Gå til innhold
Hundesonen.no

European Dog Show 2015


Monikawt
 Share

Recommended Posts

  • Svar 986
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

101 dalmatinere

Jeg må få skryte litt: Det kommer sjelden like mange hunder på spesialen som på EDS/WDS, fordi tittelen lokker så mange flere, samt at det er dyrt å bli en ekstra natt, melde på en utstilling til, os

Posted Images

Guest Belgerpia

Jeg innrømmer at jeg synes det er stilig med en del av draktene, andre ikke såååå fint - på meg passer det imidlertid ikke, jeg synes det ser frumpy ut - så da blir det bukser - lett.

....og strengt tatt så stiller jeg så lite at det ikke kommer til å bli et tema å kjøpe seg klær forbeholdt utstilling *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Jeg stiller alltid i skjørt dersom det ikke er skikkelig kaldt, mest fordi jeg trives bedre i skjørt. Schäfer og alt. :lol:

253587_10150644475940641_494065_n.jpg?oh

Finn én feil, liksom.

Fantastisk! :D Tror det er første gang jeg har sett noen stille schäfer i skjørt! :D Nå er jo de du stiller med oså "velkledd"; normalen på en spesialutstilling er joggebukse/t-skjorte. *ler* Men det skjønner jeg jo også da, handlerne må jo løpe ræva av seg, er ikke noe småtripping akkurat. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det vel bukse, pen sko, en pen topp og dressjakke! Med sort hund betyr det at jeg må ha farger på skjørtet, og mitt repetoar inneholder kun sorte skjørt, så enten må de bli korte, eller så må jeg kjøpe nye :P

Klesgreiene var mye enklere med brindle hund :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk! :D Tror det er første gang jeg har sett noen stille schäfer i skjørt! :D Nå er jo de du stiller med oså "velkledd"; normalen på en spesialutstilling er joggebukse/t-skjorte. *ler* Men det skjønner jeg jo også da, handlerne må jo løpe ræva av seg, er ikke noe småtripping akkurat. :P

Nei, altså, det er jo skjørt det går an å løpe i, og gode sko. Stilte i samme antrekk i gjørmebad på Bjerke året før, og det var noen som flira og sikkert regna med jeg kom til å gå på trynet, men det gikk så fint atte. Jeg har stilt i "joggetøy" også, men føler meg skikkelig ukomfortabel med det i en utstillingsring, det er liksom sofaklær for meg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidsskjemaet for finaleringen er klart

Nysgjerrig på tidsskjemaet for finaleringen? Da kan du ta en titt på kjøreplanen for alle tre dagene nedenfor! Vi gjør oppmerksom på at det ikke avholdes gruppefinaler eller Best in show-finale for beste junior og beste veteran.

Javel?

Edit: tenkte på "dagens beste"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr at alle juniorer for fredagen konkurrerer mot hverandre, og det kåres en beste junior for den dagen. Det deles ikke opp i gruppefinaler, siden det er tre-fire grupper per dag - og vinnerne går ikke videre til en BIS-finale. Så det kåres ikke én junior som er den beste for hele utstillingen, som det gjøres med ordinære BIR-vinnere. Det samme med veteran. Dermed er valper, juniorer og veteraner ferdig den dagen.

Dette er så langt jeg har erfart normal praksis på slike utstillinger.

Det vil også være raser som ikke har junior/veteran, slik at det ikke blir en like stor finale som om en hadde slått sammen tre grupper av ordinære BIR-vinnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr at alle juniorer for fredagen konkurrerer mot hverandre, og det kåres en beste junior for den dagen. Det deles ikke opp i gruppefinaler, siden det er tre-fire grupper per dag - og vinnerne går ikke videre til en BIS-finale. Så det kåres ikke én junior som er den beste for hele utstillingen, som det gjøres med ordinære BIR-vinnere. Det samme med veteran. Dermed er valper, juniorer og veteraner ferdig den dagen.

Dette er så langt jeg har erfart normal praksis på slike utstillinger.

Det vil også være raser som ikke har junior/veteran, slik at det ikke blir en like stor finale som om en hadde slått sammen tre grupper av ordinære BIR-vinnere.

Ja, kom på det rett etter jeg posta, og derfor edita jeg :P kjenner jeg stresser litt over systemet og i det hele tatt selve utstillinga, så det går i surr om dagene.. :o skulle gjerne likt å hatt LITT mer erfaring i ringen før jeg stiller på noe slikt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som har en trivelig mellompuddel eller ti som skal på søndag som det kunne vært mulig for min venninne som vurderer rasen å hilse på? Eventuelt kjenner noen som har, eller vet om der kommer til å være noen på rasestanden? :)

Både Malin og Ali kommer til å være der, så vidt jeg veit. Altså, Ali er der helt sikkert, jeg regner med at @Belgerpia har med Malin også :P De kan hilses på, de er trivelige snupper :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Malin og Ali kommer til å være der, så vidt jeg veit. Altså, Ali er der helt sikkert, jeg regner med at @Belgerpia har med Malin også :P De kan hilses på, de er trivelige snupper :ahappy:

Åååh, da vil jo jeg også gjerne hilse! :ahappy:

Har dere noe fast dere kommer til å sirkle rundt slik at man kanskje kan finne folk? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, da vil jo jeg også gjerne hilse! :ahappy:

Har dere noe fast dere kommer til å sirkle rundt slik at man kanskje kan finne folk? :lol:

Datterbarnet og Ali skal være modeller på moteshow, så rett etter det kan dere sikkert hilse på Ali-baluba ;) Jeg skal hjelpe til i burområdene (og gå modell med Hermine :P ), så jeg er der alle dager, men jeg veit ikke når jeg får pauser og sånt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Åååh, da vil jo jeg også gjerne hilse! :ahappy:

Har dere noe fast dere kommer til å sirkle rundt slik at man kanskje kan finne folk? :lol:

Kom til infostanden til NKK så kan dere få låne med dere Malin å slite henne ut litt he he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se om vi ikke finner oss noen krøllefrøkner i løpet av dagen! :D

Hvis dere ser en bolleformet rødtopp i sort tights med en blond overstimulert nordlending på slep som surrer rundt, huk gjerne tak i oss :lol:

(Det gjelder forøvrig alle soniser, ganske lett gjenkjennelig!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gleder oss masse til tross for at pelsen ikke er på topp.

Det er en stor sjans for at jeg ikke ser så mange av dere i min egne nærvøse boble, men ser dere noen som biter negler og går frem og tilbake ved belger ringen så er det bare å si hallo ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gleder oss masse til tross for at pelsen ikke er på topp.

Det er en stor sjans for at jeg ikke ser så mange av dere i min egne nærvøse boble, men ser dere noen som biter negler og går frem og tilbake ved belger ringen så er det bare å si hallo ;)

Har nakenhund jeg også o.O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...