Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

Jeg husker solformørkelsen i 1997. Den var merkbar. Det ble betydelig mørkere, og det ble kaldere. Fuglene sluttet å synge. Veldig spesielt. Den gangen var formørkelsen ikke så stor som den blir nå, så jeg kan ikke skjønne annet enn at det må bli mørkere. Og det var en annen slags mørkhet enn sola bakom en sky.

Jeg skal prøve å få tak i sveiseglass , mørkeste typen. Vil ikke risikere brannskade på netthinnen. Men vil se på sola.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 1/2 times tur var litt vel langt for kroppen enda gitt :P i hvertfall ikke i samme form som før fødsel. Så støl og øm i leggmusklene og helt øverst :P får satste på at det blir bedre etterhvert som en får brukt seg mere igjen.

Også bestilte jeg brått babygym og litt stæsj til frøkna :aww:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M fikk plutselig feber og ble helt slapp og ikkeno futt. Bare satt her helt apatisk i en times tid. Prøvde å få i han en paracet, men det var komplett umulig. Men så ble han plutselig i form igjen :| Fint det, men wtf? :P

Begge to har noen bleier som jeg tror nesten det må være ren syre i, sånn som de lager sår. Smører og smører og holder det i sjakk. Bytter bleie sikkert 300 ganger per dag. Lurer på om det kanskje være tenner på gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M fikk plutselig feber og ble helt slapp og ikkeno futt. Bare satt her helt apatisk i en times tid. Prøvde å få i han en paracet, men det var komplett umulig. Men så ble han plutselig i form igjen :| Fint det, men wtf? :P

Begge to har noen bleier som jeg tror nesten det må være ren syre i, sånn som de lager sår. Smører og smører og holder det i sjakk. Bytter bleie sikkert 300 ganger per dag. Lurer på om det kanskje være tenner på gang.

oi god bedring! Gir du stikkpille eller flytende? Ida liker flytende ibux bedre enn paraceten - er noe med smaken.

Syrebleier høres ut som tenner på gang ja. Grøss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi god bedring! Gir du stikkpille eller flytende? Ida liker flytende ibux bedre enn paraceten - er noe med smaken.

Syrebleier høres ut som tenner på gang ja. Grøss.

Har bare stikkpiller, men skal få tak i flytende ibux og teste det. Stikkpiller var veldig kjekt, men nå har jo plutselig barna fått meninger :| Det var ikke aktuelt, nei.

Fint om tanna bare kan komme nå. Syrebleiene har vart en stund :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei :P

Neida, kanskje det finnes en forklaring. Eneste jeg vet er at "alle" sier at syrebleier (artig ord :P) er et symptom på tannfrembrudd. Men hvem vet :lol:

Betviler ikke at det er korrelanse altså, blir bare nysgjerrig på hva det er med kroppen som gjør det :P Fascinerende :P Vil vite årsaken til alt #overdreventnysgjerrigpåalt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betviler ikke at det er korrelanse altså, blir bare nysgjerrig på hva det er med kroppen som gjør det :P Fascinerende :P Vil vite årsaken til alt #overdreventnysgjerrigpåalt :P

Vet ikke om det er noe reell sammenheng, men man kjenner igjen "syrebleiene" når man får dem og de kommer i forbindelse med tannfrembrudd, hva som forårsaker hva eller om det bare er en tilfeldighet vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk forklart årsaken til at infeksjoner og diarebleier ofte går hånd i hånd. Måtte på sykehuset i hui og hast en gang minsta hadde lungebetennelse. Hun hadde ikke tisset på over et døgn, bare løs, slimete avføring. Fikk da forklart at bakteriene i luftveiene infiserte tarmene og ga diare. Det blir jo svelget en del bakteriefylt slim som går gjennom fordøyelseskanalen.

Men tannfrembrudd og syrebleier har jeg ikke hørt forklaring på. Mange opplever jo at feber og tannfrembrudd følges ad. Mine hadde ikke det. Men tennene skal jo gjennom bein og kjøtt, så jeg synes ikke det er så rart. Siterer en lege for mange år siden : Som lege kan jeg ikke si at de får feber av tannfrembrudd, men som far kan jeg si det :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk forklart årsaken til at infeksjoner og diarebleier ofte går hånd i hånd. Måtte på sykehuset i hui og hast en gang minsta hadde lungebetennelse. Hun hadde ikke tisset på over et døgn, bare løs, slimete avføring. Fikk da forklart at bakteriene i luftveiene infiserte tarmene og ga diare. Det blir jo svelget en del bakteriefylt slim som går gjennom fordøyelseskanalen.

 

Men tannfrembrudd og syrebleier har jeg ikke hørt forklaring på. Mange opplever jo at feber og tannfrembrudd følges ad. Mine hadde ikke det. Men tennene skal jo gjennom bein og kjøtt, så jeg synes ikke det er så rart. Siterer en lege for mange år siden : Som lege kan jeg ikke si at de får feber av tannfrembrudd, men som far kan jeg si det :D

Men det sies vel også at man får ikke feber av tannframbrudd, men kan få tannframbrudd av feber..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få vasket, og ikke minst tørket disse valkene til frøkna er ikke barebare, særlig ikke rundt halsen :blink: (halsen er forøvrig bare en stor valk som skjuler flere valker i mellom kropp og hodet :lol: )

Nå ligger jeg i senga og hører på at hun veksler mellom å le og være sinna på badet, hun er nemlig ferdig med å bade, og det liker man ikke. Man er jo en fisk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få vasket, og ikke minst tørket disse valkene til frøkna er ikke barebare, særlig ikke rundt halsen :blink: (halsen er forøvrig bare en stor valk som skjuler flere valker i mellom kropp og hodet :lol: )

Nå ligger jeg i senga og hører på at hun veksler mellom å le og være sinna på badet, hun er nemlig ferdig med å bade, og det liker man ikke. Man er jo en fisk :P

Kjenner tendensen.. Her i huset hadde vi et massivt sinneutbrudd fordi "noen" ikke fikk være med i dusjen og måtte heller ha på seg nattpysjen da jeg måtte spyle av et par hunder som hadde krasjet i blomsterbedet i Hagen mens det regnet..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få vasket, og ikke minst tørket disse valkene til frøkna er ikke barebare, særlig ikke rundt halsen :blink: (halsen er forøvrig bare en stor valk som skjuler flere valker i mellom kropp og hodet :lol: )

Nå ligger jeg i senga og hører på at hun veksler mellom å le og være sinna på badet, hun er nemlig ferdig med å bade, og det liker man ikke. Man er jo en fisk :P

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnebarnet mitt fikk prøve litt av mammaens sminke og hadde visst hatt hysterisk grining i dusjen fordi hun ikke ville vaske den vekk. Da hun fikk beskjed om at nå trengte ikke pappaen vaske den vekk lenger for tårene hadde gjort jobben så kom det bare enda mer tårer. 1,5t tok den dusjen i kveld og guttungen min var litt oppgitt :D

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnebarnet mitt fikk prøve litt av mammaens sminke og hadde visst hatt hysterisk grining i dusjen fordi hun ikke ville vaske den vekk. Da hun fikk beskjed om at nå trengte ikke pappaen vaske den vekk lenger for tårene hadde gjort jobben så kom det bare enda mer tårer. 1,5t tok den dusjen i kveld og guttungen min var litt oppgitt :D

Sent from my iPhone using Tapatalk

aaaaw - stakkars lille! :cry::wub:

Her slåes det og kastes det ting på folk og dyr. Og ikke fordi hun er sint eller frustrert, men fordi det er gøy. Regner med vi får høre det på foreldresamtale i morgen. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aaaaw - stakkars lille! :cry::wub:

Her slåes det og kastes det ting på folk og dyr. Og ikke fordi hun er sint eller frustrert, men fordi det er gøy. Regner med vi får høre det på foreldresamtale i morgen. :icon_redface:

A hadde også en periode på samme alder.

Gruet meg nesten til foreldresamtale..

Men så var han overhodet ikke slik i barnehagen :| Han slo jo selvfølgelig der også, men ikke i samme skala og aldri først. Ped.led kikket rart på meg når jeg spurte om han var veldig voldelig :lol:

Nå lurer jeg litt på om jeg er rar.

A er jo ofte interessert i litt sånne ting for eldre barn og jeg har tenkt at så lenge jeg er sammen med han og forklarer så er Supernytt og Newton greit. Han ELSKER Newton.

Også pubertetsserien. Han synes det er svært svært interessant å vite om reproduksjon etc, dette har han jo spurt rundt siden han var under 2 år. Minst.

Helt naturlig nysgjerrighet har jeg tenkt og forklart så ærlig og enkelt som jeg kan.

Og så leser jeg om at Newton pubertetsserie visstnok er for sterk kost for syvåringer og blir litt sjokkert :|

A synes forøvrig ikke det var noe rart eller kleint eller skummelt. Selvfølgelig.

