Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundepatruljen Oslo på tv


Pringlen
 Share

Recommended Posts

For ett utrolig stygt innlegg om folk som står på døgnet rundt for at vi skal være trygge. Du er klar over at det er ekte mennesker med familie du dømmer sønder og sammen her?? Nei fy altså, det her var noe av det styggeste jeg har lest her inne.

Denne var da virkelig mye styggere enn det Margrete skrev.
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 428
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Referat fra Helle: Meg: Var det ett fint foredrag med han fra hundepartuljen! Helle: Jaaaaaaaa Meg: Åh var han kjekk? Helle: Jaaaaaaa Meg; Hva snakket han om? Helle: Vet ikke *fnis* Meg: Ok, s

Jeg elsker denne serien! Skal se gårdsdagens episode ikveld. Og ja, digger narkotikahundene, og spesielt hun dama med krøllete hår som blir SÅ glad når hun finner narkoita

Fått sett de første tre episodene, og jeg er litt betatt av narkotikahundene Hun ene narkotikahundedama var også fryktelig søt når hun snakka til hunden sin med den typiske "hunde/baby-stemmen" og s

Denne var da virkelig mye styggere enn det Margrete skrev.

Hvordan da? Jeg har vel ikke kommet med stygge personkarakteristikker eller hengt ut en gruppe folk som ikke er her inne? Jeg sier bare at jeg synes innlegget til Margrete var skikkelig stygt og det står jeg for.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan da? Jeg har vel ikke kommet med stygge personkarakteristikker eller hengt ut en gruppe folk som ikke er her inne? Jeg sier bare at jeg synes innlegget til Margrete var skikkelig stygt og det står jeg for.

at meningen og innlegget er stygt faktisk og " kjefte" med "fy" og greier. Skikkelig hyggelig. At man ikke er enig gjør ikke hennes meninger verre enn andr. Litt på kanten karakteristikker av hvordan HUN opplever serien er ikke mindre lov enn de som liker serien, vel? Flere andre serier som omtales mye verre, men det er greit fordi de ikke er politi?

Nei, de stiller opp på tv frivillig og vet garantert at de fremstår slik innimellom, og det må det da virkelig være lov til å mene uten å bli definert som stygg.

Nope, synes ditt innlegg var nye verre, faktisk. Skikkelig stygt skrevet tilbake. Rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at meningen og innlegget er stygt faktisk og " kjefte" med "fy" og greier. Skikkelig hyggelig. At man ikke er enig gjør ikke hennes meninger verre enn andr. Litt på kanten karakteristikker av hvordan HUN opplever serien er ikke mindre lov enn de som liker serien, vel? Flere andre serier som omtales mye verre, men det er greit fordi de ikke er politi?

Nei, de stiller opp på tv frivillig og vet garantert at de fremstår slik innimellom, og det må det da virkelig være lov til å mene uten å bli definert som stygg.

Nope, synes ditt innlegg var nye verre, faktisk. Skikkelig stygt skrevet tilbake. Rett og slett.

Meningen får man vell ha, tror kanskje det var måten det ble skrevet på som folk reagerte på som stygt. Detaljert om enkelte personer og uttrykkene som ble brukt, ikke at hun ikke likte serien eller måten noen var på.

-------------------------------

Uavhengig av hva andre mener og uten å bidra i diskusjonen om det temaet så må jeg bare si at jeg synes de er helt herlige. Det kan ikke sies nok ganger egentlig. Jeg synes de fremstår både sympatiske, hyggelige, engasjerte, flinke og med bena godt plantet på jorden, alle som en. Utrolig fin reklame for politiet og en utrolig fin serie jeg håper vi får se mer av :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meningen får man vell ha, tror kanskje det var måten det ble skrevet på som folk reagerte på som stygt. Detaljert om enkelte personer og uttrykkene som ble brukt, ikke at hun ikke likte serien eller måten noen var på.

