Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund bitt til døde av rottweiler


Tonje
 Share

Recommended Posts

  • Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg skjønner ingen ting jeg... hunden ble visstnok holdt i bånd, men jeg ser ingen eier, og jeg ser heller ingen som forsøker å stoppe rottweileren, i stedet er det noen som filmer??? Sånn som situasj

Jeg har gått mellom andre hunder som slåss (ikke mine) og jeg ville garantert ha gått mellom dersom det var min egen hund. Å redde hundens liv ville for min del ha vært verdt å bli bitt og få skader s

MEN SÅ LØP OG SPARK TIL BIKKJA DA, FOR F**N!! Edit: Ja, jeg skjønner folk er redde for sin egen del, men om man virkelig klarer å stå og se på dette med de lydene den lille hunden laget, så håper je

Posted Images

Forferdelig hendelse :( Tør ikke å se link med filmen av hendelsen, men som Artemis stiller jeg meg kritisk til at folk filmer i stedet for å bidra med å hjelpe. Samtidig kan en slik film være "bevismateriale" som sier mer enn ord, og det blir også en form for hjelp - men ikke uten at noen andre gir hjelp. Tragisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reagerer litt på denne uttalelsen som står i samme artikkel som videoen: Men ut fra videoen fremstår ikke hendelsen som et voldsomt og målrettet angrep fra rottweileren, som logrer med halen og rister den andre hunden som fortsatt er godt i live.

Høres jo ut som et ganske klassisk jakt angrep.. Men folk tolker vell logrende hale som glad og lekende hund sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ingen ting jeg... hunden ble visstnok holdt i bånd, men jeg ser ingen eier, og jeg ser heller ingen som forsøker å stoppe rottweileren, i stedet er det noen som filmer??? Sånn som situasjonen ser ut på filmen hadde det vært null problem å få stoppet rottweileren. Står man og ser på at en hund blir drept, når man kunne ha avverget det, så er det for meg det samme som å se på et menneske som blir banket/ranet/voldtatt og velge å filme i stedet for å prøve å stoppe hendelsen. Feige folk!

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN SÅ LØP OG SPARK TIL BIKKJA DA, FOR F**N!!

Edit: Ja, jeg skjønner folk er redde for sin egen del, men om man virkelig klarer å stå og se på dette med de lydene den lille hunden laget, så håper jeg da virkelig at man har mot nok til å gripe inn.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tør ikke engang å se på filmen. Er det masse folk som står å ser på, eller er det bare personen med mobilen som gjør det?

Det er jo direkte kaldt å stå å filme noe sånt. Jeg kan skjønne at man er for redd til å gripe inn, men da klarer man som regel ikke å stå med is i magen og filme hendelsen heller. Hva er det med noen folk som gjør at de kan se en grusom hendelse og tenke "frem med kamera!"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er redd for konsekvenser tror jeg.. Men enhver oppegående person hadde forstått det i denne saken om man gikk bort å sparket hunden vekk.. For herregud!! Stakkars liten hund altså! Man står ikke bare å ser på det der om det er din hund eller ei.. HAdde det vært en unge så hadde de sparket den vekk.. Men en annen hund, nei guuud da tørr vi ikke!! (ja jeg vet at det ikke har noe med saken oppi det hele å dra in hva om.. men GAH!!!

Jeg blir så provosert.. Den andre personen der og som bare står med ryggen til og slikt.. :sint_01::sint_01::sint_01::vegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel på høy tid at noen begynner å se nærmere på rasen rottweiler. Det begynner å bli urovekkende mange angrep på både hunder og barn.. Videoen hjelper ikke akkurat på nattesøvnen, for å si det slik..

Rasen rottweiler er det ingenting galt med, hodeløs avl og idioter som vil ha penisforlenger/sofapotet, derimot.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo rasen rottweiler som utfører angrepene på barn og dyr.. Man kan jo selvfølgelig komme med diverse forklaringer på hvorfor det er slik men det er egentlig uinteressant, problemet er fremdeles at rasen er høyst tvilsom.. Det blir som å hevde at en religion er fredelig, det hjelper himla lite hvis utøverne ikke er det..

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasen rottweiler er det ingenting galt med, hodeløs avl og idioter som vil ha penisforlenger/sofapotet, derimot.

Det blir jo et raseproblem når nok useriøs avl fører til at en viss andel av rasen blir idioter, selv om rasen opprinnelig sett eller i seg selv ikke skal være sånn..

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper at disse menneskene som står å ser på blir straffeforfulgt. For noen ekstremt lite oppegående personer...

Nå er det jo rasen rottweiler som utfører angrepene på barn og dyr.. Man kan jo selvfølgelig komme med diverse forklaringer på hvorfor det er slik men det er egentlig uinteressant, problemet er fremdeles at rasen er høyst tvilsom.. Det blir som å hevde at en religion er fredelig, det hjelper himla lite hvis utøverne ikke er det..

Følte at den første linjen om fordommer på wikipedia reflekterer innlegget ditt.

"En fordom er en forutfattet, oftest negativ, holdning overfor noe eller noen. At den er forutfattet, betyr at den ikke baserer seg på saklig, rasjonell betraktning.[1] Fordommer kan ofte være basert på mangelfull kunnskap"


Av alle rasene jeg/vi har eid, Så er det to som har skilt seg ekstra godt ut som stabile og trygge hunder, Det var Rottweileren og staffene vi har nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo ikke rasen i seg selv, sånn sett, men drittavl og feil hunder som havner hos feil folk. Det er standard at hvis en rase blir populær, og avlen går i dass - så får man mye dårlige hunder. I forhold til en labrador som ikke har noe aggressivt i seg så er det en større buffer for å få en dritthund enn hos f.eks en rottweiler som kan ha hundeaggresjon (eller svak mentalitet på andre måter). Det er hunderasen, men det er ikke hunderasens skyld, det er menneskene som driver med hunderasen sin skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var flere mennesker som bare sto å så på!

Altså, jeg har kjent på følelsen flere ganger, når min (relativt) lille hund har blitt angrepet av (mye) større hunder. Men jeg har aldri stått og sett på, uten å gripe inn når det første par sekundene med sjokk har gitt seg.

Joda, det er sjukt ekkelt å ikke vite hvordan man skal gripe inn, og det faktumet at det er en stor hund man ikke har kontroll over, men man er da i stand til å gjøre noe!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vet ikke hva som skjedde før de åpnet kameraet. Dette er bare en spekulasjon fra meg, men det kan hende de prøvde å stanse rottweileren, og ble skremt av at den viste forsvar av byttet. Jeg vet ikke om jeg hadde turt å gå på en diger rottweilerhann med tenna på tørk. Men jeg hadde **** ikke stått der og ført en rolig samtale heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følte at den første linjen om fordommer på wikipedia reflekterer innlegget ditt."En fordom er en forutfattet, oftest negativ, holdning overfor noe eller noen. At den er forutfattet, betyr at den ikke baserer seg på saklig, rasjonell betraktning.[1] Fordommer kan ofte være basert på mangelfull kunnskap"[/i..

Dette bør du fremlegge for det urovekkende høye antallet mennesker som har fått sine barn/hunder , skadet eller drept av rottweilere. Jeg er sikker på at de føler det samme som deg..

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...