Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Too late! Jeg overtar dette 1. desember

Hei Sonen, hils på Pelle - pappaen til B-gjengen i Pied Piper

Harly og jeg har debutert i agility 3 i  dag,  feilfritt, 1. plass og cert!  

Posted Images

Skrevet

Bare elsker denne hunden, han er så snill med alle :wub:

11201609_10153539156337225_7185351588808

Helt utrolig at bompibjørnen kan være så rolig og forsiktig med en liten katt :wub:

Skrevet

@Justisia, det er nok fordi da er hesten "deres" en dag i uken (eller evt fler). Hest er ganske mye dyrere enn hund, så jeg har ikke dårlig samvittighet for at jeg tar betalt for å la noen ha hesten min noen dager i uken.

Jeg skjønner allikevel ikke hvorfor man tar betalt når man har tidsmangel og trenger noen til å stelle og ri hesten sin 1 eller flere dager i uka. Selv om det er dyrere med hest enn med hund.

• Like 1
Skrevet

Jeg har så vondt og livet føles urettferdig.

Amigo ble ikke bedre og i går reiste han til de evige jaktmarker. Bare 7 år gammel og det gjør så vondt. Er det verste jeg noen sinne har gjort. Hjertet verket, øynene svir etter å ha grått for mye. Føler meg helt tom.

Åååå så trist å høre :icon_cry:

Skrevet

Helt utrolig at bompibjørnen kan være så rolig og forsiktig med en liten katt :wub:

Ja, det er litt utrolig faktisk :lol:

Jeg skjønner allikevel ikke hvorfor man tar betalt når man har tidsmangel og trenger noen til å stelle og ri hesten sin 1 eller flere dager i uka. Selv om det er dyrere med hest enn med hund.

Sikkert fordi markedet tillater det. Folk er villige til å betale for å få stelle og ri hest.

Skrevet

Veldig trist å høre @MonicaT :no:

@Justisia, det er nok fordi da er hesten "deres" en dag i uken (eller evt fler). Hest er ganske mye dyrere enn hund, så jeg har ikke dårlig samvittighet for at jeg tar betalt for å la noen ha hesten min noen dager i uken.

De fleste får restriksjoner ang hva de får gjøre med hesten, eks bare ri på tur, jogge en kort økt ect. Klart er det dyrt med hest, men det er ingen grunn for å ta betalt for arbeid man slipper å gjøre. Det burde være takken i seg selv, at noen tar seg av hesten din og får seg en liten ridetur som takk for arbeidet.

Jeg har aldri tatt betalt eller betalt for at noen skulle stelle min/for å ha stelt andres hester.

Jeg har faktisk vært borti noen som skulle ha betalt for å ri opp hesten hennes, så var det et krav om å være med på sprangtrening en eller to ganger i uken (lett 500kr per trening for den treneren hun ville hesten skulle gå for) som skulle dekkes selv. Jenta innrømte hun ikke hadde kunnskaper til å ri til hesten, men å skulle betale for å gjøre den jobben som hun måtte betalt dyre dommer for hos berider - nei, det orket jeg ikke. Folk er rare :lol:

Jeg vet ikke om du ser etter annonser eller hva for å finne noe å kose deg med i uken, men det fungerer best å promotere seg selv med å møte opp i div staller og spørre etter interesse for hjelperytter :ahappy:

---

Red for å ikke dobbeltposte:

Et øyeblikk i går ga jeg opp håpet å kunne fortsette skolegangen, men idag virker det som om ting løsner, og med litt ekstra pågangsmot går ting i orden.. Men så merkelig at jeg fortsatt er litt nedfor og har en vondt følelse i magen. :wacko:

• Like 1
Skrevet

Sikkert fordi markedet tillater det. Folk er villige til å betale for å få stelle og ri hest.

Den diskusjonen har jeg hørt flere ganger da jeg drev med hest. Det er ganske merkelig at man skal betale for å hjelpe noen med hesten deres når de selv faktisk ikke har mulighet til å ta vare på den alene (flere skaffer seg jo hest med forbehold om at de må ha passer/fôrrytter for å kunne ha hest), men det er jo som du sier, at markedet tillater det.

Jeg ble en gang dratt med av en venninne for å hilse på to hester som trengte fôrryttere, eieren foreslo at vi tok hestene ut på en tur for å prøveri de. Vi bestemte oss for å ikke bli fôrryttere for disse hestene, og ble i ettertid kontaktet av eireen, som ville ha betaling for at vi hadde ridd hestene hennes.... Ga grei beskjed om at det var uaktuelt! Mener hun skulle ha 400,- av hver av oss for å ha "lånt" hestene.

