Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundepatruljen Oslo på tv


Pringlen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 428
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Referat fra Helle: Meg: Var det ett fint foredrag med han fra hundepartuljen! Helle: Jaaaaaaaa Meg: Åh var han kjekk? Helle: Jaaaaaaa Meg; Hva snakket han om? Helle: Vet ikke *fnis* Meg: Ok, s

Jeg elsker denne serien! Skal se gårdsdagens episode ikveld. Og ja, digger narkotikahundene, og spesielt hun dama med krøllete hår som blir SÅ glad når hun finner narkoita

Fått sett de første tre episodene, og jeg er litt betatt av narkotikahundene Hun ene narkotikahundedama var også fryktelig søt når hun snakka til hunden sin med den typiske "hunde/baby-stemmen" og s

Jeg elsker serien så glad de skal lage flere episoder. :)

Men jeg syntes det er skuffende lav suksessrate på ettersøk / spor...

Jeg vet det er vanskelig, men ahh man blir litt frustrert :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker serien, men jeg må innrømme at jeg lurer litt på dette med lønna. Jeg håper den er en god del høyere enn hva andre politifolk i samme jobb men uten hund får.

Hvorfor? Virker som en del av treningen foregår i jobbtider? Opplæringen av nye hunder gjøres nok mye på fritid også - men det er jo en interesse også.

Sier ikke at jeg er uenig altså, vet for lite om det til å ha gjort meg opp en mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor? Virker som en del av treningen foregår i jobbtider? Opplæringen av nye hunder gjøres nok mye på fritid også - men det er jo en interesse også.

Sier ikke at jeg er uenig altså, vet for lite om det til å ha gjort meg opp en mening.

Politiet har en så ufattelig stor og viktig oppgave i samfunnet, og politihundene gjør en kjempeviktig jobb. Jeg går ut i fra at en godkjent politihund får veterinærhjelp gjennom staten ved behov, men hvis alle andre kostnader (i tillegg til alt det ekstra arbeidet med trening) blir lagt på hundeføreren så synes jeg det er for dårlig.

Jeg skjønner jo det at å være hundefører blir litt som et kall, men jeg synes at folk burde få betalt ut i fra den jobben de gjør. De skal i allefall ikke gå med økonomisk tap på grunn av ekstrainnsats, noe de gjør (innkjøpspris + mat og diverse) hvis ikke de får høyere lønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

En politihundfører i Norge får en relativt stor engangssum ved godkjenning om det er privateid hund. Er det statseid hund får man selvfølgelig ikke det. Man blir fristilt fra øvrig tjeneste et visst antall timer i arbeidsuken til å trene hund. I tillegg dekker distriktet for to ukers kennel opphold i året. De har vanlig lønn som politi i forhold til ansiennitet, men får et tillegg for hund. Dette skal dekke forsikring, mat etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg har spinket og spart på siste episode. Måtte se den i dag, klarte ikke vente lengre. Jeg fatter ikke hva det er med meg, men denne serien har boret seg inn i hjernen min og jeg følte nesten for å grine når det var ferdig. VIL... HA ... MER. Med tanke på engasjementet på facebook og twitter er man ikke alene, det er bare "noe" med hundepatruljen!

Either way. Serien ble nominert til gullruten, men nådde ikke opp ifht "jul i tangerudbakken". Nuvel, den juryen om den avgjørelsen. Fin artikkel på politiforum som tar for seg en del av de herlige kommentarene vi har hatt også i denne tråden :)

http://www.politiforum.no/no/nyheter/2015/mai/Hundepatruljen+er+p%C3%A5+sporet+av+gull.d25-T2tDQX7.ips#.VU0lnY_rSkY.facebook

– ”VM ødelegger! Hundepatruljen er så MYE bedre!”

Ut med Petter & co, inn med Kristian & co, lød altså kravet (vår tolkning).

Northug kan ikke måle seg med verken Nestor eller Fia Maria. Han når ikke opp til Fia Marias nivå når det gjelder å vise glede over resultater. Ei heller opplever Petter at moren hans snakker til ham slik Tonje babysnakker med Fia Maria (vår antakelse).

Men, Fia Maria og Petter har en ting felles: De blir så innmari glade av resultater. Fia får en ball, Petter får cash. Gleden sprer seg raskere enn lyset gjennom en tv-skjerm. Den sprer seg inn i folks stuer og hjerter, uansett om det gjelder seier på femmila eller funn av en halvrøykt joint.

...

Ei heller henger vi oss opp i at Kristian Den Uovervinnelige setter på blålysene med burgeren i den ene hånda og Mercedesen i den andre.

