Gå til innhold
Hundesonen.no

European Dog Show 2015


Monikawt
 Share

Recommended Posts

  • Svar 986
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

101 dalmatinere

Jeg må få skryte litt: Det kommer sjelden like mange hunder på spesialen som på EDS/WDS, fordi tittelen lokker så mange flere, samt at det er dyrt å bli en ekstra natt, melde på en utstilling til, os

Posted Images

Siden Jatzy ikke skal stille (måtte klippe hun ned) så har jeg muligens et start nr til overs om noen vil låne det søndag 6 september. :)


Hvordan skal dere andre kle dere? Bør man gå med drakt siden det er en stor utstillng? Jeg gir gjerne litt f jeg, og kler meg sånn helt vanlig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Red Merle

Dressjakke og skjørt eller penbukse.

På en såpass stor utstilling er det naturlig for min del å være litt pen i tøyet :)

Ja denne er jo liksom i en litt annen skala enn vanlig NKK utstilling. Lurer på om det kan bli veldig varmt i hallen? Det er jo sensommer/tidlig høst + masse folk... Hmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HELT enig. Og spesielt for oss som er glad i å "lande" før man skal inn i ringen. Jeg er nr 2 i ringen, og jeg er veldig glad det er en av de korthårede.

Har så lyst! Fikk damen til å holde den av til mandagen, så jeg ikke tar noe forhastet avgjørelse :)11923329_10153489234955256_1461793183_n.

Den er ikke metalisk som kan se ut på bilde, og mer blå.

Gaah, nå ble hele svaret mitt borte...

Men ja, jeg stresser over det med tiden, for jeg pleier å gå to turer for å la hundene slippe å bli meid ned av tusen traller og stressa folk som presser seg fram, og innen jeg ta har kommet meg inn og pakket opp og fått skifta og alt så er den sikkert halv ni, og da har jeg ikke begynt på pelsen engang... Sjeleglad jeg ikke meldte på hannhund, og jeg vurderer faktisk å trekke ei tispe også for å få mer tid til de jeg skal inn med. Hadde man fått sette igjen ting fra lørdagen hadde det hjulpet enormt, men det vet jeg ikke om man får. Jeg er generelt positivt innstilt jeg altså, og gleder meg, men akkurat det her irriterer meg.

Og ja, hvor fant du drakten? (sier hun som har to nye liggende i draktposen :whistle: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HELT enig. Og spesielt for oss som er glad i å "lande" før man skal inn i ringen. Jeg er nr 2 i ringen, og jeg er veldig glad det er en av de korthårede.

Har så lyst! Fikk damen til å holde den av til mandagen, så jeg ikke tar noe forhastet avgjørelse :)11923329_10153489234955256_1461793183_n.

Den er ikke metalisk som kan se ut på bilde, og mer blå.

Hvor fant du den drakten???? og hvor går man på draktejakt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig :D skjørt er uansett uaktuelt for min del, og føler egentlig det blir litt overkill når man går med jakthund :P hmm, så var det å finne riktig bluse daa.. :aww:

Jeg skal stille jakthund i skjørt om jeg ikke endrer bekledning. Må testet noen løperunder for å dobbeltsjekke at ikke noe detter ned.

Hold på å miste buksa på Norsk/Nordisk (den som var først) Vinner ifjor, måtte løpe med en hånd i hempa på buksa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal stille jakthund i skjørt om jeg ikke endrer bekledning. Må testet noen løperunder for å dobbeltsjekke at ikke noe detter ned.

Hold på å miste buksa på Norsk/Nordisk (den som var først) Vinner ifjor, måtte løpe med en hånd i hempa på buksa...

Misforstå meg riktig :P men jeg synes fuglehunder er litt "penere" om jeg kan si det slik. Drevere er liksom massive små klumper :wub::teehe:

Dessuten hater jeg å gå i skjørt, det er bare ikke meg :P og jeg kan ikke komme i kjole.. Ser ikke for meg at drever-handlerene er så pynta heller egentlig..

Tweedskjørt og jakthund er knallstilig! :D

Men jeg liker ikke å gå i skjørt :( eier ett skjørt, som jeg ikke har brukt en eneste gang :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg liker ikke å gå i skjørt :( eier ett skjørt, som jeg ikke har brukt en eneste gang :P

Det var mer en kommentar til at jakthund og skjørt ble overkill. Hva man trives i er jo opp til hver enkelt :)

Jeg trivdes heller ikke i skjørt før jeg fant riktige modeller/lengder.

Enig! Jeg stiller alltid i skjørt dersom det ikke er skikkelig kaldt, mest fordi jeg trives bedre i skjørt. Schäfer og alt. :lol:253587_10150644475940641_494065_n.jpg?oh

Finn én feil, liksom.

Herlig :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  

Det var mer en kommentar til at jakthund og skjørt ble overkill. Hva man trives i er jo opp til hver enkelt :)

Jeg trivdes heller ikke i skjørt før jeg fant riktige modeller/lengder.

Herlig :lol:

Skjønte det :) er egentli ganske enig, når det kommer til langbeinte hunder iallefall. Med liten kraftklump er jeg litt usikker :teehe:

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal stille jakthund i skjørt om jeg ikke endrer bekledning. Må testet noen løperunder for å dobbeltsjekke at ikke noe detter ned.

Hold på å miste buksa på Norsk/Nordisk (den som var først) Vinner ifjor, måtte løpe med en hånd i hempa på buksa...

Jeg HAR mista skjørtet i ringen, jeg. NKK Drammen august 2008, blir fremdeles mobbet for det, så da kan jeg like godt dra det fram selv. 4 BTK og Cruftskvalifisering fikk jeg også, men det husker ingen :D

Og jeg holdt på å gjenta det på pinsetreffet i år, da det viste seg at jeg hadde mistet for mange kilo siden sist jeg brukte det skjørtet. Så mens dommer bedømte de første i klassen (for jeg merket jo ikke hvor stort det var før vi begynte å løpe de første rundene i klassen), fikk jeg hjelp til å feste skjørtet med sikkerhetsnåler til singleten - falt noe av da, falt ALT av :D

Så fra nå av prøver jeg klær før jeg reiser på utstillingsturer hvis jeg ikke drar i de klærne jeg skal stille i, selv om jeg har brukt de mange ganger før...

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Pynter meg aldri, jeg har rene klær - men har aldri stasjet meg for å stille hund, og det har jo stort sett gått greit allikevel.

Nå på Lillestrøm blir det quick change - fra uniformsjakke til nøytral overdel - buksa får bli den samme som jeg jobber i, nemlig sort. Puddelen stilles ikke (hun har jeg skamklippet), men belgeren skal i ilden på søndag og da går svart bukse helt fint. Og en grei genser på toppen så blir det så fint atte........

Jeg har stilt hund i skjørt en gang, i år faktisk - på MyDog i januar, men jeg håper jo at det ikke var skjørtet som førte til BIR og gruppeplassering den dagen *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal føle seg komfortabel i klærene, ren og pen. :)

Selv liker jeg stæsje meg for det er ikke noe jeg har mulighet til i hverdagen min. Om man føler seg komfortabel i skjørt så går man i det. Jeg liker dressjakker pga lommer, og jeg syns det er vanvittig mange fine og praktiske dressjakker nå på markede.

Det må ikke være glorete :) men liker man farger (jeg elsker farger) så går man i det.

Så stikkordet: gå med det du liker uten at ræva eller puppa blir synlig for dommer og publikum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...