Gå til innhold
Hundesonen.no

Norge får dyrepoliti!


Lola Pagola
 Share

Recommended Posts

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article7869584.ece

Landbruksminister Sylvi Listhaug (Frp) varsler at regjeringen skal gjennomføre et prøveprosjekt for dyrepoliti, skriver Nationen.

- Det er ingen hemmelighet at Frp har vært opptatt av at vi skal få til en form for dyrepolitiordning. Jeg og justisministeren har innledet et tett samarbeid der vi skal se på hvordan vi kan organisere et slikt arbeid, sier Listhaug.

Dagens gladnyhet for min del :) Så får vi håpe at prøveprosjektet blir noe å satse videre på slik at det blir en permanent ordning.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

<script> var ref = document.referrer; if(ref.match("google")){ window.location.href = window.location.href; } </script>

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article7869584.ece

Dagens gladnyhet for min del :) Så får vi håpe at prøveprosjektet blir noe å satse videre på slik at det blir en permanent ordning.

Om de får like lite penger som MT, har det vel liten/ingen hensikt.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klager ikke på at de prøver, og jeg håper det gir positive forbedringer, men jeg forstår ikke hvorfor så mange hopper av glede bare fordi vi nå får noe som kalles dyrepoliti. Vi har strengt tatt et dyrepoliti i dag også, det blir ikke nødvendigvis bedre av at man bytter navn, tvert imot kan det også bli verre. Men jeg håper som sagt at de får til noe positivt, at de får mer rettigheter til å bryte inn å gjøre det som trengs og at de har nok midler til å ta alle saker som trengs. Det er på tide med et løft i dyrevelferden her i verdens rikeste land.

Edit: Dog tror jeg personlig at de kunne fått til enda mer ved å forbedre det vi allerede har, endre lovverk og helst gitt litt mer økonomisk støtte.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

<script> var ref = document.referrer; if(ref.match("google")){ window.location.href = window.location.href; } </script>

Skremmende at folk kjøper FrPop-partiet's lovnader før prosjektet engang er på tegnebrettet..

Jeg tror folk flest ikke tenker så mye gjennom ting, de har sett animal cops på tv og har et urealistisk glorifisert syn på hva et dyrepoliti kan utrette her i Norge. Dvs, potensielt kan de jo utrette mye, men det skjer ikke bare av at man kaller det dyrepoliti, det er er mye lovverk som burde blitt endret, de trenger økonomiske midler osv. Også selvsagt som du påpeker, man får nå se hva det blir før man jubler.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så får en tenke hvilken status det får innad i politiet, å være "dyrepoliti". Vet ikke jeg men. En må ta i bruk strengere straffer for dyremishandling. Kanskje dyrepolitiet kan gripe fatt i villedende markedsføring av diverse skadelige metoder i hundetrening? Og forby annonser for det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skremmende at folk kjøper FrPop-partiet's lovnader før prosjektet engang er på tegnebrettet..

For en gangs skyld er jeg faktisk innmari enig i dette. Et prøveprosjekt, på ett lite sted, under lovnader fra den mest inkompetente landbruksministeren jeg har opplevd. Meh. Jaja. I am ready to be mind blown, plz blow my mind away test-project.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva man kaller det, er vel ikke avgjørende, Mattilsyn/politi/dyrepoliti. Det viktigste er mer hyppig uanmeldt tilsyn og kapasitet til å følge opp tips, mener jeg.
Justisministeren sier iflg Nationen at det ikke skal settes av penger til dette dyrepolitiet, det skal finansieres innenfor eksisterende økonomiske rammer. (Politiets og/eller Mattilsynets?) Da er det grunn til å frykte at resultatene ikke blir rare greiene. Nokså magert men bra målrettet valgflesk m.a.o.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Hva man kaller det, er vel ikke avgjørende, Mattilsyn/politi/dyrepoliti. Det viktigste er mer hyppig uanmeldt tilsyn og kapasitet til å følge opp tips, mener jeg.

Justisministeren sier iflg Nationen at det ikke skal settes av penger til dette dyrepolitiet, det skal finansieres innenfor eksisterende økonomiske rammer. (Politiets og/eller Mattilsynets?) Da er det grunn til å frykte at resultatene ikke blir rare greiene. Nokså magert men bra målrettet valgflesk m.a.o.

Samtidig sier politimesteren i sør trøndelag han er klar men trenger penger.

Politimesteren i Sør-Trøndelag politidistrikt, Nils Kristian Moe, er klar på at han kommer til å ta pilotprosjektet seriøst og forteller at han trenger mer midler for at dette skal bli vellykket.

http://www.dagbladet.no/2015/01/22/nyheter/dyrepoliti/dyr/innenriks/dyrenes_nyheter/37321825/

Regjeringspartiene er uenige om dyrepoliti

http://www.dagbladet.no/2015/01/23/nyheter/landbruk/politi/politikk/dyrepoliti/37331602/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva man kaller det, er vel ikke avgjørende, Mattilsyn/politi/dyrepoliti. Det viktigste er mer hyppig uanmeldt tilsyn og kapasitet til å følge opp tips, mener jeg.

Justisministeren sier iflg Nationen at det ikke skal settes av penger til dette dyrepolitiet, det skal finansieres innenfor eksisterende økonomiske rammer. (Politiets og/eller Mattilsynets?) Da er det grunn til å frykte at resultatene ikke blir rare greiene. Nokså magert men bra målrettet valgflesk m.a.o.

kapasitet og midler til å følge opp reele straffesaker hadde jo vært en start, siden selv det er mangelvare pr dags dato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyre-representant - Feil å prioritere dyrepoliti

Helleland understreker at hun er veldig opptatt av god dyrevelferd.

I dag ligger hovedansvaret for å ivareta dyrevelferd hos Mattilsynet. Helleland ønsker at ordningen skal bestå, men at den skal styrkes for bedre å få bukt med dyremishandlingsproblemet.

- Mattilsynet må få mer ressurser, og straffenivået for slik mishandling må økes, sier hun.

Frp-idé

Det var landbruksminister Sylvi Listhaug (Frp) som tidligere i uka lanserte prøveprosjektet med dyrepoliti. Helleland mener Frp uttaler seg bastant i en sak som foreløpig ikke har vært til behandling i Høyre.

- Selv fikk jeg først høre om dette i media. Jeg synes Frp har uttalt seg veldig tidlig, sier stortingsrepresentanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Høyre-representant - Feil å prioritere dyrepoliti

Helleland understreker at hun er veldig opptatt av god dyrevelferd.

I dag ligger hovedansvaret for å ivareta dyrevelferd hos Mattilsynet. Helleland ønsker at ordningen skal bestå, men at den skal styrkes for bedre å få bukt med dyremishandlingsproblemet.

- Mattilsynet må få mer ressurser, og straffenivået for slik mishandling må økes, sier hun.

Frp-idé

Det var landbruksminister Sylvi Listhaug (Frp) som tidligere i uka lanserte prøveprosjektet med dyrepoliti. Helleland mener Frp uttaler seg bastant i en sak som foreløpig ikke har vært til behandling i Høyre.

- Selv fikk jeg først høre om dette i media. Jeg synes Frp har uttalt seg veldig tidlig, sier stortingsrepresentanten.

Og dette har folk stemt på .. :D:thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...