Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund bitt til døde av rottweiler


Tonje
 Share

Recommended Posts

Guest vivere

Dette bør du fremlegge for det urovekkende høye antallet mennesker som har fått sine barn/hunder , skadet eller drept av rottweilere. Jeg er sikker på at de føler det samme som deg..

Finns det pålitelig norsk statistikk over slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg skjønner ingen ting jeg... hunden ble visstnok holdt i bånd, men jeg ser ingen eier, og jeg ser heller ingen som forsøker å stoppe rottweileren, i stedet er det noen som filmer??? Sånn som situasj

Jeg har gått mellom andre hunder som slåss (ikke mine) og jeg ville garantert ha gått mellom dersom det var min egen hund. Å redde hundens liv ville for min del ha vært verdt å bli bitt og få skader s

MEN SÅ LØP OG SPARK TIL BIKKJA DA, FOR F**N!! Edit: Ja, jeg skjønner folk er redde for sin egen del, men om man virkelig klarer å stå og se på dette med de lydene den lille hunden laget, så håper je

Posted Images

Men det er jo ikke rasen i seg selv, sånn sett, men drittavl og feil hunder som havner hos feil folk. Det er standard at hvis en rase blir populær, og avlen går i dass - så får man mye dårlige hunder. I forhold til en labrador som ikke har noe aggressivt i seg så er det en større buffer for å få en dritthund enn hos f.eks en rottweiler som kan ha hundeaggresjon (eller svak mentalitet på andre måter). Det er hunderasen, men det er ikke hunderasens skyld, det er menneskene som driver med hunderasen sin skyld.

Nei, men det er forskjell på hva rasen skal være og hva den faktisk er. Det finnes nok fortsatt mange fine, trygge og gode rottiser, men det er/har vært en veldig negativ utvikling i rasen så å si at det er på tide å se nærmere på rasen synes jeg ikke er feil som var det quest sa i det første innlegget.. De siste årene har det vært mange, langt mer enn "normalt" og langt mer enn i andre raser, hundedrap, angrep på mennesker osv, og slik blir det av dårlig mentalitet, ikke av at de eies av feil folk. Ting kan skje, ja, om man har feil eier, men en stabil hund som bare får for lite tur eller har en ukonsekvent eier blir ikke drapsmaskiner eller mannevonde. Og de fleste av disse bor i vanlige hjem, ikke i hjem hvor de får fysiske og mentale arr gjennom misshandling og div. Det er absolutt på høy tid at noen tar en titt på rasen og gjør noe for å snu ting i rett retning igjen og få luket ut den dårlige avlen.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, mener dere virkelig alle sammen at dere hadde gått på en ukjent Rottweiler som var i angrepsmodus og kanskje ville forsvare byttet sitt?

Hvis eier/hundepasser var tilstede er det jo selvfølgelig idioti at denne personen ikke griper inn, men jeg har forståelse for at folk som kanskje ikke engang er hundevante ikke spaserer bort og går i kamp med en fullvoksen rottweiler, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, mener dere virkelig alle sammen at dere hadde gått på en ukjent Rottweiler som var i angrepsmodus og kanskje ville forsvare byttet sitt?

Hvis eier/hundepasser var tilstede er det jo selvfølgelig idioti at denne personen ikke griper inn, men jeg har forståelse for at folk som kanskje ikke engang er hundevante ikke spaserer bort og går i kamp med en fullvoksen rottweiler, altså.

Om man ikke tørr å gå inn, så bør man i alle fall prøve å stoppe på andre måter. Eieren av den lille hunden hadde jo tatt hånd om rottweileren etter at hunden var død, så det den kan jo ikke ha vært helt uhåndterlig.

For å redde et liv er jeg villig til å gå ganske langt, og om hunden hadde visst bytteforsvar så ville jeg ha prøvd å stoppe den på andre måter etter beste evne.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hadde jeg. Jeg har løfta 70kg rottis av Grim jeg. Den var riktig nok ikke sint, men jeg kjente ikke hunden. Så at den var så grei at den tolerere at jeg løfta den vekk etter nakken mens den lå oppå min, viste jeg jo ikke på forhånd.

At ikke hundevandte folk tørr det, forstår jeg, men som Tuvane sier, da prøver man noe annet. Hva som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

70 kg rottis? Det skulle jeg likt å se. :| Har sett både store og store overvektige rottiser, men ingen av dem har vært i nærheten av 70 kg.

