Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundepatruljen Oslo på tv


Pringlen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 428
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Referat fra Helle: Meg: Var det ett fint foredrag med han fra hundepartuljen! Helle: Jaaaaaaaa Meg: Åh var han kjekk? Helle: Jaaaaaaa Meg; Hva snakket han om? Helle: Vet ikke *fnis* Meg: Ok, s

Jeg elsker denne serien! Skal se gårdsdagens episode ikveld. Og ja, digger narkotikahundene, og spesielt hun dama med krøllete hår som blir SÅ glad når hun finner narkoita

Fått sett de første tre episodene, og jeg er litt betatt av narkotikahundene Hun ene narkotikahundedama var også fryktelig søt når hun snakka til hunden sin med den typiske "hunde/baby-stemmen" og s

Åååååååhhh, jeg moillkoser meg så med denne serien! Er på episode 4 nå på Viaplay. Synes den er så fantastisk bra laget, er helfrelst. Elsker han politimannen man får være hjem med innimellom, han er idealet mitt av en politimann. Konkret, gode tanker, gode beslutninger tar han - generelt en fantastisk holdning og nøyaktig sånn jeg vil at folk som tar vare på oss i samfunnet skal være! Han gir meg skikkelig troa på Oslo-politiet! Men generelt flotte folk, bra hunder, blir helt ivrig av å se på. Cryfest av at han mannen med alzheimers ble funnet, derfor kan ikke jeg bli politi; jeg hadde bare stått og grint når jeg hadde funnet han og ikke klart å takket nei til kaffe etc... :P

Forøvrig skremmende at ca 95% av de de så langt har tatt av kriminelle har hatt aksent eller snakket engelsk, mye uglubuglu-kriminalitet både hva gjelder narkotika, innbrudd og fyllakjøring i Oslo :(

Virkelig, virkelig bra serie, kjenner et stikk av skuffelse hver gang en episode er slutt jeg.

EDIT: Åh, herregud, jeg blir altså helt RØRT av den kontrollen de har på hundene :cry: Hund og menneske i samfunnets tjeneste-arbeid = noe som berører meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry at jeg dobbeltposter, men herregud. Det er så sykt fint å se folk som blir så glade. Tenk å ha en sånn jobb da! "DETTA LEVER JEG FOR!". Jeg kunne aldri hatt en sånn jobb (som politifolk), men herregud så heldige de er som har en jobb som gir de den følelsen! Vil tro det aldri kan være noe i nærheten av en liknende følelse som når man får sånne suksesser som disse får. Iallefall ikke på en kontorjobb!

Bikkja til Kristian, Nestor, synes jeg virker så innmari talentfull. Tar spor og finner folk som om det skulle vært det enkleste i verden. Oppdretter av hunden har jo og utrolig mange gode tanker om Schäferhund (etter min mening), så hjemmesiden deres kan man lese i timesvis (hassemans).

Nei detta var bare. Herre min så engasjert og glad jeg blir :lol:

EDIT: Nå er de pinadet i Tromsø og! Could it get any better?! :P Midt i gromturmarka våres på Kvaløya, åååhåhå :)

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Er det bare hannhunder som er politihunder?

Og i episode 5 hadde de plutselig glemt å sladde personen de snakket med (psykisk syk, ikke kriminell). Det tok 2 sek, og så kom sladden på. Så hele personen veldig tydelig. Utrolig dårlig syns jeg! Vurderer å sende en mail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare hannhunder som er politihunder?

Og i episode 5 hadde de plutselig glemt å sladde personen de snakket med (psykisk syk, ikke kriminell). Det tok 2 sek, og så kom sladden på. Så hele personen veldig tydelig. Utrolig dårlig syns jeg! Vurderer å sende en mail.

Mener du patruljehunder? For den ene narkotikahunden er iallefall tispe.

Så rart at de ikke har sett det selv? Er jo faktisk verre å gjøre en sånn tabbe med en psykisk syk, fremfor en kriminell, i mine øyne er de mer sårbare. Man gjør jo absolutt ingenting feil ved å sende en mail. Kanskje det fører til at episoden på nett (og kanskje reprisen på tv) blir redigert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte egentlig på alle. Vi har bare fått med oss hanner til nå av begge typer, men når du sier det mener jeg også å huske en tispe narkohund. Men patruljehundene da? Kun hanner, eller er det tilfeldig? Og eventuelt hvorfor?

Ja... det er ille uansett da. Personene vi ser er ofte ikke dømt, og de er faktisk ikke skyldige før dom foreligger (uansett hvor åpentbaet det virker for oss på tv). Det er, med unntak av forenklet forelegg, ikke politiet som er dømmende makt i norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte egentlig på alle. Vi har bare fått med oss hanner til nå av begge typer, men når du sier det mener jeg også å huske en tispe narkohund. Men patruljehundene da? Kun hanner, eller er det tilfeldig? Og eventuelt hvorfor?

Er sikkert andre som kan svare bedre på hvorfor, men en grunn er kanskje løpetid. Kullsøsteren til min schäfer ble solgt til en i politiet som skulle ha patruljehund. Nå endte hun ikke opp som politihund til slutt, men det hadde ikke noe med kjønnet å gjøre.

