Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundepatruljen Oslo på tv


Pringlen
 Share

Recommended Posts

Ja jeg dømmer så klart en hel gruppe innen ett yrke *sarkasme*

Hm, nei, du sa du synes de som var i serien var en del av karakteristikkene som er nevnt ovenfor. Og at dette var negativt for deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 428
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Referat fra Helle: Meg: Var det ett fint foredrag med han fra hundepartuljen! Helle: Jaaaaaaaa Meg: Åh var han kjekk? Helle: Jaaaaaaa Meg; Hva snakket han om? Helle: Vet ikke *fnis* Meg: Ok, s

Jeg elsker denne serien! Skal se gårdsdagens episode ikveld. Og ja, digger narkotikahundene, og spesielt hun dama med krøllete hår som blir SÅ glad når hun finner narkoita

Fått sett de første tre episodene, og jeg er litt betatt av narkotikahundene Hun ene narkotikahundedama var også fryktelig søt når hun snakka til hunden sin med den typiske "hunde/baby-stemmen" og s

Guest Bølla

Ja jeg dømmer så klart en hel gruppe innen ett yrke *sarkasme*

Du dømmer jo mange av de som deltar i serien? Hva i alle dager gjør det om menn er menn og snuser? Tror du at menn som Knut Arild Hareide hadde gjort en bedre jobb kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil være den slemme *klappe* Jeg elsket narkohundene og førerne deres, men førerne til de tjenestehundene kan du få billige av meg. Det var kaktusgutter av en annen verden det. Tøffere enn tøffest med uniform på (hundefører-uniformen er scthøgg, why??) Fant vel ikke en sympatisk kar der, ikke en! Den andre politiserien får meg til å føle at politiet er joviale folk og jeg smilte og følte meg så trygg atte, hundepatruljen sørget for at jeg ikke skulle tro for mye på at det var slik. Gutta fra Oslo ser bare ut som om du er skyldige lenge før det er bevist, ja før handlingen ble gjort egentlig. Det blir bestemt av snusen under leppa som er så stor at du ikke ser overgangen mellom nesetipp og leppe. Nei, fant ikke den serien noe sympatisk overhodet, kun damene med narkohunder. Så så, før enkelte flyr i strupen på meg :P En del av de handlingene som utført av hundene var rørende, mannen som var dement og kvinnen som ble reddet fra selvmord, fikk tårene frem i meg. Det er gutteklubben kjekk og grei fra politiet i Oslo jeg ikke synes var så voldsomt sympatiske.

Det er en hundefører i Trondheim som av og til er med i den andre serien, hun er søt hun. Hun har forøvrig vunnet NM for politihunder en gang i tiden.

*løper før Kangerlussuaq tar meg* Postet bilde

Edit: Kom på hun med den unge tjenestehunden, HUN likte jeg!

 

For ett utrolig stygt innlegg om folk som står på døgnet rundt for at vi skal være trygge. Du er klar over at det er ekte mennesker med familie du dømmer sønder og sammen her?? Nei fy altså, det her var noe av det styggeste jeg har lest her inne.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Bølla

Dette blir for dumt, tenk å lage så stor sak av en persons mening. Hjelpes!

Jeg dømmer IKKE en hel yrkesgruppe ut i fra serien

Neida, du dømmer bare menn som er menn, som snuser, som er litt breiale og som liker jobben sin.

Hva en enkelt politimann tenker og ikke tenker er faktisk ikke så nøye, det er ikke politiet som er den dømmende makt her i landet, de er fotsoldater satt til å gjøre en jobb. Og det er en ****** viktig jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje mange har misforstått @Margrete litt.. For jeg tolker innlegget hennes slik at i denne serien tar politifolkene verden som den er og håndterer folka og situasjonene som den er.. Mens den andre serien gir litt mer inntrykk for at det er sosionomer som skal "redde" alle osv..

De er jo kyniske i tilfeller, og det innrømmer de jo delvis selv også..

