Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Jeg innser hver gang jeg prøver å tilbringe tid med barn at jeg ikke egentlig liker barn. Det må i så fall være få av dem i kontrollerte omgivelser i et begrenset tidsrom. Håper folk har rett når de sier det ikke gjelder dine egne, ellers har mr. Eple 6-7 kjipe år i vente.

Jeg er lik ang unger som med hunder.. Synes de er helt greie så lenge de har litt normal oppførsel, ikke løper idiot rundt og skriker og skråler feks ute på restauranter osv..

Men min egen synes jeg er grei da.. Unntatt i trassen da :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Too late! Jeg overtar dette 1. desember

Hei Sonen, hils på Pelle - pappaen til B-gjengen i Pied Piper

Harly og jeg har debutert i agility 3 i  dag,  feilfritt, 1. plass og cert!  

Posted Images

Skrevet

Jeg innser hver gang jeg prøver å tilbringe tid med barn at jeg ikke egentlig liker barn. Det må i så fall være få av dem i kontrollerte omgivelser i et begrenset tidsrom. Håper folk har rett når de sier det ikke gjelder dine egne, ellers har mr. Eple 6-7 kjipe år i vente.

Egne barn er noe helt fundamentalt annerledes enn andre barn. Egne barn er sjarmerende, morsomme og veldig talentfulle uansett hva de gjør!

• Like 3
Skrevet

--

AN har bilen min kommet hjem, og denne gangen ble den EU-godkjent :ahappy: Da holder den i 2 år til da, forhåpentligvis :D

Samme med min! Jeg ba også om et overslag på andre ting som burde byttes som ikke gikk under EU. Kom på 15.000.... :hmm::blink: Den må jeg tenke litt på.

Skrevet

Nei, det gjelder ikke egne...

Skrevet

Inne fra tur. Blaze kasta opp igjen på turen, det gjorde han 2 ganger sist uke også. Han tusler videre etterpå og virker i grei form, men jeg blir litt usikker på om fellestrening etterpå er så lurt. Vanskelig å vite sånt synes jeg.

Hadde det bare skjedd en gang hadde jeg ikke tenkt over det heller, men iom at det er tredje gang på kort tid så blir jeg litt betenkt.

Skrevet

:wub:

Tror akkurat jeg kjøpte norges dypeste scampi. Men har så skallebank at jeg så det og orket ikke reagere da jeg stod i kassen. Men jeg sjekket jo pris da jeg lurte hvilke jeg skulle velge, og ganske sikker på at jeg betalte kilospris for et halvkg. Grumpf. Håper de smaker godt i det minste...

Håper den dype scampien smakte :teehe:

---

Jeg elsker Bergen :D

Og @Snoffe, når hadde du tid sa du? :P:dog_running:

• Like 2
Skrevet

Samme med min! Jeg ba også om et overslag på andre ting som burde byttes som ikke gikk under EU. Kom på 15.000.... :hmm::blink: Den må jeg tenke litt på.

Jeg tror ikke det er noen sånne greier med bilen min akkurat nå, heldigvis! Vi har hatt et par reparasjoner på den allerede, så om den plutselig kosta 15 lapper å få i orden, så tror jeg den hadde blitt delebil :lol:

Skrevet

Phuh, da er sofaen skrudd fra hverandre i to deler, og den ene delen satt oppå den andre. Nå må jeg bare forsøke å finne ut hvor de to delene kan stå uten å stå i veien til jeg får transporthjelp til dynga...

Skrevet

(beklager for eventuell dobbelpost)

Sitter å ser på halsbånd på ebay. Finner ingen ting jeg liker i butikkene, og det jeg liker er for dyrt.

Men så lurte jeg på en ting. For halsen til Casper er 30cm, og han havner dermed imellom to størrelser. 26-26 cm og 33-42 cm, hva ville dere ha kjøpt?

Skrevet

Jeg ville kjøpt en størrelse opp, og med gamlehunden blakket jeg meg på Etsy, ikke ebay. :P

Endte opp med en størrelse opp :) Har etsy også fine hundeting?

Jeg er ebayjomfru :P Første gang jeg bestiller noe derfra :lol:

Skrevet

snart inn til Oslo for MR time... sliten og bekymret :hmm:

Fingrene krysset for deg og Lani. <3

@Snoffe ja! De har en egen "Pet supplies"-avdeling! Masse fine lærhalsbånd og skålholdere og klær for de med hunder som bruker sånt og og og!

• Like 1
Guest Klematis
Skrevet

Det var deilig å komme seg hjem! Og jeg er SÅ fornøyd med at jeg støvsugde huset før jeg dro.

Jeg fant omsider den nye godbitballen til Timmy omsider, den ble sporløst borte her på mandag. Fant den ingen steder, og en grønn gummiball i miniatyrstørrelse er ikke så lett å se.

Men, langt under sofaen, så jeg den til slutt.

Vet hvem som har trillet den under der, og det er ikke han selv, men søstra hans. :ahappy:

8-åringen og Bizi var utrolig søte sammen, og Timmy fikk tilbringe tid med favorittmennesket sitt.

Hundepasseren var helt utslitt da vi dro, ikke så greit å ha ME, og virkelig gi alt man har som hundepasser, men han vil så gjerne, og tar heller "straffen" kroppen gir han etterpå.

Da blir det vel muskelkramper og senebetennelse i beina igjen, og paralgin forte og voltaren til kvelds og frokost en periode.

Han mener likevel at det er verdt det, fordi det gir han slik glede der og da.

Skrevet

Endte opp med en størrelse opp :) Har etsy også fine hundeting?

Jeg er ebayjomfru :P Første gang jeg bestiller noe derfra :lol:

Etsy har masse fint! Enjoy :D

Lykke til :)

• Like 1
Skrevet

:console:

Har jeg fått syklet med hundene, og det er jo bra typisk at vi skal møte på to av bernerne til naboen nedi veien her, Yasmine og jeg. Hun er jo ikke veldig trygg på andre hunder, så det var jo ikke en ønskesituasjon å møte på to bjeffende "monster" liksom. De kom jo selvsagt i god fart mot oss også - og noen eier var jo ikke å se. Jeg måtte bare tenke at JEG måtte beholde roen og holde fast Yasmine så hun ikke vrei seg ut av sele og bånd - for jeg så liksom for meg et mindre kult scenario med en redd, høyløpsk tispe med to bernerhanner etter seg. De hadde ikke veldig lyst til å fjerne seg, disse to, men når jeg knurret til dem (!) så reagerte de jo i det minste med å øke avstanden til oss. Det endte med at jeg måtte løsne Yasmine fra sykkelen og ta henne med meg og jage dem hjem igjen. Og DET syntes Yasmine var litt kult da *ler*.

• Like 4
Skrevet

Pigg har fått løpe med en venninnes hunder og hun har tatt bilder av ham...

The derp is strong in this one...

post-10311-0-97943500-1441823571_thumb.j

• Like 7
Skrevet (endret)

Nemi har fått seg nytt halsbånd, så nå ble kjæresten glad :ahappy: husker ikke hvem som sendte linken.

20150909_203831.jpg

20150909_153143.jpg

red: prøvd å få bildene til å virke...

Endret av WelshenNemi
  • Like 8
Skrevet

Hjemme fra lp-trening hvor sheltien fungerte helt fint, så formen er bra den :) Fått i meg litt havregryn og te, men kunne tenkt meg mer å spise...Det er teit, for jeg har ikke vært så aktiv i dag at jeg bør ha i meg mer nå :P

Skrevet

En pinne? Er en pinne alt som skal til for at du kan gå forbi hagen med den store skumle nabohunden som har angrepet deg flere ganger uten å utagere tilbake, Keo? En usselig liten pinne? Da skal du få alle pinner i hele verden! Hjelpe meg, for en skrulling :lol:

Jaja, greit det. Vanligvis bruker jeg å gå godt på andre siden av veien om jeg ser bilen er hjemme, bilen var ikke hjemme så da er ikke hunden ute, jau hunden kom likevel flyvende ut (så flyvende som en nuffe kan) med full hals. Totalt uforberedt holdt jeg igjen i den gummierte nylonlina når Keo langet ut mot, for en gangs skyld snappet han ut av det og kom til fot igjen med litt overbevisning. Så var det bare å manne seg opp til å gå forbi tilbake igjen senere, Keo rister ikke av seg slikt på ei stund. Turet, fant en pinne og trente litt lydighet, tok pinnen under armen og kommanderte Keo på plass, stålsatte seg og gikk med stram marsj forbi. Hunden ønsket oss fortsatt hardt vekk, Keo tittet med stram hals, fikk et fint "kutt ut" og på plass var han igjen. Vi gikk de lange meterene forbi uten en sur mine, for fiksert på pinna. Gud så stolt han viste frem pinna til den andre naboen som satt ved veien, så stolt han følte at den var verdt å ta med hjem :ahappy:

