Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund bitt til døde av rottweiler


Tonje
 Share

Recommended Posts

Det var ikke eieren som filmet. Det var en ung gutt som tilfeldigvis kom forbi. Ungdommen nå til dags har vel ikke gjort stort mer enn å trykke på knapper og skjermer hele livet...

Det har ikke kommet frem for meg at det var en tilfeldig ungdom, men skremmende at man velger å heller dokumentere enn å forsøke å gripe inn. Forutsatt da at man faktisk ikke har forsøkt da, men det kan man ikke vite så mye om.

På den andre siden er det vel greit at noen dokumenterer?

Helt greit at noen dokumenterer, men jeg hadde foretrukket at noen grep inn om det var min hund og jeg var i sjokk. Men jeg har aldri fått med meg at det var en tilfeldig forbipasserende, det har liksom ikke fremgått i denne tråden eller der jeg så klippet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg skjønner ingen ting jeg... hunden ble visstnok holdt i bånd, men jeg ser ingen eier, og jeg ser heller ingen som forsøker å stoppe rottweileren, i stedet er det noen som filmer??? Sånn som situasj

Jeg har gått mellom andre hunder som slåss (ikke mine) og jeg ville garantert ha gått mellom dersom det var min egen hund. Å redde hundens liv ville for min del ha vært verdt å bli bitt og få skader s

MEN SÅ LØP OG SPARK TIL BIKKJA DA, FOR F**N!! Edit: Ja, jeg skjønner folk er redde for sin egen del, men om man virkelig klarer å stå og se på dette med de lydene den lille hunden laget, så håper je

Posted Images

Hadde jeg gjort dette når min hund ble angrepet hadde hun vært død nå.

Jeg MÅTTE skrike, for hendene mine har opptatt med å holde fast i Emma som satt fast imellom kjevene til dritthhunden, og hadde jeg sluppet hadde han fått tatt nytt tak og ville klipt over nakken på hun...

Hadde jeg ikke skreket, hadde kanskje ikke eieren av dritthunden kommet for å slå hunden sin i svime slik at jeg fikk reddet min hund heller..

Hva skjedde i ettertid med den andre hunden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eier har fått Melwin hjem nå.

Vet du om de har fått noe mer reaksjon på saken fra politiet? Eller andre instanser?

Vanligvis blir jo slike saker henlagt pga bevisets stilling, men her er det jo til og med en video som bevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du om de har fått noe mer reaksjon på saken fra politiet? Eller andre instanser?

 

Vanligvis blir jo slike saker henlagt pga bevisets stilling, men her er det jo til og med en video som bevis.

Vet ikke mer enn det som sto der, men eier har fått hunden hjem for alltid, ifølge eier selv. Var ei som spurte om eier av Melwin hadde gjort/kom til å gjøre noe for eier av hunden som døde, men fikk da beskjed om å dra andre steder med negativiteten sin. (Av en venn av eier vel og merke)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Hva i all verden med saken å gjøre?

Folk med dysleksi skriver bedre enn det der. Skribleriet kan tolkes som en oppfordring om støtte, da kan man gidde bruke noen sekunder ekstra av sin kostbare tid på å gjøre seg forstått når hundeskinnet først har tatt livet av "nabobikkja". Eventuelt få unga til å skrive.

Står mer her http://www.verdalingen.no/nyheter/article10739000.ece

Foreløpig reaksjon fra politiet er en "første og siste advarsel". :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det kunne vært et barn"-kortet... Nnnnngh!

Jeg har ingen forutsetning for å si noe om hvorvidt hunden er aggressiv eller vil gjøre dette igjen (jeg har ikke sett eller tenkt å se filmen), men nei, det kunne ikke vært et barn.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det kunne vært et barn"-kortet... Nnnnngh!

Jeg har ingen forutsetning for å si noe om hvorvidt hunden er aggressiv eller vil gjøre dette igjen (jeg har ikke sett eller tenkt å se filmen), men nei, det kunne ikke vært et barn.

Jeg er enig med deg.

Men det er jo de som mener at en hund med mye jakt ikke vet forskjell på en hund, katt, kanin osv,, den bare løper og tar det som beveger seg, så da kan den jo ta feil når det kommer til barn og skulle dette bevege seg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk med dysleksi skriver bedre enn det der. Skribleriet kan tolkes som en oppfordring om støtte, da kan man gidde bruke noen sekunder ekstra av sin kostbare tid på å gjøre seg forstått når hundeskinnet først har tatt livet av "nabobikkja". Eventuelt få unga til å skrive.

