Gå til innhold
Hundesonen.no

European Dog Show 2015


Monikawt
 Share

Recommended Posts

  • Svar 986
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

101 dalmatinere

Jeg må få skryte litt: Det kommer sjelden like mange hunder på spesialen som på EDS/WDS, fordi tittelen lokker så mange flere, samt at det er dyrt å bli en ekstra natt, melde på en utstilling til, os

Posted Images

Vi har spesialen i Letohallen på fredag..og stiller på EDS på lørdag!

PM'n til spesialen har kommet,men venter spent på EDS..Glad vi skal være i Vestby hele helga og slipper 4t kjøring hver vei, både lørdag og søndag.. :P

Jeg syns det var mye folk i fjor,liksom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Finni på så mye rart?

Sikter du til burområder og groomingområder?

Var du på Lillestrøm i fjor?

Jeg var, jeg jobba - og klokken 0800 brukte jeg 20 minutter på å komme meg frem til 5 ringer for å teipe opp dommerendringer - det var ikke mulig å bevege seg mellom ringene i noen av hallene fordi folk hadde 40 bur og binger spredd utover alt som var gangområdet. Å komme seg til ringen for å få stilt bikkja var et kapittel for seg, hadde jeg ikke visst at ringen var der så hadde jeg aldri funnet den pga. alle bura og stellebordene som stod i omegn - tidvis også et godt stykke fra ringen bikkjene de hadde skulle i.

Sånt er en BRANNFELLE - vi kan ikke ha det sånn, det MÅ være mulig å bevege seg rundt i hallene og det MÅ være relativt fritt leide ut og inn. Derfor blir det i år burområder - og de går nesten hele lengden gjennom hallen, det vil til enhver tid være tilsyn ved burområdene, og de er GARANTERT ikke lengre unna ringen enn en del måtte parkere bura sine i fjor.
Burområder er helt vanlig rundt om andre steder, så hvorfor pokker er det et superproblem i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Problemet er vel at man har stappa et litt for stort arrangement inn på et litt for lite område på litt for kort tid. Kanskje skulle det gått over fire dager og ikke tre? Da ville det blitt bedre plass til alle.

Men alvorlig - det har vært dedikerte burområder på alle store utstillinger nedover i Europa også - også i Finland, det er INGEN som gulper om det, det er først når man i Norge finner ut at man skal forsøke å organisere ting så det blir fremkommelig så er det et kjempeproblem. Hvorfor? Hvorfor er det så problematisk i Norge når det fungerer ellers i verden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men alvorlig - det har vært dedikerte burområder på alle store utstillinger nedover i Europa også - også i Finland, det er INGEN som gulper om det, det er først når man i Norge finner ut at man skal forsøke å organisere ting så det blir fremkommelig så er det et kjempeproblem. Hvorfor? Hvorfor er det så problematisk i Norge når det fungerer ellers i verden?

Nå er det jo ikke alle som har vært på utstilling I Finland eller "ellers i verden" så da har man ikke det samme sammenligningsgrunnlaget.

Jeg skjønner godt at det reageres på at relativ viktig informasjon kommer etter at påmeldingen har gått ut istedenfor før den åpner.

Ettersom vi skal ha rasespesial så må jeg bort, ellers hadde jeg vurdert å stå over.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har meldt på i 2 av gutta. Vi har spesial på fredag, ch klasse hannhund er størst med 13 deltakere. Spennende å se hvor stor den klassen er med dobbelt så mange påmeldte på EDS. (118 totalt) Mange junior hanner også. Gleder meg masse. Det blir akkurat så bra som en gjør det til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men alvorlig - det har vært dedikerte burområder på alle store utstillinger nedover i Europa også - også i Finland, det er INGEN som gulper om det, det er først når man i Norge finner ut at man skal forsøke å organisere ting så det blir fremkommelig så er det et kjempeproblem. Hvorfor? Hvorfor er det så problematisk i Norge når det fungerer ellers i verden?

Fordi det er ukjent og derav også høres skummelt ut for den som kanskje ikke har reist hele verden på utstilling. For min del første gang jeg opplever burområder. Samtidig blir det mer gulp og usikkerhet for oss som stiller når informasjonen kommer fra rykter/hvermannsen og ikke fra nkk direkte. For min del ser/såg jeg for meg burområdene som et stykke fra ringen slik at man sliter med å ha oversikt over eget bur OG ringen man skal inn i. At buroppsamlig = tettpakket bursamling med fremmede hunder som hverken jeg eller mine hunder kjenner med også økt smittepress. Alt nytt kan potensielt være skummelt når man ikke får utdelt nok informasjon om dette :-) jeg er fortsatt usikker på oppsettet og vil nok plassere min stol ved mitt bur og mine hunder!!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Fordi det er ukjent og derav også høres skummelt ut for den som kanskje ikke har reist hele verden på utstilling. For min del første gang jeg opplever burområder. Samtidig blir det mer gulp og usikkerhet for oss som stiller når informasjonen kommer fra rykter/hvermannsen og ikke fra nkk direkte. For min del ser/såg jeg for meg burområdene som et stykke fra ringen slik at man sliter med å ha oversikt over eget bur OG ringen man skal inn i. At buroppsamlig = tettpakket bursamling med fremmede hunder som hverken jeg eller mine hunder kjenner med også økt smittepress. Alt nytt kan potensielt være skummelt når man ikke får utdelt nok informasjon om dette :-) jeg er fortsatt usikker på oppsettet og vil nok plassere min stol ved mitt bur og mine hunder!