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i himmelens navn!! Jeg dømmer da virkelig ikke jobben, yrket og at de stiller opp, uten dem ville jo det jo vært anarki!

Nå drar dere langt ut av proporsjoner synes jeg, og det var virkelig ikke dette jeg mente. Jeg brukte sarkasme og humor, samtidig som jeg påpekte at det var andre personer og serier jeg likte. At jeg brått ser ned på en hel yrkesgruppe kom litt overraskende på meg.

Da kan jeg ikke gjøre annet enn å beklage og prøve å holde kjeft neste gang jeg tenker og mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Margrete sier sin personlige mening om disse mannfolka, og det gir åpenbart halve sonen rett til å hoppe på henne - folk som gjerne hyler ut om personangrep så fort noen er uenig med dem i andre tråder. Denne tråden begynner å bli stygg, bare fordi ei var uenig med bermen om hvor bra denne serien er. Hun er også et ekte menneske, med familie. Slutt å oppføre dere som bikkjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Bølla

Jeg tror kanskje mange har misforstått @Margrete litt.. For jeg tolker innlegget hennes slik at i denne serien tar politifolkene verden som den er og håndterer folka og situasjonene som den er.. Mens den andre serien gir litt mer inntrykk for at det er sosionomer som skal "redde" alle osv..

De er jo kyniske i tilfeller, og det innrømmer de jo delvis selv også..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Og hva er best? En serie som viser mer av realitetene eller en som maler på sannheten?

Selvfølgelig er politiet kyniske og til tider er de sikkert også nådeløse, forhastede og drevet av mange mennesker med et behov for action. Men det må vi jo ha. Alternativet er veldig mye verre. Og jeg vil i 10 av 10 tilfeller stole på at enn mannemann sikrer tryggheten vår enn at en pipestilk forsøker å løse alt ved å tro at alle er snille og greie.

Jeg synes innlegget var famøst nedlatende og regelrett stygt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Og hva er best? En serie som viser mer av realitetene eller en som maler på sannheten? 

 

Selvfølgelig er politiet kyniske og til tider er de sikkert også nådeløse, forhastede og drevet av mange mennesker med et behov for action. Men det må vi jo ha. Alternativet er veldig mye verre. Og jeg vil i 10 av 10 tilfeller stole på at enn mannemann sikrer tryggheten vår enn at en pipestilk forsøker å løse alt ved å tro at alle er snille og greie. 

 

Jeg synes innlegget var famøst nedlatende og regelrett stygt. 

Så hvorfor er det så ille at Margrete fremlegger hvordan hun opplever forskjellene mellom to serier som omhandler samme yrkesgruppe?

Hun poengterer jo bare frem kynismen.. Og det er jo ikke noe galt i det..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner innlegget til Margrete jeg.. og er tildels enig.

Kan du forklare det litt bedre? For det er litt vanskelig å forstå, og når man forsøkte å spørre om hva, hvorfor og hvordan så har verden rast sammen for Margrete og hun skal bare holde kjeft heretter. Det er litt kaotisk og uoversiktlig, mens selve kjernen i saken renner avgårde. Flott at du skjønner det, så orker du forklare hadde det vært helt kanoooon! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Bølla

Så hvorfor er det så ille at Margrete fremlegger hvordan hun opplever forskjellene mellom to serier som omhandler samme yrkesgruppe?

Hun poengterer jo bare frem kynismen.. Og det er jo ikke noe galt i det..

Jeg siterer;

Det var kaktusgutter av en annen verden det. Tøffere enn tøffest med uniform på (hundefører-uniformen er scthøgg, why??) Fant vel ikke en sympatisk kar der, ikke en!

Gutta fra Oslo ser bare ut som om du er skyldige lenge før det er bevist, ja før handlingen ble gjort egentlig. Det blir bestemt av snusen under leppa som er så stor at du ikke ser overgangen mellom nesetipp og leppe.

