Gå til innhold
Hundesonen.no

Feriere i Norge med hund uten bil.


Guest Yellow
 Share

Recommended Posts

Guest Yellow

Jeg og min samboer hadde egentlig sett for oss å endelig ta en sydenferie, men får nå kalde føtter med tanken på hunden.

Er mulig at det blir den planen allikevel dersom disse nervene roer seg (ja, ja, eier med sep.angst og hund som må tas diverse hensyn til), men ser nå etter mulighet for en fin ferie for oss + hunden, og vi har verken bil eller lappen, så må være en plass som er mulig å komme seg til med hund fra Osloområdet uten å kjøre bil eller fly.

Camping etc. er ikke det vi ser for oss, og har endelig mulighet til å bruke litt penger på en ferie.

Er det noen som har forslag til en erstatning for romantisk sydenferie for oss til sommeren? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

ta toget, men så spørs det er dere glad i fjell eller sjø eller by

Ikke på fjellet, typisk gammeldags hytte eller midt i en større by, og gjerne noe man kan gjøre i nærheten samtidig som det er tenkt som en slappe av-ferie, men egentlig åpen for forslag om hva andre har erfaring med. :)

@Wilhelmina

Har vært sammen 5 år i år og enda ikke vært på noen ordentlig ferie bare vi sammen, så vi har ikke så veldig lyst til å vente enda et år, hehe, men ser jo at det såklart er enklere å få til dette etter at en av oss har fått fullført lappen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tog & hytte i Vestfold? Tjøme, Sandefjord, Larvik etc? Ikke langt med toget heller. Eller tog til Bergen og hytte på Os, Tysnes eller Bømlo? Må ta litt buss & ferge da, men det er fint der, Tysnes kanskje det beste logistisk? Buss fra bergen til Halhjem tar ca en time og så er man i Våge på Tysnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@13de hvis en først skal rote rundt i området der er kanskje Rosendal fint. Fly til Bergen, hurtigbåt fra Flesland kai til Rosendal. Besøke Baroniet, gå på fjellturer og sitte og se på fjord og fjell.

Ja, det er mange fine steder innover der. Har jo også Halsnøy og Fjeldberg hvor det ikke er langt til Baroniet i Rosendal viss en vil ta en dagstur der også. Eller Jondal som er en hyggelig liten bygd hvor Herborg Kråkevik er fra, der kan en stå på ski på breen om sommeren også. Eller kanalene ved Halhjem som bare er en time fra Bergen. Er vel kanskje en del hytter på Sotra og i Øygarden også. Husker ikke om det var megamarie eller aslan eller hvem det var her inne som ferierte ved Nillo på skjæret i fjor(husker ikke hva det heter der, hmm, ikke Røyksundkanalen vel?), men kanskje de har tips viss dette området er interessant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Tusen takk for tips, skal sjekke det opp. :) Båt/ferge er nok ikke noe problem, men kommer ikke til å prøve å fly med hunden.

Personen som har pleid å passe og som jeg/vi stoler på kan ikke nå, hvertfall ikke en uke i strekk, så det gjør det ikke så lett for oss med pass, som nevnt er det diverse hensyn som må tas med denne hunden, men vi får se hva det blir til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lei dere et fyr! Det finnes masse fyr til leie langs kysten, og det er mange dere kan komme til med tog (og evt båt da). Tenk så romantisk ... dere to og hunden, på en øde øy,med lange sommernetter, god mat, sove i et fyr (!!).

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Takker for alle forslag!

Vi vurderer nå veldig å prøve å få leid ferieleilighet på dette spahotellet (om det er noe ledig når vi kan dra). Tillatt med hund og alt. :frantics:

image.jpg1_zps8ggk5ypy.jpg

image.jpg1_zpsxdvgnzp5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fra Kragerø og det er utrolig fint der om sommeren :ahappy:

Fra Stabbestad hvor spahotellet ligger går det ferje og taxibåt og der er det lov å ha med seg hund. Ferjen går inn til sentrum og rundt til de andre øyene i skjærgården. Jomfruland er et veldig fint sted å gå tur, ta med dere noe mat og ha piknik på rullesteinene på utsiden! veldig koselig og romantisk :wub: Ellers tror jeg ikke det er noe problem å ha med hund på restauranten der så lenge man sitter ute! hehe.. Ellers kan dere dra en tur til Skåtøy hvor det også er mange fine steder å gå tur og en veldig koselig kafe hvor det jobber veldig hyggelige folk, god mat og en får lov å ha med seg hund!

