Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mange hunder oppi senga om natta?

Recommended Posts

Skrevet

Hvordan gjør dere det dere som har flere hunder når hundene skal sove oppi senga di om natta? Har du alle hundene med i senga eller kun en hver natt og bytter på? Sånn at alle får ligge der alene?

Jeg har fire små hunder og hvis alle skal ligge i senga så får eldstemann førsteplassen i senga. De andre får da ligge lengre unna meg. I tillegg så bytter hundene på hvor de skal sove i løpet av natta så da vekker de meg. Jeg er alene og evig singel så er bare hundene mine og jeg.

Tror dere det er bra for hundene å sove alene sammen med meg? Få litt alenetid? Eller er det best med alle hundene oppi senga samtidig? Nå tenker jeg på hunden og hundene sitt beste og ikke mitt beste? Hvordan gjør dere dette hos dere?

Skrevet

Tror ikke hundene tenker så mye over dette. Jeg har begge mine i senga hvis de ønsker det og de bytter litt på hvor de ligger.

Hadde bekymret meg så mye over dette hvis de ikke krangler. :)

Skrevet

Her har begge to tilgang på sengen om de ønsker. Lykke sover stort sett under dynen, Harly veksler mellom å ligge ved siden av/på puten og på madrass på gulvet :)

Guest lijenta
Skrevet

I en seng på 180 x 75 cm og to hunder på hver 30 kg så ble hundene pælma ut. Den ene skulle ligge langsmed ryggen min det vil si h nesen hans lå høyere enn hodet mitt og halen hans lå på nedsiden av rompa mi. Den andre krølla seg godt inn i knehasene og jeg fikk ikke lea på meg.

Så lenge hundene ikke forstyrrer søvnen så hadde jeg latt hele gjengen være oppi. Forstyrrer dem søvnen din så ville jeg enten kuttet ut å ha hundene oppi elelr laget en ruleringsliste

Skrevet

Her er det forskjellsbehandling, Tuva er den som sover oftest i senga, Trym gjør det når han og jeg er hjemme aleine, og noen ganger sover alle 3 der (på hytta sover alle i senga) jeg har hatt på det meste 4 hunder i senga + samboer, da ble det dårlig søvnkvalitet :P Tuva er den som "oppfører" seg i senga, hun ligger rolig i armkroken min, Trym snorker, slafser og sparker og Vigdis liker å ligge oppå hodet ditt og hun er fæl til å ta spenntak med beina i ryggen din :P Men det er først det siste året vi har hivd ut noen av senga, og man merker det utrolig godt på søvnkvaliteten!

• Like 2
Skrevet

Holder på med operasjon kaste bikkja ut av senga. Lille whippeten på 11 kg sparker meg og typen ut av sengen, han legger seg på hodeputen, kryper under dynen og legger seg på tvers med alle fire beina strekt rett ut. Det blir det lite søvn ut av.

De gangene bc'en på 30 kg la seg i sengen så merket jeg han ikke. rart med det :P

Skrevet

Siden vi økte høyden på senga så kommer såvidt den ene hunden som får lov å ligge der seg opp. Har måttet sette en fotskammel ved sengekanten som hun kan hoppe opp på og videre oppi senga.. :P Nå veier hun 2,5kg og de andre to veier 18 og 30kg, så da ble valget egentlig ganske enkelt. :P Hadde det vært opp til sambo hadde det nok ikke vært noen hunder der, men man må stå på kravene av og til! :lol:

Skrevet

Jeg har 200 seng hos pappa, der breier BC bassen seg midt i senga eller på alle måter som gjør at jeg må ligge som en tinnsoldat eller som en halv måne.

Hjemme har jeg 120 seng og han koser seg i fotenden og er i grunn ikke merkbar, merkelig altså.

Skrevet

Hjelpe meg at dere får plass :o

Har 150-seng og ÉN hund på 25kg, likevel trangt :lol:

90-seng med tre hunder(på 34, 31 og 22 kg) går helt fint. :lol:
  • Like 3
Skrevet

Jeg har alle mine tre i sengen innimellom, kaster de ut med jevne mellomrom fordi de gangene jeg sover uten hund sover jeg mye bedre og trenger færre timer.

