Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Too late! Jeg overtar dette 1. desember

Hei Sonen, hils på Pelle - pappaen til B-gjengen i Pied Piper

Harly og jeg har debutert i agility 3 i  dag,  feilfritt, 1. plass og cert!  

Posted Images

Skrevet

Ææææææsj, jeg har blitt invadert av spyfluer :| Hadde nettopp storrengjøring, tar søpla og oppvasken annenhver dag, og hundene spiser alle smulene som skulle finne på å falle ned på gulvet. Skjønner ikke hvor de klekker hen, det er så EKKELT :barfy::barfy::barfy::barfy:

Skrevet
:)

Det var flere her som har mumlet om at de kunne tenkt seg husky, sant? 

En vakker  og snill husky gies bort umiddelbar henting.  

• Like 1
Skrevet

Det verste er at det frister. 

Skrevet

Skrevet

Nei takk, jeg har levd med husky jeg, og har innsett mine begrensninger :P 

Skrevet

Det tok ca 10 min fra han fikk nytt halsbånd til han på mirakuløst vis hadde fått det av seg og tygd det i stykker.

Han er mer en gratis nå kjenner jeg...

Siden det sikkert er 2ne som kommer opp som sitert når jeg trykker send,  påpeker jeg at jeg EGENTLIG siterte Eplefe *sukk* 

• Like 1
Skrevet

Det tok ca 10 min fra han fikk nytt halsbånd til han på mirakuløst vis hadde fått det av seg og tygd det i stykker.

Han er mer en gratis nå kjenner jeg...

Siden det sikkert er 2ne som kommer opp som sitert når jeg trykker send,  påpeker jeg at jeg EGENTLIG siterte Eplefe *sukk* 

Skrevet

Jeg ser ikke noe dårlig stemning. Men så er jeg visst litt tjukkhuda når det gjelder sånt. Humrer av innlegg, nikker av frust-utbrudd og er glad i dere jeg. :P

Nå har jeg hatt en dobbeltime samfunnsfag av den typen der man ikke har hatt all verdens tid til forberedelser, men der man må være kreativ og skjerpa for å få til noe bra. Og når man oppdager at sånne timer ofte blir bedre enn de som er gjennomplanlagt, så virker det jo litt demoraliserende på arbeidsmoralen. Men før dere ringer til sjefen min og sladrer: Halvårsplaner og ukeplaner er i vinkel altså. :)

Og ting går veien politisk, herreminhatt så gøy det er å være politiker! Men nå er ettermiddagene hundene sine en stund framover. Malvikmarka og Midtsandtangen, here we come!

Jeg er helt enig med Pippin og Symra jeg altså.

• Like 5
Skrevet

Herreguuud, gi meg litt oppkvikkende happy støv a! Lå i senga i 4 t istad og bare stirra i taket, klarte ikke å reise meg.... Jeg blir så deppa når jeg er syk, også har jeg sikkert pms og så det blir bare enda værre :P Hjelper ikke at alle rundt meg er negative heller! Sorry for syt, måtte bare få det ut :P

Skrevet

Sliten... Tilbake på hotellet etter dag nr. 2 på kurs. Nå må jeg jobbe med alle henvendelsene jeg har fått i løpet av dagen. Men jeg har vært og handlet snacks og brus på butikken, så jeg klarer meg en stund :) Og hotellet er ganske koselig, midt i downtown Kvänum, verdens navle :P

I morgen ettermiddag er det hjem igjen, og vi skal stoppe og harryhandle på grensen :)

Savner mann og hunder, men om litt over et døgn er jeg hjemme hos dem igjen :D

Skrevet

Som minner meg på! Jeg må poste bilde av fiskeslangeålen som vi har fått i akvariet! Dette må dere se, folkens :)

Ja ja, folkens, ikke mas sånn nå da! Her er'n! Er det ikke den rareste og kuleste skapningen? Og når den svømmer rundt så ser den ut som den bare flyr. Den roper bare frihet i bevegelsene sine. Men den har ikke noe navn. Forslag?

21460563988_4f580fbebb.jpg

21025738744_beb7ded46e.jpg

Usj så dårlige mobilbilder. Det er så vanskelig å ta fine bilder fra saltvansskar. Alt blir bare så blått og Miami Vice aktig.

