Gå til innhold
Hundesonen.no

European Dog Show 2015


Monikawt
 Share

Recommended Posts

Nei, ingen typisk gruppefinale - alle dagens valper skal inn i ringen samtidig, dommer plukker ut finalister og plasserer så 4 av disse.

Samme måte som de alltid gjør det i Sverige f.eks. - der kjøres alle BIR valper inn samtidig.

ok, takk for svar :) da henger jeg litt mere med i svingene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 986
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

101 dalmatinere

Jeg må få skryte litt: Det kommer sjelden like mange hunder på spesialen som på EDS/WDS, fordi tittelen lokker så mange flere, samt at det er dyrt å bli en ekstra natt, melde på en utstilling til, os

Posted Images

Men folkens, det viktigste spørsmålet av dem alle:

Hva fankern skal en ha på seg???

Har bestilt turkis dressjakke, håper den kommer i tide! :D

Og nye sko for de jeg hadde var utslitt.

Så må jeg bare bestemme meg for bukse eller skjørt.

Edit:

Ooog! Det ser ut til at mine bønner til pelsguden har blitt hørt, evnt lønn for innsats ved bading, børsting og tillegsfòring. Nå er pelsen så smått begynt å bedre seg. Phu! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke stille hund men skal en tur og se på

Ikke så mange i min rase, men må titte likevel. Spent på hvem som får tittel.

Gleder meg egentlig til å dra uten hund, da får jeg bedre tid til å se på stands.

Skal ha med baby, men tar bæresele så en slipper å styre med vogn på overfull plass :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke stille hund men skal en tur og se på

Ikke så mange i min rase, men må titte likevel. Spent på hvem som får tittel.

Gleder meg egentlig til å dra uten hund, da får jeg bedre tid til å se på stands.

Skal ha med baby, men tar bæresele så en slipper å styre med vogn på overfull plass :P

Gruer meg til vogna... men siden vi skal stille så må den nesten være med så han har et sted å være. Men mulig jeg tar bæresele inn og ut, så kan vi heller bruke vogna til bagasje :P

Også trenger jeg egentlig en dressjakke føler jeg... men vi får se. Blir ihvertfall skjørt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror jeg må ha det inn med t-skje, for nå har jeg prøvd å studere hjemmesiden, pm og alt :P men alle valpene skal inn samtidig inn i en annen ring kl 14? altså ingen typisk gruppefinale først? :) Bare så jeg har forberedt meg litt, hater å ikke vite føre utstillinger, hjelper ikke på nerver :icon_redface::frantics:

Det er jo bare tre-fire grupper som bedømmes hver dag ;)

Har bestilt turkis dressjakke, håper den kommer i tide! :D

Og nye sko for de jeg hadde var utslitt.

Så må jeg bare bestemme meg for bukse eller skjørt.

Jeg lurer på å kjøre dette:

10599415_10152608285650225_1377811420392

1237199_10153182650275072_1431068238_o.j

"Problemet" er at jeg har brukt det på alt av vinnerutstillinger jeg har vært på siden 2013 (EDS-13, NV-13, WDS14) og kanskje et par til, så jeg vet ikke om det blir teit - jeg vil ikke at folk skal tro at jeg bare har ett klesskift :P

Uansett skal jeg bruke penskoene jeg kjøper til min søsters bryllup helga før, og jeg må ha andre strømpebukser, for jeg har siden dette bildet ble tatt lært meg at strikken nederst på leggings faktisk presser på ankelbruddet og gir meg store smerter. Så jeg må være ganske så forsiktig med hva jeg har på meg...

Men det er en utendørsspesial på søndagen, jeg må ha på meg klær da også... Hmm...

Her er forresten bilde fra crate-area på EDS i 2013:

1064775_10153186202350136_1808542017_o.j

Den røde streken markerer grensa, så vi plasserte oss helt i hjørnet nærmest mulig ringen - ganske perfekt (jeg står med ringen på skrått til venstre for meg). Som dere ser, var det flere som hadde bordene sine der også, så grooming areas er som regel primært for de som skal klippe av en pose med pels så slikt rot samles på få steder, eller trenger stikkontakter for å gjøre gud-vet-hva.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare tre-fire grupper som bedømmes hver dag ;)

Jeg lurer på å kjøre dette:

10599415_10152608285650225_1377811420392

1237199_10153182650275072_1431068238_o.j

"Problemet" er at jeg har brukt det på alt av vinnerutstillinger jeg har vært på siden 2013 (EDS-13, NV-13, WDS14) og kanskje et par til, så jeg vet ikke om det blir teit - jeg vil ikke at folk skal tro at jeg bare har ett klesskift :P

Uansett skal jeg bruke penskoene jeg kjøper til min søsters bryllup helga før, og jeg må ha andre strømpebukser, for jeg har siden dette bildet ble tatt lært meg at strikken nederst på leggings faktisk presser på ankelbruddet og gir meg store smerter. Så jeg må være ganske så forsiktig med hva jeg har på meg...

Men det er en utendørsspesial på søndagen, jeg må ha på meg klær da også... Hmm...

Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg for at folk ikke tror du har andre klær :lol:

Veldig fint skjørt! :ahappy:

Denne har jeg bestilt, bare håper den passer :P

post-838-0-78451500-1439975278_thumb.png

Også disse skoene:

http://www.brandos.no/skona-marie/siena-7101035-01-svart/a86614

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg for at folk ikke tror du har andre klær :lol:

Veldig fint skjørt! :ahappy:

Denne har jeg bestilt, bare håper den passer :P

attachicon.gifScreenshot_2015-08-19-10-58-36.png

Også disse skoene: [url="http://www.brandos.no/skona-marie/siena-7101035-01-svart/a86614"

Hahaha, nei, forhåpentligvis er det bare jeg som tenker på det, inntil jeg gjør en bildekollasj for Foenix og er kledd i det samme år etter år :D

Og lekker jakke - elsker fargen, skulle gjerne hatt den samme selv. Skoene er jo perfekte - søte og praktiske! Det er noe dritt at føttene mine er sære og skadet, ellers skulle jeg bestilt de. Men jeg MÅ prøve sko, og må som regel teste 17 par før jeg finner noe som sitter og støtter godt, så da er det like greit å gå i skobutikk. Det er et prosjekt for neste uke, grøss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, nei, forhåpentligvis er det bare jeg som tenker på det, inntil jeg gjør en bildekollasj for Foenix og er kledd i det samme år etter år :D

Og lekker jakke - elsker fargen, skulle gjerne hatt den samme selv. Skoene er jo perfekte - søte og praktiske! Det er noe dritt at føttene mine er sære og skadet, ellers skulle jeg bestilt de. Men jeg MÅ prøve sko, og må som regel teste 17 par før jeg finner noe som sitter og støtter godt, så da er det like greit å gå i skobutikk. Det er et prosjekt for neste uke, grøss...

Jeg har også ubrukelige føtter :P

Har med joggesko, også bytter jeg med en gang jeg er ferdig i ringen :)

Sånne gel såler er også veldig grei å ha.

Lykke til med skojakten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tenkt på at jeg meldte på Nora i åpenklassen når første fristen gikk ut for et halvt år siden, og tenkte heller ikke over å si ifra at vi må bytte klasse når hun ble champion, trodde det var noe man måtte si ifra om til ringsekretæren der og da. Nå ser jeg at man ikke har lov å bytte klasse etter fristen har gått ut, selv om man har blitt norsk champion.

Så da får vi prøve oss i åpenklassen igjen da.

Vi har jo kun stilt der en eneste gang tidligere siden hun ble champion på første forsøk, så vi kan godt ta en gjesteopptreden vi :P

Jeg har ikke troa på plassering uansett klasse så det spiller egentlig ingen rolle.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også ubrukelige føtter :P

Har med joggesko, også bytter jeg med en gang jeg er ferdig i ringen :)

Sånne gel såler er også veldig grei å ha.

Lykke til med skojakten!

Jeg skal stille tre, så jeg tror ikke jeg rekker så mange skoskift :P

Men jeg leter samtidig etter et par gode sko jeg kan bruke i koret, så en kan stå og synge en stund uten å få for vondt. Jeg håper jeg finner alt jeg trenger i ett par - gode på føttene, demping, støttende, pene nok til å synge for kronprinsparet, gode å løpe i...

Jeg har ikke tenkt på at jeg meldte på Nora i åpenklassen når første fristen gikk ut for et halvt år siden, og tenkte heller ikke over å si ifra at vi må bytte klasse når hun ble champion, trodde det var noe man måtte si ifra om til ringsekretæren der og da. Nå ser jeg at man ikke har lov å bytte klasse etter fristen har gått ut, selv om man har blitt norsk champion.

Så da får vi prøve oss i åpenklassen igjen da.

Vi har jo kun stilt der en eneste gang tidligere siden hun ble champion på første forsøk, så vi kan godt ta en gjesteopptreden vi :P

Jeg har ikke troa på plassering uansett klasse så det spiller egentlig ingen rolle.

Oj, så teit - for du kan jo åpenbart ikke ta imot certet heller. Greit at det er vanskelig å få byttet for utenlandske, fordi en trenger dokumentasjon etc - men en norskeid hund burde jo være lett å sjekke.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytte av klasser på EDS: NKK gjør oppmerksom på en viktig forskjell mellom vårt norske regelverk og FCIs utstillingsregler:

Etter påmeldingsfristens utløp og etter at katalogen nå er i trykken er det IKKE anledning til å flytte en hund fra en klasse til en annen.

HELT fantastisk.

Det står noe HELT annet på sidene.

Og dette går de ut med NÅ.

2uker før utstillingen, så går de hen å forteller dette.

Så min nyklekka champion må gå i åpen.

