Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

6 minutter siden, Aslan skrev:

Jeg får ikke julegave for å være på jobben min, holder da med lønn, så skjønner heller ikke hvorfor det skulle være nødvendig. Ihvertfall ikke fra barn/foreldre. Å få påskjønnelse av arbeidsgiver etc er jo noe annet, men.

Akkurat sånn jeg også tenker :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wednesday skrev:

Akkurat sånn jeg også tenker :) 

Jau. Hilsen kjipeste mødrene i barnehagen :lol: Haha, neida. Men alvorlig talt. Å gi tegninger etc er jo bare kos om ungene vil, men hvorfor gi pakker? Vi har ikke lov å ta i mot pakker en gang liksom (helsevesenet, noen gjør det jo for det, men vi har egentlig ikke lov), så hvorfor skal det være selvsagt å gi til barnehagen for endel, det skjønner jeg bare ikke :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Aslan skrev:

Jau. Hilsen kjipeste mødrene i barnehagen :lol: Haha, neida. Men alvorlig talt. Å gi tegninger etc er jo bare kos om ungene vil, men hvorfor gi pakker? Vi har ikke lov å ta i mot pakker en gang liksom (helsevesenet, noen gjør det jo for det, men vi har egentlig ikke lov), så hvorfor skal det være selvsagt å gi til barnehagen for endel, det skjønner jeg bare ikke :P 

:lol: Nei, men det er åpenbart det. Har bedt pappaen til ungene spørre mora si om ho pleier å få julegaver av foreldrene i barnehagen ho jobber i :P Men han sa at jeg ikke skulle tenke på det uansett. Og siden dere her også sier det, så skal jeg ikke tenke på det mer :lol: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Aslan skrev:

Jau. Hilsen kjipeste mødrene i barnehagen :lol: Haha, neida. Men alvorlig talt. Å gi tegninger etc er jo bare kos om ungene vil, men hvorfor gi pakker? Vi har ikke lov å ta i mot pakker en gang liksom (helsevesenet, noen gjør det jo for det, men vi har egentlig ikke lov), så hvorfor skal det være selvsagt å gi til barnehagen for endel, det skjønner jeg bare ikke :P

Tror det blir litt sånn status-ting for noen, for andre er det sikkert bare noe de syns er koselig, fordi de har råd og mulighet til det, men det skaper jo et visst press når mange gjør det, og noen ikke har mulighet:) Da syns jeg det er koseligere med tegninger, eller julekort som man kanskje bestiller et par ekstra av uansett hvis man først skal ha det...

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.12.2015, 13.23.34, Krelise skrev:

Bare ikke dra på Ikea når dere er 7-8 mnd på vei og trill blytunge traller full av klesskap med innmat og div annet stæsj. Da ryker hoftene :icon_redface: Legen var ikke veldig imponert over meg da :icon_redface: Men måtte jo få ferdig soverommet til termin..!:icon_confused: Tralla til samboeren var jo mye tyngre enn min. 

Been there, done that. I tillegg hadde jeg med snart-2-åringen i barnevogn. Alene. Skrudde sammen møblene da jeg kom hjem, og klarte ikke gå på ei uke etterpå. Smart. 

På 15.12.2015, 22.34.47, Krilo skrev:

her ble vannet tatt av jordmora ved 8 cm åpning for å håpe det satte litt mer fart på den noe langdryge fødselen, noe det ikke gjorde :P så fikk drypp, uten at det hjalp stort, så de økte så mye de kunne uten at det ble farlig for meg eller frøkna, uten at det heller hjalp stort.. :P de burde virkelig tatt ks som de begynte å forberede ser jeg i ettertid, men hun kom seg ut uten at ho mor hadde hverken energi eller særlig til hjelpsome pressrier, ikke fikk de bruk for tanga eller sugekoppen de hadde funnet frem heller, selvom jeg ba e bare dra hun ut etter den elektrode saken hun hadde fått på hodet sitt :aww:  

Høres ut som min første, det der. :P 

På 16.12.2015, 13.11.38, Aya skrev:

Det "knepper" i bekkenet når jeg går, og jeg har skikkelig vondt i symfysen. Er det begynnende bekkenløsning? Er forøvrig 25 fullgåtte uker i dag, og det føles nesten litt milepælaktig! Vi er nærmere 30 enn 20!