• Like 1
Skrevet

Jeg har forryttere både pga tidsmangel og fordi det er såpass dyrt. Det har aldri vært noe problem, så det er nok ganske annerledes enn å passe en hund. Om jeg reiser på ferie feks så tar jeg selvfølgelig ikke betalt for at de har han.

@tutle, jeg har ingen restriksjoner, bortsett fra at man ikke får hoppe med han uten å kjenne han ordentlig først. Det er mest pga rytterens egen sikkerhet. Det er jo forskjell på hestepasser og forrytter. Hestepasser hjelper til på en annen måte, og har vanligvis flere restriksjoner enn en forrytter.

Skrevet

Amigo ble ikke bedre og i går reiste han til de evige jaktmarker. Bare 7 år gammel og det gjør så vondt. Er det verste jeg noen sinne har gjort. Hjertet verket, øynene svir etter å ha grått for mye. Føler meg helt tom.

Tenker på dere! Det er så vondt, urettferdig! Jeg blir rett og slett ordløs... en stor klem! Himmelen har definitivt fått en vakker og sterk ny stjerne!
Skrevet

Den diskusjonen har jeg hørt flere ganger da jeg drev med hest. Det er ganske merkelig at man skal betale for å hjelpe noen med hesten deres når de selv faktisk ikke har mulighet til å ta vare på den alene (flere skaffer seg jo hest med forbehold om at de må ha passer/fôrrytter for å kunne ha hest), men det er jo som du sier, at markedet tillater det.

Jeg ble en gang dratt med av en venninne for å hilse på to hester som trengte fôrryttere, eieren foreslo at vi tok hestene ut på en tur for å prøveri de. Vi bestemte oss for å ikke bli fôrryttere for disse hestene, og ble i ettertid kontaktet av eireen, som ville ha betaling for at vi hadde ridd hestene hennes.... Ga grei beskjed om at det var uaktuelt! Mener hun skulle ha 400,- av hver av oss for å ha "lånt" hestene.

På en måte er det merkelig. På en annen måte er det helt logisk. Så lenge det er ettertraktet å ri hest og det er svindyrt (og ofte kjedelig) å ri kun på ridetimer så er kanskje mange på jakt etter å få lov til å ha "sin egen" hest en gang i uka. Og da betaler man vel for det, da. Når jeg holdt på med hest hadde jeg alltid gratis hest forøvrig, men det var som regel unghester i opptrening og sånn som krevde en del.

• Like 1
Skrevet

På en måte er det merkelig. På en annen måte er det helt logisk. Så lenge det er ettertraktet å ri hest og det er svindyrt (og ofte kjedelig) å ri kun på ridetimer så er kanskje mange på jakt etter å få lov til å ha "sin egen" hest en gang i uka. Og da betaler man vel for det, da. Når jeg holdt på med hest hadde jeg alltid gratis hest forøvrig, men det var som regel unghester i opptrening og sånn som krevde en del.

Ja. Jeg har selv betalt for å være fôrrytter, var "ferdig" med å bare ri på timer, og ønsket ikke egen hest, så grei deal det. Jeg fikk gjøre som jeg ville med hesten (tur/bane), og fikk billige privattimer og også tilbud om å delta med henne på stevner om jeg ønsket det, da eieren ikke var på nivå for å delta på stevner.

• Like 1
Skrevet

Jula begynte jeg å glede meg til 24 August :P

Jo, så noen gule blader her om dagen, men det har jo vært så varmt så har liksom ikke vært sånn høstaktig, men nå er det sånn at jeg snart må sette på varmepumpa :D

Så lege det ikke har vært frost på natta så er det sopp på bladværket blæææææ vil ha fin fin høst med klarvær

Bare trist, føler med deg.

Skrevet

Jeg har fått i meg et halvt krus med te og tre kinder-egg til frokost...

Jeg har så innmari mye som skulle vært gjort, men orker jo knapt nok å gå ned i kjelleren for å sette på ei vaskemaskin (men jeg fikk det til, til slutt). Jeg HATER å være så slapp og svimmel, og jeg HATER at innspurten til EDS går til hevete :(

Skrevet

@MonicaT :console:

Fått utlevert eksamensoppgaven nå, og den virker veldig grei faktisk! Så nå har vi fordelt litt oppgaver, også samles vi i morgen og setter det sammen, og lærer litt om alt. Jeg skal ikke finne så mye sånn faglig info, så jeg tenker jeg får lese meg litt ekstra opp på alle punkter, da :P Er 10stk på gruppa, skal ha presentasjon på 15min, så det blir ikke mye hver av oss får sagt. Og et krav at vi sier noe om hvordan gruppen har jobbet osv også, så da tar jeg meg av det. Pluss en liten del til.