-------------------------------

Uavhengig av hva andre mener og uten å bidra i diskusjonen om det temaet så må jeg bare si at jeg synes de er helt herlige. Det kan ikke sies nok ganger egentlig. Jeg synes de fremstår både sympatiske, hyggelige, engasjerte, flinke og med bena godt plantet på jorden, alle som en. Utrolig fin reklame for politiet og en utrolig fin serie jeg håper vi får se mer av :D

Helt korrekt. Og det hadde jeg reagert på uansett hvem som ble fremstilt her inne på den måten.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meningen får man vell ha, tror kanskje det var måten det ble skrevet på som folk reagerte på som stygt. Detaljert om enkelte personer og uttrykkene som ble brukt, ikke at hun ikke likte serien eller måten noen var på.

-----------------------------

Og det samme mener jeg om svaret hun fikk, greit å være uenig, men jeg synes svaret var minst like ufint som innlegget som ble kommentert.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det samme mener jeg om svaret hun fikk, greit å være uenig, men jeg synes svaret var minst like ufint som innlegget som ble kommentert.

Det har du jo selvsagt lov til å mene, og slike ting er jo sjeldent hyggelige eller kjekke uansett, men samme hvordan man snur å vender på det så er det forskjell på personangrep å det å si ifra eller på andre måter komme med utsagn som kan oppleves som kjipe, ufine eller utrivelige. Så vidt jeg kan se er det ingen personangrep i Nemi sitt innlegg. Hun skriver " Nei fy altså"(, det her var noe av det styggeste jeg har lest her inne.) Noe som ihvertfall her jeg kommer fra er et "begrep" som understreker hva man selv synes om saken, det er ikke det samme som å si fy til noen. For det hadde vært på kanten ifht personangrep/ufin oppførsel.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi la være å legge ord i munnen på meg nå? Jeg har beklaget at noe jeg skrev ble misforstått så til de grader at det endte med at jeg dømte en hel yrkesgruppe, det var slettes ikke i min mening. Jeg har rapport en del innlegg, men moderatorer er fraværende, egentlig skjønner jeg det, for det er jo flere av disse som svarer meg (og ble tolket i verste mening) faktisk er moddiser ;) @Krutsi skriver det jeg prøvde å si. Jeg formulerte meg griseklønete og det har jeg forklart og beklaget. Jeg står for at jeg ikke liker guttaboys, og det står jeg fast på. Jeg elsker hundene, jeg digger jentene, jeg digger schæferene, malleballene, og narkbikkjene. Jeg er ekstremt glad for at vi har ett politi som passer på oss, være seg fotfolket, kontorrottene og gutta med snusleppe (nei liker ikke snuslepper) som finner folk som har det vondt i skogen, og alt det andre de gjør. Ærlig talt, slutt nå!

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du jo selvsagt lov til å mene, og slike ting er jo sjeldent hyggelige eller kjekke uansett, men samme hvordan man snur å vender på det så er det forskjell på personangrep å det å si ifra eller på andre måter komme med utsagn som kan oppleves som kjipe, ufine eller utrivelige. Så vidt jeg kan se er det ingen personangrep i Nemi sitt innlegg. Hun skriver " Nei fy altså"(, det her var noe av det styggeste jeg har lest her inne.) Noe som ihvertfall her jeg kommer fra er et "begrep" som understreker hva man selv synes om saken, det er ikke det samme som å si fy til noen. For det hadde vært på kanten ifht personangrep/ufin oppførsel.

Jeg ser humoren og glimtet i det Margrete skrive. Der er vel forskjellen. Kalle noen stygg er liksom ikke mer greit. Nå har hun jo flere ganger forklart hva hun mener, men det er heller ikke bra. Så da står vi her da.
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi la være å legge ord i munnen på meg nå? Jeg har beklaget at noe jeg skrev ble misforstått så til de grader at det endte med at jeg dømte en hel yrkesgruppe, det var slettes ikke i min mening. Jeg har rapport en del innlegg, men moderatorer er fraværende, egentlig skjønner jeg det, for det er jo flere av disse som svarer meg (og ble tolket i verste mening) faktisk er moddiser ;) @Krutsi skriver det jeg prøvde å si. Jeg formulerte meg griseklønete og det har jeg forklart og beklaget. Jeg står for at jeg ikke liker guttaboys, og det står jeg fast på. Jeg elsker hundene, jeg digger jentene, jeg digger schæferene, malleballene, og narkbikkjene. Jeg er ekstremt glad for at vi har ett politi som passer på oss, være seg fotfolket, kontorrottene og gutta med snusleppe (nei liker ikke snuslepper) som finner folk som har det vondt i skogen, og alt det andre de gjør. Ærlig talt, slutt nå!