Jeg hadde bekkenløsning med begge. Fikk helt på slutten med førstemann, og nr. 2 merket jeg det i bekkenet før jeg hadde fått positiv test... Jeg "knepper" fortsatt når jeg går, og yngste er 8,5 år... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på ultralyd. Må innrømme at jeg var litt nervøs, har vært litt rolig i magen i det siste. Men inni lå en frisk og fin liten baby som var akkurat passe stor, termin flyttet frem til 06.06.2016 som vi mente var den rette datoen hele tiden, to dager senere. Kjønn var vanskelig med kryssa ben, akkurat som Tuva hadde. Så ny ultralyd i januar, så får vi se. Han trodde kanskje han i noen sekunder så det var en gutt, men turte ikke si noe sikkert. :)

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Fillerya skrev:

Her samler FU inn penger til gave. De ansatte får julegave og sommergave. Det er 400kr per barn per år, så jeg antar at de får dyre gaver!

:o 400,- per år per unge! Da jeg gikk på barneskolen, ble det samla inn 20 kr per unge til sommergave til læreren, og det er rett nok lenge siden, men SÅ mye har ikke økonomien forandra seg! :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wednesday skrev:

:o 400,- per år per unge! Da jeg gikk på barneskolen, ble det samla inn 20 kr per unge til sommergave til læreren, og det er rett nok lenge siden, men SÅ mye har ikke økonomien forandra seg! :o 

Ja det er egentlig ganske ekstremt. Det bærer preg av området vi bor i.

En annen ting som er rart her er at det er vanlig å bruke de ansatte i barnehagen som barnevakter. Jeg synes det blir en uheldig sammenblanding av roller om den pedagogiske lederen på avdelinga skulle kommet hjem til oss for å være barnevakt en lørdagskveld. For det er ikke bare assistentene som er barnevakter. De betaler sikkert sinnsykt godt foreldrene her ute.. Det er sikker fint for barna da, å ha noen de kjenner veldig godt og som faktisk har utdannelse som barnevakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter som vara i FU, tror ikke vi samler inn penger i det heletatt :lol:  Men det er klart, vi har mange med anstrengt økonomi som bruker barnehagen, så det er aldri ting arrangert av barnehagen som koster penger hos oss, de er også veldig nøye på at vi ikke skal trenge å kjøpe kostymer og sånt til nissefest og karneval. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Fillerya skrev:

Ja det er egentlig ganske ekstremt. Det bærer preg av området vi bor i.

En annen ting som er rart her er at det er vanlig å bruke de ansatte i barnehagen som barnevakter. Jeg synes det blir en uheldig sammenblanding av roller om den pedagogiske lederen på avdelinga skulle kommet hjem til oss for å være barnevakt en lørdagskveld. For det er ikke bare assistentene som er barnevakter. De betaler sikkert sinnsykt godt foreldrene her ute.. Det er sikker fint for barna da, å ha noen de kjenner veldig godt og som faktisk har utdannelse som barnevakter.

Nå jobbet min mamma som styrer i bhg jeg gikk i så blir kanskje litt annerledes på en måte, men jeg var ofte på overnatting hos et par av de ansatte i bhg om mamma og pappa skulle bort en helg. Husker jeg alltid gleder meg så til de helgene og det var veldig koselig, hadde ekstra god kontakt med de to, men det var ikke noe problem i forhold til andre barn når jeg var i bhg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Fillerya skrev:

Ja det er egentlig ganske ekstremt. Det bærer preg av området vi bor i.

En annen ting som er rart her er at det er vanlig å bruke de ansatte i barnehagen som barnevakter. Jeg synes det blir en uheldig sammenblanding av roller om den pedagogiske lederen på avdelinga skulle kommet hjem til oss for å være barnevakt en lørdagskveld. For det er ikke bare assistentene som er barnevakter. De betaler sikkert sinnsykt godt foreldrene her ute.. Det er sikker fint for barna da, å ha noen de kjenner veldig godt og som faktisk har utdannelse som barnevakter.