Er veldig deilig å ikke være så nervøs før muntlige fremføringer! På ungdomsskolen så hatet jeg det, og grudde meg virkelig. Sikkert pga det var mye hvisking og tisking på den tiden.

Men etter jeg kom opp på videregående så har jeg faktisk synes det er helt greit. På vgs likte jeg det faktisk, fordi jeg fikk snakke om noe jeg virkelig kunne, og visste noe om (gikk hundelinjen). Men etter mange gode opplevelser der så har det blitt helt ok, og jeg har fått ganske mange 6ere etter hvert på fremføringer. Til å være stille, nervøse meg, så er jeg veldig godt fornøyd :D Sorry, ikke mer selvskryt nå.

• Like 9
Skrevet

Nå fikk jeg melding om at min niese som ble 18 år i dag, også har tatt lappen :). Kanskje jeg kan forvente meg niesebesøk etter hvert i høst, da :D. Stolt tante :aww:.

• Like 15
Skrevet

@MonicaT :no: noe så trist å lese en tirsdags formiddag. Min dypeste medfølelse.

I dag har vi vært i byen med frøkna igjen etter storsuksessen i går (da var hun med @Cattn fra halv tolv til halv tre og så i byen fra halv tre til halv TI på kvelden fordi jeg måtte ha kurs - og sushilunsj). Vi har øvd på å gå litt selv, også når det finnes andre mennesker på fortauet, og fått hilse på en bluetick-hanne på to år som synes hun var den fiiiineste valpen i verden. Hun håndterer bare alt så rett på, altså. Noen som tuter sinna nedi veien? Verdt å løfte på ørene og snu hodet for, men ikke noe man er redd for. Noen som bare tar på henne uten forvarsel? Ja, greit det (for henne, ikke for meg). Andre hunder, folkemengder, til og med et bussrush. Fant også godbiter hun liker, og har funnet ut at hun elsker Skinneez, så det blir vel det vi kjøper hver gang hun ødelegger de hun har. Kattene og digger skinneez, så...

Det ble litt dagbok.

• Like 6
Skrevet

Huff, så trist! :(:hug:

Bare elsker denne hunden, han er så snill med alle :wub:

11201609_10153539156337225_7185351588808

Åh, lite misunnelig altså.. Men hva kan man forvente når man kjøper etter foreldre som jager gaupe :aww: og ulv...

________

Akkurat nå har begge voffsene nyklipte klør :D og jeg har funnet enda flere flått etter lørdagens trening i skogen..

Skrevet

@MonicaT :console:

Fått utlevert eksamensoppgaven nå, og den virker veldig grei faktisk! Så nå har vi fordelt litt oppgaver, også samles vi i morgen og setter det sammen, og lærer litt om alt. Jeg skal ikke finne så mye sånn faglig info, så jeg tenker jeg får lese meg litt ekstra opp på alle punkter, da :P Er 10stk på gruppa, skal ha presentasjon på 15min, så det blir ikke mye hver av oss får sagt. Og et krav at vi sier noe om hvordan gruppen har jobbet osv også, så da tar jeg meg av det. Pluss en liten del til.

Er veldig deilig å ikke være så nervøs før muntlige fremføringer! På ungdomsskolen så hatet jeg det, og grudde meg virkelig. Sikkert pga det var mye hvisking og tisking på den tiden.

Men etter jeg kom opp på videregående så har jeg faktisk synes det er helt greit. På vgs likte jeg det faktisk, fordi jeg fikk snakke om noe jeg virkelig kunne, og visste noe om (gikk hundelinjen). Men etter mange gode opplevelser der så har det blitt helt ok, og jeg har fått ganske mange 6ere etter hvert på fremføringer. Til å være stille, nervøse meg, så er jeg veldig godt fornøyd :DSorry, ikke mer selvskryt nå.

Selvskryt er lov! :sleep::thumbs:

Skrevet

:hug::heart:

Skrevet

Er det bare jeg som ser an folk som kommer gående med hunder for å finne ut om de er verdig å ha hund? Det kan vel tenkes at en og annen fordom dukker opp også, selv om jeg vet veldig godt at man kan ta veldig godt vare på en hund selv om man er kledd i laser eller har hettegenser og skinhead, eller er veldig ung og mørkhudet, eller er en superjålete dame med bling og stiletthæler. Eller en lærer med dårlige knær.