Sett en på 61 kg og den var verdens største kosegris som virkelig tagg om å bli kost med. Mener det var noe av det største i norge da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig leit å stadig se oppslag om rottiser som skambiter folk og dreper småhunder. Har selv hatt rasen i mange år, og jeg kjenner ikke igjen disse adferstrekkene. Man kan gjerne skylde på drittavl og idiotiske eiere, men en hund som er riktig sammenskrudd i hodet, skal ikke overreagere på denne drastiske måten.Vi kan risikere at rasen blir forbudt en vakker dag, og det vil være tragisk for denne, egentlig, flotte rasen. Har dessverre ingen lur oppskrift på hva som må gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Så på FB at en liten terrier ble drept av en Dalmatiner et sted i Norge, i går. Rett etter at en annen, liten hund ble skadet og måtte til vet. av samme Dalmatiner.

Tror nok det skjer mye oftere enn det som rekker til media.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, mener dere virkelig alle sammen at dere hadde gått på en ukjent Rottweiler som var i angrepsmodus og kanskje ville forsvare byttet sitt?

Hvis eier/hundepasser var tilstede er det jo selvfølgelig idioti at denne personen ikke griper inn, men jeg har forståelse for at folk som kanskje ikke engang er hundevante ikke spaserer bort og går i kamp med en fullvoksen rottweiler, altså.

Helt enig, men ifht filmen så ser man jo at hunden reagerer på noe (jeg skrudde lyden av så jeg vet ikke om det er lyd eller mennesker eller hva). Hvis man kauker og roper og ser at det "distraherte" hunden så ville jeg antakeligvis gjort det, men jeg hadde vært pissredd for at bikkja skulle gå på meg om den var så mentalt ustabil. Helt ærlig det. Jeg har sparket etter en shiba som klikka på bikkja mi, men det er liksom ikke noe vanskelig å holde en sånn hund unna. En rottweiler er hakket.... verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble helt dårlig av den videoen. Her kjemper den lille hunden for livet, mens folk bare står og ser på :no:
Altså, jeg har forståelse for at man kan være redd for den andre hunden, men det er tross alt din beste venn som blir maltraktert mens du står passiv og ser på :shocked:

Jeg har selv tatt kampen med en doberman som fant ut hun skulle drepe Ganzie, og jeg hadde lett gjort det igjen. Bittskader på meg er en liten pris å betale dersom det redder mine hunder.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv tatt kampen med en doberman som fant ut hun skulle drepe Ganzie, og jeg hadde lett gjort det igjen. Bittskader på meg er en liten pris å betale dersom det redder mine hunder.

Enig... Jeg har gått mellom to boxerhanner som sloss. Sikkert vanvittig lite lurt :P Men gikk jo bra, og jeg fikk skilt dem. Jeg skjønner ikke hva folka i videoen tenker med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De forteller at rottisen angrep mens den lille var i bånd. Lenka ble bitt over. Du hører eieren (kvinnestemmen) gråtkvalt si: "Nu ha væl hoinn min snart gått ivei" (=nå er vel hunden min snart død)

Det må være naturlig å anta at de har prøvd å avverge det hele før de begynte å filme.

Jeg skal ihvertfall ikke stille meg til dommer. Jeg aner ikke hvordan jeg hadde håndtert situasjonen.

Rottweileren er to år, er ikke trent eller brukt til noe, og er en notorisk "selvlufter" i følge irriterte naboer,

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

70 kg rottis? Det skulle jeg likt å se. :| Har sett både store og store overvektige rottiser, men ingen av dem har vært i nærheten av 70 kg.

Han var DIGER. Ikke feit, bare enorm.

Synes fryktelig synd på eier av den stakkars lille. Vi er forskjellige, og man reagerer forskjellig i pressa situasjoner. Forstår jo det, men trist at det endte sånn likevel. Om den rottisen pleier å gå løs håper jeg inderlig at eier av hunden får oppleve noen konsekvenser nå. Det er en forbanna uting at folk ikke respekterer andre folk og dyr ved å la de gå rundt alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på FB at en liten terrier ble drept av en Dalmatiner et sted i Norge, i går. Rett etter at en annen, liten hund ble skadet og måtte til vet. av samme Dalmatiner.

Tror nok det skjer mye oftere enn det som rekker til media.

Vet du hvor det skjedde?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bør du fremlegge for det urovekkende høye antallet mennesker som har fått sine barn/hunder , skadet eller drept av rottweilere. Jeg er sikker på at de føler det samme som deg.