Står mer her http://www.verdalingen.no/nyheter/article10739000.ece

Foreløpig reaksjon fra politiet er en "første og siste advarsel". :)

Har hørt den reaksjonen fra politet tidligere, den hunden har nå stukket tre ganger og angrepet tilfeldige andre hunder (ikke drept de, heldigvis), og lever fortsatt. Der er det ungene som får skylda for å slippe ut hunden hele tiden også.

Da må man vel bare krysse fingrene og håpe at alle holder det de lover i denne situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tragisk feil rundering å sende denne rottweilerhannen tilbake til den damen. Hva med å lytte til naboene, som sier den ofte er løs ute.

Vel, så fort den befinner seg løs ute nå så får de anmelde da. Hun har fått første og siste advarsel, så er ikke verre enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff... ved å legge ut det der stiller hun seg ikke akkurat i et bedre lys. Får ikke akkurat følelsen av at dette er et menneske med spesielt høy IQ (for slike fordommer får jeg nå folk skriver på den måten der)... det kunne nok vært en idè å få noen til å gå over teksten / i det minste bruke stavekontroll før man legger ut noe sånt, som skal leses av mange... dysleksi eller ei, det der er bare ren og skjær latskap. Det vitner ikke om et menneske som er skikket til å ha hund.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må raseforbudsloven snart ha bevist godt nok, at den ikke fungerer etter intensjonen.

Og får inntrykk av at brudd på Hundeloven er opp til hvert enkelt politidistrikt/etterforskere å vurdere. Det mangler forutsigbare konsekvenser for brudd. Man vurderer hver enkelt situasjon. Når det etterforskes fra politiets side er det med tanke på eventuell straffbarhet. Jeg mener det er behov for en havarikommisjon som etterforsker "Hvordan kunne denne ulykken skje". Hvilke faktorer spilte inn.

Politiet kan etterforsker straffbarhet, paralellt. Granskinger ved rasforbudslovens havarikommisjon kan likevel avdekke forhold politiet mener er straffbar uaktsomhet.

De som stod bak hundebitt.no er medansvarlige for ulykker hvor presa canario biter nesen av damer, slipper ut døren og skader en åtteåring. Men hunden har en ansvarlig og erfaren hundeeier-det var en annen som passet den. Så da var det ikke uaktsomt av hundeeier. Og hvorvidt åtteåringen har fått skades- og menerstatning, vel har ikke kommet fram i medier.

Det skal ikke være opp til hundeeiere å "ordne opp seg i mellom". Det handler om samfunnets sikkerhet.

Det mangler poltitisk vilje til å gripe fatt i et alvorlig samfunnsproblem: Hundeangrep der folk eller dyr kommer til skade.

Og ikke til å undres når hundebitt.no fritt fikk kjøre fram at det finns aggressive raser.

Meg bekjent finns ingen agressive hunderaser.

Skakkjørte individer finns innenfor alle raser.

Noen raser har et større fare- og skadepotensiale enn andre.

Så får en huske at raser med stort skadepotensiale og høyere risiko for ulykker, er det pga ønskede bruksegenskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Nå må raseforbudsloven snart ha bevist godt nok, at den ikke fungerer etter intensjonen.

Hva har nå den med dette å gjøre? :o

Eneste relevante er at det bare er å forvente forbud mot rottisene også med flere sånne nek.

"Rottwailere e stokk dom"

Vel, dette eksemplaret er da ikke dummere enn at den klarte å kverke ei bikkje nedi gata så kanskje forholde seg til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vente på utvidet raseforbud da. :-)

Hvis en ser hundeangrep med store skader som har skjedd i Norge siste årene, omtalt i mediene, vil det neppe hjelpe å forby rottweiler.

Jeg har ikke vært klar over hyppigheten av hundeangrep før jeg kom over hundesonen og finner link til hundesaker i media. De som har gjort sterkest inntrykk er Fido og Naomi. Men offentlig statestikk over ulykker med hund, har vist seg umulig å finne og da blir det vanskelig å bidra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...