Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå August


Tricolor
 Share

Recommended Posts

Har vært våken siden klokken 05 og følere meg uforskammet opplagt... hadde en mindre trivelig episode på jobb i dag da, en dame i 40 årene som tok tak i meg (!) og brølte (!) ut om hvor elendig systemet på flyplassen er. Jeg kan ikke forstå at voksne mennesker kan oppføre seg slik mot andre mennesker. Jeg prøvde å unnskylde meg (for noe som jeg ikke egentlig har noe med) og forklare hvorfor ting var som de var, men da kjeftet hun enda mer. Det endte faktisk med at jeg himlet med øynene og gikk, for jeg finner meg ikke i hva som helst og noen ganger klarer jeg ikke å la vær å reagere på en menneskelig måte! Men jeg har enda ikke avreagert, jeg har lyst å finne henne igjen for å fortelle henne litt om normal høftlighet!

Godtet meg litt over at flyet hennes måtte snu da :innocent: . Håper hun hadde det travelt...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Måå bare dele! Se, pappa smiler!! Har ikke sett han smile siden før hjerneslaget for 5-6år siden!

Woho, jeg fikk drømmejobben!!!! :D :banana:

Ups, jeg skal gifte meg neste år jeg

Posted Images

Har vært våken siden klokken 05 og følere meg uforskammet opplagt... hadde en mindre trivelig episode på jobb i dag da, en dame i 40 årene som tok tak i meg (!) og brølte (!) ut om hvor elendig systemet på flyplassen er. Jeg kan ikke forstå at voksne mennesker kan oppføre seg slik mot andre mennesker. Jeg prøvde å unnskylde meg (for noe som jeg ikke egentlig har noe med) og forklare hvorfor ting var som de var, men da kjeftet hun enda mer. Det endte faktisk med at jeg himlet med øynene og gikk, for jeg finner meg ikke i hva som helst og noen ganger klarer jeg ikke å la vær å reagere på en menneskelig måte! Men jeg har enda ikke avreagert, jeg har lyst å finne henne igjen for å fortelle henne litt om normal høftlighet!

Godtet meg litt over at flyet hennes måtte snu da :innocent: . Håper hun hadde det travelt...

Sånne mennesker burde gått et år på folkeskikk-skolen! Hadde en lignende opplevelse tidligere i uken, bare at det var meg personlig som fikk det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige meg som har snilleste stepappa i verden som dekket opp med krabbe (egenhendig hentet fra Trøndelag), ferske reker, kreps og hjemmelaget guffe (hans majo-spesialitet til skalldyr) og passet hunder (ikke grav flere hull i plenen Laffen) mens søster og jeg ryddet opp i mammas ting.

Og attpåtil sendte med meg en flaske rødvin hjem siden han absolutt syntes jeg burde ha et glass sånn på en lørdagskveld :)

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Turb :hug: bra du har en annen å fokusere på

@Perfect Image fin med briller :)

@Christine jeg hadde hatt hjertet i halsen og mildt panikk i en sånn situasjon. Bra det gikk så bra

Gratulerer med hus @lijenta

Og gratulere med dagen som var i går @SFX

og ikke minst gratulerer med jobben @Monikawt

Veldig fint og hyggelig bilde av deg og pappaen din @Enits

Øyenbrynene mine lever sitt eget liv, og de er ganske tydelige

Liker de jeg.

Tusen takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige meg som har snilleste stepappa i verden som dekket opp med krabbe (egenhendig hentet fra Trøndelag), ferske reker, kreps og hjemmelaget guffe (hans majo-spesialitet til skalldyr) og passet hunder (ikke grav flere hull i plenen Laffen) mens søster og jeg ryddet opp i mammas ting.

Og attpåtil sendte med meg en flaske rødvin hjem siden han absolutt syntes jeg burde ha et glass sånn på en lørdagskveld :)

Velfortjent med noe rødt i glasset! :hug: Og stepappaen din høres veldig bra ut!