Det er 7 kanskje 8 meter mellom ringene, burområdene er på midten, dvs. maks 4 meter fra ringen, og de går gjennom hele hallen??

Ikke akkurat langt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 7 kanskje 8 meter mellom ringene, burområdene er på midten, dvs. maks 4 meter fra ringen, og de går gjennom hele hallen??

Ikke akkurat langt unna.

Vell, det viste man ikke når man først hørte om det :-/ dessuten er det 4 meter fullpakket med folk og hunder ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell, det viste man ikke når man først hørte om det :-/ dessuten er det 4 meter fullpakket med folk og hunder ;-)

Jeg har aldri klart å ha bur/grinder inntil ringen på D4A, fordi det ikke er plass til alle - så da har jeg heller satt fra meg grindene noen meter lenger bak, så jeg i det minste kan ha stolen ved ringen og få sett innimellom forberedelse av egne hunder. Det er ikke et nytt fenomen at det er trangt, men nå blir det forsøkt koordinert litt systematisk - på samme måte som at det på en del uteutstillinger er teltfrie soner, slik at en må sette telt OG BUR et stykke fra ringen.

Det burde ikke sjokkere at grep må gjøres på en utstilling som dette. Og når det settes opp slike bursoner, så vil mye av publikum og andre mennesker erfaringsmessig gå andre veier, en vil jo ikke hoppe bukk over bur og bord heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe problem med bursone, men spørsmålet er hva gjør man om den er full. Det er liksom ikke så enkelt å holde styr på hva som skjer i ringen om man må være i andre enden av hallen.

Da gjør man akkurat som før. Iallfall har jeg måtte gjøre det på vanlig utstilling: løpet mellom oppstalling og ring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan man sette egne bur der? En bekjent sa at det ble satt ut bur fra NKK og det kan jeg ikke få til å stemme overhodet at nkk skal ha såpass med bur og størrelser og alt. Syntes det ble litt vel far off.

Nei, det en benching som de har på crufts :)

Der får hundene en "bås" hver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Men kan man sette egne bur der? En bekjent sa at det ble satt ut bur fra NKK og det kan jeg ikke få til å stemme overhodet at nkk skal ha såpass med bur og størrelser og alt. Syntes det ble litt vel far off.

Må ha med egne bur ja, men det er soner for hvor de kan settes opp. Det er IKKE et benched show, så har man med seg EN hund og ikke trenger bur, så kan den ligge ved eier ved ringen i sonene avsatt for dette.

Tenker nå at det kanskje hadde vært bedre å si at det rundt hver ring skal være tre meter burfri sone - da hadde ikke folk fått så spader og bare akseptert det fordi da er det jo som det har blitt på utstillinger. Burfrie og teltfrie soner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Må ha med egne bur ja, men det er soner for hvor de kan settes opp. Det er IKKE et benched show, så har man med seg EN hund og ikke trenger bur, så kan den ligge ved eier ved ringen i sonene avsatt for dette.

 

Tenker nå at det kanskje hadde vært bedre å si at det rundt hver ring skal være tre meter burfri sone - da hadde ikke folk fått så spader og bare akseptert det fordi da er det jo som det har blitt på utstillinger. Burfrie og teltfrie soner.

Supert. Syntes det hørtes litt vilt ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På innendørs utstillinger har jeg aldri opplevd burfrie soner. Jeg kan ikke se at det skal bli noe som helst bedre bare man får samlet de forbaska burfolka i en mølje litt unna ringen sånn at alle de som ikke har bur får trengt seg sammen rundt ringen med sine ymse mer eller mindre hyggelige hunder som fort slenger ut noen venner til de som skal trenge seg forbi inn i ringen.

Med bur litt rundt både her og der kan man få skjermet litt også for dem uten bur. Det vil uansett bli trangt og ufremkommelig - nå vil man bare få sortert de med bur fra de uten.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crate area To ensure sufficient accessibility and safety, separate areas for crates will be marked. Please be considerate of your fellow participants and do not take up more space than necessary. Light grooming is allowed in crate areas, as long as no additional space is occupied. Extensive grooming should be performed in the designated grooming areas. You are welcome to accompany your dog in the crate area. Please help us keep the area clean.

Grooming area Designated grooming areas for clipping, brushing and other grooming will be marked. Grooming areas placed adjacent to the walls have access to electricity. Please help us keep the area clean.

Full PM :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...