Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå September


Tricolor
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Too late! Jeg overtar dette 1. desember

I dag har livet tatt en ganske stor vending! Har vært planlagt en stund, men gikk ikke helt opp for meg før i dag; jeg har kjøpt meg dyrebutikk!

Hei Sonen, hils på Pelle - pappaen til B-gjengen i Pied Piper

Posted Images

2,5 timers tur i Mostadmarka i dag! Det var rimelig vått, men vi hadde regntøy og kakao, så det gikk fint. Vel hjemme har vi spist middag og drukket kaffe. Nå sitter jeg med plattformspill på playstation og bikkja sovende i sofaen ved siden av meg. Tror han har fått smaken på det gode liv.

Fin søndag! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde to sånne svimete og selskapssyke veps inne på butikken tidligere i uka, og de bestemte seg for at det var fint å oppholde seg ved kassene. Jeg var ikke enig, for jeg er livredd veps og måtte flere ganger beherske meg skikkelig for å ikke hyle høyt eller løpe ut på lageret :P Tar seg ikke helt ut med slike hysteriske anfall når man er på jobb og liksom skal sørge for at folk får betalt varene sine :P 

 

Endret av MarieR
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vil gjerne høre vepsehistorier for jeg har en elev som er veldig opptatt av veps. Spesielt jordveps.

Hva vil eleven høre? :lol: 

... Ser jeg Stjernekamp og kjenner ikke noen av de.. Er det jeg som er litt utenfor kjendisverdenen? :-/

Guuuuud, du er så lite opplyst altså :aww:. Må følle me' vøtt!!!! 

Har jeg spist enda en entrecóte med sopp og maismos - og rå grønnsaker til. Like mørt som i går :). Kjenner det var teit å spise den halve posen med ostepop før middag. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så dere skrev dette angående middagshandling. Jeg handler 2 ganger i uken, og kjøper diverse middager, sambo handler hver dag. Siden vi IKKE har felles økonomi (never never ever again!!!) så er det opp til han, om han vil ha noe annet til middag så kjøper han det med, hvis ikke spiser vi det jeg har kjøpt. Det fungerer veldig bra, han får handlet så ofte han vil og jeg får handlet så skjeldent jeg vil.

Det ender alltid med at han bruker mye mer penger enn meg, men så er det jo også dyrere å være kjøtteter synes jeg. Når jeg spiser veggis-middagene mine bruker jeg mye mindre penger enn han.

---

Over til noe annet så har jeg vasket og ryddet HELE leiligheten i dag, to uker borte og det trengtes. Har drept en del hybelkaniner!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 kubik ved staplad på plats i garaget. Alltid en lättnad att ha det ordnat.

Edit: Och så ville jag ju tipsa om detta för alla morgonpigga: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6263952

Endret av TrasselTrollet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@siri Jo verre jo bedre! :lol: vi prater mye om veps.  Eleven har fått høre om da @tulip kranglet med veps i garasjen på Rena. 

Hahhahahahaha, ja, jeg kan vel kanskje bidra med den gangen Babs og jeg gikk spor ute i skogen på Mogreina da :). 
Vi var på vei innover i skogen, Babs foran og jeg i lina bak. Etter hvert fikk jeg en litt sånn creepy følelse, litt X-filesaktig kanskje, av at "noe" var rundt oss, noe ubestemmelig som var der, langt inni den stille skogen. Det var ikke før jeg kikket på Babs at jeg skjønte hva det var. Pelsen hennes var da full av veps - og da jeg kikket på meg selv satt det en haug på meg også... Jeg tenkte litt fram og tilbake på hva jeg skulle gjøre (jeg får jo sjelden hysterisk anfall når noe skjer), så jeg fikk børstet de fleste vepsene av Babs - og fikk selv noen stikk i hodet mens jeg holdt på... og så var det egentlig bare å ta beina fatt og beinfly tilbake der vi kom fra. Ikke mye poeng i å fortsette videre på det sporet egentlig :lol:. Etterpå ble jeg småkvalm og fikk litt feber... Dette satt tydeligvis i ganske lenge, for da jeg var hos lege for noe helt annet over ei uke seinere, så oppdaget de at jeg hadde ganske høyt nivå av hvite blodlegemer i blodprøvene. 

Dagens vepsehistorie der altså :lol:.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå savner jeg fine familien min. Mamma og tantebarnet vinket oss avgårde i dag tidlig, og det er så rart å tenke på at de fleste av dem får jeg ikke sett før jul. 

