Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Jeg skal kjøpe bursdagsgave til min søster. Hun har nettopp fått seg ny baby. Tenkte jeg skulle kjøpe et smykke med initialer til de to barna hennes. Har kommet frem til disse to smykkene som jeg ikke klarer å bestemme meg for..

Enkelt med bokstavene til de to barna.

https://www.etsy.com/no-en/listing/167014138/2-tiny-rose-gold-disks-with-initial?ref=favs_view_4

Blad med initialer + fødselsstein til min søster

https://www.etsy.com/no-en/listing/220624818/personalized-leaf-necklace-bridesmaid?ref=favs_view_5

Smykket skal være langt og gull.

Søsteren min er i begynnelsen i 40 årene. Så det må passe en dame på hennes alder ;)

Skrevet

Jeg likte det øverste best. Jeg foretrekker generelt sett veldig enkle/minimalistiske smykker uten noen spor av "juggel". Fødselsteiner er litt i den kategorien for min del

• Like 3
Skrevet

Personlig ville jeg valgt det øverste, men om du mener det nederste passer søsteren din best velger du det :) Jeg synes ikke det ser billig ut, men det kan kanskje virke slik siden initialene er gravert på et ujevnt underlag? Men sånn er etsy/ebay - ikke nødvendigvis at det du ville bestilt av den øverste ser perfekt ut heller :P (Og hvis der er stenen som blir for "juglete" er det vel også mulig å bare bruke bladene?)

Skrevet

Det øverste var desidert penest. En dame i hennes alder (endel yngre enn meg) kan godt like det enkelt ;)
Datteren min på 27 har ett som ligner på det øverste med bokstavene til boxeren sin. KARMA står det med en bokstav på hver runding. Syns det var veldig fint.

Skrevet

Jeg synes de var litt vanskelige å stille opp mot hverandre da de er to veldig forskjellige typer som er fine på hver sin måte, men det øverste er kanskje mer stilrent så det passer nok flere personligheter og settinger :)

Skrevet

Jeg er veldig glad i rosegull.

Men vær klar over, at det blir utrolig fort stygt etter å ha vært i kontakt med hud.

Har 2 smykker i rosegull, to veldig dyre, et rimelig et.

Kjøpte også et til mamma sist jul.

De ser ikke ut lengre, det nyeste er ikke et år gammelt engang.

Og sånt er jo trasig.

Vi gikk tilbake til gullsmeden og klagde, og fikk beskjed om at sånn er dessverre rosegull...

Verdt å tenke på kanskje.

Skrevet

Øverste, passer til alt og slår liksom ikke feil (annet enn om hun bruker ringer/øredobber/klokke osv i sølvfarge/rose og bryr seg om at det matcher, da). :)

Ellers er det fint med hjerter og, som dette etc.: https://www.etsy.com/no-en/listing/128007934/personalized-gold-necklace-two-heart?ga_order=most_relevant&ga_search_type=all&ga_view_type=gallery&ga_search_query=gold%20hearts%20initials&ref=sr_gallery_35

Skrevet

Tips til norsk smykkeprodusent. :) Kanskje ikke helt det du er ute etter, men kanskje andre som titter innom vil ha.
http://www.mykemule.no/

Personlig ville jeg valgt bladene, men uten sten, jeg syns det øverste blir for minimalistisk. Samtidig syns jeg dog det nederste ikke var sånn "wow" fint det heller, noe med utformingen på bladene og graveringen. :P Men så har jeg veldig spesifikk smak på smykker da. Personlig har jeg også såppass med byste at slike smykker blir altfor små.

• 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...