikke helt det du er ute etter, men kanskje andre som titter innom vil ha.
http://www.mykemule.no/

Personlig ville jeg valgt bladene, men uten sten, jeg syns det øverste blir for minimalistisk. Samtidig syns jeg dog det nederste ikke var sånn "wow" fint det heller, noe med utformingen på bladene og graveringen. :P Men så har jeg veldig spesifikk smak på smykker da. Personlig har jeg også såppass med byste at slike smykker blir altfor små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg skal hente valp om 14 dager, og nå ser det ut som tispen min får løpetid svært snart. Har noen erfaring med å få en ny valp inn i familien samtidig med at den voksne hunden får løpetid? Bør jeg be om å utsette henting av valpen?
    • Det er mange måter å gjøre dette på. Og man bør definitivt ha en plan, for alenetrening fram til en hel arbeidsdag kan ta tid. Med den siste hunden vår tok det 6 mnd. Jeg var da delvis ufør, så mannen hadde ham med på kontoret de dagene jeg var på jobb. Personlig mener jeg at man bør være hjemme med valpen minimum en uke, helst to, for å bruke tid sammen, bli kjent både med hverandre og den nye hverdagen, og etablere litt rutiner, før man i det hele tatt kan starte alenetreningen gradvis. Så bruker man tiden man har, men minst et par uker med systematisk alenetrening hjelper for de fleste. Når man må tilbake på jobb er det mange muligheter. Det viktigste er å ikke pushe valpen for lenge for tidlig, da risikerer man i verste fall å få en hund som ikke tåler å være alene hjemme i det hele tatt, og det er ganske slitsomt. Hjemmekontor. Ta med hunden på jobb.  Hundepasser/hundebarnehage (NB! Vær ekstremt nøye på hundebarnehage, der trenger valpen også tilvenning, og 5 dager i uken er alt for mye. Det er MYE stimuli, stress og påvirkning på slike steder, og det bør være en god plan for hvordan hundene får nok ro i løpet av dagen. Sjekk gjerne at de som håndterer hundene til daglig, altså ikke bare daglig leder, har kursing og faktisk kunnskap om språk og adferd hos hund, å "bare være glad i hunder" er ikke nok på slike steder). Om man er flere i huset, kan man flekse på jobbtid slik at en kan dra tidlig på jobb og komme tidlig hjem, og den andre drar sent. Nabo/familie/venn som passer valpen på dagtid og etterhvert stikker innom og lufter. Omplasseringshund som er vant til å være alene hjemme, heller enn valp. Da bør man også bruke tid på å bli kjent, og starte rolig og gå forsiktig frem med alenetrening på nytt sted, men så lenge de er vant til (og komfortabel med!) å være alene så bør treningen gå ganske raskt.  
    • Jeg lurer på hvor lenge man bør ta fri fra jobb for å være hjemme med den nye valpen, dersom man ikke har mulighet for hjemmekontor? Jeg har en valpebok der det anbefales 5-6 uker, men dette er jo ikke så enkelt i praksis. Det kan sikkert variere mye når valpen er tilvendt å være alene hjemme også. Noen tips?
    • Har ikke egenerfaring, men omgåttes en håndfull whippets. Tur i typisk norsk skog er meg bekjent ikke noe nevneverdig problem. Herjer hunden i skogen kan det såklart bli en skramme her eller der uavhengig av rase, men jeg har aldri hørt at det er noe vesentlig verre med whippet. Når det gjelder munnkurv mtp. jaktlyst så vil det hindre skade og drap av byttedyr, men jagingen og stresset blir jo det samme. Hunden skal ikke jage vilt (eller tamt strengt tatt) så du bør ha tilgang til åpne og/eller inngjerdede områder som hunden kan få løpe fra seg på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...