 Vi har ped.leder som nabo nå (og - nabo er jo et relativt begrep), så for oss blir det litt merkelig i forhold til den formelle ped.ledern og nabojenta liksom. Men sånn er det på småplasser - nå er nok ikke hun så aktuell å spørre om barnevakt, men tror nok jeg hadde gjort det om det hadde passa slik. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Fillerya skrev:

Ja det er egentlig ganske ekstremt. Det bærer preg av området vi bor i.

En annen ting som er rart her er at det er vanlig å bruke de ansatte i barnehagen som barnevakter. Jeg synes det blir en uheldig sammenblanding av roller om den pedagogiske lederen på avdelinga skulle kommet hjem til oss for å være barnevakt en lørdagskveld. For det er ikke bare assistentene som er barnevakter. De betaler sikkert sinnsykt godt foreldrene her ute.. Det er sikker fint for barna da, å ha noen de kjenner veldig godt og som faktisk har utdannelse som barnevakter.

Jeg må innrømme at jeg sliter med problemet med det? Har ikke opplevd det selv, men gjør det så mye da? De er vel snille med alle barna selv om de passer noen av de på fritiden. Opplys meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, soelvd skrev:

Jeg må innrømme at jeg sliter med problemet med det? Har ikke opplevd det selv, men gjør det så mye da? De er vel snille med alle barna selv om de passer noen av de på fritiden. Opplys meg :P

Jeg ser heller ikke problemet. Jeg mener, man klarer da å skikke jobb og privat også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg jobbet i bhg var det faktisk et av de temaene som ble mest diskutert, om vi kunne sitte barnevakt for barna på fritiden. Vi hadde felles regler om at nei, det skulle vi ikke. Ikke bare er det feil å bruke offentlig jobb til å skaffe seg oppdrag på kveldstid, strengt tatt har man ikke lov (som profesjonsutøver) å utøve yrket sitt uten å skatte av det - noe de færreste vel gjør av å sitte barnevakt? Det betyr at det er svart arbeid, og det er jo i alle fall ikke greit å bruke arbeidsplassen til å rekruttere svart arbeid. For det siste kan det fort oppstå utfordringer i forhold til taushetsplikt - du har total taushetsplikt som ansatt i barnehagen - men hva da med oppdrag på fritiden? Hva dersom det kommer opp noe mens du sitter barnevakt som en privatperson (og egentlig som svart arbeidskraft) som du føler du egentlig burde ta videre til ped.leder eller styrer, men kan du det når du har fått informasjonen som privatperson? (Nå snakker jeg ikke om alvorlige ting som krever bekymringsmelding, da har man jo meldeplikt uansett). Nå høres jeg kanskje litt krisemaksimerende ut, men jeg synes ikke det er greit å bruke ansatte i barnehagen som barnevakt på fritiden nei, med mindre det er personer man uansett omgås privat. 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Raksha skrev:

Man kan forvente at glidelåsen på janusulldress holder mer enn tre mnd? Ja? Kjøpt i september, i dag kom hun hjem med glidelås som ikke virker lenger. Har sendt mail, men litt usikker på om jeg har noe sak. 

 

Det er reklamasjon :) er den kjøpt i butikk så går di til butikken med dressen og viser de og da skal du enten få nye eller tilgodelapp om de ikke har, eller annen vare. Er de ekstra snille kan du muligens få penger tilbake.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Krilo skrev:

Det er reklamasjon :) er den kjøpt i butikk så går di til butikken med dressen og viser de og da skal du enten få nye eller tilgodelapp om de ikke har, eller annen vare. Er de ekstra snille kan du muligens få penger tilbake.

Kjøpt på nett hos babybanden, så krysser fingra for at vi kan få en ny. Den passer lenge enda... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Raksha skrev:

Kjøpt på nett hos babybanden, så krysser fingra for at vi kan få en ny. Den passer lenge enda... 

 

Du skal få ny da om de har fler igjen, mest sansynlig må du sende inn den ødelagte før de sender ny til deg :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...