soelvd Skrevet 16. April 2015 Rapporter Share Skrevet 16. April 2015 wtf soelvd synes du nettopp fikk unge og den der jenta er jo ikke noe baby lenger *yikes* Jeg er like forundret som deg Lillegull er over 2 år! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tinkie Skrevet 16. April 2015 Rapporter Share Skrevet 16. April 2015 @soelvd Åh, så herlig det bildet var mens du lager mat! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cloudberry Skrevet 16. April 2015 Rapporter Share Skrevet 16. April 2015 Bror og kjæresten ville ha besøk allerede i dag, og siden mine foreldre ikke får kommet oppover før fredag ble vi smuglet inn på barsel i dag, tok "besteforelderbesøket" Bitteliten frøken, 17 timer gammel Gratulerer, så kos! Ligger de på st. olavs? Var de strenge med å slippe folk inn? Da vi fikk H hadde vi to besøk på fødestua og.. 4-5 på barselhotellet. Det bestemte vi helt selv, og vi ville gjerne ha besøk. Denne gangen blir jeg jo høyst sannsynlig liggende alene på barselhotellet når H og pappaen drar hjem for kvelden, og jeg vil gjerne ha besøk... Men gidder ikke å smugle inn venninner altså. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslan Skrevet 16. April 2015 Rapporter Share Skrevet 16. April 2015 Gratulerer, så kos! Ligger de på st. olavs? Var de strenge med å slippe folk inn? Da vi fikk H hadde vi to besøk på fødestua og.. 4-5 på barselhotellet. Det bestemte vi helt selv, og vi ville gjerne ha besøk. Denne gangen blir jeg jo høyst sannsynlig liggende alene på barselhotellet når H og pappaen drar hjem for kvelden, og jeg vil gjerne ha besøk... Men gidder ikke å smugle inn venninner altså. Takk I dag har vi vært og kjøpt barselgave på nøstebarn, rakk ikke det i går, gleder meg til å gi det i helga Vi hadde jo alle "planlagt" at de kom til å gå på overtid, særlig siden huset de driver og pusser opp ikke er helt ferdig (blir det til uka da), men frøkna ville ut hun Ja, St. Olav Dette var på avdelinga, så er nok litt strengere der enn på barselhotellet? I går var det ihvertfall skilt med at far+søsken har fritt frem, besteforeldre kan komme en gang, resten må møtes utenfor avdelinga, er jo både pga smittefare og ro. Men siden de hadde rom heeelt i enden av gangen nærmest døra og det uansett ikke kom til å bli noe besteforelderbesøk fant de ut at de heller ville ta sjansen på å ha inn oss, siden de så veldig ville ha besøk. Og vi så ingen som kunne nektet oss adgang Den nyblivne mammaen hadde ikke sovet på ca 30 timer og orket ikke ut og vandre så mye Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cloudberry Skrevet 16. April 2015 Rapporter Share Skrevet 16. April 2015 Åja, skilt @Aslan, pffft! Var på besøk på fødeavdelinga selv forrige uke, tror jeg var besøk nr 4 på det rommet den dagen bare Om man går stilt og rolig inn og ut, så går jo det helt fint Det er vel ingen med smittsomme sykdommer/infeksjoner som finner på å gå på barselbesøk vel? 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslan Skrevet 16. April 2015 Rapporter Share Skrevet 16. April 2015 Åja, skilt @Aslan, pffft! Var på besøk på fødeavdelinga selv forrige uke, tror jeg var besøk nr 4 på det rommet den dagen bare Om man går stilt og rolig inn og ut, så går jo det helt fint Det er vel ingen med smittsomme sykdommer/infeksjoner som finner på å gå på barselbesøk vel? Lovlydig jeg vøtt Nei, var det vi fant ut og, ikke bråkte vi og er friske (samboer skulle jo på jobb i nabobygget etter besøket liksom ), så det var heeelt uten dårlig samvittighet. Bare babykos 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zitka Skrevet 16. April 2015 Rapporter Share Skrevet 16. April 2015 Hos meg kom besøket før pappan til barnet rakk å komme på føden de sa ingenting på at besteforeldre kom inn på føden da i alle fall Jeg fikk besøk 1,5 time etter fødselen var ferdig Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MorBilly Skrevet 16. April 2015 Rapporter Share Skrevet 16. April 2015 I Tromsø er det kun far og søsken som får komme på barsel. Superstrengt! Det er for å gi barsedamene fred og ro. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Puttiva Skrevet 16. April 2015 Rapporter Share Skrevet 16. April 2015 På Bærum fikk vi ha så mye besøk vi ville, når vi ville, så lenge vi holdt oss på rommet. Men der er jo alt familierom, og ingen deler med noen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiriEveline Skrevet 16. April 2015 Rapporter Share Skrevet 16. April 2015 På Drammen er det ihvertfall bare far og søsken (med unntak av natt og hvilestund), foruten en time om dagen der besteforeldre kan komme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 16. April 2015 Rapporter Share Skrevet 16. April 2015 wtf soelvd synes du nettopp fikk unge og den der jenta er jo ikke noe baby lenger *yikes* HELT enig altså.. hello? når vokste sonen ungene Jeg er like forundret som deg Lillegull er over 2 år! nekter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 16. April 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 16. April 2015 Skulle ønske de var strengere der jeg lå, for jeg var egentlig ikke i form til besteforeldrebesøk nesten hver dag, men det var det ingen som hørte på selvsagt. Jeg trooodde jeg hadde funnet en løsning på hvordan få mini til å sovne på kvelden, gå ut en tur mellom kveldsmat og legging. Vel, major fail i kveld hvertfall, hun sovnet og sov hele 10 min. Akkurat fått henne i seng igjen nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krilo Skrevet 16. April 2015 Rapporter Share Skrevet 16. April 2015 På SIV er det bare barnefar og søsken av nyfødte barnet som