Standin-bonden funka ikke i dag forresten. For brått hadde jeg løs ponni som absolutt ikke skal være løs, og måtte opp i fjøset og bomme flis av dem (setter henne rett på mye flis og innearrest i noen dager), og der lå det jaggu en kalv på forbrettet. Ringte Bonden og tuslet bort til en og begynte å prate med det, for trodde det var en rømling rett og slett. Fikk den med meg bortover, stusset over at den var så dårlig til beins, men den var jo så diger, så tenkte den hadde fått seg en trøkk. Får den bort til kalveavdelingen og skal lokalisere hvor den kom fra. Men nei, der var da alle som skulle være der. Bonden kommer, og jeg spør hvor den hører til, han titter på den, tar en kjapp opptelling avdelingen, og sier "neei, det må værra en ny en". Og det var det. Vet ikke helt hvordan den har kommet seg på forbrettet og dustoreallverden, den var omtrent dobbelt så stor om den jeg henta inn i går. Vel vel, stor fin kukalv er innlosjert og stelt for, mamman er lokalisert og alt er bra med både mor og barn. :ahappy:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kaster de ut på plena :aww:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Gjort det et par ganger allerede :lol: Men naboens toåring prøver nok å sove, og vet ikke om hyling ute eller inne er verst :P men han begynner å bli nattatrøtt nå heldigvis :D Også skulle jeg ønske Thorvald kunne skjønt at hvis han ikke rappet tyggebeina til Maiko når de er ute aleine ville Maiko latt ham være mer i fred, men den logikken går ham hus forbi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MDG Trondheim ringte og spurte om de kunne få låne teltet vårt i morgen til bruktmarkedet som skal være i byen. Og det kunne de jo. Jeg lurer bare på hvorfor stemmen min plutselig sa: Jeg kan komme med teltet jeg, så slipper dere å kjøre hit og hente det. :pinch: Det er mange som gjør hundre tusen ganger så mye MDG-arbeid som meg i disse dager, men jeg skulle endelig sove til jeg våknet i morgen. Jaja, jeg får sove litt etter valget da.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herre, som jeg hater fadderukefestlighetene som fremdeles pågår. Jeg godtar en uke, jeg bare skjønner ikke hvorfor noen må ta det uken etter - eller uken etter der igjen, eller holde på i to uker (BI). Gå ut på byen nå da, dere må ha et bord eller ti booket på Tidi.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjort det et par ganger allerede :lol: Men naboens toåring prøver nok å sove, og vet ikke om hyling ute eller inne er verst :P men han begynner å bli nattatrøtt nå heldigvis :D Også skulle jeg ønske Thorvald kunne skjønt at hvis han ikke rappet tyggebeina til Maiko når de er ute aleine ville Maiko latt ham være mer i fred, men den logikken går ham hus forbi :P

Haha festlig :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velfortjent med noe rødt i glasset! :hug: Og stepappaen din høres veldig bra ut!

Standin-bonden funka ikke i dag forresten. For brått hadde jeg løs ponni som absolutt ikke skal være løs, og måtte opp i fjøset og bomme flis av dem (setter henne rett på mye flis og innearrest i noen dager), og der lå det jaggu en kalv på forbrettet. Ringte Bonden og tuslet bort til en og begynte å prate med det, for trodde det var en rømling rett og slett. Fikk den med meg bortover, stusset over at den var så dårlig til beins, men den var jo så diger, så tenkte den hadde fått seg en trøkk. Får den bort til kalveavdelingen og skal lokalisere hvor den kom fra. Men nei, der var da alle som skulle være der. Bonden kommer, og jeg spør hvor den hører til, han titter på den, tar en kjapp opptelling avdelingen, og sier "neei, det må værra en ny en". Og det var det. Vet ikke helt hvordan den har kommet seg på forbrettet og dustoreallverden, den var omtrent dobbelt så stor om den jeg henta inn i går. Vel vel, stor fin kukalv er innlosjert og stelt for, mamman er lokalisert og alt er bra med både mor og barn. :ahappy:

Men hvordan kan sånt skje liksom? Er det ikke noen der som passer på under kalving, pleier det ikke å være det? Har kua bare fått kalven på gulvet og gått videre? :icon_cry:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herre, som jeg hater fadderukefestlighetene som fremdeles pågår. Jeg godtar en uke, jeg bare skjønner ikke hvorfor noen må ta det uken etter - eller uken etter der igjen, eller holde på i to uker (BI). Gå ut på byen nå da, dere må ha et bord eller ti booket på Tidi.

