Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundepatruljen Oslo på tv


Pringlen
 Share

Recommended Posts

Guest Gråtass

Jeg har sett flere politihunder i konkurranse, arbeid og trening enn de fleste sivilister. Siden vi må bevise kompetansen vår for å uttale oss om en tv serie. Jeg er ikke himmelfallen over kompetansen til hverken hundeførere eller de som gjør utvelgelsen av hunder i etaten. Jeg så noen episoder, men det fenget ikke meg fordi jeg liker å se hunder i arbeid, ikke klipp av arbeid som skal skape amerikanske tv etterligninger. Fint at folk liker serien, men at disse hundene og folka er det beste vi har av kompetanse på hund i denne nasjonen, det er sprøyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 428
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Referat fra Helle: Meg: Var det ett fint foredrag med han fra hundepartuljen! Helle: Jaaaaaaaa Meg: Åh var han kjekk? Helle: Jaaaaaaa Meg; Hva snakket han om? Helle: Vet ikke *fnis* Meg: Ok, s

Jeg elsker denne serien! Skal se gårdsdagens episode ikveld. Og ja, digger narkotikahundene, og spesielt hun dama med krøllete hår som blir SÅ glad når hun finner narkoita

Fått sett de første tre episodene, og jeg er litt betatt av narkotikahundene Hun ene narkotikahundedama var også fryktelig søt når hun snakka til hunden sin med den typiske "hunde/baby-stemmen" og s

Guest Kåre Lise

Fint at folk liker serien, men at disse hundene og folka er det beste vi har av kompetanse på hund i denne nasjonen, det er sprøyt.

Om det jeg har skrevet har blitt oppfattet sånn så er det litt ute å kjøre. Skrudde forventinger om de skal måtte måle seg blant de beste med komeptanse på hund i nasjonen, spørs jo og hva som regnes for å være best. St¨år nå fortsatt for det jeg skrev om spor, er jo knapt folk som konkurerer spor internajsonalt i Norge. Gå program og å jobbe med hund i praksis er fortsatt to vidt forskjellige ting. Hvis det skal være krav å være best kan man bare legge ned hundetjenesten. Dette er vanlig dødelige, mange av de får også sin første hund de er aktive ( aktive som i bruks ) med i politiet. Det hele tatt i betraktning gjør de det mer enn godt nok i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Tipper vi skal stole på at Gråtass har sett litt tjeneste arbeid å jeg.

Kan ha sett så mye at øya ramler ut for min del. Med en så ovenfra og ned holdning er det ikke noe jeg tar seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper vi skal stole på at Gråtass har sett litt tjeneste arbeid å jeg.

Så lenge Gråtass eller noen andre ikke er i aktiv polititjeneste så skjønner jeg ikke hvorfor vi skal ta noe som god fisk for hva som er en bra patruljehund. Å ha meninger er helt innafor, å mene at man kunne gjort noe bedre, og mene ditten og datten er for dårlig... Da er man skrivebordspatrulje og tror man vet bedre enn noen som er i tjeneste. Og det, blir for dumt... Selv for noen som har god kontroll på brukshundSPORT og KONKURRANSE.

Enn at det går an å ha så stort behov for å fortelle at man er bedre enn noen andre - den ene etter den andre her i tråden. Fascinerende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de skulle vel ikke vise "de beste av de beste" heller da, bare vanlige folk som gjør jobben sin? Og hunden de jobber sammen med. Jeg syns det var en grei serie jeg, men syns de klippet for å få mest mulig drama et par ganger for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke se noen som påstår de er bedre enn andre i denne tråden, jeg. Men mulig jeg har feil briller på :)

--->

Jeg syns han sykepleieren som konverterte til politi var søt, jeg. Han var litt sånn: "Unnskyld, nå har du gjort noe galt og jeg tror kanskje jeg må arrestere deg. Veldig lei for det, altså." Men bikkja hans jobbet skikkelig dårlig! Det er i grunnen det jeg sitter igjen med. Disse tjenestehundene var ikke spesielt gode hverken på søk, spor eller allmenn lydighet. Narkobikkjene var flinke, men de andre fant da nesten aldri noen som helst. Selv han demente som hadde tråkket rundt i løssnøen, var aldeles borte vekk hundre meter inni skogen :teehe:

