Gå til innhold
Hundesonen.no

Bukse til vår og høst.


LinL
 Share

Recommended Posts

Er på utkikk etter turbukse! Den må gjerne finnes i kort lengde, tåle noe regn, vått buskas og sånt, må tåle vind og være litt isolerende og tykkere i stoffet enn de lette sommerbuksene. Sånn at man ikke trenger longs når det er 8 grader og vind liksom :) Det vanskeligste kravet er vel størrelsen, jeg er ikke akkurat slank. Bergans XL passer, men kunne ikke vært noe mindre, så de bør finnes i strl xl og evt xxl.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stormberg har et ganske godt utvalg i bukser, men er nok best å finne en butikk så du får prøvd dem, siden passformen varierer endel. :) Herremodellene er ofte større en damemodellene og har for min del vært et godt alternativ flere ganger.

Kan dessverre ikke anbefale en spesifikk modell da jeg foretrekker tynne bukser hele året. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ei på jobb som flere har kjøpt for å bruke nå på våren, men jeg husker ikke merke eller noe. Har fått tilbakemeldinger fra et par stykker som er veldig fornøyd :)

Den er tynn, men ikke supertynn. Og den føles veldig myk :)

kan prøve å huske på å sjekke merke osv i morra, men jeg lover ikke at jeg husker det. kan gjerne minne meg på det mellom 10.00 - 17.00 om du ikke hører noe fra meg :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker denne: http://www.stormberg.com/no/dame/bukser/lendedal-d-bukse-hoved.html#16027

En anelse liten i størrelsen, kanskje. Jeg kjøpte en størrelse større enn vanlig, men da er den ganske romslig når jeg ikke har longs under. Kort er den ikke, da, men har i hvert fall strikk nederst så man ikke tråkker på den om den er for lang :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.stormberg.com/no/dame/bukser/bjerke-d-turbukse-hoved.html#17495

Jeg er glad i min bukse av denne typen! :) Den er ganske så stor i størrelsen og har mye stretch. Jeg er litt "kort i lortfallet", som min bestefar sa, og pleier å brette den litt opp (5 cm kanskje) når jeg kommer hjem fra tur for å ikke tråkke på den, men ute merker jeg ikke noe til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slår et slag for Stormberg, jeg har mine turbukser derfra og de er veldig gode. Men for å finne en modell som sitter godt på deg anbefaler jeg deg å prøve. Mamma er litt kortere og litt slankere enn meg og har litt flatere rumpe, og bukser som sitter som et skudd på meg passer ikke henne i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som vet om noen som har i "short" da? Har sett på bergans sine, men det er ikke mange :P finner de selvsagt ikke i butikk :( Herrebukser er håpløse, De er lange de!

Breheimen til Bergans har en shortmodell. Litt usikker på om de har short til herre, men i alle fall til dame. Jeg har en sånn bukse, det er den andre, den forrige ble sikkert ti år og ble brukt MYE. Hele året.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker denne buksa! Beste jeg har hatt!

http://www.fjellrevenshop.no/fjallraven-keb-bukse-regular-dame-p-279-c-165.aspx

Sent from my iPhone using Tapatalk

Den digger jeg også. Har den i Keb Gaiter så man kan ta av beina til shorts.

Passer fint til meg med korte ben (er totalt 164cm høy).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som vet om noen som har i "short" da? Har sett på bergans sine, men det er ikke mange :P finner de selvsagt ikke i butikk :( Herrebukser er håpløse, De er lange de!

Bergans har kortere bein på de fleste av damebuksene sine. Sjekk nettbutikken deres, det går jo fint å returnere hvis de ikke passer :)

Xxl har også noen ganger inne de korte utgavene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Krutsi men hvordan er den i fasongen? Smal? Vid?

Jeg har både rumpe og lår og passer meg helt greit.. Så det er laget for kvinner og ikke strekmenn vil jeg tro :) men hvis du vil så kan jeg måle bredden på låra på buksa.. Jeg har str 40.. De har rumpestørrelsen på kartet sitt fjellreven :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fjellravens alta, har hatt den i åresvis. loveit.

Fjellrevens fasong er helt håpløs om man har hofter og lår. Skal jeg få plass blir den kjempelang på beina. Og jeg er normalt en medium.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellrevens fasong er helt håpløs om man har hofter og lår. Skal jeg få plass blir den kjempelang på beina. Og jeg er normalt en medium.
Da kommer det an på buksa (modellen), for den som ble linket til her (bare keb gaiter versjon) passer meg supert og blir ikke for lang i bena. Og jeg er L (eller 44 i den buksa).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...