Her er det altså svært nedlatende personkarakteristikker som går på utsteende, væremåte og fremtoning. Det er det jeg reagerer på. Det er veldig langt fra å poengtere en naturlig kynisme som faktisk må være der. Man finner mange forskjellige typer mennesker i politiet, men det er nå en gang en nokså enkel, treårig utdannelse som så mye annet. Før i tiden sa man gjerne at enten ble man skurk eller så ble man politi, og det er mye sannhet i det. Jakten på spenning, action og et behov for å være et viktig kort på den siden man velger å stå på har alltid vært en dragning for mange. Og jeg håper for guds skyld at disse ekle, enkle guttene som redder liv og sikrer vår trygghet fortsetter å elske å jage skurker, at de tar high fives når de finner tyvgods og de skal til og med få lov til å banne i bilen under en biljakt. Det viser at de ønsker å få det til og det er det som gir resultater.

At det kanskje ikke ser så korrekt ut på tv er nå en annen sak, men da får de som lar seg frustrere over dette glede seg til neste realityserie fra et revisorkontor fra Montebello - Torgersenstyle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kan du forklare det litt bedre? For det er litt vanskelig å forstå, og når man forsøkte å spørre om hva, hvorfor og hvordan så har verden rast sammen for Margrete og hun skal bare holde kjeft heretter. Det er litt kaotisk og uoversiktlig, mens selve kjernen i saken renner avgårde. Flott at du skjønner det, så orker du forklare hadde det vært helt kanoooon! :)

Mtp reaksjonene som har kommet fordi en person har ytret meninga si, så er det vel ikke rart at vedkommende ikke har lyst å skrive mer..

For det er sårt når man forteller sin mening om en sak, og så møter slike reaksjoner..

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg siterer;

 

 Det var kaktusgutter av en annen verden det. Tøffere enn tøffest med uniform på (hundefører-uniformen er scthøgg, why??) Fant vel ikke en sympatisk kar der, ikke en! 

 

Gutta fra Oslo ser bare ut som om du er skyldige lenge før det er bevist, ja før handlingen ble gjort egentlig. Det blir bestemt av snusen under leppa som er så stor at du ikke ser overgangen mellom nesetipp og leppe. 

 

Her er det altså svært nedlatende personkarakteristikker som går på utsteende, væremåte og fremtoning. Det er det jeg reagerer på. Det er veldig langt fra å poengtere en naturlig kynisme som faktisk må være der. Man finner mange forskjellige typer mennesker i politiet, men det er nå en gang en nokså enkel, treårig utdannelse som så mye annet. Før i tiden sa man gjerne at enten ble man skurk eller så ble man politi, og det er mye sannhet i det. Jakten på spenning, action og et behov for å være et viktig kort på den siden man velger å stå på har alltid vært en dragning for mange. Og jeg håper for guds skyld at disse ekle, enkle guttene som redder liv og sikrer vår trygghet fortsetter å elske å jage skurker, at de tar high fives når de finner tyvgods og de skal til og med få lov til å banne i bilen under en biljakt. Det viser at de ønsker å få det til og det er det som gir resultater. 

 

At det kanskje ikke ser så korrekt ut på tv er nå en annen sak, men da får de som lar seg frustrere over dette glede seg til neste realityserie fra et revisorkontor fra Montebello - Torgersenstyle. 

det handler vel også litt om skrivemåten til Margrete. Men man klarer da å skjønne hvor hun vil hen med innlegget, selv om ikke tar alt helt bokstavelig..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at oppførselen og væremåten til disse menneskene var usmakelig. Rett og slett.

