Gå til innhold
Hundesonen.no

European Dog Show 2015


Monikawt
 Share

Recommended Posts

  • Svar 986
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

101 dalmatinere

Jeg må få skryte litt: Det kommer sjelden like mange hunder på spesialen som på EDS/WDS, fordi tittelen lokker så mange flere, samt at det er dyrt å bli en ekstra natt, melde på en utstilling til, os

Posted Images

Dere som har spesialer i forbindelse med EDS - skal dere ha skrevne kritikker? Det er jo ikke det på selve EDS men vi skal ha det på vår spesial i alle fall.

Er det et tak på antall for å kunne få skrevne kritikker?

Vi skal ha :) Ikke hørt om noe tak, men vi arrangerer jo egen spesial i Letohallen (leies sammen med NSK)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har spesialer i forbindelse med EDS - skal dere ha skrevne kritikker? Det er jo ikke det på selve EDS men vi skal ha det på vår spesial i alle fall.

Er det et tak på antall for å kunne få skrevne kritikker?

Vi skal ha skrevne kritikker i og med at vi har såpass få påmeldte. Jeg mener det var et tak på rundt 60 hunder mht skriftlige kritikker. Over det så må man bare bruke avkrysningskritikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha skrevne kritikker i og med at vi har såpass få påmeldte. Jeg mener det var et tak på rundt 60 hunder mht skriftlige kritikker. Over det så må man bare bruke avkrysningskritikker.

60 hunder totalt for å skrive kritkker?

Jeg har skrevet for godt over 90 hunder på "vanlig" utstilling tidligere.. Om det er ett tak på 60 skrevne kritikker, er det veldig nytt for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har spesialer i forbindelse med EDS - skal dere ha skrevne kritikker? Det er jo ikke det på selve EDS men vi skal ha det på vår spesial i alle fall.

Er det et tak på antall for å kunne få skrevne kritikker?

Vi har skriftlige kritikker, og taket gjaldt primært de som leier ring på varemessa - vi som har eget lokale står friere, siden vi ikke må bli ferdig til når rengjøringspersonalet kommer. Men vi må jo forholde oss til normale regler, så vi måtte spørre NKK om å gi dommerne mer enn 80 hunder hver, og det gikk bra i og med at det er spesial.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

60 hunder totalt for å skrive kritkker?

Jeg har skrevet for godt over 90 hunder på "vanlig" utstilling tidligere.. Om det er ett tak på 60 skrevne kritikker, er det veldig nytt for meg :)

Det er et annet tak denne gangen, fordi ringene må være tomme til rengjøringspersonalet kommer. Det er jo to utstillinger i ringen, på en måte, så da må en stramme inn for å bli ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

60 hunder totalt for å skrive kritkker?

Jeg har skrevet for godt over 90 hunder på "vanlig" utstilling tidligere.. Om det er ett tak på 60 skrevne kritikker, er det veldig nytt for meg :)

iår når det arrangeres der så er det det. Alle raseklubber har fått info om dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iår når det arrangeres der så er det det. Alle raseklubber har fått info om dette :)

Sånn i etterkant har vi jo fått masse fin info :D Som at funksjonærer på spesialen må betale inngang og parkering, ekstra bord og stoler må bestilles (uvisst hvor mye det koster, men det er sikkert ikke gratis), salg av raseeffekter må foregå på rasetorg etc. Hadde alt dette kommet fram når vi fikk tilbudet fra NKK, tror jeg vi hadde takket nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn i etterkant har vi jo fått masse fin info :D Som at funksjonærer på spesialen må betale inngang og parkering, ekstra bord og stoler må bestilles (uvisst hvor mye det koster, men det er sikkert ikke gratis), salg av raseeffekter må foregå på rasetorg etc. Hadde alt dette kommet fram når vi fikk tilbudet fra NKK, tror jeg vi hadde takket nei...

Ja, hyggelig med denne hundefesten vi alle må være med på (eventuelt betale i dyre dommer for å være med på), men en stor felles hundefest er det visst...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hyggelig med denne hundefesten vi alle må være med på (eventuelt betale i dyre dommer for å være med på), men en stor felles hundefest er det visst...

Hadde vært helt greit det, om man spilte med åpne kort hele veien! Men å få slengt på en massa ekstrakostnader noen uker før, er jeg ikke spesielt glad for :(

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært helt greit det, om man spilte med åpne kort hele veien! Men å få slengt på en massa ekstrakostnader noen uker før, er jeg ikke spesielt glad for :(

Spesielt trist for småklubber der slike kostnader vil påvirke i stor grad...

Akkurat nå om dagen er jeg veldig glad vår klubb bare leide Leto og kan styre showet selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesielt trist for småklubber der slike kostnader vil påvirke i stor grad...

Akkurat nå om dagen er jeg veldig glad vår klubb bare leide Leto og kan styre showet selv...

er det i det hele tatt mulig å gå i overskudd tro? når man leier ring, bord, stoler, må betale for parkering, osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært helt greit det, om man spilte med åpne kort hele veien! Men å få slengt på en massa ekstrakostnader noen uker før, er jeg ikke spesielt glad for :(

Dette tror jeg blir en dyr utstilling for oss små som trodde at vi for en gang skyld skulle sitte med ett bra overskudd. "Heldigvis" har ikke klubben laget noe annet rundt utstillingen enn selve showet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er skremmende pels her også... Tror den holder på minst 2, men...

Jeg kjører på med hvetekimolje til Audi, og krysser fingrene for at det kommer ut nok - men jeg er ikke sånn veldig optimistisk :P

Men jeg skal nedover uansett da, se på hannhunder. Men om jeg ikke stiller hund så kjører jeg hjem på lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere fått med dere dette med "grooming areas" "seating areas" og "Crate areas"? Kjente det steilet enda mer for meg nå, men klarer ikke å bestemme meg om det er fordi dette er nytt og enda en uventet ting fra NKK sin side, eller om det er fordi jeg faktisk ikke liker det. Første: Må rigge opp flere steder. Stelleutstyret mitt er utrolig dyrt, jeg har ikke lyst til å gå fra bur med andre hunder, og kan jo ikke ha med flere hunder bort til grooming area. Andre: Ser for meg det blir TRANGT på stelleområdene, så gjelder isåfall å virkelig komme ditt tidlig for å rigge opp og stå i køen fra klokken syv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...