Hvis noe er dårlig så vet man jo bedre selv. Hvis jeg sier "dæven, så dårlig flyvning" så ligger det jo i den uttalelsen at jeg mener jeg vet hvordan BRA utførelse av teknikken ser ut. Med andre ord kan/vet jeg bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow og dere syns det er rart ingen gidder å diskutere med dere... Jaja.

Ja, jeg spør meg selv hvorfor jeg egentlig gidder diskutere med middelaldrende damer som har så høye tanker om seg selv og sin hundetrening at de er bedre enn politiet og deres patruljehunder. Det er faktisk noe av den verste sløsinga med tid av mitt liv jeg har vært borti lenge, lenge. Men når jeg ellers bare har tørket hundespy i dag, så får det være. Lykke til med den holdninga :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

Ja, jeg spør meg selv hvorfor jeg egentlig gidder diskutere med middelaldrende damer som har så høye tanker om seg selv og sin hundetrening at de er bedre enn politiet og deres patruljehunder. Det er faktisk noe av den verste sløsinga med tid av mitt liv jeg har vært borti lenge, lenge. Men når jeg ellers bare har tørket hundespy i dag, så får det være. Lykke til med den holdninga :P

Tør jeg spørre hvilken kompetanse du har i f m hundetrening generelt og trening av politihunder spesielt siden du ikke gidder å diskutere med folk som både har kunnskap og erfaring i trening av brukshunder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg spør meg selv hvorfor jeg egentlig gidder diskutere med middelaldrende damer som har så høye tanker om seg selv og sin hundetrening at de er bedre enn politiet og deres patruljehunder. Det er faktisk noe av den verste sløsinga med tid av mitt liv jeg har vært borti lenge, lenge. Men når jeg ellers bare har tørket hundespy i dag, så får det være. Lykke til med den holdninga :P

Siden det tydeligvis er meg du kaster bort tid på i dag, lurer jeg litt på om du heller aldri sier at Nortug gikk et dårlig renn, eller et eller annet fotball-lag spilte en dårlig kamp, eller i det hele tatt uttaler deg om prestasjoner som blir vist på tv, for vår underholdnings skyld? Eller, hva vet jeg. Kanskje du løper fortere enn Nortug, eller er på kvinnelandslaget i fotball. Nei, forresten det hjelper jo ikke. De spiller ikke så himla bra, gjør de? Ikke hvert å mene noe om det, når jeg tenker meg om.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Jeg har sett flere politihunder i konkurranse, arbeid og trening enn de fleste sivilister. Siden vi må bevise kompetansen vår for å uttale oss om en tv serie. Jeg er ikke himmelfallen over kompetansen til hverken hundeførere eller de som gjør utvelgelsen av hunder i etaten. Jeg så noen episoder, men det fenget ikke meg fordi jeg liker å se hunder i arbeid, ikke klipp av arbeid som skal skape amerikanske tv etterligninger. Fint at folk liker serien, men at disse hundene og folka er det beste vi har av kompetanse på hund i denne nasjonen, det er sprøyt.

Men de er jo ikke det beste av det beste av hundetrenere? Noen er selvfølgelig det, jeg har trent med noen veldig dyktige hundetrenere i politiet, men de fleste med tjenestehund i Norge er først og fremst politi. Ikke alle har trent spesielt mye hund før de får sin første tjenestehund heller. Nå har jeg sett veldig lite av denne serien, så dem skal jeg ikke uttale meg om, men generelt er det både veldig flinke og rimelig ferske hundeførere i politiet.

