Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

1 time siden, Wednesday skrev:

Ja, men tror vi har kommet fram til at han ikke gjør det. Det er visst helt normalt at barn i den alderen sier Hæ hele tiden. Snakket med ped.lederen om det i stad. Jeg foreslo at han er stille fordi han hører dårlig, at han derfor føler at han ikke er helt med. De skulle følge ekstra med på det, men vi tror han sier Hæ fordi han ikke helt forstår, ikke vet hva han skal svare etc.

Ok, det høres nok riktig ut. Jeg husker jeg dreiv bestefaren min fra vettet med å svare "hva sa du?" til absolutt alt han spurte meg da jeg var i en viss alder. :P Jeg spurte om det med hørselen fordi måten du beskriver atferden hans på sammen med andre, på offentlige steder og aleine med deg kan være sammenfallende med hørselhemminger/forstyrrelser som blir verre eller bare påfallende i omgang med bråkete andre eller på støyende steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Raksha skrev:

@Wednesday er helsesøster ok? Hvis ja, ring dit og ta en prat med henne om det. 

Ja, hun er ok. Skal ringe dit! 

8 minutter siden, SandyEyeCandy skrev:

Ok, det høres nok riktig ut. Jeg husker jeg dreiv bestefaren min fra vettet med å svare "hva sa du?" til absolutt alt han spurte meg da jeg var i en viss alder. :P Jeg spurte om det med hørselen fordi måten du beskriver atferden hans på sammen med andre, på offentlige steder og aleine med deg kan være sammenfallende med hørselhemminger/forstyrrelser som blir verre eller bare påfallende i omgang med bråkete andre eller på støyende steder.

Ja, er nettopp det jeg også syntes. Men rart å plutselig begynne å høre dårlig? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 mnd - kontroll overstått. Alt bra og i rute :) 64 cm og drøye 7,7 kg. Helsesøstera var ikke så skummel denne gangen, så fremmedfrykten har roet seg litt selv om han fortsatt trenger litt tid på seg til å tø opp. Hun holdt seg litt på avstand denne gangen og det hjalp nok også på. Han fikk til og med vist fram det vakre smilet sitt! Sprøytene var ikke så gøy men det gitt fort over.

Snakket litt om soving og hun syntes han har en fin døgn-/soverytme men den bør justeres litt mer etter klokka. Det har hun helt rett i for å legge seg kl 02 syns jeg er litt i seneste laget :P Så fikk litt tips om det. Hun anbefalte at vi bruker juleferien til å komm ei gang så det skal vi prøve. 
Noen som har lest boka Sov godt! av Karin Naphaug?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Wednesday skrev:

Jeg håper jo veldig at det er sånn det henger sammen! Hadde det bare vært i barnehagen, hadde det jo sikkert greit kunne forklares med at broren er flytta og det er kommet mange nye barn. Men da vi var på kjøpesenter var han jo med både meg og broren, (og tante, mormor og søskenbarn - kanskje det var for mange?). Men han var også sånn da han og broren var hos mormoren, og det er det rareste... 

Gratulerer med 25 uker! :flowers: Håper du slipper bekkentull.  

Synes det var et godt tips @Rakshakom med, å ringe helsesøster! Men så tenker jeg at utviklingen også går i rykk og napp, og det er jo helt normalt at de for eksempel har flere perioder hvor fremmede er skumle, og så perioder hvor fremmede er topp, perioder med separasjonsangst og perioder hvor det er helt greit at mamma går - forhåpentligvis er han bare i en sånn fase hvor nye steder og særlig steder med mange andre folk må betraktes litt i ro og fred på avstand. Men, snakk med helsesøster, det ville jeg også ha gjort.

Takk for gratulasjon, og det håper jeg og! 

3 timer siden, Krilo skrev:

Det høres ut som begynnende bekkenløsning ja, ville tatt det veldig med ro og ikke belastet bekkenet eller gjort ting som gjør at du får vondt fremover. 

Jeg hadde ikke bekkenløsning før graviditeten men etter fødselen sa det på dag 2 knepp og bekkenet "løsnet" og jeg slet med å i det hele tatt gå på flere uker, og kjenner det fortsatt innimellom om jeg flemmer meg og sitter feil/ belaster det feil enda, snart 1 år siden fødselen..

 

og hurra for 25 uker! :)

 

3 timer siden, Aslan skrev:

Jeg kjenner ingenting enda, men ei venninne av meg beskrev at det var sånn det startet hos henne ihvertfall. I andre svangerskapet, hun hadde ingenting i det første. Så ville nok prøvd å ta det med ro ja, så godt du klarer, selv om jeg vet det er vanskelig :hug: 

Og 25 uker er jo en kjempemilepæl! Herlighet, så gøy :D Jeg kommer susende etter så fort jeg kan :teehe: 

Jordmor var enig med dere :pinch: Og altså, ikke for å klage, men nå har jeg vært en av de heldige som har kastet opp daglig til jeg var nesten 20 uker på vei, jeg er en av de heldige som trakk masse og vonde kynnere i det store lotteriet, og så skal jeg få bekkenløsning akkurat når kvalmen har begynt å gi seg? :teehe:Det er en dans på roser å gå gravid! Jaja, humøret er på topp, og jeg regner med at jeg snart har opparbeidet meg retten til å få en sovebaby i det minste! :thumbs:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Aya skrev:

Synes det var et godt tips @Rakshakom med, å ringe helsesøster! Men så tenker jeg at utviklingen også går i rykk og napp, og det er jo helt normalt at de for eksempel har flere perioder hvor fremmede er skumle, og så perioder hvor fremmede er topp, perioder med separasjonsangst og perioder hvor det er helt greit at mamma går - forhåpentligvis er han bare i en sånn fase hvor nye steder og særlig steder med mange andre folk må betraktes litt i ro og fred på avstand. Men, snakk med helsesøster, det ville jeg også ha gjort.

Takk for gratulasjon, og det håper jeg og! 

 

Jordmor var enig med dere :pinch: Og altså, ikke for å klage, men nå har jeg vært en av de heldige som har kastet opp daglig til jeg var nesten 20 uker på vei, jeg er en av de heldige som trakk masse og vonde kynnere i det store lotteriet, og så skal jeg få bekkenløsning akkurat når kvalmen har begynt å gi seg? :teehe:Det er en dans på roser å gå gravid! Jaja, humøret er på topp, og jeg regner med at jeg snart har opparbeidet meg retten til å få en sovebaby i det minste! :thumbs:

Jeg prøvde meg på det, å kreve sovebaby pga svangerskap fra *******.  Funka dårlig, enda ikke sovet en hel natt i strekk og barnet er 2år og 4 mnd :lol:  Håper du har mer suksess! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Aya skrev:

Synes det var et godt tips @Rakshakom med, å ringe helsesøster! Men så tenker jeg at utviklingen også går i rykk og napp, og det er jo helt normalt at de for eksempel har flere perioder hvor fremmede er skumle, og så perioder hvor fremmede er topp, perioder med separasjonsangst og perioder hvor det er helt greit at mamma går - forhåpentligvis er han bare i en sånn fase hvor nye steder og særlig steder med mange andre folk må betraktes litt i ro og fred på avstand. Men, snakk med helsesøster, det ville jeg også ha gjort.

Takk for gratulasjon, og det håper jeg og! 

 

Jordmor var enig med dere :pinch: Og altså, ikke for å klage, men nå har jeg vært en av de heldige som har kastet opp daglig til jeg var nesten 20 uker på vei, jeg er en av de heldige som trakk masse og vonde kynnere i det store lotteriet, og så skal jeg få bekkenløsning akkurat når kvalmen har begynt å gi seg? :teehe:Det er en dans på roser å gå gravid! Jaja, humøret er på topp, og jeg regner med at jeg snart har opparbeidet meg retten til å få en sovebaby i det minste! :thumbs:

Men du gløder. Det er tross alt det viktigste. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Raksha skrev:

Jeg prøvde meg på det, å kreve sovebaby pga svangerskap fra *******.  Funka dårlig, enda ikke sovet en hel natt i strekk og barnet er 2år og 4 mnd :lol:  Håper du har mer suksess! 

:teehe:Pføy, dette velger jeg å lukke ørene for!

11 minutter siden, soelvd skrev:

Men du gløder. Det er tross alt det viktigste. 

Jeg gløder noe INNMARI! :stalker:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Aya skrev:

:teehe:Pføy, dette velger jeg å lukke ørene for!

 Lurt! :lol: Sier at jeg skal ha en til jeg, sånn at jeg kan være krevende pregzilla og ha sovebaby. Bonden syns ikke det var no stress med gravidkjærring han, jeg lå stort sett enten på sofaen eller i senga, eller hang over doen. Orka ikke mase noe særlig. :lol: Nestegang, sier jeg, nestegang! :lol: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Raksha skrev: @Wednesday er helsesøster ok? Hvis ja, ring dit og ta en prat med henne om det. 

Ja, hun er ok. Skal ringe dit! 

8 minutter siden, SandyEyeCandy skrev: Ok, det høres nok riktig ut. Jeg husker jeg dreiv bestefaren min fra vettet med å svare "hva sa du?" til absolutt alt han spurte meg da jeg var i en viss alder. [emoji14] Jeg spurte om det med hørselen fordi måten du beskriver atferden hans på sammen med andre, på offentlige steder og aleine med deg kan være sammenfallende med hørselhemminger/forstyrrelser som blir verre eller bare påfallende i omgang med bråkete andre eller på støyende steder.

Ja, er nettopp det jeg også syntes. Men rart å plutselig begynne å høre dårlig? 

Hørsel er ikke alltid så enkelt, den kan variere med dagsformen. Jeg ville ha fått den sjekka bare sånn I tilfelle. Kjekt å få den bekymringa avkrefta om det ikke er noe galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.12.2015, 23.03.13, soelvd skrev:

OK, that's it. Jeg isolerer meg selv når jeg nærmer meg termin. Bortsett fra at jeg må følge jentungen til barnehagen. Puterommet i barnehagen, det hadde vært et passende sted for vannet, liksom. Sist hadde jeg jo maserier i et par uker først men var allikevel veldig overrasket over at vannet gikk fire dager før. Mammas to fødsler begynte også med vannavgang så er vel nærliggende å tenke det samme skjer nå og. 

