Rasevalg på dyrebar
-
Hvem er aktive 0 medlemmer
- Ingen innloggede medlemmer aktive
-
Nye innlegg
-
Av Martine432 · Skrevet
Takk for svar. han har to trygge eldre hunder som han har lekt med noen ganger. vi har prøvd oss med andre valper, men han er ikke intendert i å leke med de, legger seg kun ned og ruller seg sammen som en ball. Virker utrygg, redd, så det har vi sluttet med.han er at typen som blir mer giret av å hyle, så det fungerer ikke. han har ikke begynt å miste tenner enda, men har begynt å få noen. Får både tyggebein, fryser klut fra fryseren og fryste gullerøtter/ men når de intense periodene kommer så fungerer ingen ting. Time out er det eneste som fungerer, men det er jo et mareritt å få han i valpebingen fordi han bokstaveligtalt sitter fast i deg. vi krysser jo fingrene for at dette er en fase, for ellers er han lydig. Kan både sitt, ligg og bli. Men ikke når dette kikker inn -
Sosialiserer dere noe med andre hunder? Bitehemming er noe de lærer veldig mye bedre i lek med andre hunder enn fra mennesker. Prøv å finne noen trygge hunder i nærområder eller bland kjente og gå en kort tur i bånd uten hilsing, før de får leke litt. Prøv å klynke til når han biter, og snu dere bort. For noen funker det, andre blir med gira av det. Vri opp filler og tauknuter i vann og frys dem. Isen demper smerte og klør i tennene. Nå er det vel litt tidligste laget med tannfelling, men kan være starten på en periode med MYE biting.
-
Du kan anmelde eier/fører med beskrivelse og tidspunkt/sted til politiet, men det er lite sannsynlig at de vil ha kapasitet til å gjøre noe med det. Hvis du har mulighet til å finne ut hvem det er kan du sende en bekymringsmelding til Mattilsynet, men så lenge hunden får mat, vann og tak over hodet er det lite de kan gjøre også, så lenge de ikke ser faktisk alvorlig mishandling. Det er lovpålagt å ha kontroll på hunden enten den er i bånd eller ikke, men i realiteten veldig vanskelig å håndheve.
-
Av Martine432 · Skrevet
Hei! valpen vår på 14 uker har egentlig vært eksemplarisk, bortsett fra litt utfordringer på natt og med bur. Men nå har det virkelig blitt ekstremt mye biting. Vi fører dagbok og ser at det sammenheng mellom overstimulering og lite søvn som gjør at han får disse bite periodene. Det går ikke an å avlede han med gobiter, bein eller ignorering og vi må sette han i timeout for å roe han. noen som har noen tips til å håndtere dette? Han biter oss til blods og sikter fast når han skal følges i timeout eller ut for å gå på do. Vi vet vi skal prøve å unngå overstimulering og at han må få mer søvn. Men enn så lenge har vi slitt litt med å få han til å roe seg alene på dag og kveldstid -
Av Prouddogowner · Skrevet
Hei! Jeg var på tur med min hund i Rogalands området i går. Han var i bånd på fjellet. Midt på turen traff vi på en løs hund. Jeg ropte vent på den flere ganger da jeg ikke så eier. Eier hørte mine rop og prøvde å kalle inn sin hund. Den hørte ikke etter og jeg tok min hund (i bånd) mellom beina mine. Jeg ropte og spurte om den var vennlig, svaret jeg fikk var at det visste han ikke. Jeg sa han måtte skynde seg og komme, for å få sin hund under kontroll. Hunden løp bort til min og det ble fullt angrep. Eier nådde frem og regelrett banket opp sin egen hund (slag og spark) for å få den unna.jeg holdt min hund hele tiden, mellom beina mine i bånd. Eier fikk hunden vekk og jeg sa de skulle komme seg bort med en eneste gang. Nå er det flere ting jeg lurer/angrer på. For det første så ble hunden min skadet (bare små skraper men allikevel) og jeg aner ikke hvordan angripende hund har det etter han fikk en slik behandling fra sin eier. Videre ropte jeg til dem at det er lurt å ha hunden i bånd når den ikke reagerer på innkalling, men fikk til svar at det ikke er båndtvang i området. Dette reagerer jeg veldig på. Man skal vel vitterlig ha hunden i bånd dersom den ikke svarer på innkalling og angriper andre? (I bånd) synes ikke dette er en hund som skal gå løs i naturen. Hva kan jeg gjøre?
-
-
Nylig opprettede emner
Recommended Posts