Ellers har politiet ofte en ekstra utfordring ifht oss som går spor for moro eller konkurranse. De vet ofte ikke hvor sporet starter eller om det er sporet etter den de leter etter eller hvem som helst som har gått der omtrent samme tidsrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

Ellers har politiet ofte en ekstra utfordring ifht oss som går spor for moro eller konkurranse. De vet ofte ikke hvor sporet starter eller om det er sporet etter den de leter etter eller hvem som helst som har gått der omtrent samme tidsrom.

Det samme gjelder vel også for andre søkshunder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

 

Ja, jeg spør meg selv hvorfor jeg egentlig gidder diskutere med middelaldrende damer som har så høye tanker om seg selv og sin hundetrening at de er bedre enn politiet og deres patruljehunder. Det er faktisk noe av den verste sløsinga med tid av mitt liv jeg har vært borti lenge, lenge. Men når jeg ellers bare har tørket hundespy i dag, så får det være. Lykke til med den holdninga :P

Quote meg gjerne på det...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Quote meg gjerne på det...

Jeg har sett flere politihunder i konkurranse, arbeid og trening enn de fleste sivilister. Siden vi må bevise kompetansen vår for å uttale oss om en tv serie. Jeg er ikke himmelfallen over kompetansen til hverken hundeførere eller de som gjør utvelgelsen av hunder i etaten. Jeg så noen episoder, men det fenget ikke meg fordi jeg liker å se hunder i arbeid, ikke klipp av arbeid som skal skape amerikanske tv etterligninger. Fint at folk liker serien, men at disse hundene og folka er det beste vi har av kompetanse på hund i denne nasjonen, det er sprøyt.

Jeg så nok ikke alle episodene, men de fleste. Med unntak av en episode også diskutert tidligere i tråden var det da nok hunder i arbeid. Utover det var det jevnt over mye hunder i arbeid vi fikk se. Både patruljehunder og narkohund i arbeid. Mulig jeg tar feil men det jeg har uthevet der leser jeg som at hundene i programmet ikke er i arbeid.

Wow og dere syns det er rart ingen gidder å diskutere med dere... Jaja.

Om "dere" inkluderer meg:

Quote meg gjerne på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn generelt vil en slik holdning til andres ytringer kneble all tverrfaglighet og ytre perspektiver også. Skal en ikke kunne uttale seg om en gruppe uten å sitte med akkurat den klin like kompetansen, da vil utvikling gå treigt gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Sånn generelt vil en slik holdning til andres ytringer kneble all tverrfaglighet og ytre perspektiver også. Skal en ikke kunne uttale seg om en gruppe uten å sitte med akkurat den klin like kompetansen, da vil utvikling gå treigt gitt..

Å uttale seg om en gruppe som helhet mangler nødvendig komeptanse er svært lite konstrukltivt.

Jeg stiller gjerne opp for å fortelle deg alt du gjør feil på jobb. Send gjerne en PM om du vil holde arbeidssted anonymt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Dersom du utelater kriminelle - så jo.

I så fall hører det til sjeldenhetene. Jeg er godt kjent med hva de fleste aksjonene til for eksempel NRH består i. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

I så fall hører det til sjeldenhetene. Jeg er godt kjent med hva de fleste aksjonene til for eksempel NRH består i. :)

Nei det hører ikke til sjeldenhetene. Hvor godt du er kjent med NRH og NRH sine aksjoner skal jeg ikke mene noe om her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å uttale seg om en gruppe som helhet mangler nødvendig komeptanse er svært lite konstrukltivt.

Jeg stiller gjerne opp for å fortelle deg alt du gjør feil på jobb. Send gjerne en PM om du vil holde arbeidssted anonymt.

Jeg har ikke lest det innlegget du da sikter til...

Dette med at du skal stille opp på jobben min for å fortelle meg alt som er feil, den forstår jeg ikke helt hva du skal frem til. Lar den ligge.

Jeg har en mistanke om at du ikke leste mitt innlegg særlig godt. Jeg mener ikke at en tråd på en hundeside skal være en evaluering av hundetjeneste basert på et tv-program. Jeg pekte på den generelle holdningen som kom til syne ved at folk ikke får lov til å ha meninger om en sak uten å sitte med spisskompetansen på akkurat det feltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...