H sin fødsel starta med vannavgang (eller, egentlig rier da, men de stoppa. Så ble det vannavgang før riene kom tilbake), men med I gikk vannet kanskje 30 minutt før hun kom ut. Jeg satt iallefall i badekaret allerede når vannet gikk :)

Men jeg også kjente det berømmelige kneppet med H, lå i sofaen og så film og bare trilla ut og på gulvet :lol: Kjente såvidt at det begynte å sildre. Nye sofaen berga da! :teehe: Men med meg var det slett ikke noe splæsj, det sildra jevnt og trutt hele natta tror jeg. Greide seg fint med vanlig bind på vei til sykehuset faktisk. Hadde ikke falt meg inn å fikse hverken tisselaken eller noe i bilen, hverken med H eller I :P Flaks at det ikke behøvdes!

 

21 timer siden, Aya skrev:

Det "knepper" i bekkenet når jeg går, og jeg har skikkelig vondt i symfysen. Er det begynnende bekkenløsning? Er forøvrig 25 fullgåtte uker i dag, og det føles nesten litt milepælaktig! Vi er nærmere 30 enn 20!

Høres sånn ut ja. Hold deg unna støvsuging, dytting av handlevogn, sengetøyskift og annet som du trenger store bevegelser og tyngde for å gjøre. Bekkenet sin "oppgave" er å fordele vekta fra ryggraden og ut på beina, det gir litt peikepinn på hva som kan utløse smerter og ikke. Og for guds skyld, ikke gå på ski! Jeg får også veldig vondt av å gå på glatt føre, men det er vel jeg sjøl som "holder" meg på en eller annen måte som gjør at det blir vondt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wednesday skrev:

Må man gi julegave til de ansatte i barnehagen? Ser at det er mange som gjør det... Gjør dere det? Det passer budsjettet mitt særdeles dårlig, må jeg innrømme... 

Nei det syns jeg ikke man må. Vi fikk tegninger fra barna, det holder i massevis! Og om de ikke vil tegne er det helt greit det også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wednesday skrev:

Må man gi julegave til de ansatte i barnehagen? Ser at det er mange som gjør det... Gjør dere det? Det passer budsjettet mitt særdeles dårlig, må jeg innrømme...

Nei! Hos oss er det ingen som gjør det tror jeg, vi gav en liten konfekt til de ansatte da L flyttet over på stor avdeling, og det var fra L og et annet barn, men ellers ikke noe. Ser enkelte sender julekort til barnehagen, vi har ikke gjort det heller (kan godt hende vi gjør det en gang, men det får være en gang vi faktisk har husket å lage sånt fint bildekort, ikke et av de årene hvor det bare ble ferdig kjøpte:P, og kun ble tid til å skrive til noen få utvalgte)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kaja skrev:

 

Det er ikke så stor produksjon av tegninger her ennå, de har ikke tid til slikt :aww: Men god ide til senere! Jeg leste om gaver til ansatte på et annet forum, og ser ut som det er helt vanlig. En skrev at hun bare skulle kjøpe en liten ting EKSTRA til HVER av de ansatte for 80 kr! Det er mange ansatte det. Jeg har jo en unge på hver avdeling og. Nei, det går bare ikke. Fint at det er flere som dropper det. Håper mange dropper det i vår barnehage så jeg ikke blir den eneste :(

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Wednesday skrev:

Må man gi julegave til de ansatte i barnehagen? Ser at det er mange som gjør det... Gjør dere det? Det passer budsjettet mitt særdeles dårlig, må jeg innrømme... 

Noen må faktisk bremse på den utviklingen, så hvorfor ikke bare sløyfe det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tricolor skrev:

Noen må faktisk bremse på den utviklingen, så hvorfor ikke bare sløyfe det?

Jo, jeg har ikke annet valg enn å sløyfe det jeg! Er ikke sikker på om jeg hadde giddet om jeg hadde hatt råd heller, for som du sier, jeg liker ikke helt denne utviklingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gir ikke julegave til ansatte i bhg :) Tror ikke det er noen som gjør det heller, har ikke fått med meg det isåfall. FAU fikser gave til de ansatte på sommerfesten da, som takk for nok et barnehageår. Det betales jo inndirekte av foreldrene, fordi pengene kommer fra arrangementer ila året, men det er likevel ikke det samme som at man driver og kjøper gave på eget insj.

Lillemor har sovet i 2 timer og tre kvarter! Det er så uvant at jeg blir helt på tuppa. Føles direkte naturstridig å vekke henne, men jeg er på nippen til å gjøre det nå.. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gir ikke julegaver nei, gjorde ikke i fjor og har ingen planer om å gjøre i år. Når hun bytter avdeling så må vi muligens finne på noe, så "alle" gjorde det i fjor. Sikkert noen som gir julegaver og, skulle ikke forundre meg. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...