• Like 2
Skrevet

:hug:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Liker å se gamle brukere savne aktivitet. Min første bruker fant sonen i 2010. 16 år, av og på, teller kanskje som gammel bruker jeg også   Tror kanskje flere søker tilbake til forum etterhvert pga økende misnøye med Big Tech data harvesting. Selv er jeg i ferd med å ta spranget fra Android til et nisje operativsystem som er upraktisk fordi Vipps og BankID ikke fungerer — men det er privat. Storebror får ikke registrert hvor mye flatulens jeg har produsert for å beregne neste ukes klimakvote. Andre deler villig alt og kommer kanskje aldri tilbake fra Facebook, Google, Alexa, Copilot og Siri. Jeg var forøvrig ikke aktiv på sonen i den dramatiske perioden alle snakker om som en andre verdenskrig. Da jeg pauset pga livssituasjon var dette et av de mest aktive forumene på norsk internett. Høyt tempo, høy temperatur. Det var trist å returnere til en spøkelsesby lik Levanger sentrum etter Magneten ble bygget.  Jeg blir like glad hver gang jeg ser aktivitet her, nær samme hva det dreier seg om, så vit at det gleder selv om det kanskje ikke kommer respons. Keep sonen alive🐾 
    • Vurderer begynne oppdatere her igjen, etter en lang periode med så mye drama og alvor i privatlivet at jeg har "fått" autistisk burnout av det. Fullstendig ute av drift og knapt i stand til et absolutt minimum av nødvendigheter for overlevelse. Edeward har gått for lut og kaldt vann med kun pliktmosjon, pliktlek, sporadiske pliktturer, ytterst få opplevelser utenfor hagen og bare et absolutt minimum av stell. Han har tolerert det skremmende bra. Robust type. Så lenge han får kos, godbiter, leker å fly etter og hull å grave dem ned i er han tålelig fornøyd med livet. Mamsen hans er ikke like lett å glede. Sykdom fra forgiftninger og stress pga gjentatte innbrudd har ikke lettet den psykiske og emosjonelle byrden av samtidig alvorlig personkonflikt i nær relasjon. Forhistorien er for lang til å fortelle, men den er alvorlig nok til at jeg har riesen istedenfor dvergpuddel. Noe av det er så alvorlig, jeg tror det er direkte hensynsløst å påminne om at ting som foregår på skjerm og fremstår som en slags fiksjon i de flestes hverdag er harde realiteter for andre, som meg. Alle har lest om lastebil-Jonas, for å ta et eksempel. Sånne ting fortonet seg som en slags fiksjon for meg ihvertfall, all den tid jeg ikke var utsatt for liknende selv i min egen hverdag. En kan lese om iranske agenter og kjøkkenkjemi terrorister som skader seg selv og må ha hjelp, men skjermen skaper en betryggende følelse av at det er en slags fiksjon, selv om det er nyheter, for det skjer jo ikke her foran meg i mitt nabolag — helt til en mann med jaktrifle prøver klatre inn vinduet ens kl 05:30 på morgenen og en står der bak døren i bare trusa og venter på døden med en kjøkkenkniv i hånden, i håp om å i det minste klare merke fyren for drapsetterforskerne - og det som plager en mens en står der og rister av adrenalin er: "I'm not decent! Jeg skulle tatt på en t-skjorte. Jeg er uanstendig lite kledd for anledningen." Akkurat det plaget meg i den situasjonen.  Han klarte forøvrig ikke komme seg inn gjennom det smale vinduet jeg hadde latt stå åpent, så jeg slapp med skrekken og unngikk ydmykelsen i bli sett, drept og funnet i bare trusa, hvilket også var en lettelse. En vet aldri hvordan en reagerer på ekstreme situasjoner før en er i dem. Jeg vet st jeg sover ikke uten noe på overkroppen igjen ^^ Det neste som virkelig plaget meg overraskende var at hans samboer og to barn måtte "feire" jul alene etter at politiet skjøt og drepte ham neste gang han la seg på hjul for å prøve drepe meg igjen, fordi han ble desperat og åpnet ild mot dem først. Jeg var veldig emosjonelt berørt av de stakkars etterlatte. Gnog meg hardt, lenge. ..men det der var i 2016, og er på deilig avstand nå.  I løpet av året som har gått har jeg bare blitt kronisk blyforgiftet av at en gjøk med foil impressioned key har låst seg inn og ut av hjemmet mitt og stappet blypasta fra bilbatterier i vannrørene med ujevne mellomrom mens jeg har vært ute med Edeward, og også sprayet ALLE klær, håndklær og sengetøy med ufortynnet Karate Zeon CS 5.  Blyet oppdaget jeg omsider ved kroppslige symptomer, som akutt diabetes, metallsmak og synlige partikler i vannet. Det ufortynnede landbrukskjemikaliet i klærne oppdaget jeg ikke før uker etter å endelig ha anskaffet boligalarm. Det hadde svidd og klødd intenst veldig lenge og jeg hadde "fått" en skremmende mengde føflekker og andre hudforandringer, men jeg hadde ingen anelse om hva som var årsaken før jeg begynte skylle klær med renset vann (omvendt osmose apparat) for å få ut hva jeg trodde var bly fra vannrørene. Klærne produserte et merkelig skum. Det skummet mer jo mer jeg skylte. Viste seg etter mye undersøking å være et heslig ekkelt insekticid laget for å SITTE på planter i regn og vind. Ikke før etter hydrolyse med ekstrem pH ville noe av det slippe fra tekstilene, og de mengdene med mikrokapsel debris som kommer ut av dem etter å ha brutt ned virkestoffet forteller en skremmende historie om gjentatt sprøyting om og om igjen over tid. Alle de "små" tingene. Drama og intriger i personlige relasjoner har allikevel tæret mer. Fra å ha vært en såkalt ressursterk, høytfungerende autist som maskerte godt nok til å passere som noenlunde nevrotypisk, så har jeg kollapset til et dysfunksjonelt nivå av autisme folk flest forbinder med ordet. Knapt evnet spise. Dusjet to ganger i uka. Tror jeg brukte de samme sokkene fire dager på rad en uke. Fullstendig ute av drift. Vekslet mellom apatiske shutdowns i time etter time med samme repetitive mobilspill for å unngå hysteriske panikkanfall meltdowns fra psykologiske triggere hvis rammer fort dersom jeg ikke holder intenst fokus på noe for å hindre tankene fra å vandre og uunngåelig påminne meg noe som utløser en kaskade av akkumulativt triggende minner. Det er sluttsummen på kassalappen som teller, mente Reitangruppen. Hver enkelt vare en plukker med seg på tur gjennom IKEA gir ingen stressrespons i seg selv.  Forrige gang jeg hadde meltdowns var forøvrig i barndommen, før pubertet. Tror jeg egentlig var ganske robust jeg også. Som en abusive cluster b personlighet uttalte i irritasjon som gled over i sadistisk forventningsglede: "Sterke mennesker bøyer seg ikke, (men) de knekker (til slutt)."  Årsaken til å velge skrive her igjen nå er at den verste biten, den alvorlige konflikten i nær relasjon, den er i praksis løst. Det kan ta lang tid før det ekstremt toksiske, interpersonlige dramaet er over, men selve problemet er løst. Det praktiske problemet er uskadeliggjort. Som en litt stereotypisk praktisk anlagt og materielt fokusert asperger (tidligere vellykket maskberger) tror jeg det å ha løst det praktiske og konkrete problemet som var kilden til hele konflikten automatisk fikser konflikten etterhvert også, så det ser ut som lys i enden av tunellen, selv om det fortsatt er mørkt her inne og jeg ikke vet hvor utgangen er ennå. Naboen dukket forøvrig opp sprell levende, Edeward har vært fin i magen hele året, ikke tisset inne igjen og tar det hele overraskende fint. En virkelig god gutt med de beste intensjoner.  Jeg HÅPER vi snart har nok sjelefred og så lave blynivåer at jeg orker begynne gå turer og dele opplevelser med Edeward utenfor hagen igjen. Oppdaterer plutselig om situasjonen endrer seg så mye som jeg håper den gjør snart. Bilde hører med:  
    • Kan hunden gå på varm asfalt før den skal bade? Usikker om jeg skal ta de med fordi redd for potene, Tar hånda mot asfalt og føles ikke varm, Men hvor varmt er det før deres hund ikke går på asfalt?
    • Hvilke langhårete hunder krever minst pelsstell? Og mest pelsstell? Kun for kjekt å vite.
    • Vurderer å kun holde meg til hund. Selv om jeg også har lyst på andre typer dyr. Kjekt med litt forskjellig synes jeg men hvis det er en ulempe og til hinder for hundene går jo ikke det. De er viktigst.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...