• Like 8
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det høres utrolig slitsomt ut, og dere har prøvd det meste jeg ville anbefalt. Både cocker spaniel og puddel er jo raser som kan ha en del lyd, og ved å kombinere dem med litt ulike forutsetnigner så kan det rett og slett være genetikk, og dermed veldig lite å gjøre noe med.  Jeg går ut fra at han også er sjekket hos veterinær og at stoff- og hormonnivåer er noenlunde normale? Antar dere også har prøvd Adaptil og lignende? Er det like ille om det f.eks. står på radio i bakgrunnen? Har dere prøvd å enten redusere mengden aktivitet betraktelig over en periode, eller å endre balansen mellom mental og fysisk aktivitet annerledes? Det er ikke alltid at mer aktivisering er løsningen, for noen er det også mindre. Er han kastrert? Det er ikke noe som anebfales som en første løsning, men for meg høres det ut som dere har prøvd det meste annet av profesjonell hjelp. Hvis han ellers er trygg og velfungerende ift. sosiale situasjoner med folk og andre hunder, så ville jeg forsøkt evt. kjemisk først for å se hvordan det går.  
    • Hei. Jeg har en cockapoo gutt på 5 år som har noen «problemer» som vi sliter med. Helt siden var liten har han hatt et skikkelig stort varsler innstinkt som har blitt værre med årene. Han varsler på hver minste ting som skjer utenfor huset (av og til inne), og sliter veldig med å roe seg ned igjen. Han varsler på naboer som smeller med bildører, folk utenfor i gata som snakker, hunder som bjeffer, tuting, folk som går forbi vindu, katter i hagen, lillebror som løper inne, om vi bruker høy stemme osv osv. Det siste året har han også av og til begynt å varsle at vi åpner ytterdøra, eller at vi bare sier så lite som «hei» i en telefonsamtale fordi han tror det kommer noen. Ringeklokka og banking på vindu/dør er også veldig vanskelig, og han stopper ikke å bjeffe før han får se hvem som kommer og får hilse. Hvis vi stenger han inne på et annet rom bjeffer han enda mer og slutter ikke. Det er værst på kvelden, ofte etter vi har gått lang tur. Han klarer ikke roe seg, og ligger ofte i flere timer å bare knurrer og bjeffer på ting vi ikke hører eller ser. Dette har også gjort han har har en forferdelig av-knapp fordi han alltid ligger på vakt. Selv etter flere år med konstruktiv rotrening hver dag, skal det mye til for at han går å legger seg av seg selv på kvelden. Vi har prøvd ekstremt mange måter å trene dette vekk, uten at noe har hatt noe innvirkning. Vi har snakket med veldig mange hundetrenere, hatt besøk av adferdskonsulent og prøvd stressreduserende tilskudd i maten. Vi har prøvd alt fra desenstering på lyder, ignorering, sladretrening, klikkertrening, sende han på plassen sin, sende han på et annet rom til han roer seg ned, vært streng, søksaktiviteter for å distrahere han og ros og kos når han roer seg. Det begynner virkelig å bli et problem, da det er stressende for oss, men ikke minst for hunden.    Han syns også det er vanskelig å roe seg når vi får besøk. Vi vet at dette ikke grunner i redsel fordi han vil rett opp på fanget til besøket og ha kos, men vi merker også at han stresser mye mer. Det er absolutt ikke noe vondt i han, og han ELSKER andre mennesker (vil helst hilse på alle), men vi merker at varsler innstinktet tar overhånd i hverdagen og gjør det vanskelig for han. Det skal også sies at han er verdens beste hund å ha med på tur og bjeffer aldri da, men med en gang han kommer inn inntar han rollen som vokter uansett om vi er i vårt eget hus eller et annet.    Sånn at det er sagt så vet vi også at problemene ikke skyldes for lite aktivisering da vi driver med hundesport og har en veldig aktiv livsstil sammen.    Vi er ganske rådville nå og begynner å bli rimelig lei av at vi sjelden får mer enn 10-30 min stillhet av gangen. Sliter også på oss mentalt da vi prøver så veldig hardt uten at vi får noe resultat. Heller ikke gøy å få besøk eller kommentarer om at vi ikke har trent hunden vår, når det er det jeg bruker største delen av tiden min på. Veldig usikker hva problemene bunner i, men virker som han har hatt et høyt stressnivå hele livet.    Noen som har erfaring med dette og har tips for å gjøre hverdagen litt enklere?
    • Det krysser vi også fingrene for. For akkurat nå er vi tidvis ganske slitne her hjemme🤪
    • Jeg er i prinsippet enig i at det er tidlig med løping og sykling, samtidig som jeg som sagt tror det ligger noe i balansen mellom fysisk og mental aktivisering her. Han er definitivt en ekstra utfordring i forhold til normalt, og jeg tipper det vil gå seg til med alderen, men det betyr jo ikke at det ikke bør jobbes med i mellom tiden. Håper dere finner nøkkelen etterhvert!
    • Ja og det prøver vi å jobbe med. Vi bruker langline 10-15 m. Munnkurv har vi trent inn, men ikke brukt mer enn på en tur enda. Venter på en bestilling på munnkurv fra usa som skal sitte bedre. løpe og sykle har vi ikke gjort enda da han kun er 6 måneder. Pleier å vete til de i alle fall er 9-10 måneder før jeg starter med det. vi har både prøvd å kutte ned og øke for å se om det er endring, men ingen forskjell. vi vurderer om det kan være ernæringsmessige årsaker til oppførsel. Men det er vi ikke i mål enda
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...