Samboern måtte dra på jobb i ettermiddag (derfor så tidlig avgang fra Trondheim) så nå blir jeg alene frem til fredag. Skal nok greie å ha det alright lell vi da, hundene og jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på sykkeltur og utforsket nye områder, det ble nesten 16 km i dag :) Gjennomsnittsfart på litt over 8 km/t, med minst en halvtimes prat med en irsksettereier. Plutselig så vi to IS valper i hagen og så en voksen hund, 3 mnd gamle og veldig glade for å hilse på gutta mine :wub: Så da ble vi stående og prate og vi har fått oss nye turkompiser :)

 

Minus den pausa og 1 km med gåtempo pga hovedvei og opptrapping/nedtrapping på tur så ble det en gjennomsnittsfart på ca 12 km i timen. Fin tur etter jobb (vært oppe siden klokka fem i dag, så nå blir det deilig med litt biff og tv resten av kvelden), og forhåpentligvis litt slitne hunder ;)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahhahahahaha, ja, jeg kan vel kanskje bidra med den gangen Babs og jeg gikk spor ute i skogen på Mogreina da :). 
Vi var på vei innover i skogen, Babs foran og jeg i lina bak. Etter hvert fikk jeg en litt sånn creepy følelse, litt X-filesaktig kanskje, av at "noe" var rundt oss, noe ubestemmelig som var der, langt inni den stille skogen. Det var ikke før jeg kikket på Babs at jeg skjønte hva det var. Pelsen hennes var da full av veps - og da jeg kikket på meg selv satt det en haug på meg også... Jeg tenkte litt fram og tilbake på hva jeg skulle gjøre (jeg får jo sjelden hysterisk anfall når noe skjer), så jeg fikk børstet de fleste vepsene av Babs - og fikk selv noen stikk i hodet mens jeg holdt på... og så var det egentlig bare å ta beina fatt og beinfly tilbake der vi kom fra. Ikke mye poeng i å fortsette videre på det sporet egentlig :lol:. Etterpå ble jeg småkvalm og fikk litt feber... Dette satt tydeligvis i ganske lenge, for da jeg var hos lege for noe helt annet over ei uke seinere, så oppdaget de at jeg hadde ganske høyt nivå av hvite blodlegemer i blodprøvene. 

Dagens vepsehistorie der altså :lol:.

Åh gud, jeg hadde daua... :o :lol: Men da har jeg noe å fortelle på onsdag- da blir eleven glad :D 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme igjen etter en dag med puddel-MH'er (og en terv :P ), 2 halvbrødre av Ali har gått, en potensiell hannhund har gått, og 2 frøkner har gått (mellom - det var en storpuddel og, men storpuddel er ikke så gøy :P ). Halvbrødrene til Ali er noen morsomme fyrer, den potensielle hannen var en morsom fyr, og halvparten av jentene var morsomme :P  Fornøyd med dagen :D  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh gud, jeg hadde daua... :o :lol: Men da har jeg noe å fortelle på onsdag- da blir eleven glad :D 

Hhahahahaha, godt man kan glede en elev :D

Hjemme igjen etter en dag med puddel-MH'er (og en terv :P ), 2 halvbrødre av Ali har gått, en potensiell hannhund har gått, og 2 frøkner har gått (mellom - det var en storpuddel og, men storpuddel er ikke så gøy :P ). Halvbrødrene til Ali er noen morsomme fyrer, den potensielle hannen var en morsom fyr, og halvparten av jentene var morsomme :P  Fornøyd med dagen :D  

*Lurer jeg på hvordan en potensiell hannhund ser ut... er han ikke hannhund ennå? Kan han plutselig bli tispe?*

 :P 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i middagsbesøk til besteforeldrene til typen i dag :) Veldig koselig :) Bestemoren har bestilt boken "Hundestrikk", for hun vil strikke klær til Casper :ahappy: Så herlig! Moren til typen skal spinne ren ull til noen av genserne også (hun har sau på jobben, og de har angorakanin hjemme), så Casper skal vist holde seg god og varm :D Og det er ull/garn fra dyr som har det som plommen i egget :D Kan det bli bedre? 

Jeg fikk ett par ullsokker også før jeg gikk :ahappy:  

Casper har vært ute i hele dag og lekt, han ble sliten til slutt og sovnet vist i blomsterbedet til mamma :lol: 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lett og lett og jeg finner ikke helt hva jeg leter etter. Kan sonen hjelpe?

Jeg har sett et bilde av en mynde (tror det er en saluki) med en kjempe morsom lue/hals (balaclava) med gevir på toppen. Noen som kan hjelpe meg å finne igjen det bildet?

Denne? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...