------

:wub::bye: :bye: :bye::wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil være den slemme *klappe* Jeg elsket narkohundene og førerne deres, men førerne til de tjenestehundene kan du få billige av meg. Det var kaktusgutter av en annen verden det. Tøffere enn tøffest med uniform på (hundefører-uniformen er scthøgg, why??) Fant vel ikke en sympatisk kar der, ikke en! Den andre politiserien får meg til å føle at politiet er joviale folk og jeg smilte og følte meg så trygg atte, hundepatruljen sørget for at jeg ikke skulle tro for mye på at det var slik. Gutta fra Oslo ser bare ut som om du er skyldige lenge før det er bevist, ja før handlingen ble gjort egentlig. Det blir bestemt av snusen under leppa som er så stor at du ikke ser overgangen mellom nesetipp og leppe. Nei, fant ikke den serien noe sympatisk overhodet, kun damene med narkohunder. Så så, før enkelte flyr i strupen på meg :P En del av de handlingene som utført av hundene var rørende, mannen som var dement og kvinnen som ble reddet fra selvmord, fikk tårene frem i meg. Det er gutteklubben kjekk og grei fra politiet i Oslo jeg ikke synes var så voldsomt sympatiske.

Det er en hundefører i Trondheim som av og til er med i den andre serien, hun er søt hun. Hun har forøvrig vunnet NM for politihunder en gang i tiden.


*løper før Kangerlussuaq tar meg* runforhills.gif


Edit: Kom på hun med den unge tjenestehunden, HUN likte jeg!

Endret av Margrete
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

*klippe*

WOW!

Har du noen erfaring med hvordan usympatiske kaktus, macho politimenn faktisk oppfører seg i virkeligheten ?

Jeg er utrolig overrasket over gutta i serien som beviser det stikk motsatte. Faktisk har jeg tenkt mye på om de gjenspeiler snittet eller om de har plukket gutta som har litt mer fornuft enn testosteron av snittet.

Uansett, tar innleggett ditt med en klype salt når du forhåndsdømmer etter størrelse på snusleppa.

Heia Nestor, vet ikke helt om jeg vil ha mer av serien får bare lyst på hund igjen.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW!

Jeg dømmer ikke en hel gruppe, jeg dømmer de gutta i serien. Jeg vet at Oslo Politiet er stort sett hyggelige folk :)

Edit 1: Til ditt spørsmål: Ja

Edit 2: Om du skal ha en hund som Nestor, så regner jeg du vet hvor mange timer det ligger bak en hund som han. Det er ikke bare å kjøpe seg grått og tro det blir bra vet du ;)

Endret av Margrete
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, der må jeg si meg helt uenig, Margrete. For meg så fremstod de som sympatiske menn som levde for jobben sin. Ja, preget av jobben de gjør, men med all den kriminaliteten de ser i hverdagen som politimann så kan jeg godt forstå at de ser på tvilsomme typer som om de er skyldige før det motsatte er bevist. Nei, jeg fikk et meget godt inntrykk av politiet av å ha sett denne serien.

Er det bekreftet at de skal sende en sesong til?

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Edit 2: Om du skal ha en hund som Nestor, så regner jeg du vet hvor mange timer det ligger bak en hund som han. Det er ikke bare å kjøpe seg grått og tro det blir bra vet du ;)

Nå tøyser du vel?

Til spørsmål 1. kan du umulig ha erfart det på samme måten som jeg har. Og da snakker vi om episoder som ikke egner seg som TV-underholdning. Mer som autentiske mobilopptak på vg.no med overskrifter som "politivold" o.l. Jeg tror gutta som velger hundetjenesten er andre personligheter enn politifolk flest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal jeg "ta" deg margrete når det du sier er omtrent som dette:

Jorda er flat og sola sirkulerer rundt jorda.

For å være 101% ærlig får jeg mest inntrykk av at det enten er et schæferhundmiljø som skaper dårlig stemning, eller rett og slett en overnaivistisk politisk eller personlig holdning som ikke matcher attituden man må ha som politibetjent. Og det skal du få lov å ha, tenke og føle. Det går bare utover deg selv, personlig er jeg sjeleglad for serien og som nevnt tidligere: den har endret mitt syn på politiet. Før trodde jeg det var en tafatt gjeng - nå skjønner jeg de faktisk kan beskytte samfunnet, og har en mental attitude som matcher. Kristians tordentale om å fakke de som driver overfallskriminalitet var helt fantastisk, han kunne jeg bestilt som personlig body guard og følt meg trygg på (helt irrelevant på at han er en sykt pen mann, faktisk :P ).

Så her er det egentlig bare "synd for deg altså :( " feeling jeg får :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

N

Er det bekreftet at de skal sende en sesong til?

Nei, det er sjefen for hundepatruljen Oslo som sitter på den kabalen. Han svarte en gruppe på facebook at det vurderes, men at man ber om forståelse for hvor belastende det er å ha et kamera-team i baksetet når man er ute på jobb, og at det er en ekstra sikkerhets-risiko.