Det skulle da bare mangle at moddisene er fraværende, du har fått tilbakemeldinger i en light-variant av det som vanligvis renner over Bølla, meg og Joachim når det står på som verst. Det er ingen som blir moderert eller tatt vekk, tvert i mot får man høre at når man uttaler seg så skal man stå for det. Og tåle responsen. Men det gjelder visstnok bare enkelte mennesker, dobbeltmoralen - unnskyld meg - formelig oser fra dette. Tenk at man har klart å vri en ellers interessant debatt over til - beklager - sutring over at man fikk litt motbør i en uttalelse.

No hard feelings fra min side altså, men jeg må bare si igjen: det skulle bare mangle. Sånn er det. Det bitches og man får ikke bestandig medgang i det man sier. Det blir ikke fjerna og alle som har vært uenig blir ikke piska.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle da bare mangle at moddisene er fraværende, du har fått tilbakemeldinger i en light-variant av det som vanligvis renner over Bølla, meg og Joachim når det står på som verst. Det er ingen som blir moderert eller tatt vekk, tvert i mot får man høre at når man uttaler seg så skal man stå for det. Og tåle responsen. Men det gjelder visstnok bare enkelte mennesker, dobbeltmoralen - unnskyld meg - formelig oser fra dette. Tenk at man har klart å vri en ellers interessant debatt over til - beklager - sutring over at man fikk litt motbør i en uttalelse.

No hard feelings fra min side altså, men jeg må bare si igjen: det skulle bare mangle. Sånn er det. Det bitches og man får ikke bestandig medgang i det man sier. Det blir ikke fjerna og alle som har vært uenig blir ikke piska.

Debatt? Det har da aldri vært noen debatt overhodet i denne tråden. Her skal det være feelgood og rosa hjerter. Det er vel andre som har holdt dette i gang over ett par sider og det skal ikke jeg ha på meg. Jeg tåler motbør, men jeg tåler dårlig usakligheter og overseelse av mine fattige forsøk på forklaringer og unnskyldninger. Vi er heller ikke i debattkjelleren ;)

Det jeg skrev til deg i mitt innlegg som lagde *******, var litt flåsete. For du er virkelig herlig der du forguder denne serien, og man ser jo hvordan det går å være slem mot en serie *ler* Nei det var ikke for å være slem, jeg synes virkelig det. Det viser en helt annen side av deg og jeg liker den siden jeg :) Dette er helt oppriktig ment fra meg til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer ikke til å begynne å redigere eller slette i denne tråden av det som allerede er skrevet, men vi oppfordrer alle til å vende tilbake til å diskutere tv-programmet og ikke Margretes uttalelse (som hun har beklaget nå).

Videre diskusjon omkring akkurat den uttalelsen får vi heller vurdere å fjerne fra nå av.

Admin Mirai.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns han sykepleieren som konverterte til politi var søt, jeg. Han var litt sånn: "Unnskyld, nå har du gjort noe galt og jeg tror kanskje jeg må arrestere deg. Veldig lei for det, altså." Men bikkja hans jobbet skikkelig dårlig! Det er i grunnen det jeg sitter igjen med. Disse tjenestehundene var ikke spesielt gode hverken på søk, spor eller allmenn lydighet. Narkobikkjene var flinke, men de andre fant da nesten aldri noen som helst. Selv han demente som hadde tråkket rundt i løssnøen, var aldeles borte vekk hundre meter inni skogen :teehe:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Jeg syns han sykepleieren som konverterte til politi var søt, jeg. Han var litt sånn: "Unnskyld nå har du gjort noe galt og jeg tror kanskje jeg må arrestere deg. Veldig lei for det, altså." Men bikkja hans jobbet skikkelig dårlig! Det er i grunnen det jeg sitter igjen med. Disse tjenestehundene var ikke spesielt gode hverken på søk, spor eller allmenn lydighet. Narkobikkjene var flinke, men de andre fant da nesten aldri noen som helst. Selv han demente som hadde tråkket rundt i løssnøen, var aldeles borte vekk hundre meter inni skogen :teehe:

Se her ja kommer klassikerne..