Kan du komme med noen eksempler, bare sånn at jeg forstår hva det er? For alle menneskene i serien har for meg (forstår det er en subjektiv sak, men når jeg sliter med å forstå hva som er galt med oppførselen må man jo spørre :) ) hatt en helt perfekt oppførsel og væremåte. En attityde og målrettelse som har gjenvunnet min tro på oslo-politiet. En uvurderlig reklamekampanje for hvor viktig Oslo-politiet er. Og det er jo egentlig fryktelig rart at man kan få to så vidt forskjellige inntrykk, synes du ikke? :P Derfor fascinerer det meg at noen kan synes noe så annerledes. "Vi skal ut å fakke tjuver", det sitter igjen som et varmt pledd rundt hjertet mitt. Som jeg tar fram når jeg går i Oslo-gatene.

Mtp reaksjonene som har kommet fordi en person har ytret meninga si, så er det vel ikke rart at vedkommende ikke har lyst å skrive mer..

For det er sårt når man forteller sin mening om en sak, og så møter slike reaksjoner..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hvilken reaksjon? At man stiller seg spørsmål til hvorfor? Hvis man skulle samlet alle tilsvar i varierende grad jeg har fått her inne burde jeg antakeligvis tatt livet av meg for lenge siden. Hvis man seriøst, plutselig skal bruke "det er sårt når man forteller sin mening om en sak, og så møter slike reaksjoner" som lakmustest.

Men det er jo internett, skriver man må man jo forvente reaksjon. Margrete skrev til og med "løper vekk" og satte dermed et slags forventningsfult preg over hennes utblåsning. Jeg kom med et svar jeg sidestiller med å ignorere en hund som prøver å provosere deg, men ikke lyktes - men allikevel så er det ikke godt nok svar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kan du komme med noen eksempler, bare sånn at jeg forstår hva det er? For alle menneskene i serien har for meg (forstår det er en subjektiv sak, men når jeg sliter med å forstå hva som er galt med oppførselen må man jo spørre :) ) hatt en helt perfekt oppførsel og væremåte. En attityde og målrettelse som har gjenvunnet min tro på oslo-politiet. En uvurderlig reklamekampanje for hvor viktig Oslo-politiet er. Og det er jo egentlig fryktelig rart at man kan få to så vidt forskjellige inntrykk, synes du ikke? :P Derfor fascinerer det meg at noen kan synes noe så annerledes. "Vi skal ut å fakke tjuver", det sitter igjen som et varmt pledd rundt hjertet mitt. Som jeg tar fram når jeg går i Oslo-gatene.

 

 

Hvilken reaksjon? At man stiller seg spørsmål til hvorfor? Hvis man skulle samlet alle tilsvar i varierende grad jeg har fått her inne burde jeg antakeligvis tatt livet av meg for lenge siden. Hvis man seriøst, plutselig skal bruke "det er sårt når man forteller sin mening om en sak, og så møter slike reaksjoner" som lakmustest.

 

Men det er jo internett, skriver man må man jo forvente reaksjon. Margrete skrev til og med "løper vekk" og satte dermed et slags forventningsfult preg over hennes utblåsning. Jeg kom med et svar jeg sidestiller med å ignorere en hund som prøver å provosere deg, men ikke lyktes - men allikevel så er det ikke godt nok svar?

Jeg sier ikke at du har kommet nødvendigvis med noen like dårlige reaksjoner som de selv hevder Margrete kom med, men det var mange som skrev..

Jeg kan ikke fortelle hva Margrete tenker, men at jeg forsto innlegget hennes og skjønner også at hun ikke ivrer etter å svare mtp kommentarene. Det er greit at seter Internett og man må forvente seg svar, men man også huske på at det er et menneske man svarer..

I tillegg er det dagen før 17. Mai.. Det er mulig at Margrete har andre ting å finne på, selv om mange andre sjekker sonen mange gang pr time..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første der tror jeg du er inne på noe viktig. Det er en svært nedlatende holdning til politiet i schäfermiljøet i Norge jeg har sett MYE av. Det var jo en uttalelse eller flere tidligere i tråden her også av noen som påberopte seg oppdrettererfaring. Nestor var jo mannavond må skjønne han snakket litt til veternæren når han hadde store smerter. Tjenestehunder skal holde kjeft de. Kanskje ikke så rart det blir sånn når de færreste i Norge klarer levere bra nok hunder som egner seg til poltiet. Mye misunnelse og en stor sjalusi over at de istedet velger hunder som faktisk virker. De få oppdretterne som leverer til politiet har gjerne en litt annen holdning. :)

PS: Dette går like mye i bruksmiljøer som sirkus.