J

Edit 2: Om du skal ha en hund som Nestor, så regner jeg du vet hvor mange timer det ligger bak en hund som han. Det er ikke bare å kjøpe seg grått og tro det blir bra vet du ;)

Nå fikk jeg egentlig enda mer inntrykk av at din holdning til serien stammer mye fra en schäferhundmiljø som defineres av bruksschäfer og vanlig schäfer og noen form for kjekling eller misunnelse mellom de to grupperingene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

For å være 101% ærlig får jeg mest inntrykk av at det enten er et schæferhundmiljø som skaper dårlig stemning, eller rett og slett en overnaivistisk politisk eller personlig holdning som ikke matcher attituden man må ha som politibetjent.

Det første der tror jeg du er inne på noe viktig. Det er en svært nedlatende holdning til politiet i schäfermiljøet i Norge jeg har sett MYE av. Det var jo en uttalelse eller flere tidligere i tråden her også av noen som påberopte seg oppdrettererfaring. Nestor var jo mannavond må skjønne han snakket litt til veternæren når han hadde store smerter. Tjenestehunder skal holde kjeft de. Kanskje ikke så rart det blir sånn når de færreste i Norge klarer levere bra nok hunder som egner seg til poltiet. Mye misunnelse og en stor sjalusi over at de istedet velger hunder som faktisk virker. De få oppdretterne som leverer til politiet har gjerne en litt annen holdning. :)

PS: Dette går like mye i bruksmiljøer som sirkus.

Endret av Kåre Lise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei å ha personlige meninger er ikke noe dere har hørt om, det må være noe bak så klart. Jeg elsker å se på hundene. Det er slettes ikke synd på meg, kan se på den andre serien jeg.

Ja du måtte dra misunnelses kortet, kan det virkelig ikke bare være så enkelt som en følelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Nei å ha personlige meninger er ikke noe dere har hørt om, det må være noe bak så klart. Jeg elsker å se på hundene. Det er slettes ikke synd på meg, kan se på den andre serien jeg.

Litt farga av miljøet, bittelitt? ;)

Ja du måtte dra misunnelses kortet, kan det virkelig ikke bare være så enkelt som en følelse?

Misunnelse/sjalusie er en følelse, eller to.

Nå var det altså ment som en holdning som typisk stammer fra oppdretterne. Derfor spør jeg også om du kanskje ikke er bittelitt påvirket ( farget )?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei å ha personlige meninger er ikke noe dere har hørt om, det må være noe bak så klart. Jeg elsker å se på hundene. Det er slettes ikke synd på meg, kan se på den andre serien jeg.

Ja du måtte dra misunnelses kortet, kan det virkelig ikke bare være så enkelt som en følelse?

Altså, jeg svarer bare dine uttalelser. Responsen ovenfor (quote) blir vanskelig å forholde seg til da det bare er sarkastiske gjentakelser uten noen begrunnelse eller forklaring om saken. Det er helt greit det og - selv om jeg har vanskelig for å se motivasjonen din for å gå ut med en lengre utredning om at du ikke likte serien, for så å være uinteressert i fortsettelsen. Det er iallefall ikke noe matnyttig å fortsette med dette, og hvis du syntes det var kjipern å få høre at noen mistenker det kan være et schæferhundmiljø som skaper problematikken for deg (for det er stort sett bare du som har vært negativ her, og det som roper til meg da er "hva skiller margrete ut? jo hun har schæferhund") - så kan du jo for eksempel velge å svare Artemis som ikke har kommet med den påstanden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt farga av miljøet, bittelitt? ;)

Misunnelse/sjalusie er en følelse, eller to.

Nå var det altså ment som en holdning som typisk stammer fra oppdretterne. Derfor spør jeg også om du kanskje ikke er bittelitt påvirket ( farget )?

Nei, for jeg er ikke i noe miljø. Trivdes ikke og jeg har for mye egne meninger ;)

Jeg har ikke malle heller jeg, jeg har en "skrap" schæfer, og hadde jeg vist at min interesse mot RIK skulle vokse seg så stort så hadde jeg fått meg noe annet. Ja skulle ønske jeg hadde en sportshund, men linjer som gir tjenestehunder, nope. Jeg har selvinnsikt nok til å vite at det håndterer ikke jeg ;)

Om dette er en feelgood tråd, så beklager jeg.

En gang til: elsker å se på hundene, elsker ikke å se på mannfolka.

Er på tlf så får ikke sagt at jeg redigerer i ett kjør :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Bølla

Den dagen politimenn opptrer og fremstår som finanshaier og advokater da mister jeg totalt troen på dem. Det er et spesielt yrke og all honnør til dem. At de skal dømmes for å være breiale, ha snuslepper og være mannfolk... Skal de ikke vurderes på bakgrunn av hva de gjør og ikke hvordan de ser ut? Det blir litt som å rakke ned på en sykepleier fordi hun er bred over rumpen, snakker om shopping og har bleket hår. Helt uvanlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...