Egentlig ikke gode til noe som helst?

De får da jobben gjort og det er godt nok for meg. Gå flere km spor på varierende underlag i all slags vær er det ikke mange sivile hunder som gjør så hva skal man egentlig sammenlikne med, eventyr?

Endret av Kåre Lise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja kommer klassikerne..

Egentlig ikke gode til noe som helst?

De får da jobben gjort og det er godt nok for meg.

Klassikerne? Prøver du å være spydig? Det bør du kanskje holde deg for god til, tre innlegg etter at vi er blitt anmodet om å holde oss til å diskutere serien.

Hvis du lurer på hva jeg syns hundene ikke gjorde spesielt bra, kan du lese innlegget du siterte en gang til. Da trenger du ikke lure mer. Siden du spurte, mener jeg. Det står der. Jeg syns de var helt rå da de trente på sletta. Utrolig fascinerende å se hvor godt hund og fører samarbeidet. Men vi fikk jo ikke sett så mye bitearbeid "in real life", så der vet jeg ikke om de var gode på det. Derfor har jeg heller ikke uttalt meg om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns han sykepleieren som konverterte til politi var søt, jeg. Han var litt sånn: "Unnskyld, nå har du gjort noe galt og jeg tror kanskje jeg må arrestere deg. Veldig lei for det, altså." Men bikkja hans jobbet skikkelig dårlig! Det er i grunnen det jeg sitter igjen med. Disse tjenestehundene var ikke spesielt gode hverken på søk, spor eller allmenn lydighet. Narkobikkjene var flinke, men de andre fant da nesten aldri noen som helst. Selv han demente som hadde tråkket rundt i løssnøen, var aldeles borte vekk hundre meter inni skogen :teehe:

Hvordan vet du hvordan hundene er på almenn lydighet, søk og spor ut i fra en serie som er klippet og ordnet? Hvordan vet du hvordan søket etter den demente mannen gikk til i skogen, all den tid den scenen er klippet og limet?

Sånn, siden du fniser og uttaler deg så skråsikkert om det? :) For vi har nada grunnlag til å si noe sånn ut i fra klippene i serien alene, så du må jo sitte på råmateriale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Klassikerne? Prøver du å være spydig? Det bør du kanskje holde deg for god til tre innlegg etter at vi er blitt anmodet om å holde oss til å diskutere serien.

Hvis du lurer på hva jeg syns hundene ikke gjorde spesielt bra, kan du lese innlegget du siterte en gang til. Da trenger du ikke lure mer. Siden du spurte, mener jeg. Det står der. Jeg syns de var helt rå da de trente på sletta. Utrolig fascinerende å se hvor godt hund og fører samarbeidet. Men vi fikk jo ikke sett så mye bitearbeid "in real life", så der vet jeg ikke om de var gode på det. Derfor har jeg heller ikke uttalt meg om det.

Diskuterer da serien, hundene i den som du kommentertene. :)

Med klassikerne mente jeg de klassiske kommentarene man hører om politihunder fra bedrevitere.

Jeg har lest det tre ganger, og siden du fikk med deg det meste de foretar seg utover å ete, pisse og drite så spurte jeg om det egentlig var noe de gjorde bra. Men det svarte jo forsåvidt på nå.

Hvis du hadde fått sett mer bitearbeid. Hva ville du sammenliknet med, hva er bra bitearbeid i en tjenestehundsetting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du hvordan hundene er på almenn lydighet, søk og spor ut i fra en serie som er klippet og ordnet? Hvordan vet du hvordan søket etter den demente mannen gikk til i skogen, all den tid den scenen er klippet og limet?