Hundene vil sove i sengen. Jeg bare orker det ikke. :lol:

Skrevet

Hos meg skulle egentlig ingen hund sove i sengen, så fikk Blondie lov, men Tidi skulle aldri sove i sengen. Nå sover de begge der :lol: Men hos meg er det min seng, jeg som bestemmer og de får innrette seg etter meg. De har andre senger og andre steder de kan ligge om de vil. Så jeg breier meg og gjør det jeg vil, så får de flytte seg deretter.

• Like 2
Skrevet

Jeg skulle ikke ha hund i senga, så Turbo fikk ikke lov når han var liten. Når han ble stor nok til å hoppe opp i senga selv våknet jeg hver morgen med hund i senga, og jeg hadde ikke merket at han hadde hoppet opp. Sniken var ninjahopper og helt umulig å oppdage.

Morsomme var at søster trodde ikke på meg, hun mente at jeg bare lot ham gjøre det. Så sov hun og jeg i dobbeltseng en natt, hvem var det som våknet opp med Turbo liggende klemt inntil magen uten å ha merket noe? Jo det var søster... Ninjahund...
Men etter at han ble syk tørr han ikke hoppe opp i senga mer, den er for høy - egentlig like greit (ikke sykdommen, men hund ut av senga). Pigg sover i valpegrind ved siden av senga. Skulle ta ham opp i senga for å kose idag morges og endte opp med å forsvare meg mot valpetenner som skulle "fikse" håret mitt... blir leeeeenge til han ev får sove i senga

Skrevet

Her ligger alle 3 i senga, også evt besøkshund, alle får plass :P men har en sånn 160 bred seng da, og dobbeldyne (bare sånn for å få plass til alle innunder dyna å, og ikke krangle om den :P )

