Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mange hunder oppi senga om natta?


Aea
 Share

Recommended Posts

Hvordan gjør dere det dere som har flere hunder når hundene skal sove oppi senga di om natta? Har du alle hundene med i senga eller kun en hver natt og bytter på? Sånn at alle får ligge der alene?

Jeg har fire små hunder og hvis alle skal ligge i senga så får eldstemann førsteplassen i senga. De andre får da ligge lengre unna meg. I tillegg så bytter hundene på hvor de skal sove i løpet av natta så da vekker de meg. Jeg er alene og evig singel så er bare hundene mine og jeg.

Tror dere det er bra for hundene å sove alene sammen med meg? Få litt alenetid? Eller er det best med alle hundene oppi senga samtidig? Nå tenker jeg på hunden og hundene sitt beste og ikke mitt beste? Hvordan gjør dere dette hos dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

I en seng på 180 x 75 cm og to hunder på hver 30 kg så ble hundene pælma ut. Den ene skulle ligge langsmed ryggen min det vil si h nesen hans lå høyere enn hodet mitt og halen hans lå på nedsiden av rompa mi. Den andre krølla seg godt inn i knehasene og jeg fikk ikke lea på meg.

Så lenge hundene ikke forstyrrer søvnen så hadde jeg latt hele gjengen være oppi. Forstyrrer dem søvnen din så ville jeg enten kuttet ut å ha hundene oppi elelr laget en ruleringsliste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det forskjellsbehandling, Tuva er den som sover oftest i senga, Trym gjør det når han og jeg er hjemme aleine, og noen ganger sover alle 3 der (på hytta sover alle i senga) jeg har hatt på det meste 4 hunder i senga + samboer, da ble det dårlig søvnkvalitet :P Tuva er den som "oppfører" seg i senga, hun ligger rolig i armkroken min, Trym snorker, slafser og sparker og Vigdis liker å ligge oppå hodet ditt og hun er fæl til å ta spenntak med beina i ryggen din :P Men det er først det siste året vi har hivd ut noen av senga, og man merker det utrolig godt på søvnkvaliteten!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på med operasjon kaste bikkja ut av senga. Lille whippeten på 11 kg sparker meg og typen ut av sengen, han legger seg på hodeputen, kryper under dynen og legger seg på tvers med alle fire beina strekt rett ut. Det blir det lite søvn ut av.

De gangene bc'en på 30 kg la seg i sengen så merket jeg han ikke. rart med det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi økte høyden på senga så kommer såvidt den ene hunden som får lov å ligge der seg opp. Har måttet sette en fotskammel ved sengekanten som hun kan hoppe opp på og videre oppi senga.. :P Nå veier hun 2,5kg og de andre to veier 18 og 30kg, så da ble valget egentlig ganske enkelt. :P Hadde det vært opp til sambo hadde det nok ikke vært noen hunder der, men man må stå på kravene av og til! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 200 seng hos pappa, der breier BC bassen seg midt i senga eller på alle måter som gjør at jeg må ligge som en tinnsoldat eller som en halv måne.

Hjemme har jeg 120 seng og han koser seg i fotenden og er i grunn ikke merkbar, merkelig altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg skulle egentlig ingen hund sove i sengen, så fikk Blondie lov, men Tidi skulle aldri sove i sengen. Nå sover de begge der :lol: Men hos meg er det min seng, jeg som bestemmer og de får innrette seg etter meg. De har andre senger og andre steder de kan ligge om de vil. Så jeg breier meg og gjør det jeg vil, så får de flytte seg deretter.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ikke ha hund i senga, så Turbo fikk ikke lov når han var liten. Når han ble stor nok til å hoppe opp i senga selv våknet jeg hver morgen med hund i senga, og jeg hadde ikke merket at han hadde hoppet opp. Sniken var ninjahopper og helt umulig å oppdage.

Morsomme var at søster trodde ikke på meg, hun mente at jeg bare lot ham gjøre det. Så sov hun og jeg i dobbeltseng en natt, hvem var det som våknet opp med Turbo liggende klemt inntil magen uten å ha merket noe? Jo det var søster... Ninjahund...
Men etter at han ble syk tørr han ikke hoppe opp i senga mer, den er for høy - egentlig like greit (ikke sykdommen, men hund ut av senga). Pigg sover i valpegrind ved siden av senga. Skulle ta ham opp i senga for å kose idag morges og endte opp med å forsvare meg mot valpetenner som skulle "fikse" håret mitt... blir leeeeenge til han ev får sove i senga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...