I sentrum er det mye hyggelige butikker og spisesteder på sommeren og flere tillatter hund om man sitter ute. Tollboden restaurant som er en litt finere restaurant med veldig god mat har til og med egen hundemeny ;)

Bare spør om du lurer på noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fra Kragerø og det er utrolig fint der om sommeren :ahappy:

Fra Stabbestad hvor spahotellet ligger går det ferje og taxibåt og der er det lov å ha med seg hund. Ferjen går inn til sentrum og rundt til de andre øyene i skjærgården. Jomfruland er et veldig fint sted å gå tur, ta med dere noe mat og ha piknik på rullesteinene på utsiden! veldig koselig og romantisk :wub: Ellers tror jeg ikke det er noe problem å ha med hund på restauranten der så lenge man sitter ute! hehe.. Ellers kan dere dra en tur til Skåtøy hvor det også er mange fine steder å gå tur og en veldig koselig kafe hvor det jobber veldig hyggelige folk, god mat og en får lov å ha med seg hund!

I sentrum er det mye hyggelige butikker og spisesteder på sommeren og flere tillatter hund om man sitter ute. Tollboden restaurant som er en litt finere restaurant med veldig god mat har til og med egen hundemeny ;)

Bare spør om du lurer på noe :)

Totalt ot : men er Den Bohemske fortsatt i Kragerø?

Ts: jeg studerte i Kragerø i 2 år og bodde der med hund. Det er mange fine turområder etc , men spesielt på Jomfruland var det ekstremt mye flått i hine hårde dager.

Det er også ekstremt mye turister der om sommeren, så jeg var glad for å "dra hjem" når det begynte å tykne til. Kragerø er best om våren :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Bohemske? Hva er det for no? kan ikke si jeg har hørt om det før :P

Ja, du har rett i at det er mye flått, bør ha på noe flåttmiddel!
Kan være litt for mye turister der til tider ja, så våren og høsten er absolutt veldig fine tider å være i Kragerø på, kommer jo veldig ann på hva man er ute etter :P hehe..

Totalt ot : men er Den Bohemske fortsatt i Kragerø?

Ts: jeg studerte i Kragerø i 2 år og bodde der med hund. Det er mange fine turområder etc , men spesielt på Jomfruland var det ekstremt mye flått i hine hårde dager.
Det er også ekstremt mye turister der om sommeren, så jeg var glad for å "dra hjem" når det begynte å tykne til. Kragerø er best om våren :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Bohemske? Hva er det for no? kan ikke si jeg har hørt om det før :P

Ja, du har rett i at det er mye flått, bør ha på noe flåttmiddel!

Kan være litt for mye turister der til tider ja, så våren og høsten er absolutt veldig fine tider å være i Kragerø på, kommer jo veldig ann på hva man er ute etter :P hehe..

Den Bohemske Ambassade . Lite utested ved brua til blindtarmen som serverte pizza, pils og litt Live musikk.

Ble drevet av en kunstner og kona hans.

Maleriet av en dame på den undergangen på skøyen ( husker aldri navnet) ble malt av han.

Edit : link http://touch.kv.no/spalter/svunnen-tid/kafeen-den-bohemske-ambassade-1.5374830

Ser ut som den er nedlagt. Synd. Alt det gøye i kragerø hadde sitt opphav derfra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Bohemske Ambassade . Lite utested ved brua til blindtarmen som serverte pizza, pils og litt Live musikk.

Ble drevet av en kunstner og kona hans.

Maleriet av en dame på den undergangen på skøyen ( husker aldri navnet) ble malt av han.

Edit : link http://touch.kv.no/spalter/svunnen-tid/kafeen-den-bohemske-ambassade-1.5374830

Ser ut som den er nedlagt. Synd. Alt det gøye i kragerø hadde sitt opphav derfra :P

aaah, da ble det nok lagt ned før jeg begynte å farte på byen, hehe..

Er et utested der nå som heter Jensemann og kona ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...