Den eneste statistikken som ble ført i Norge var ved enkelte legevakt/sykehus, Der havnet Rottweiler på 18.plass ved en av to årene det ble ført, Det andre året husker jeg ikke om de var helt ute av top.20 eller om de var på 16.plass.

Så sånn sett så er det ikke urovekkende. I land med BSL hvor rottweiler er inkludert flere steder, Har ikke ført til noen bedring så problemet er ikke hundene, Det er eierne og avlen.

Dette ser vi jo går igjen gang på gang, At det som oftest er snakk om hunder som har vokst opp med ymse eiere som blir til disse " drapsmaskinene". Ifølge folk er jo dette også tilfellet her...

Men å dømme en rase utifra noen FÅ individer som ikke er representativt for 1% av rasen engang, Blir så veldig feil.... Jeg personlig vil gjerne ha innføring av sertifikat for hunder, Da i førsteomgang spesielt raser som Rottweiler. Ikke fordi rasen i seg selv er farlig eller ustabil, Men fordi det finnes så ****** mange unnskyld meg - Dumme hundeeiere, Disse er hos alle raser, Men selvfølgelig er det mer katastrofalt med en rottweiler enn med en tibbe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, mener dere virkelig alle sammen at dere hadde gått på en ukjent Rottweiler som var i angrepsmodus og kanskje ville forsvare byttet sitt?

Hvis eier/hundepasser var tilstede er det jo selvfølgelig idioti at denne personen ikke griper inn, men jeg har forståelse for at folk som kanskje ikke engang er hundevante ikke spaserer bort og går i kamp med en fullvoksen rottweiler, altså.

Snakker for meg selv,JA det hadde jeg gjort.

Enkelt og greit fordi jeg ikke tenker konsekvenser før etterpå,de få gangene jeg har vært i lignende situasjoner. Og det aller siste jeg hadde gjort var å stå på avstand og FILME!!!!!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste statistikken som ble ført i Norge var ved enkelte legevakt/sykehus, Der havnet Rottweiler på 18.plass ved en av to årene det ble ført, Det andre året husker jeg ikke om de var helt ute av top.20 eller om de var på 16.plass.

Så sånn sett så er det ikke urovekkende. I land med BSL hvor rottweiler er inkludert flere steder, Har ikke ført til noen bedring så problemet er ikke hundene, Det er eierne og avlen.

Dette ser vi jo går igjen gang på gang, At det som oftest er snakk om hunder som har vokst opp med ymse eiere som blir til disse " drapsmaskinene". Ifølge folk er jo dette også tilfellet her...

Men å dømme en rase utifra noen FÅ individer som ikke er representativt for 1% av rasen engang, Blir så veldig feil.... Jeg personlig vil gjerne ha innføring av sertifikat for hunder, Da i førsteomgang spesielt raser som Rottweiler. Ikke fordi rasen i seg selv er farlig eller ustabil, Men fordi det finnes så ****** mange unnskyld meg - Dumme hundeeiere, Disse er hos alle raser, Men selvfølgelig er det mer katastrofalt med en rottweiler enn med en tibbe...

Kanskje OT, men jeg har en flatcoated retriever: Folk spør ofte om det er retriever, men om de ikke gjetter retriever er faktisk rotweiler et alternativ jeg har hørt flere ganger. Så at folk som ikke kjenner til hunder skal si hvilken rase de er bitt av, blir ikke noen god statistikk. Stor, svart hund som biter: Det må jo være rotweiler, er ikke de store, svarte og livsfarlige...?

Hunden virker jo ikke helt i vater, trist at det fikk et slikt utfall. Jeg aner ikke hva jeg hadde gjort, enten hadde jeg i panikk prøvd så godt jeg kunne å få vekk rotweilern og glemt av risikoen, eller hadde jeg nok fryst og ikke fått gjort noe som helst. Forhåpentligvis slipper jeg en slik situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også gått imellom hvis det var min egen hund som ble angrepet selvfølgelig, for da er det følelser som styrer hva jeg gjør. Jeg har tatt tak i 70-80 kg med Mastiff som gikk på Melvin en gang liksom (ikke at jeg greide å rikke den, men eier var heldigvis ikke langt unna, og han fikk den vekk). Men helt ærlig tror jeg ikke at jeg hadde hatt mot til å gått mellom to ukjente hunder der den ene var så stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått mellom andre hunder som slåss (ikke mine) og jeg ville garantert ha gått mellom dersom det var min egen hund. Å redde hundens liv ville for min del ha vært verdt å bli bitt og få skader selv.