• Like 20
Skrevet

Jeg har satt veneflon på et menneske i dag :D Traff blodåra også, men så sneik den seg ut av åra, men da har jeg fått prøvd på menneske og ikke bare dukker :D Det er gøy at vi som vernepleiere også får lære det :)

Du kommer til å bli sånn gal dame som går rundt og kommenterer folks blodårer :P Velkommen i gjengen!

• Like 1
Skrevet

Mud- halvstrup blir tygget på her også. Vi bruker bare regulerbare halsbånd fra s dogbooties (de har sånn fin nummrplate på) . Troll og seleverkstedet har også sånne halsbånd, men uten nummerplate da

Skrevet

Jeg befinner meg midt i en skikkelig thriller i jobbsammenheng nå. Enten går det endelig min vei etter 6 år, eller så går det rett vest. Så jeg biter negler som bare det. Hvis det ordner seg, så har min kjære pappa annonsert at da må han ta seg minst en konjakk. Det tror jeg at jeg må også. Herlighet. Sjelden jeg har vært med på noe mer nervepirrende.

Skrevet

@Meg : han kom med 2 sånne halsbånd,  men jeg synes jeg må ha de på så stramt for at han ikke skal rygge ut av dem :( 

Spent på om mentions funker...

Skrevet

@Meg : han kom med 2 sånne halsbånd,  men jeg synes jeg må ha de på så stramt for at han ikke skal rygge ut av dem :( 

Spent på om mentions funker...

Skrevet

Ja, altså - jeg vet jo at det er sånn, jeg bare synes at det er teit at det skal være sånn liksom! Man har jo masse annet man heller vil gjøre og bruke tida si på når man skal flytte, enn å pusse opp det jæv... huset man flytter fra :lol:

Strengt tatt har jeg ikke tid til sånt i en måned med norsk vinner, kor-NM og landssamling i hundeklubben. Men, jeg har jo egentlig aldri tid, det er nå alltid noe som skjer, og om det er forskjellen på om noen legger inn bud eller ei - eller til og med forskjellen på om TO legger inn bud så det blir litt priskrig, så er det verdt pengene.

Jeg har fått drahjelp til å få løs kjøleskapet, for det satt veldig godt fast mellom vegg og benk. Sånn cirka på millimeteren. Men nå står det midt på gulvet, så da kan jeg brekke løs siste list, rive av ledning, sparkle og male to strøk, før jeg dytter kjøleskapet inn igjen. Det var så vrient å få ut at jeg vurderer å selge huset med hvitevarer :D
Men aller først skal jeg vaske med salmiakk, for det var ikke vasket der siden jeg flyttet inn i 2011... Er det en stor synd og skam? Pleier folk å dra fram kjøleskap med ujevne mellomrom for å vaske bak?

I dagens pakkeinnsats har jeg også innsett at jeg er den noe overraskede eier av hele to forklær. Begge med merkelapp og forpakning, så det er antagelig to misforståtte julegaver et år. Men de var store nok til å pakke inn kakefat, så det er jo bra de kan brukes til noe.

Glam løper rundt med hvit nesetipp etter å ha tittet litt for nøye på lista jeg maler i hagen :whistle:

• Like 2
Skrevet

Jeg er helt enig med Pippin og Symra jeg altså.

Det var jammen bra! :lol: 

Ja ja, folkens, ikke mas sånn nå da! Her er'n! Er det ikke den rareste og kuleste skapningen? Og når den svømmer rundt så ser den ut som den bare flyr. Den roper bare frihet i bevegelsene sine. Men den har ikke noe navn. Forslag?

Usj så dårlige mobilbilder. Det er så vanskelig å ta fine bilder fra saltvansskar. Alt blir bare så blått og Miami Vice aktig.

Kurt :D

• Like 1
Skrevet

Dritkul !!! 

Du kommer til å bli sånn gal dame som går rundt og kommenterer folks blodårer :P Velkommen i gjengen!

:lol: Jeg er en sånn som har årer som stadig blir kommentert :lol:. Store, tydelige pop-up-årer :lol:

Har jeg spist fiskepinner og potetbåter med gulrotpuré, en dæsj remulade, rå gulrøtter, tomater og litt kålrot. Jeg føler på meg at dette er skikkelig sunt :aww:

• Like 3
Skrevet

@Margrete : satser litt på at 2ne får nok snart og klikker i tilbakemeldinger tråden :lol:

Det er sikkert bare fordi jeg er negativ til forandringer at jeg føler at sonen ikke fungerer optimalt liksom :P 

• Like 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...