Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

skulle jeg virkelig ønske valpen fortsatt var her, det er nydelig høstvær ute og jeg er mutters alene på en søndag. Gubben jobber morraskift og skal visstnok på jobb igjen til natta, og kommer til å være sur og grinete hele dagen. Får vaske hus da, så blir jeg for opptatt til å tenke i noen timer iallefall...

• Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Too late! Jeg overtar dette 1. desember

Hei Sonen, hils på Pelle - pappaen til B-gjengen i Pied Piper

Harly og jeg har debutert i agility 3 i  dag,  feilfritt, 1. plass og cert!  

Posted Images

Skrevet

Nyyyydelig høstvær ute, jeg sitter med pledd rundt meg inne *host, host* Blir så mann når jeg er syk asså:icon_redface:

Skrevet

For et fantastisk vær da? Får vel pakke sekken og dra med hundene på tur i skogen, og kanskje vi finner litt tyttebær også? Håper det ikke er noen elgjegere der jeg skal gå. Jeg har aldri sett noen der, men det kan jo hende det bare har vært flaks :). Kanskje jeg må dra med kamera også? Har jo nesten ikke tatt bilder den siste tiden, utenom i går da Yasmine og jeg hadde en liten fotoshoot :)

Og bare fordi det er alt for lite hår her inne så... 
12045698_1187001811327026_38578596133128

• Like 12
Skrevet

Sliten. 

Huskyen er hos søster, Pulien er så trøtt om morgenen at hun nekter å gå tur. 

Nå skal jeg gjøre rent litt etter  en hektisk helg før vi har "restebursdag " for å bli kvitt litt kake. 

Jeg har bestemt meg for å begynne å handle 1 gang i uka, problemet er å få tid. Det tar jo litt tid å handle inn for en uke liksom.. Og jeg er stort sett alene med 2 hunder + barn.  Må muligens tenke alternativt. Handle etter middag og tur,  og før A blir så trøtt at han er vrang?  

Da har jeg en ca 10 min åpning,  og det er midt i barnetv... 

Er det noe du ikke har fortalt oss nå Mud?? :| :lol:

• Like 3
Skrevet

Er man i Bodø trenger man da mer enn fem timer :D (hilsen opprinnelig bodøværing)

Nei, grøss! Vil bare hjem til Vestfold igjen :lol: (Hilsen nylig fraflyttet fauskværing)

• Like 1
Skrevet

Brrrr... kaldt inne så endte opp med å skru på gasspeisen. Nå sitter jeg å koser meg med en kaffekopp og stirrer på flammene :D
Elsker den peisen altså :wub:

• Like 1
Skrevet

Nå har jeg sett første episode i sesong 13 av NCIS, og jeg gleder meg til fortsettelsen. Trodde ikke jeg kom til å bli veldig imponert over gjesteopptredenen til han som spiller Alan i two and a half men, men jeg likte karakteren hans kjempegodt faktisk. :) Nesten så jeg håper det blir mer å se av han fremover.

Om en times tid skal vi ut på tur, og jeg håper det har regnet ferdig nå :P

• Like 1
Skrevet

Nå har jeg sett første episode i sesong 13 av NCIS, og jeg gleder meg til fortsettelsen. Trodde ikke jeg kom til å bli veldig imponert over gjesteopptredenen til han som spiller Alan i two and a half men, men jeg likte karakteren hans kjempegodt faktisk. :) Nesten så jeg håper det blir mer å se av han fremover.

Om en times tid skal vi ut på tur, og jeg håper det har regnet ferdig nå :P

Bortsett fra at CSI nå faktisk avsluttes...

Inne fra tur, uten regn! Spise og så jobbe med morgendagen presentasjon.

Skrevet

Bortsett fra at CSI nå faktisk avsluttes...

Inne fra tur, uten regn! Spise og så jobbe med morgendagen presentasjon.

csi eller ncis?

Skrevet

Det går fort når jeg handler alene. Men jeg må jo ha med poden . Han er ikke så søt etter et  visst klokkeslett.  

Hadde butikkene åpnet kl 05-06 hadde det vært problemfritt :lol: 

Handle på lørdager? Det er min plan i alle fall. Man sparer mye penger også på å ikke gå rundt i butikken og impulshandle hver dag, sies det.

• Like 1
Skrevet

Storrengjøring idag. Når man venter overnattingsbesøk så bør det vel være både rent og ryddig her :P Vi har fremdeles skittentøy vi ikke har fått vasket etter vi flyttet, for halvannet år siden. Noe sier meg at de klærene kanskje ikke blir så mye brukt uansett...

Tenkte vaske tak og vegger også... har ikke noe ordentlig mopp til det (har jif-stativ, men moppene henger ikke så godt på at de kan brukes på vegger og tak), så ta improviserer man å bruker et par sokker som man trer på. Funker veldig greit :)

Vi lurer også på om vi skal ommøblere.. litt skeptisk til om det går greit mtp sofaene, men håper vi finner en grei løsning. For da kunne vi hatt et gjesterom her vi har stua. Også flyttet stua inn ved siden av kjøkkenet, der er det åpent.

