Gå til innhold
Hundesonen.no

Din favorittsjampo


ViCa
 Share

Recommended Posts

For det første aner jeg ikke om det skrives sjampo eller shampo :icon_redface:
Hvilken hundesjampo har fungert best på deres hunder? En type serie eller type sjampo som har utmerket seg (positivt eller negativt)?

Selv bruker jeg KW valpesjampo for øyeblikket og vet ikke helt hva jeg synes om den..
Kom gjerne med tips og forslag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så langt vært mest fornøyd med Bio Groom :)

Har også brukt Plush puppy med henna, Kw minkoljeshampo og dyreshampoen fra optima pH.

Kw sjampoen synes jeg var ekkel å jobbe med og det føles ikke som om hunden ble ordentlig ren.

PP sjampoen gav et flott resultat, pelsen ble ren og fin men den luktet for sterkt for min nese.

Optima shampoen var helt grei. Forholdsvis grei å jobbe inn i pelsen og gav et bra resultat. Ren og pen hund. En grei nr 2 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som hverdagssjampo har jeg vært mest fornøyd med Bio Groom. Har hatt en type med lanolin i, som jeg syns har vært fin å bruke. Nå har de nettopp fått en ny sjampo fra Reliq, den var også helt grei å få inn i pelsen og lett å skylle ut. Og så likte jeg at det var pumpeflaske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så langt vært mest fornøyd med Bio Groom :)

Har også brukt Plush puppy med henna, Kw minkoljeshampo og dyreshampoen fra optima pH.

Kw sjampoen synes jeg var ekkel å jobbe med og det føles ikke som om hunden ble ordentlig ren.

PP sjampoen gav et flott resultat, pelsen ble ren og fin men den luktet for sterkt for min nese.

Optima shampoen var helt grei. Forholdsvis grei å jobbe inn i pelsen og gav et bra resultat. Ren og pen hund. En grei nr 2 :)

Det er akkurat det jeg føler også!! Da skal jeg definitivt prøve noe annet :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker KW aloe vera på Iria, og det funker utmerket.

Bio Groom med lanolin er grei, men gjør at hun flasser mer. Jeg tror hun holder seg ren litt lengre med denne enn KW, men ikke så lett å si siden hun stort sett dusjer etter å ha rullet seg i noe råttent, ikke fordi skitten har bygd seg opp over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer så innmari an på pelstypen til hunden synes jeg. Til min vannhund, som har "hår" mer enn hun egentlig har pels, bruker jeg DoubleK Groomers Edge "ultimate". Det er helt vanvittig god og får ut dritt og møkk av en massiv pels. Men den er ikke noe verdt uten balsamen - pelsen på rasen MÅ ha balsam. Så da bruker jeg balsamen "keri-cot" av samme merke.

Til papillonen bruker jeg litt forskjellig, men jeg liker ikke groomers edge på henne. Hun trenger heller ikke balsam. Hun har en fjærlett silkepels som lett blir statisk. Jeg liker KW sin "citronshampo" til henne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...