Veldig kjekt program synes jeg :) Synes den flatten er så herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Triste nyheter! :( Toffen var vel denne flatten som mange har forelsket seg i. Tydelig at problemene med kreft på flatcoated retriever ikke er borte fra avlen. Trasig at man ikke skal klare å få bort problematikken.

http://www.dagbladet.no/2015/03/19/nyheter/innenriks/politihund/pol/politi/38252607/

Ellers må jeg bare si. Dette programmet er . Seriøst . Jeg har ikke gledet meg så mye til hver episode siden Breaking Bad. Det er helt fantastisk. Jeg er direkte lei meg for at jeg ikke bor i Oslo lenger, for jeg følte meg så sykt utrygg de gangene jeg gikk rundt i gatene både i Oslo og i Bærum. Hadde jeg visst det jeg vet nå, eller sagt på en annen måte, følt at hundepatruljen var på vakt... Da hadde det føltes annerledes. Det FØLES annerledes, tror jeg helt sikkert, hvis jeg en dag går i Oslos gater igjen :) (Høres ut som at jeg er i fengsel, men jeg har altså bare ingen umiddelbare planer om å oppholde meg i Oslo :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var det kanskje, gjenkjente bare navnet. Kanskje det ikke er en av flattene i serien som har dødd av kreft? Trist uansett at norsk narkotikahund-dekning er så dårlig nå, med alle dødsfallene. Håper nytt fresht blod kommer raskt tilbake til patruljen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er han ene av de to som heter Lars som vi følger ganske mye og de filmet hjemme hos da han la unger sist, som har mistet hunden sin Toffen. Trist. :(

Den flatten vi følger heter Nando. :)

Den døde het Balder, men antar vi hadde vært like forelsket om det var den som ble filmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sikkert andre som kan svare bedre på hvorfor, men en grunn er kanskje løpetid. Kullsøsteren til min schäfer ble solgt til en i politiet som skulle ha patruljehund. Nå endte hun ikke opp som politihund til slutt, men det hadde ikke noe med kjønnet å gjøre.

Veldig kjekt program synes jeg :) Synes den flatten er så herlig!

De fleste hannhunder har generelt litt mer dominans, litt mer kamp og litt mer på alle de tunge egenskapene. men får man ei god tispe ligger ikke de noe bak en hannhund. Løpetiden og syklusen til tispene spiller også inn, og de bør steriliseres. Jentene egner seg nok bedre til andre ting de. Vi får rope på likestillingsombudet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

 

De fleste hannhunder har generelt litt mer dominans, litt mer kamp og litt mer på alle de tunge egenskapene. men får man ei god tispe ligger ikke de noe bak en hannhund. Løpetiden og syklusen til tispene spiller også inn, og de bør steriliseres. Jentene egner seg nok bedre til andre ting de. Vi får rope på likestillingsombudet :P

Dette er jeg ikke enig i. Ikke sikker på at det finnes noe forskning som underbygger dette heller. Noen miljøer fremmer hannhunder fremfor tisper. Noen vurderer i forhold til størrelsen på hunden. Men til syvende og sist så handler det om personlige preferanser.

Beste tjenestehunden jeg har sett var en tispe som desverre ikke gikk i avl pga en C - hofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Triste nyheter! :( Toffen var vel denne flatten som mange har forelsket seg i. Tydelig at problemene med kreft på flatcoated retriever ikke er borte fra avlen. Trasig at man ikke skal klare å få bort problematikken.

http://www.dagbladet.no/2015/03/19/nyheter/innenriks/politihund/pol/politi/38252607/

Ellers må jeg bare si. Dette programmet er . Seriøst . Jeg har ikke gledet meg så mye til hver episode siden Breaking Bad. Det er helt fantastisk. Jeg er direkte lei meg for at jeg ikke bor i Oslo lenger, for jeg følte meg så sykt utrygg de gangene jeg gikk rundt i gatene både i Oslo og i Bærum. Hadde jeg visst det jeg vet nå, eller sagt på en annen måte, følt at hundepatruljen var på vakt... Da hadde det føltes annerledes. Det FØLES annerledes, tror jeg helt sikkert, hvis jeg en dag går i Oslos gater igjen :) (Høres ut som at jeg er i fengsel, men jeg har altså bare ingen umiddelbare planer om å oppholde meg i Oslo :lol: )

Dennis var narkohunden(flat) som døde.

Forferdelig trist for alle, og litt ekstra trist å miste så mange på så kort tid :( Fine, flinke hundene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååååhhh, jeg moillkoser meg så med denne serien! Er på episode 4 nå på Viaplay. Synes den er så fantastisk bra laget, er helfrelst. Elsker han politimannen man får være hjem med innimellom, han er idealet mitt av en politimann. Konkret, gode tanker, gode beslutninger tar han - generelt en fantastisk holdning og nøyaktig sånn jeg vil at folk som tar vare på oss i samfunnet skal være! Han gir meg skikkelig troa på Oslo-politiet! Men generelt flotte folk, bra hunder, blir helt ivrig av å se på. Cryfest av at han mannen med alzheimers ble funnet, derfor kan ikke jeg bli politi; jeg hadde bare stått og grint når jeg hadde funnet han og ikke klart å takket nei til kaffe etc... :P

Forøvrig skremmende at ca 95% av de de så langt har tatt av kriminelle har hatt aksent eller snakket engelsk, mye uglubuglu-kriminalitet både hva gjelder narkotika, innbrudd og fyllakjøring i Oslo :(

Virkelig, virkelig bra serie, kjenner et stikk av skuffelse hver gang en episode er slutt jeg.

EDIT: Åh, herregud, jeg blir altså helt RØRT av den kontrollen de har på hundene :cry: Hund og menneske i samfunnets tjeneste-arbeid = noe som berører meg.

Enig med deg altså! Og så synes jeg det er fint å se så mye medmenneskelighet overfor særlig de gamle kjenningene. Som i den episoden hvor de to damene møter en gammel kjenning som hadde fått skade på hjertet etter amfetaminbruk. Snakker med de som et "vanlig menneske". De viser virkelig frem politiet på en god måte (og det virker både genuint og ekte).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
    • Du kan prøve Kim Salomonsen på facebook. Det er den eneste oppdretteren av rasen i Norge. Det er en litt større rase i Sverige.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...