Velkommen til forbanna folk NKK. Dette syns jeg er latterlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så utrolig glad fro at jeg ikke meldte på EDS, jobber natt til fre, natt til lør og natt til søn. Så da holder det i massevis at jeg kun stiller på NTK sin, heldigvis oppmøte 14.30 så jeg får sove litt før det (har ca 1 t reisevei, så beregner vel 2 t fra jeg drar til oppmøte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Problemet" er at jeg har brukt det på alt av vinnerutstillinger jeg har vært på siden 2013 (EDS-13, NV-13, WDS14) og kanskje et par til, så jeg vet ikke om det blir teit - jeg vil ikke at folk skal tro at jeg bare har ett klesskift :P

Det jeg ville trodd var at du kjører samme antrekk for at dommeren skal gjenkjenne deg :P Er det ikke derfor disse proffe utstillerene kjører samme farge og sånt da? :lol:

HELT fantastisk.

Det står noe HELT annet på sidene.

Og dette går de ut med NÅ.

2uker før utstillingen, så går de hen å forteller dette.

Så min nyklekka champion må gå i åpen.

Velkommen til forbanna folk NKK. Dette syns jeg er latterlig.

Det har stått der lenge det altså, jeg leste det der før påmeldingsfristene gikk ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ville trodd var at du kjører samme antrekk for at dommeren skal gjenkjenne deg :P Er det ikke derfor disse proffe utstillerene kjører samme farge og sånt da? :lol:

Med tanke på at jeg ble uplassert i digre åpen klasser på hver utstilling, så burde jeg kanskje kjøpe nye klær :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har stått der lenge det altså, jeg leste det der før påmeldingsfristene gikk ut.

Det har ikke jeg fått med meg, og jeg er ikke alene.

Og jeg hadde ikke meldt på han i åpen klasse for 1000kr om eg hadde visst det.

Da hadde jeg gamblet å meldt han på i NUCH istedenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi har faktisk spurt nkk hvilket regelverk de kom til å benytte og ble henvist til det norske. Dette pga brukskrav bla. Og ba de rette den engelske versjonen ettersom vi har brukskrav for å motta cert. Mange meldte ikke på fra min rase i Europa pga de henviste til det norske regelverket. Skal bli spennende å høre hvordan det blir med cert i "min" ring. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Det har ikke jeg fått med meg, og jeg er ikke alene.

Og jeg hadde ikke meldt på han i åpen klasse for 1000kr om eg hadde visst det.

Da hadde jeg gamblet å meldt han på i NUCH istedenfor.

Det hadde du ikke fått gjøre faktisk, fordi den hentet info fra databasen når du meldte på, og kun hunder som der var bekreftet champion får melde på i champion klassen. Utenlandske championer har måttet bekrefte championat.

Og det er nå en gang sånn at en GOD hund, den vil gjøre det bra fra en hvilken som helst klasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Gi har faktisk spurt nkk hvilket regelverk de kom til å benytte og ble henvist til det norske. Dette pga brukskrav bla. Og ba de rette den engelske versjonen ettersom vi har brukskrav for å motta cert. Mange meldte ikke på fra min rase i Europa pga de henviste til det norske regelverket. Skal bli spennende å høre hvordan det blir med cert i "min" ring. :P

FCI sitt regelverk sier at for nasjonale CERT så skal arrangørlandets regler brukes - ergo så følges NKK sine regler for cert tildeling. Så om dere har brukskrav for å motta cert, så må hunden som får tildelt certet dokumentere at den fyller kravene. Er den utenlandsk så må den fremvise WCC i original. Norske hunder har man jo kontroll på via DogWeb.

Ser ikke helt problemet.

Utstillingen holdes etter FCI sine regler, og der det i det regelverket presiseres at det nasjonale regelverket gjelder - der gjelder det. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FCI sitt regelverk sier at for nasjonale CERT så skal arrangørlandets regler brukes - ergo så følges NKK sine regler for cert tildeling. Så om dere har brukskrav for å motta cert, så må hunden som får tildelt certet dokumentere at den fyller kravene. Er den utenlandsk så må den fremvise WCC i original. Norske hunder har man jo kontroll på via DogWeb.

Ser ikke helt problemet.

Utstillingen holdes etter FCI sine regler, og der det i det regelverket presiseres at det nasjonale regelverket gjelder - der gjelder det. Enkelt og greit.

Nå ble det henvist på generell basis og ikke pga brukskravet, det minnet jeg de på etterpå når det ikke sto i den engelske versjonen ;)

(men på generellt grunnlag så syns jeg det er litt spennende på hver eneste utstiling, det er alt del ut cert og registrert på hunder uten brukskrav klart både på nasjonalt og int.nasjonal utstilling siden brukskravet kom :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Hahaha, nei, forhåpentligvis er det bare jeg som tenker på det, inntil jeg gjør en bildekollasj for Foenix og er kledd i det samme år etter år :D

Og lekker jakke - elsker fargen, skulle gjerne hatt den samme selv. Skoene er jo perfekte - søte og praktiske! Det er noe dritt at føttene mine er sære og skadet, ellers skulle jeg bestilt de. Men jeg MÅ prøve sko, og må som regel teste 17 par før jeg finner noe som sitter og støtter godt, så da er det like greit å gå i skobutikk. Det er et prosjekt for neste uke, grøss...

Heldig du er som bare trenger å prøve 17 par sko. Jeg trenger å gå i minst 17 skobutikker for å finne fine sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...