Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Siden de jeg inviterte på vors ikke kunne komme, så blir det ikke å gå ut i kveld. Er ikke veldig lei meg for det kjenner jeg. Mamma og pappa kom med symaskinen til farmor, så da blir det å øve seg på å sy og kose seg med det. Grugleder meg, tålmodighet er ikke min ting!

• Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Woho, jeg fikk drømmejobben!!!! :D :banana:

Måå bare dele! Se, pappa smiler!! Har ikke sett han smile siden før hjerneslaget for 5-6år siden!

Ups, jeg skal gifte meg neste år jeg

Posted Images

Skrevet

Da har jeg faktisk hilst på deg :lol:

Jeg skjønte det nå hehe

Nå skinner solen over Lade, så da skal jeg bytte på meg en annen bukse (som ikke er så varm) og komme meg ut på tur med jentene igjen :)

Skrevet

b2a8adc7-6e11-4462-8184-0bbabaa270ff_zps

"Kan jeg få mer mat, takk?" :wub:

(Og sånn apropos furu som ble nevnt her i går så er de jeg leier av tydeligvis glad i furu. :P )

• Like 9
Skrevet

Nei, sant. Foreslo at jeg kunne gå på butikken etter biola og ostepop, og han sa "skal jeg være alene med valpen MENS jeg lager middag?!"

• Like 7
Skrevet

Følelsen når du hører Bugen vrinsker hysterisk, løper ut og finner den forfangne ponnien på grønt jorde... ****! Hun har ikke vært der lenge, krysser fingrene for at det går bra.. Husarrest noen dager til grinda de har drept er fikset og jeg er sikker på at det går bra.

Skrevet

Nei, sant. Foreslo at jeg kunne gå på butikken etter biola og ostepop, og han sa "skal jeg være alene med valpen MENS jeg lager middag?!"

Hva gjør han den dagen dere får barn? :blink: hahaha :D

• Like 1
Skrevet

Jeg har lyst å gå figurantkurs! Men uten å kjøre bil selv så blir vel det litt håpløst, og lite ettertraktet figurant :(

Vi vil ha deg! Henter deg på toget når vi skal ha kurs og test :)

Alt øyebrynssnakket har gjort at jeg nå har lyst til å fjerne mine helt. Jeg har dritfine øyebryn, altså, men har alltid hatt lyst til å prøve å bare IKKE ha det en stund, og nå tror jeg jeg skal. :D

Det bør du ikke gjøre fordi håret kan endre seg og brynene er ikke nødt å bli normale igjen..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skrevet

Barnet. Skjønt, det hadde vært morsomt å se ham med en voksen collie i bæresjal.

Ååååå VÆR så snill å gjøre det for meg.

Skrevet

Det bør du ikke gjøre fordi håret kan endre seg og brynene er ikke nødt å bli normale igjen..

Altså, jeg er ganske sikker på at det er en myte. Har fjernet hår overalt ellers utenom akkurat brynene og det har ikke endret tekstur. Inkludert håret på hodet, og hårene utenfor der brynene er.
  • Like 1
Skrevet

Altså, jeg er ganske sikker på at det er en myte. Har fjernet hår overalt ellers utenom akkurat brynene og det har ikke endret tekstur. Inkludert håret på hodet, og hårene utenfor der brynene er.

Det er forskjell på hår.

De vokser ikke ut igjen fort og jevnt.

Skrevet

Det er forskjell på hår.

De vokser ikke ut igjen fort og jevnt.

Jeg... Jeg vet? Jeg har bleket øyebrynene, så jeg vet hvordan de gror, jeg har fjernet øyebrynshår, bare ikke hele. Jeg har fjernet hår under armer, på hodet, og på et tidspunkt nappet jeg ut alle øyevippene mine fordi jeg under et angstanfall ble overbevist om at det levde noe i dem. Det er bare hår.
Skrevet

Mye mulig.. Men jeg ser forskjell på hårene mine som er nappet og ikke nappet osv..

• Like 1
Skrevet

Jeg misunner Thorvalds valpeoppdragerevner... Når valpen bjeffer på Thorvald holder det at han løfter leppa og ser streng ut, så gir faktisk valpen seg med å mase på ham. På meg derimot er valpen utrettelig :| Endelig slokna han nå da :teehe:

Ikke at jeg hadde lyst på valp fra før av, men å passe valp med mye lyd er en virkelig bra vaksine!

• Like 3
Skrevet

Vi vil ha deg! Henter deg på toget når vi skal ha kurs og test :)

Deal!
  • Like 1
Skrevet

Sliten etter kursdag. Dagen ble brått litt lengre når bremsene på bilen begynte å protestere... Heldigvis skjedde det rett ved "verkstedet mitt" så fikk parkert bilen der, og samlet sammen nødvendige ting jeg måtte ha med meg. Fikk heldigvis skyss hjem så jeg slapp å gå.

Ellers var det en interessant gjeng på kurs i dag, fikk en hel del å bryne meg på. Men regner med at når observatøren glemte å gå hjem til lunsj for å gjøre regnskap så var det litt greit opplegg ihvertfall :)

• Like 1
Skrevet

Toddyen er god og sliten etter 2 timer i skogen. Han trakk godt hele tiden.

Jeg har lagt meg på sofaen igjen med god samvittighet etter å ha hengt opp dagens siste klesvask.

I morgen er det fotballcup med jobben.

Siden jeg er på laget "alle" skal gruse , er det greit at jeg må ha med Toddy.

En stor andel av motstanderne er nye landsmenn , og jeg har truet med at den som ødelegger beina mine må gå tur med bikkja mi til jeg er frisk.

Ingen kommer til å nærme seg meg :lol:

• Like 3
Skrevet

Åh fytti smalt tå på tur ut av barnerommet, DA er det vanskelig å ikke hyle høyt, og dermed vekke barnet. Slo samme tåa da vi var på sørlandet, den har ikke helt blitt seg selv igjen enda, og nå tar det vel enda lenger tid.

Jeg må lære meg å se hvor jeg setter beina. :aww:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
    • Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...