Gå til innhold
Hundesonen.no

European Dog Show 2015


Monikawt
 Share

Recommended Posts

  • Svar 986
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

101 dalmatinere

Jeg må få skryte litt: Det kommer sjelden like mange hunder på spesialen som på EDS/WDS, fordi tittelen lokker så mange flere, samt at det er dyrt å bli en ekstra natt, melde på en utstilling til, os

Posted Images

Det er helt vanlig å bruke det internasjonale systemet under WDS/EDS, det ble også gjort i Sverige og Danmark da de hadde WDS. Det heter vel heller ikke BHK/BTK. Vinnerne av de respektive klassene konkurrerer først om cert, så konkurrerer vinnerne av de respektive klasser om cacib (unntatt junior og veteran). Cacibvinneren får tittelen, men det er flere som konkurrerer om "beste hann", eller om man går direkte inn til BIR/BIM med flere hunder av begge kjønn, det husker jeg faktisk ikke helt. Er et par år siden sist jeg var på tilsvarende.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare jeg som antok at de kjørte med CK siden de gjorde det i fjor på norsk og nordisk vinner.

Er bare derfor det kom som et lite sjokk.

Har ikke fått deltatt på noen av de andre EDS ol da gutten har vært for ung til at jeg har giddet å tatt turen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanlig å bruke det internasjonale systemet under WDS/EDS, det ble også gjort i Sverige og Danmark da de hadde WDS. Det heter vel heller ikke BHK/BTK. Vinnerne av de respektive klassene konkurrerer først om cert, så konkurrerer vinnerne av de respektive klasser om cacib (unntatt junior og veteran). Cacibvinneren får tittelen, men det er flere som konkurrerer om "beste hann", eller om man går direkte inn til BIR/BIM med flere hunder av begge kjønn, det husker jeg faktisk ikke helt. Er et par år siden sist jeg var på tilsvarende.

Nope, de delte ut CK på WDS i Stockholm i 2008. I hvert fall fikk jeg det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, de delte ut CK på WDS i Stockholm i 2008. I hvert fall fikk jeg det :P

Jeg kan ikke huske at noen fikk det, ihvertfall, men okei. I DK fikk vi det ihvertfall ikke, og heller ikke på EDS i Nederland.

Edit:

Nei, ikke noen som fikk det i sheltieringen etter en sjekk på Hunddata.

F.eks. BIR:

S31013/2005 LUNDECOCK'S FIDDLER ON THE ROOF H Shetland Sheepdog Domare NORMAN MARGARET CHKL: Excellent CHKK: 1 BIR CACIB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, de delte ut CK på WDS i Stockholm i 2008. I hvert fall fikk jeg det :P

Det ble også kjørt etter vanlig, nordisk system i Danmark i 2010. Mulig det ikke ble gitt ut CK, men det var vanlig plassering i BHK/BTK så vidt jeg husker?

Litt interessant er det jo også at ringsekretærene ikke har blitt briefet på dette. De blir jo bare kastet ut i det uten å ha fått "øvd"... Dette kan jo bli moro, ser jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble også kjørt etter vanlig, nordisk system i Danmark i 2010. Mulig det ikke ble gitt ut CK, men det var vanlig plassering i BHK/BTK så vidt jeg husker?

Litt interessant er det jo også at ringsekretærene ikke har blitt briefet på dette. De blir jo bare kastet ut i det uten å ha fått "øvd"... Dette kan jo bli moro, ser jeg....

Jeg husker ihvertfall at i DK ble jeg kalt inn igjen da de skulle dele ut res.Cacib, da vi ble 2 i CHK. I klassene plasserer de jo fire, men jeg mener å huske de kjørte FCI-system også der. Jeg har ikke tilgang til Hundeweb, så akkurat den får jeg ikke nørdet meg fram til mer enn det hukommelsen min sier. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ihvertfall at i DK ble jeg kalt inn igjen da de skulle dele ut res.Cacib, da vi ble 2 i CHK. I klassene plasserer de jo fire, men jeg mener å huske de kjørte FCI-system også der. Jeg har ikke tilgang til Hundeweb, så akkurat den får jeg ikke nørdet meg fram til mer enn det hukommelsen min sier. :P

Jeg skal ikke banne på at jeg har rett, jeg heller, for jeg husker bare at det var kaotisk mht tittelen og utdeling av CACIB og slikt... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, du er morsom du, @SandyEyeCandy ?.

Men nå ser man jo også det "geniale" med denne fullcert-ordningen. Her får ikke dommeren sortert ut de hundene som ikke er gode nok til å få CK, og kan ende opp med å måtte gi cert til en hund som står langt bak i rekkene fordi alle de foran er fullcertet. Og dommeren kan vel ikke nekte å gi cert med dette systemet? Eller?

Jeg kjenner jeg er himla glad jeg ikke er ringsekretær ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke huske at noen fikk det, ihvertfall, men okei. I DK fikk vi det ihvertfall ikke, og heller ikke på EDS i Nederland.

Edit:

Nei, ikke noen som fikk det i sheltieringen etter en sjekk på Hunddata.

F.eks. BIR:

S31013/2005 LUNDECOCK'S FIDDLER ON THE ROOF H Shetland Sheepdog Domare NORMAN MARGARET CHKL: Excellent CHKK: 1 BIR CACIB

Vettu, i syv år har jeg trodd at jeg fikk CK der - men Hunddata sier jeg ikke fikk det. Men jeg fikk et rosa sløyfebånd i individuell bedømmelse, og jeg har rosa rosett på veggen. Da var excellent altså rosa, very confusing :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

image.jpg1.jpg

Synes denne var veldig grei, samtidig som jeg ikke skjønner helt :lol:

Her ser det jo ut som junior er ferdig etter konkurransebedømminga, utenom evt BIS junior? Men beste junior i hver rase hopper inn i runddansen sammen med de andre klassene fra og med beste hannhund/tispe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da siden vi kjører slike regler får man cert i champion klasse eller ikke? I Italia fikk man ikke (dette var en italiensk regel tror jeg men gjaldt både på club show og wds).

De delte jo plutselig ut certet før champion klassen :P

Får også håpe vi slipper to tisper som bir og bim :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...