Mens jeg som er fersk student i helt ny by elsker fadderuken (og at den holder på lenger enn i en uke), fordi den har gjort det så mye enklere å bli kjent med folk :ahappy:

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjetter på at samboeren blir fornøyd når han henter posten om noen uker :aww:

$_57.JPG

Valpen fikk seg en slik fra ebay nettopp. I en størrelse som sannsynligvis passer når han blir voksen, så jeg slipper at han har vokst fra det før han har fått det :aww:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud da Bergen, her kommer vi på besøk i et par dager med masse hyggelige planer... Også må det bare øspøseregne hele tiden. :( Merker jeg er litt glad for at jeg ikke bor her, selv om det er koselig da.

Jeg har vært i Bergen i 24t i mitt liv, flott vær hele tiden! :) Så jeg trokke noe på det regnet jeg :P Neida!

Helt nyfarget hår må være en av verdens beste følelser.

Gleder meg til å se!! :)

Jeg har lyst å gå figurantkurs! Men uten å kjøre bil selv så blir vel det litt håpløst, og lite ettertraktet figurant :(

Hmmm.. det hørtes egentlig litt interessant ut... jaja jeg har vel ikke akkurat allverdens med tid fremover med småbarn, ihvertfall ikke akkurat nå.

Nesten ferdig ordnet til dåp, bare laminere skilt der det står "HOLD PORTEN LUKKET - løs hund". Chico har det nemlig med å ta seg en runde om han får mulighet, så vi trenger ikke akkurat å teste ut det.

Ellers gleder meg skikkelig til imorgen, og mye er fordi jeg skal ha på meg bunaden igjen, tror sist gang var sånn når jeg var 18-20år (altså minst 6 år siden...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøve å sove en time eller noe, før typen ringer etter henting. Så får vi se om det er smart eller ikke. Satser på det ikke bare gjør meg trøtt! Lang og kjedelig vei for å hente han, men greit nok når han er med. Så lenge han ikke er sånn "ekkel" full :P

Husverten har besøk, og er ganske høylytte, så spørs om jeg får sove i det heletatt.

Også irriterer jeg meg over mellomromtasten på telefonen... den er så kort, så somregel trykker jeg punktomknappen istedet.. og.da.må jeg tilbake.å.endre det etterpå, så ikke det blir masse punktom i hutt og pine,.slik som siste setning her nå. Noen som har peiling på om det går an å endre det, sånn at mellomromtasten blir litt lengre? Har LG g-flex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Bor rett over åkeren for et psykiatrisk sykehus, så har igjennom oppveksten blitt vant til å møte på rare folk, politi og til at helikopter flyr lavt over husene her for å lete etter noen. Nå er jeg hjemme alene, og det er ikke såå koselig med helikopter som sirkler over taket, flyr over åkeren osv. Minimale sjanser for at det kommer noen hit da(ikke jinxe nå!), men kjenner jeg er glad for å ha to vakthunder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan kan sånt skje liksom? Er det ikke noen der som passer på under kalving, pleier det ikke å være det? Har kua bare fått kalven på gulvet og gått videre? :icon_cry:

Kuene klarer seg stort sett best selv :ahappy: uten innblanding og mas fra oss. Pleier å sette dem i binge når der nærmer seg kalving, men det er nå slik med ku som med mennesker at termin er veiledende. Og erfarne kyr trenger heldigvis sjelden hjelp. Kalven har blitt født inni løsdriftsområdet, akkurat hvordan den kom seg ut på forbrettet vet jeg ikke faktisk, den har vel kravlet utpå når den satte beina under seg. Den har fått både stell og råmelk av mor, pluss at mor ikke var mange meterne unna, så den kunne kravlet inn igjen om den ble tørst eller ensom.

Ikke helt ideelt at de blir født i løsdrifta, men så lenge møkkskrapa ikke går så er det verste som skjer at den får en del tanter som også vil passe på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjetter på at samboeren blir fornøyd når han henter posten om noen uker :aww:

$_57.JPG

Valpen fikk seg en slik fra ebay nettopp. I en størrelse som sannsynligvis passer når han blir voksen, så jeg slipper at han har vokst fra det før han har fått det :aww:

har du link til sånt?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...