Og om man ikke tørr å gå inn, så kan man jo kaste ting på hunden eller på annet vis prøve å distrahere den og få den vekk fra den stakkars lille hunden på bakken.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir både skremt og sint av denne videoen...

Å bare står og filme mens hunden sakte men sikkert blir drept.

For meg er det ufattelig at ikke eier grep inn, men vi er jo forskjellige vi mennesker.

Da Hampus ble angrepet i køa inn til WDS i Stockholm reagerte jeg veldig raskt når ikke eier av det andre utysket gjorde det.

Det var ikke i mine tanker at jeg kunne bli bitt...

Jeg så bare Hampus i munnen på en annen hund.

Hadde for så vidt samme reaksjon da ei staffetispe min datter passet umotivert fløy på naboens gamle hund.

Vi hørte bare hylene, og løp ned i fjæra der naboen prøvde så godt han kunne å berge hunden sin.

Mannen var full av bittskader, og lille Sara så allerede nesten død ut i munnen på den andre tispa.

Da hadde naboen og min datter prøvd alt for å få henne til å slippe taket...

Jeg slo hunden alt jeg klarte i panna med knyttneven, og det kom nok veldig uventa på henne, for hun løsnet taket rundt Sara så jeg fikk rykket henne med meg.

I ettertid er jeg veldig glad for at jeg reagerte og ikke ble handlingslammet.

Hadde både naboen og jeg stått handlingslammet hadde Sara vært død.

Min datter måtte levere staffetispa tilbake.

Eier hadde jo så gode unnskyldninger, tispa var blitt angrepet av en lignende hund som valp.

Dessverre anmeldte ikke naboen forholdet.

Nå er hunden begjært avlivet for nok et angrep...

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, sitter her og får flashback etter flashback etter bare å ha lest reaksjonene deres på filmen.. Jeg har ikke sjangs å se den, blir for mye, jeg hører enda skrikene til Emma'en min da hun ble kvestet av en elghund/finsk lapphund blanding..

At folk bare har stått å filmet og ikke gjort noe, skjønner jeg ingenting av. Hvor var eieren til den lille hunden??

Når episoden med Emma skjedde, så lå jeg på gulvet og sloss med hunden, kampet med han rett og slett, om hunden min.. Jeg slo, jeg skrek, jeg gjorde bare alt på innstinkt for å få han til å slippe henne. Det skjedde ikke før eieren kom å slo han i hodet så han nesten svimte av..

Hvordan noen som helst bare kan la noe sånt skje, er bare.... Kvalmt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer @Aussieglis

Lærdommen jeg synes vi alle kan dra av dette er at vi:

1: Må jobbe hardere for å avlive myten om at hundene ordner opp seg i mellom bare vi slipper dem fri fra kobbelet så de får utfolde seg.

2: Må jobbe hardere for å avlive myten om at båndtvang og kontroll over hunden er en slags høflig oppfordring.

Og mens vi er i gang:

3: Avlive myten om at det finnes "snille hunderaser" og "nannydogs".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer @Aussieglis

Lærdommen jeg synes vi alle kan dra av dette er at vi:

1: Må jobbe hardere for å avlive myten om at hundene ordner opp seg i mellom bare vi slipper dem fri fra kobbelet så de får utfolde seg.

2: Må jobbe hardere for å avlive myten om at båndtvang og kontroll over hunden er en slags høflig oppfordring.

Og mens vi er i gang:

3: Avlive myten om at det finnes "snille hunderaser" og "nannydogs".

Emma overlevde, men det er en opplevelse som sitter hardt i for min del. Merkelig nok ikke for Emmas del, hun er like glad i alle hunder enda hun O.o Hun ble bitt i nakken, og fikk revet opp en muskel, samt at all huden nedover nakken og over skulder-området ble revet av.. Samt flere dype punkteringer etter hoggtenner. Veterinæren sa det var et mirakel at det gikk så bra som det gikk!

Når det er sagt, så har jeg også hatt bekjentskap med en 70kg's rottweiler som var snill som et lam. Han gryntet rundt og var bare en enorm kosegris. Han og Emma gikk supert overens, selv om Emma er 2kg og han 70!

Hunden som angrep Emma så på hun som et bytte, en kanin, en katt... Ikke en hund. Veldig ekkelt hvor dypt jakta sitter i noen hunder og hvor ukontrollerbart det kan være for mange eiere. De skjønner ikke hva det er som skjer som regel...

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...