Ikke vet jeg hvor du holder til, men det har jeg aldri opplevd. Jeg og de schäfermenneskene jeg kjenner har stor respekt for tjenestehundfolket, og jeg synes det er helt fantastisk at folk legger så mye arbeid ned i å utdanne hundene sine. Ofte må de gjennom en rekke hunder før de finner noen som er bra nok, og det står stor respekt av at de ikke gir opp, selv om de kanskje har brukt et helt år på å jobbe fram hunden som så blir dømt nord og ned i løpet av en dag.

Forøvrig syntes jeg oppførselen til Nestor var helt grei, det er lov å si i fra om man har vondt.

At de færreste oppdrettere kan levere politihunder synes jeg er helt greit, da det kreves egenskaper litt utenom det vanlige for å bli en god politihund, og det er ikke nødvendigvis egenskaper som er så greie for kreti og pleti å håndtere (og sannsynligvis også vanlige hundefolk. Hvis det skal være et mål at alle oppdrettere skal levere tjenestehunder så vil man nok slite med en stor overproduksjon av skarpe schäfer med høyt mot og et energinivå uten sidestykke, hvem skal ta imot disse? Jeg kunne godt hatt en bruksschäfer jeg, men tjenestehundlinjer? Nei takk, det er ikke noe jeg har behov for!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk litt samme følelsen første gang jeg så det, men jeg fortsatte å se serien likevel. For min del, som idealistisk, snill pike som ikke engang kjører bittelitt over fartsgrensen, og som er så langt unna kriminelle miljøer som man kan komme, så ble det en litt for mye guttelek i starten. Kan ikke sette fingeren på hva som fikk meg til å være skeptisk heller, jeg fikk bare en sånn rar følelse.

Det som fikk meg til å endre mening var vel egentlig at de var klar over det selv, og at de forklarte ting så bra. Det fikk meg til å tenke på hvordan det ville endret meg, dersom jeg hver eneste dag måtte håndtere lovbrytere av forskjellige kaliber. Hvis all helgejobbing bare ble en påminnelse om hvor utrolig idiotisk helt vanlige folk oppfører seg i fylla, og en direkte sløsing av mine (politiets) ressurser. Hvis narkotikamisbruk var en del av hverdagen min, hvis jeg måtte være forberedt på at folk truet meg, kjeftet på meg, og til og med var voldelig mot meg og mine kollegaer.

Jeg er en naiv, snill pike som alltid ser etter det beste i folk, men jeg kan garantere at jeg ville blitt farget av en hverdag som dette. Det er på mange måter det jeg liker best med serien. Jeg synes de er reflekterte, og de har fått meg til å sette meg inn i en verden jeg er glad jeg kan ha litt på avstand. Synes det er en ærlig serie med ekte mennesker.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føyer meg i rekken over dem som har fått et nytt, og positivt, bilde av Oslo-politiet gjennom denne serien. Visst kan noen av dem framstå litt breiale, men ikke nødvendigvis på en negativ måte synes jeg. De fremstår som gode menneskekjennere, og de aller fleste som blir kontaktet av politiet (i serien) blir det jo for en grunn. For ikke å snakke om at mange blir stoppet gjentatte ganger, og da er det naturlig å ikke forholde seg til dem med silkehansker hver gang.
Som Kangerlussuaq også sier så gir det meg en trygghetsfølelse når de snakker varmt om det å skulle holde byen trygg. Enten det er fordi de jobber med å holde narkotika unna gatene eller om det er for å identifisere innbruddstyver. (og ja, han Kristian er heit!)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...