Gleder meg så utrolig til helgen og besøk! :D Spesielt gode Gira mi!

Skrevet

Sånn vindussak til jifmoppen fungerer bra til å vaske vegger og tak med også :)

Må få vasket idag, så må bare ta det vi har i hus. :P Men skal prøve å huske det til neste gang :)

Skrevet (endret)

Handle på lørdager? Det er min plan i alle fall. Man sparer mye penger også på å ikke gå rundt i butikken og impulshandle hver dag, sies det.

Man gjør det, det merker jeg på lommeboka. Jeg handler maks 2 ganger i uka og det er utrolig greit å slippe den butikkturen hver dag. Handler på mandager og da kjøper jeg middager fram til fredag :) Så er jeg på butikken igjen på lørdagen og handler inn for lørdag og søndag. Nå jeg flytter inn med kjæresten, så skal det gjennomføres der også :) Han er typen som går på butikken hver dag og det gidder ikke jeg..... :P

Endret av Mardina
Skrevet

Jeg har prøvd å seks år å få til å handle maks to ganger i uka, men det funker utrolig dårlig når man har en gubbe som aldri vet hva han har lyst på til middag :P Får sånn mamma-følelse av å bare diktere middag for uka, det liker jeg ikke. Så matbudsjettet vårt ville fått luksusfellen-folka til å himle med øynene! :icon_redface:

Skrevet

Klær som har ligget i skittentøyskurven i halvannet år hadde jeg kastet, enkelt og greit :lol:

Haha, det er egentlig planen min :P De er blitt bortglemt, og vi har ikke savnet de heller. Så merker vel ikke om vi bare kaster dem :P

Skrevet

Jeg har prøvd å seks år å få til å handle maks to ganger i uka, men det funker utrolig dårlig når man har en gubbe som aldri vet hva han har lyst på til middag :P Får sånn mamma-følelse av å bare diktere middag for uka, det liker jeg ikke. Så matbudsjettet vårt ville fått luksusfellen-folka til å himle med øynene! :icon_redface:

Har ikke det problemet med min kjæreste. Han spiser stort sett det han får :D Veldig greit sånn sett :D 

Skrevet

Summer opp og spør om han heller ville brukt x antall kroner til noe annet enn akkurat den middagen han ønsker seg hver dag. Det blir fort nok til både både reiser og fritidsutstyr.

Skrevet
Jeg har prøvd å seks år å få til å handle maks to ganger i uka, men det funker utrolig dårlig når man har en gubbe som aldri vet hva han har lyst på til middag [emoji14] Får sånn mamma-følelse av å bare diktere middag for uka, det liker jeg ikke. Så matbudsjettet vårt ville fått luksusfellen-folka til å himle med øynene! :icon_redface:

Hvis han ikke vet hva han vil ha, får han spise det han får.. Er det sterke motforestillinger på middagene den første uka, hjelper han sikkert til neste uke ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Like 1
Skrevet

Så nydelig vær ute.  Og så forbanna med veps.. jeg ha forsøkt å rydde hage idag, men ble konstant antastet av svimete veps som fulgte etter meg, kravlet i ansiktet mitt, kravlet i håret. Det er så dritt altså, gikk inn til slutt. Gubben får gå i fred for vepsen men ikke jeg :(  I år er det sinnsykt mye veps også, vi har et plommetre som for første gang i sitt liv produserte mer enn 4 plommer.. i år ble det vel 10-15 kg plommer og vepsen er helt bananas rundt det. Men jeg klarer visst fint å avlede dem fra plommespising. Nå har jeg lyst å hugge ned hele treet, jeg vil gjerne være ute uten mer enn normalen med veps.

Nei, nå ta jeg med biskene på tur i skauen, men der kryr det sikkert av huggorm.. vil ha gråvær jeg.

Skrevet

Så nydelig vær ute.  Og så forbanna med veps.. jeg ha forsøkt å rydde hage idag, men ble konstant antastet av svimete veps som fulgte etter meg, kravlet i ansiktet mitt, kravlet i håret. Det er så dritt altså, gikk inn til slutt. Gubben får gå i fred for vepsen men ikke jeg :(  I år er det sinnsykt mye veps også, vi har et plommetre som for første gang i sitt liv produserte mer enn 4 plommer.. i år ble det vel 10-15 kg plommer og vepsen er helt bananas rundt det. Men jeg klarer visst fint å avlede dem fra plommespising. Nå har jeg lyst å hugge ned hele treet, jeg vil gjerne være ute uten mer enn normalen med veps.

Nei, nå ta jeg med biskene på tur i skauen, men der kryr det sikkert av huggorm.. vil ha gråvær jeg.

Og like vel elsker folk sommeren - og hater vinteren :P. Her er det forresten også masse veps nå - veldig små, men veldig svimete og intense og fryktelig innpåslitne når jeg skal spyle hundene etter tur. 

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...