får komme noen timer på morgen og ettermiddag/kveld på barsel. Selv på familierommene. Alt annet besøk må skje nede i "lobbyen" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 17. April 2015 Rapporter Share Skrevet 17. April 2015 Åja, skilt @Aslan, pffft! Var på besøk på fødeavdelinga selv forrige uke, tror jeg var besøk nr 4 på det rommet den dagen bare Om man går stilt og rolig inn og ut, så går jo det helt fint Det er vel ingen med smittsomme sykdommer/infeksjoner som finner på å gå på barselbesøk vel? Man aner jo ikke selv hva man er bærer av. Masse bakterier som ikke er farlig for friske bærere, men som kan være fatalt for immunsupprimerte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiriEveline Skrevet 17. April 2015 Rapporter Share Skrevet 17. April 2015 Har lekket litt denne uken, har trodd det bare var trykket som gjorde at jeg har svettet på meg, men syntes det er rart jeg ikke har merket noe.Nå lurer jeg på om det er fostervann som lekker... noen som har vært borti det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wednesday Skrevet 17. April 2015 Rapporter Share Skrevet 17. April 2015 Guttene sovna før seks i går kveld, og sov til åttetida på morran Det er jo ganske bra 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krilo Skrevet 17. April 2015 Rapporter Share Skrevet 17. April 2015 Har lekket litt denne uken, har trodd det bare var trykket som gjorde at jeg har svettet på meg, men syntes det er rart jeg ikke har merket noe. Nå lurer jeg på om det er fostervann som lekker... noen som har vært borti det? Ta på bind/truseinnlegg også kontakter du føden og sier st du tror du lekker fostervann. Da kan de ta prøve av binder og se om det er fostervann. Er ikke bra å lekke det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiriEveline Skrevet 17. April 2015 Rapporter Share Skrevet 17. April 2015 Ta på bind/truseinnlegg også kontakter du føden og sier st du tror du lekker fostervann. Da kan de ta prøve av binder og se om det er fostervann. Er ikke bra å lekke det. Det er gjort faktisk, tenkte bare høre her inne også. Ute og farter nå men har hstt truseinnlegg på og tenkte å kontakte føden når jeg hjemme igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Irenen Skrevet 17. April 2015 Rapporter Share Skrevet 17. April 2015 Det er gjort faktisk, tenkte bare høre her inne også. Ute og farter nå men har hstt truseinnlegg på og tenkte å kontakte føden når jeg hjemme igjen. Heia Siri og baby --- Jeg søkte om barnehageplass fra 01.01.16, men likevel har jeg fått brev fra kommunen om at jeg har fått plass fra 15.08.15. Skjønner ikke helt dette jeg, så får ta en telefon på mandag. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Perfect Image Skrevet 17. April 2015 Rapporter Share Skrevet 17. April 2015 Heia Siri og baby --- Jeg søkte om barnehageplass fra 01.01.16, men likevel har jeg fått brev fra kommunen om at jeg har fått plass fra 15.08.15. Skjønner ikke helt dette jeg, så får ta en telefon på mandag. Man blir som regel alltid tilbudt plassene fra det er oppstart i august, da det er ikke opptakstart i januar. Noen steder får man lov til å betale for plassen de mnd man ikke benytter seg av den (yaiks!) mens andre steder må plassen benyttes. Har noe med at de kan ikke reservere en plass halv bhg året. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Irenen Skrevet 17. April 2015 Rapporter Share Skrevet 17. April 2015 Man blir som regel alltid tilbudt plassene fra det er oppstart i august, da det er ikke opptakstart i januar. Noen steder får man lov til å betale for plassen de mnd man ikke benytter seg av den (yaiks!) mens andre steder må plassen benyttes. Har noe med at de kan ikke reservere en plass halv bhg året. Så jeg har valget mellom å betale for plassen fra august for så å vente med å ha henne der til jeg ønsker det, og dermed kaste bort 12 000 på ingenting, ta sjansen på at noen takker nei sånn at det blir en åpning over nyttår eller vente til høsten 2016.. Ysj, hva gjør jeg da? Vil ikke ha henne i barnehage før hun er 15 måneder kjenner jeg. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiriEveline Skrevet 17. April 2015 Rapporter Share Skrevet 17. April 2015 Da blir det en tur inn til føden for sjekk. Så får vi se om jeg bare har tisset på meg eller ikke 8 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Perfect Image Skrevet 17. April 2015 Rapporter Share Skrevet 17. April 2015 Så jeg har valget mellom å betale for plassen fra august for så å vente med å ha henne der til jeg ønsker det, og dermed kaste bort 12 000 på ingenting, ta sjansen på at noen takker nei sånn at det blir en åpning over nyttår eller vente til høsten 2016.. Ysj, hva gjør jeg da? Vil ikke ha henne i barnehage før hun er 15 måneder kjenner jeg. Skjønner frustrasjonen din veldig godt Jeg har forståelse for at man ikke kan ha rullerende opptak hele året på bhg, men 2 opptak i året hadde hjulpet enormt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Irenen Skrevet 17. April 2015 Rapporter Share Skrevet 17. April 2015 Da blir det en tur inn til føden for sjekk. Så får vi se om jeg bare har tisset på meg eller ikke Lykke til! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krilo Skrevet 17. April 2015 Rapporter Share Skrevet 17. April 2015 Vi og resten av folka her i kommunen som har fått barn som blir 1 på feil side av bhg oppstart har alle fått plass når vi ønsket. Frøkna her begynner 04.04.16 sammrn med 2 andre. Flere begynner i januars, februar og mars også. Vi må heller ikke betale noe før hun begynner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts