Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

Gubben kjøpte seg ny bil i juli i fjor, og med tanke på at jeg hadde termin i midten av august så satt jeg på en søppelsekk med tre håndklær over de siste ukene før fødsel:lol: 
Hverken han eller jeg var så veldig lystne på å kjøpe nytt bilsete, nemlig:sleep::lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

Hadde også kjøpt inn tisselaken, men de lå i skuffa fortsatt da vannet gikk om natta ei uke over termin. Var jo helt sikker på at fødselen ikke kom til å starte med vannavgang. Er jo mye vanligere at den starter med rier:icon_confused: :P Jajamennsan! Spratt så fort opp av senga at det meste kom på gulvet da :P Ikke vært så kjapp i vendingen på lange tider, hehe. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Aslan skrev:

Jeg håper jo fortsatt at jeg er såpass sprek at jeg kommer meg ut i skogen med thorvaldsen nærme termin, men tar med håndklær i bilen gitt :lol: Mammas fødsler startet og med vannavgang, hjemme, om natta, så tisselaken i senga blir nok og handlet inn in case :P Takk og lov at mannen er helsepersonell som er vant med det meste av kroppsvæsker, så blir ikke han frika ut ihvertfall :P 

Ja, også skal jeg kjøpe sånne gigableier! Passe styrete å vandre inn på føden (heldigvis har de egen inngang) med et digert håndkle oppi buksa :P Og før jeg kom meg til sykehuset brukte vi sikkert opp ti håndklær :P 

Jeg kjente forøvrig det der "kneppet" mange snakker om når vannet går. Hørte kneppet og da lå jeg i ro med panikk en liten stund fordi jeg forstod hva det var med en gang, rar følelse. Så kastet jeg meg ut av sengen så vannet havnet på gulvet :P men tisselaken er ikke så dumt :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, soelvd skrev:

Ja, også skal jeg kjøpe sånne gigableier! Passe styrete å vandre inn på føden (heldigvis har de egen inngang) med et digert håndkle oppi buksa :P Og før jeg kom meg til sykehuset brukte vi sikkert opp ti håndklær :P 

Jeg kjente forøvrig det der "kneppet" mange snakker om når vannet går. Hørte kneppet og da lå jeg i ro med panikk en liten stund fordi jeg forstod hva det var med en gang, rar følelse. Så kastet jeg meg ut av sengen så vannet havnet på gulvet :P men tisselaken er ikke så dumt :P 

Akkurat sånn hadde jeg det også! Den første gangen var det midt på natta, men jeg kjente det p meg at noe kneppet og jeg løp på do og alt vannet kom på do! Helt utrolig for jeg lå jo og sov!

Andre gangen var tidlig på morgningen og jeg hadde ikke  stått opp enda. Jeg kjente kneppet da også, men stolte liksom ikke helt på det! Men jeg klarte å løpe på do da også, men var litt tregere i oppfattelsen og måtte rydde unna unge og mann først, så var ikke like heldig med splashet som sist.

Det føles ut som om underlivet kaster opp :aww: Det kommer en sprutsplash og så stoppet det opp, så kommer det et spash til og sånn holder det på... Og når du tror det ikke er mer igjen kommer det jammen noen runder til. Artig i grunn.

Anbefaler tisselaken og gigableier! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Wednesday skrev:

Kan man gi pinnekjøtt til to-åringer? Tenker på om det er for salt? Tror ikke de kommer til å spise så mye av det uansett da. 

Tuva fikk pinnekjøtt i fjor, da var hun nesten to år. Men det er bare å blande det i potet og sjy, så får det god smak uten at det trenger være så innmari mye kjøtt. Og ta de små bitene, de er jo minst salt :) Tuva ELSKER pinnekjøtt :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, soelvd skrev:

Tuva fikk pinnekjøtt i fjor, da var hun nesten to år. Men det er bare å blande det i potet og sjy, så får det god smak uten at det trenger være så innmari mye kjøtt. Og ta de små bitene, de er jo minst salt :) Tuva ELSKER pinnekjøtt :p

Smart! :thumbs: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper samboer og søskna fikk pinnekjøtt fra de fikk fast føde, hvis det sammenfalt med jula :P men er jo forskjell på hvilke biter i pinnekjøttet som er veldig salt da, trenger jo ikke ta av den salteste delen, og blander man det med tilbehøret hjelper jo det og :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ene har plutselig blitt så stille. Han vil ikke snakke noe særlig, svarer ikke når noen snakker til han. Aldri vært sånn før. De i barnehagen merker det godt. Broren har blitt flytta til den andre avdelingen og det har kommet flere nye barn til hans avdeling. Tenker at han kanskje trenger tid til å venne seg til alt? Er det normalt å ha en slik periode i den alderen? Jeg var jo også sånn i aller høyeste grad :aww: Men han har jo begynt med det nå... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Wednesday skrev:

Han ene har plutselig blitt så stille. Han vil ikke snakke noe særlig, svarer ikke når noen snakker til han. Aldri vært sånn før. De i barnehagen merker det godt. Broren har blitt flytta til den andre avdelingen og det har kommet flere nye barn til hans avdeling. Tenker at han kanskje trenger tid til å venne seg til alt? Er det normalt å ha en slik periode i den alderen? Jeg var jo også sånn i aller høyeste grad :aww: Men han har jo begynt med det nå... 

De blir vel gjerne mye tøffere og sånn sammen? At da blir det litt vanskelig og store kontraster når han er "alene" en stund? Ikke helt sammenlignbart, men to av mine tantebarn er veldig tette i alder. Sammen er de helt spinnville, hver for seg kan man jo nesten lure på om de er syke, for de er rolige og stille. 

Det er jo en stor forandring for han Hvordan er han alene til vanlig, eller har dere ikke sett det så mye? Altså sånn med andre enn deg? Tuva er en sånn type som nok aldri er 100% seg selv i barnehagen, hun blir stillere og mer forsiktig, ikke tøff nok liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, soelvd skrev:

De blir vel gjerne mye tøffere og sånn sammen? At da blir det litt vanskelig og store kontraster når han er "alene" en stund? Ikke helt sammenlignbart, men to av mine tantebarn er veldig tette i alder. Sammen er de helt spinnville, hver for seg kan man jo nesten lure på om de er syke, for de er rolige og stille. 

Det er jo en stor forandring for han Hvordan er han alene til vanlig, eller har dere ikke sett det så mye? Altså sånn med andre enn deg? Tuva er en sånn type som nok aldri er 100% seg selv i barnehagen, hun blir stillere og mer forsiktig, ikke tøff nok liksom.

Han har vært sånn i det siste når han har vært sammen med broren også. Ikke hjemme, men på søndag var vi på kjøpesenter og det var veldig mye folk der. Da ble han stille og mutt. Broren var som vanlig. 

Barnehagen sendte melding i går og skrev at han var veldig rolig igjen, så jeg henta han og hadde noen timer med han alene. Da var han helt seg selv. Kan være at han bare er en introvert type, som meg? Og at det merkes når han er "alene" i barnehagen, og når vi er på steder med mye folk? Blir bekymra jeg :(  

Kom på nå at han var sånn når han var hos mamma for noen dager siden også. Broren var der også, men ikke jeg. Rart altså!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Wednesday skrev:

Han har vært sånn i det siste når han har vært sammen med broren også. Ikke hjemme, men på søndag var vi på kjøpesenter og det var veldig mye folk der. Da ble han stille og mutt. Broren var som vanlig. 

Barnehagen sendte melding i går og skrev at han var veldig rolig igjen, så jeg henta han og hadde noen timer med han alene. Da var han helt seg selv. Kan være at han bare er en introvert type, som meg? Og at det merkes når han er "alene" i barnehagen, og når vi er på steder med mye folk? Blir bekymra jeg :(  

Kom på nå at han var sånn når han var hos mamma for noen dager siden også. Broren var der også, men ikke jeg. Rart altså!  

Er dette han du mistenkte at hørte dårlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, SandyEyeCandy skrev:

Er dette han du mistenkte at hørte dårlig?

Ja, men tror vi har kommet fram til at han ikke gjør det. Det er visst helt normalt at barn i den alderen sier Hæ hele tiden. Snakket med ped.lederen om det i stad. Jeg foreslo at han er stille fordi han hører dårlig, at han derfor føler at han ikke er helt med. De skulle følge ekstra med på det, men vi tror han sier Hæ fordi han ikke helt forstår, ikke vet hva han skal svare etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Wednesday skrev:

Ja, men tror vi har kommet fram til at han ikke gjør det. Det er visst helt normalt at barn i den alderen sier Hæ hele tiden. Snakket med ped.lederen om det i stad. Jeg foreslo at han er stille fordi han hører dårlig, at han derfor føler at han ikke er helt med. De skulle følge ekstra med på det, men vi tror han sier Hæ fordi han ikke helt forstår, ikke vet hva han skal svare etc.

Synes det er bra dere har øynene opp for det, både i barnehagen og at du ser det også! Men så tenker jeg at det likevel kanskje er helt normalt at sånt går litt opp og ned? Han er ute i verden litt mer på egenhånd nå, og kan ikke støtte seg så mye på broren, så nå må han finne ut mer av det selv? 

 

--

Det "knepper" i bekkenet når jeg går, og jeg har skikkelig vondt i symfysen. Er det begynnende bekkenløsning? Er forøvrig 25 fullgåtte uker i dag, og det føles nesten litt milepælaktig! Vi er nærmere 30 enn 20!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Aya skrev:

Synes det er bra dere har øynene opp for det, både i barnehagen og at du ser det også! Men så tenker jeg at det likevel kanskje er helt normalt at sånt går litt opp og ned? Han er ute i verden litt mer på egenhånd nå, og kan ikke støtte seg så mye på broren, så nå må han finne ut mer av det selv? 

 

--

Det "knepper" i bekkenet når jeg går, og jeg har skikkelig vondt i symfysen. Er det begynnende bekkenløsning? Er forøvrig 25 fullgåtte uker i dag, og det føles nesten litt milepælaktig! Vi er nærmere 30 enn 20!

Jeg håper jo veldig at det er sånn det henger sammen! Hadde det bare vært i barnehagen, hadde det jo sikkert greit kunne forklares med at broren er flytta og det er kommet mange nye barn. Men da vi var på kjøpesenter var han jo med både meg og broren, (og tante, mormor og søskenbarn - kanskje det var for mange?). Men han var også sånn da han og broren var hos mormoren, og det er det rareste... 

Gratulerer med 25 uker! :flowers: Håper du slipper bekkentull.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ikke kjøpe barneutstyr før etter OUL sa jeg. Det er to dager til.

Så jeg sitter ikke å byr på brukt seng vi ønsker oss i det hele tatt. Neida. Bare innbilning det, nemlig :aww: Prinsipper er nemlig til for å brytes, har jeg lært. Nemlig. :aww: 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wednesday skrev:

Han har vært sånn i det siste når han har vært sammen med broren også. Ikke hjemme, men på søndag var vi på kjøpesenter og det var veldig mye folk der. Da ble han stille og mutt. Broren var som vanlig. 

Barnehagen sendte melding i går og skrev at han var veldig rolig igjen, så jeg henta han og hadde noen timer med han alene. Da var han helt seg selv. Kan være at han bare er en introvert type, som meg? Og at det merkes når han er "alene" i barnehagen, og når vi er på steder med mye folk? Blir bekymra jeg :(  

Kom på nå at han var sånn når han var hos mamma for noen dager siden også. Broren var der også, men ikke jeg. Rart altså!  

 

Jeg tror også jeg hadde fulgt med på det, men samtidig tror jeg du kan ha rett i at han bare er en sånn type? Tuva er sånn permanent hun, stille og forsiktig og fryktelig sjenert. Men blir ofte litt varm i trøya etterhvert, men fremdeles en rolig jente. Kanskje han nå har fått kjenne litt på hvordan det er å roe ned og være litt mer seg selv? Jeg tenker bare høyt :) Samtidig kan det jo hende han synes det er litt skummelt og at han derfor blir litt stille og litt usikker en periode til han finner sin plass i den "nye" tilværelsen :) Kanskje han blir mer sliten av det også, mer å tenke på og passe på for en liten gutt uten broren sin. 

Her går forøvrig alt av humør i perioder også altså. Noen perioder kan hun være ganske utadvendt også med fremmede. Mens andre perioder vil hun ikke se på fremmede en gang :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aya skrev:

 

Det "knepper" i bekkenet når jeg går, og jeg har skikkelig vondt i symfysen. Er det begynnende bekkenløsning? Er forøvrig 25 fullgåtte uker i dag, og det føles nesten litt milepælaktig! Vi er nærmere 30 enn 20!

Det høres ut som begynnende bekkenløsning ja, ville tatt det veldig med ro og ikke belastet bekkenet eller gjort ting som gjør at du får vondt fremover. 

Jeg hadde ikke bekkenløsning før graviditeten men etter fødselen sa det på dag 2 knepp og bekkenet "løsnet" og jeg slet med å i det hele tatt gå på flere uker, og kjenner det fortsatt innimellom om jeg flemmer meg og sitter feil/ belaster det feil enda, snart 1 år siden fødselen..

 

og hurra for 25 uker! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aya skrev:

 

Det "knepper" i bekkenet når jeg går, og jeg har skikkelig vondt i symfysen. Er det begynnende bekkenløsning? Er forøvrig 25 fullgåtte uker i dag, og det føles nesten litt milepælaktig! Vi er nærmere 30 enn 20!

Jeg kjenner ingenting enda, men ei venninne av meg beskrev at det var sånn det startet hos henne ihvertfall. I andre svangerskapet, hun hadde ingenting i det første. Så ville nok prøvd å ta det med ro ja, så godt du klarer, selv om jeg vet det er vanskelig :hug: 

Og 25 uker er jo en kjempemilepæl! Herlighet, så gøy :D Jeg kommer susende etter så fort jeg kan :teehe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...