Det var også en gylden anledning til å snakke om hva som er privat og forbudt for voksne rundt barn etc.

http://touch.dt.no/Dette_ble_for_sterk_kost_for_foreldrene-5-57-62072.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer dere å sende barna i barnehagen helt fri fra hundehår? I så fall vil jeg gjerne ha tips for barnehagen sier hun har for mye hundehår på seg når hun blir levert. Vi vasker og tromler klærne, da er de jo hundefri når de legges i kommoden. Så må hun jo ha på seg klær når hun står opp, de er rene. Så drar jeg over henne med en klesrulle før vi tar på uteklær. Hun har på seg klærne maks en halvtime fra hun står opp til hun reiser. Hva mer kan vi gjøre, egentlig? Vi kan jo slutte med ull, men det har jeg egentlig ikke lyst til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer dere å sende barna i barnehagen helt fri fra hundehår? I så fall vil jeg gjerne ha tips for barnehagen sier hun har for mye hundehår på seg når hun blir levert. Vi vasker og tromler klærne, da er de jo hundefri når de legges i kommoden. Så må hun jo ha på seg klær når hun står opp, de er rene. Så drar jeg over henne med en klesrulle før vi tar på uteklær. Hun har på seg klærne maks en halvtime fra hun står opp til hun reiser. Hva mer kan vi gjøre, egentlig? Vi kan jo slutte med ull, men det har jeg egentlig ikke lyst til...

Ok... det syntes jeg egentlig var litt sært. Virker som du gjør det du kan liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok... det syntes jeg egentlig var litt sært. Virker som du gjør det du kan liksom...

Ja, jeg mener jo egentlig at jeg gjør det. Og sa til henne hva vi gjorde men at det spesielt i røytetiden er vanskelig å få henne sendt i barnehagen helt fri for hundehår. De sniker seg jo med overalt. Ja, men noen hadde allergi sa hun da. Så da vet jeg nesten ikke hva jeg skal gjøre. Ha de fleste klærne hennes i barnehagen og skifte når vi leverer? Sukk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg mener jo egentlig at jeg gjør det. Og sa til henne hva vi gjorde men at det spesielt i røytetiden er vanskelig å få henne sendt i barnehagen helt fri for hundehår. De sniker seg jo med overalt. Ja, men noen hadde allergi sa hun da. Så da vet jeg nesten ikke hva jeg skal gjøre. Ha de fleste klærne hennes i barnehagen og skifte når vi leverer? Sukk..

Bruker du blåser på hundene? Det kan hjelpe på røytinga innendørs, og sånn minimere hårene i klærne på ungen.

Alternativt kan jo blåseren brukes på ungen også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer dere å sende barna i barnehagen helt fri fra hundehår? I så fall vil jeg gjerne ha tips for barnehagen sier hun har for mye hundehår på seg når hun blir levert. Vi vasker og tromler klærne, da er de jo hundefri når de legges i kommoden. Så må hun jo ha på seg klær når hun står opp, de er rene. Så drar jeg over henne med en klesrulle før vi tar på uteklær. Hun har på seg klærne maks en halvtime fra hun står opp til hun reiser. Hva mer kan vi gjøre, egentlig? Vi kan jo slutte med ull, men det har jeg egentlig ikke lyst til...

Ja, jeg mener jo egentlig at jeg gjør det. Og sa til henne hva vi gjorde men at det spesielt i røytetiden er vanskelig å få henne sendt i barnehagen helt fri for hundehår. De sniker seg jo med overalt. Ja, men noen hadde allergi sa hun da. Så da vet jeg nesten ikke hva jeg skal gjøre. Ha de fleste klærne hennes i barnehagen og skifte når vi leverer? Sukk..

Whaaat? Altså, jeg skjønner det med allergi. Men det der har vi aldri hørt noe om i vår barnehage. Og vårt barn bor i et hus med en hund som røyter helt ekstremt i perioder, og alltid litt hele året. Og jeg går ikke over henne med noe klesrulle før hun drar i barnehagen. (Og hun har som oftest ligget på gulvet opptil flere ganger før vi kommer oss ut av huset). I verste fall må man begynne å skifte klær når man kommer i barnehagen, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

........ sånn stikkpillesnakk og unger som ikke vil........ jeg håper dere ikke bruker Ibux stikkpiller, for da er det jaggu ikke rart at ungene hyler og nekter når de får egenvilje.... De er au!!!!

....og sånn med tanke på hårfri unge i barnehagen, vet du - det er ikke håra som fremkaller allergi først og fremst, så det kan de bare rulle inne å si, med mindre du vakser og tromler ungen rett før du bærer den ut av døra så er hun full av allergener selv om hun er hårfri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... sånn stikkpillesnakk og unger som ikke vil.... jeg håper dere ikke bruker Ibux stikkpiller, for da er det jaggu ikke rart at ungene hyler og nekter når de får egenvilje.... De er au!!

Prøvde å bruke paracet... Men nå har jeg sendt mormora på apoteket etter noe flytende, for han har hatt feber i hele natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...