Sånn, siden du fniser og uttaler deg så skråsikkert om det? :) For vi har nada grunnlag til å si noe sånn ut i fra klippene i serien alene, så du må jo sitte på råmateriale?

Nei, med en slik innstilling kan vi jo ikke diskutere tv-program i det hele tatt. Du har rett i at det er en liten mulighet for at de klippet bort en mengde bra sporarbeid, men det ville jo vært litt dumt.

Med klassikerne mente jeg de klassiske kommentarene man hører om politihunder fra bedrevitere.

Hvis du hadde fått sett mer bitearbeid. Hva ville du sammenliknet med, hva er bra bitearbeid i en tjenestehundsetting?

Sier du det? Jaja, jeg har ikke så mye greie på politihunder, men jeg har da gått et spor eller to eller hundre i min tid.

Nei, hvorfor spør du meg -en bedreviter- hva som er bra bitearbeid i en tjenesthundsetting? Kanskje noen andre her inne har et bedre grunnlag for å svare på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig syntes jeg Christian eller Kristian fremstår som litt for skrytete foran kamera og litt lat. De to Lars'ene gjorde mesteparten når de var på vakt sammen med han virket det som. Særlig han ene ville aldri gi seg. Samtidig virket det som at Nestor er en av de beste bikkjene og han reddet også liv i løpet av det som ble vist.
Likte alle godt. :)
Ble litt frustrert noenganger av spor som ikke førte frem, men sånn er det og særlig når man skal vise frem noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke særdeles vanskelig å spore opp noen når du ikke vet konkret hvem du leter etter da? Ja jeg fikk med meg at folk som flykter fra åstedet skiller ut adrenalin som hundene er trent opp til å lukte opp, men syns likevel det virker ekstra vanskelig å finne en som du ikke helt vet hvem er. Og i bebygde strøk er det da virkelig mange lukter eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke særdeles vanskelig å spore opp noen når du ikke vet konkret hvem du leter etter da? Ja jeg fikk med meg at folk som flykter fra åstedet skiller ut adrenalin som hundene er trent opp til å lukte opp, men syns likevel det virker ekstra vanskelig å finne en som du ikke helt vet hvem er. Og i bebygde strøk er det da virkelig mange lukter eller?

Selvsagt. Å spore mennesker er i utgangspunktet lavterskel for en hundenese. Virkelig! Men med mange spor og lukter overalt, skal allikevel rett spor skilles ut. Og i en stresset situasjon skal alt klaffe. På jobb slik, vil det ikke være noe slingringsmonn og "prøv igjen". Så selv om oppgaven er lett ut i fra hva en hund KAN utføre, så er det ikke nødvendigvis enkelt å få det til å gå på skinner...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt. Å spore mennesker er i utgangspunktet lavterskel for en hundenese. Virkelig! Men med mange spor og lukter overalt, skal allikevel rett spor skilles ut. Og i en stresset situasjon skal alt klaffe. På jobb slik, vil det ikke være noe slingringsmonn og "prøv igjen". Så selv om oppgaven er lett ut i fra hva en hund KAN utføre, så er det ikke nødvendigvis enkelt å få det til å gå på skinner...

Neida, her har vi jo en gjeng spesialister som har gått over hundre spor og vurderer kvaliteten gjennom tv-kameraer. Som antakeligvis hadde gjort en bedre jobb en politiet.

Når en trodde en hadde lest alt på nettet... Men man bør jo strengt tatt ikke la seg overraske. Kanskje litt at det kommer fra @ida som jeg anser for å ikke være helt blåst vekk hva gjelder bakkekontakt, men det er mulig at sommerluften gjør en svevende (og dette menes ikke som personangrep, det håper jeg ida innser sjæl når hun får det til å høres ut som hun har gått nok spor i skogen med sine familiehunder til å vurdere hva som er bra eller dårlig politihundearbeid. Jeg veit vi har lyst, men det blir som skrivebordspilotene som har ratta så mye flysimulator at de tror de kan fly passasjerfly. M e h :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...