Gå til innhold
Hundesonen.no

European Dog Show 2015


Monikawt
 Share

Recommended Posts

  • Svar 986
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

101 dalmatinere

Jeg må få skryte litt: Det kommer sjelden like mange hunder på spesialen som på EDS/WDS, fordi tittelen lokker så mange flere, samt at det er dyrt å bli en ekstra natt, melde på en utstilling til, os

Posted Images

Har dere fått med dere dette med "grooming areas" "seating areas" og "Crate areas"? Kjente det steilet enda mer for meg nå, men klarer ikke å bestemme meg om det er fordi dette er nytt og enda en uventet ting fra NKK sin side, eller om det er fordi jeg faktisk ikke liker det. Første: Må rigge opp flere steder. Stelleutstyret mitt er utrolig dyrt, jeg har ikke lyst til å gå fra bur med andre hunder, og kan jo ikke ha med flere hunder bort til grooming area. Andre: Ser for meg det blir TRANGT på stelleområdene, så gjelder isåfall å virkelig komme ditt tidlig for å rigge opp og stå i køen fra klokken syv :P

Jeg hakke så lyst til å ha mine hunder tett i tett med andres bur? En av mine kommer virkeli ikke til å like det sånn helt opp i trynet... Og å gå ifra bur med hunder der? Nix!!! Og er disse burområdene store nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del tror jeg mye har med formidlingen av NKK å gjøre. Ble det i det hele tatt opplyst om dette før noen skrev om disse "ryktene" på nkk sin fb side? HVORFOR ikke komme med slikt info på en ryddig og fint formidlet måte istedenfor å bli dratt ut fordi noen har hørt rykter omatte? Må jo ha vært planlagt i lang tid, synd slikt info ikke kommer av NKK selv? Sånn har det vært med mye nå de siste mnd med EDS synes jeg..

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del tror jeg mye har med formidlingen av NKK å gjøre. Ble det i det hele tatt opplyst om dette før noen skrev om disse "ryktene" på nkk sin fb side? HVORFOR ikke komme med slikt info på en ryddig og fint formidlet måte istedenfor å bli dratt ut fordi noen har hørt rykter omatte? Må jo ha vært planlagt i lang tid, synd slikt info ikke kommer av NKK selv? Sånn har det vært med mye nå de siste mnd med EDS synes jeg..

Ja hadde de informert om det, hadde jeg ikke meldt på Jatzy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noe av klubbene gitt tilbakemelding til NKK om dette, og eventuelt mottatt svar?

Jepp. Fått mange svar, helt forskjellige er de også :D Jeg er medlem av en klubb med mange raser, med mye av de samme menneskene i de ulike rasene. Vi har spurt og gravd i månedsvis om det er mulig å få ha ringene siden av hverandre, men ingen har kunnet svare oss.

I dag fikk beskjed om at ekstra bord må bestilles via Lars Blomberg, antageligvis til 50,- stk., men det har de ikke helt fått klarhet i enda..

For min del tror jeg mye har med formidlingen av NKK å gjøre. Ble det i det hele tatt opplyst om dette før noen skrev om disse "ryktene" på nkk sin fb side? HVORFOR ikke komme med slikt info på en ryddig og fint formidlet måte istedenfor å bli dratt ut fordi noen har hørt rykter omatte? Må jo ha vært planlagt i lang tid, synd slikt info ikke kommer av NKK selv? Sånn har det vært med mye nå de siste mnd med EDS synes jeg..

Nei, det ble det ikke opplyst om. Det hangler stadig inn ting, jeg kjenner jeg blir skikkelig sliten av å forholde meg til dette, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo ikke automatisk bli et problem, da, det hele kommer an på avstander.

På EDS i Sveits var det samme opplegg, og da fikk vi plassert bur og grinder øverst på "crate area", og satte stolene rett foran i "seating area", slik at vi både satt rett inntil ringen og var ved hundene. Det må ikke nødvendigvis bli uoverskuelige distanser.

Og ja, tidlig ute har en da måttet være på varemessa i alle år, om en vil ha en god plassering. Selv på en nasjonal utstilling i Letohallen må du komme før åtte om du vil sette bur og grinder der du vil ved ringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo ikke automatisk bli et problem, da, det hele kommer an på avstander.

På EDS i Sveits var det samme opplegg, og da fikk vi plassert bur og grinder øverst på "crate area", og satte stolene rett foran i "seating area", slik at vi både satt rett inntil ringen og var ved hundene. Det må ikke nødvendigvis bli uoverskuelige distanser.

Og ja, tidlig ute har en da måttet være på varemessa i alle år, om en vil ha en god plassering. Selv på en nasjonal utstilling i Letohallen må du komme før åtte om du vil sette bur og grinder der du vil ved ringen.

Ja, det er helt greit at man må være tidlig ute på varemessa og utstillinger generelt :) men det burde ha vært opplyst om på forhånd, at det skulle være egne oppstallingsområder for hundeburene :)

Stelle områdene, er forøvrig helt greit :) Det er ikke noe problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Sfx sier: Det fungerte bra i Sveits :) Vel å merke var vi tidlig ute, men det hadde jeg vært om jeg skulle på EDS også.

Når "alle" mine skulle i ringen så allierte vi oss med de svenske som satt ved siden av og var ferdig i ringen, og de fulgte med tingene. Om det er som i Sveits så har du god mulighet til å titte bort til ringene.

(Men største forskjellen er nok at i Sveits hadde de p-hus så man kunne faktisk la hunder sitte i bilen eller ta de ut etterhvert som de var ferdig. Dermed var det nok "mindre" hunder enn som alle skulle ha hundene inn selv om de ikke skulle stilles. Feks var det 3 færre bur fra meg den dagen gruppe 2 gikk, da mine 3 kunne være i bilen.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Men dette med burområder; betyr det atter jeg må ta med buret likevel da? For jeg bruker å bare ha med et fleeceteppe eller ha dem på fanget mens de venter

Det er jo bare å ta med bikkjene å ha dem på pledd ringside. Du MÅ ikke ha bikkja i burområde. Og nå kan det jo hende du faktisk får plass rundt ringen også.

Det vil være tilsyn ved burområdene. De er ikke langt fra ringene og det er håp om at man nå kan komme frem på utstillingen.

Og når man ser hvor mange som parkerer hundene i bur ringside og går avgårde og blir borte lengre tid, så ser jeg ikke at det skal være noe værre å gå fra hundene i et burområde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare å ta med bikkjene å ha dem på pledd ringside. Du MÅ ikke ha bikkja i burområde. Og nå kan det jo hende du faktisk får plass rundt ringen også.

Det vil være tilsyn ved burområdene. De er ikke langt fra ringene og det er håp om at man nå kan komme frem på utstillingen.

Og når man ser hvor mange som parkerer hundene i bur ringside og går avgårde og blir borte lengre tid, så ser jeg ikke at det skal være noe værre å gå fra hundene i et burområde

Ok, good, ble litt stressa på om jeg måtte bære med meg bur og alt stæsj nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...