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Så bra du tenker på økonomien før du skaffer hund! Det koster en del, og som du har erfart kan det fort komme på ekstra kostnader. Når det gjelder timing så er det noen faktorer. Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med oppdrettere så kan det ta tid å finne et valpekull med leveringsklare valper. Noen oppdrettere har reservert alle valpene før de er født. Så start med å kontakte ulike oppdrettere og sjekke tid for valpekull, om foreldrene oppfyller avlsrådene til raseklubben osv. Hvis dere skal flytte, slik jeg forstår det, så kan det være greit å ha kommet noenlunde i orden før en valp kommer i hus. Er huset "valpesikkert"? Er det hage/uteområde som er inngjerdet, er dette noe dere tenker å gjøre eller ha på plass før valpen kommer? Er det noen store oppussingsprosjekter i ny bolig som kan være greit å ha unnagjort før man får en nysgjerrig og aktiv krabat i hus? Personlig foretrekker jeg å få valp i sommerhalvåret, når man uansett er mye ute. Det gjør dotreningen så mye enklere enn å måtte pine seg ut i -15 annenhver time, og stå og vente på at valpen skal gjøre fra seg. Siden du kommer til å være hjemme så er ikke alenetrening et stort problem, men en valp er aktiv, så det kan være greit å få valp i en rolig periode, kanskje ikke rett før eksamensperioden f.eks. Når det er sagt så kommer jo alt an på når den rette valpen fra den rette oppdretteren er leveringsklar. Når valpen først er i hus så må man tilpasse seg det, men det virker jo som dere har gode forutsetninger tenker jeg.
    • Jeg synes golden virker som et bra alternativ for dere. Siden du er vant til husky så er du vant til høyt aktivitetsnivå, og det virker som du er forberedt på og klar over at golden trenger litt mer mental aktivisering, men også er mer førerorientert og lettere å trene. Den store negative faktoren for min del med golden er at de røyter MYE. Her er det enten mye børsting og støvsuging og/eller ofte bading. Men hvis dere fikser det synes jeg det høres ut som en golden vil trives hos dere. Det er mange raser som kunne passet, jeg tenker flatcoated retriever, belgisk fårehund, finsk lapphund eller setter. Men jeg synes golden virker som et veldig godt alternativ for dere.
    • Hei! Jeg (dame 23) og samboeren min (29) vurderer å gå til anskaffelse av en hund. Jeg er ganske turglad av meg og driver med friluftsliv som hobby (hengekøyeturer, fjellturer, teltturer, fisketurer osv.) samboeren min er mer hjemmekjær og liker å ta det mer med ro, det gjør også jeg i perioder. Pga. en kronisk sykdom kan hverdagen min være uforutsigbar, men så lenge jeg holder meg i aktivitet og med måte så pleier det å gå greit. Vi ser etter en hund som kan være med på alt. Alt fra familiebesøk til fisketurer til ferier med bobil og hele pakka. Vi ser etter en følgesvenn rett og slett, som ikke skal sitte alene hjemme hele dagen, men som kan inkluderes i våres hverdag. Vi bor ganske landlig og selv om leiligheten vår ikke er så stor, vurderer vi golden retriever som rase. Vi trenger en hund som kan være aktiv, men også tåler ett par dager på sofaen. Vi ser etter noe allsidig, en rase som er litt morsom og rampete, men også lett kan trenes og formes slik vi ønsker. Det er så utrolig mye å velge mellom og det er så mange raser jeg kunne tenkt meg. Jeg er oppvokst med støvere og jeg og min mor skaffet oss husky når jeg var 17, hun har vært min følgesvenn i så mange år allerede. Men nå har jeg lyst på en hund jeg kan forme litt mer slik jeg vil. Jeg er åpen for tips til hunderase som kunne passet annet enn en golden retriever også! Det viktigste for meg er at det er en rase som vi har kapasitet til å ha, slik at vi får en godt balansert hund som får behovene sine møtt. 
    • Hei! Jeg er ei jente på 23 år. Jeg og min samboer planlegger å flytte hjem igjen til bygda jeg opprinnelig kommer fra. Det er veldig landlig og utrolig fine fjell og skogsturer. Jeg er selv et friluftsmenneske og elsker alt av hengekøyeturer, teltturer, fisketurer og fjellturer. Samboeren min kommer til å være i jobb når vi flytter hjem og jeg skal starte lærerutdanningen min over nett. Vi har derfor snakket om å kanskje skaffe oss en valp til høsten. Vi har særlig sett på golden retriever som et alternativ for oss. Jeg kommer til å få hjemme og kunne ærlig trengt de rutinene som kommer med å ha valp. Samboeren min har ikke hatt egen hund før, men jeg er vokst opp med hund (Schiller støver, finsk støver, mops, malteser, sibirsk husky) jeg har selv vært med på å oppdra disse hundene (særlig huskyen da jeg var litt eldre når vi fikk henne) men sammen med familie. Jeg synes det er vanskelig å skulle vente på riktig timing. Jeg er selv i arbeid akuratt nå og sparer aktivt for å kunne ha råd til en hund i fremtiden. Vil jo såklart ikke gå til anskaffelse av en valp uten å ha nok oppsparte midler til forsikring og uforutsette avgifter. Vi har allerede en katt fra før som har astma som trenger oppfølging og behandling. Det er ikke slik at vi drar så mye på ferier, og om vi gjør det så har det vært hjem til bygda eller på Norgesferie, og da er pus med (han ble vandt til med reising fra ung alder), og det skulle hunden også fått være. Men er det riktig tidspunkt? Det er dette jeg sliter litt med å bestemme. Hvor lenge skal vi vente før vi evt anskaffer oss hund? Bare vet vi når det er tid for ett nytt familiemedlem? Jeg har egentlig allerede ventet tålmodig i 4 år, men det har aldri vært den rette tiden for ett så stort ansvar. 
    • Er det SÅ lett for dem å bytte ut en kjøper da? Som de forhåpentligvis har hatt et par møter med, snakket med og "godkjent"?   De kan faktisk heller ikke bare trekke kjøpet der og da, isåfall kan du anmelde dem for svindel. I motsetning til en del andre lovbrudd i "hundebransjen" mistenker jeg at det også vil bli tatt mer på alvor siden det er et økonomisk lovbrudd og ikke dyrevelferdsmessig.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...