Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

Husker jeg måtte be om hjelp i butikken en gang fordi jeg ikke fikk tak i varene i fryseren :aww: Sto og kåla lenge først :aww: Forferdelig flaut :lol: Var enda flauere å være ute i offentligheten de siste ukene av svangerskapet da. Folk er ikke redde for å glo. Blir ikke flere her :aww:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wednesday skrev:

Husker jeg måtte be om hjelp i butikken en gang fordi jeg ikke fikk tak i varene i fryseren :aww: Sto og kåla lenge først :aww: Forferdelig flaut :lol: Var enda flauere å være ute i offentligheten de siste ukene av svangerskapet da. Folk er ikke redde for å glo. Blir ikke flere her :aww:  

Haha stakkars!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, soelvd skrev:

Var noen av dere plaget med kløe i svangerskapet? Jeg var ikke det sist, men nå klør jeg altså ganske mye, spesielt på kvelden og på natten. I tillegg til hodepine. Og kvalmen er tilbake. Hurra. Føler jeg flyr til legen med alt, men kanskje kløe er noe man bør si ifra om? :P 

Ja, kløe er noe man sier ifra om mener jeg å lese en plass.

9 timer siden, Krutsi skrev:

Kløe - nei faktisk ikke.. Alt annet føler jeg at jeg har.. Unntatt vannopphopninger også..

men kvalmen er her denne gangen også, og bekkenløsningen. Hodepinen har jeg også fått.. Samt dårlig matlyst, vektreduksjon osv.. Magen er mye større enn sist også, så jeg ser jo tjukk ut for tiden.. 

Men joda, det er SÅ fantastisk være gravid.. Sa hun litt sarkastisk og bittert :lol: 

 

9 timer siden, soelvd skrev:

Bra det ikke var noe farlig, men det er jo til å klikke av :P Får sende een sånn SMS til legen. 

Haha. Ja, der vi grasiøst flyr bortover gulvene med crappy bekken, kvalme som får deg til å spy ved brå bevegelser, hodepinen som dundrer og i flotte flipflops fordi det er det eneste som passer på føttene. Neida, det er på ingen måte så ille, men den der magien kjenner jeg ikke altså :P 

Det er da man kan bli voldelig mot de som mener at svangerskap ikke er noen sykdom, sier hun som er i fin form tilogmed :teehe: 

9 timer siden, Ganzie skrev:

Hva, så dere gløder ikke, altså?:shocked: Trodde alle gravide hadde denne magiske "gravidgløden", jeg:sleep::spell:

Jeg er i fin form, men gløder særdeles lite :lol: 

9 timer siden, Krutsi skrev:

Jeg gløder innimellom.. Når pregzilla lufter hormonene sine :lol: 

men det er på ingen måte noe søtt med den glødingen, ei heller tiltrekkende :lol: 

Jeg syns du er litt søt når du er pregzilla :teehe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Raksha skrev:

:lol: Fikk aldri stor nok mage til at armene ble korte eller noe sånt jeg, litt ubehagelig å bøye seg og ta på sko men det var liksom det. Skjønner at jeg om det blir en til har jeg mye "artig" igjen å teste :lol: 

Sånn var der her også :P var så mange som ikke trodde på meg når jeg sa når termin var og jeg var høygravid :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Raksha skrev:

:lol: Fikk aldri stor nok mage til at armene ble korte eller noe sånt jeg, litt ubehagelig å bøye seg og ta på sko men det var liksom det. Skjønner at jeg om det blir en til har jeg mye "artig" igjen å teste :lol:

Ikke jeg heller, sist gang. Nå følte jeg jeg hadde stor mage allerede når jeg tok testen:P Har allerede sittet på krakk når jeg tar ut av vaskemaskinen, i flere uker. Nå skulle jeg egentlig hatt noen som hjalp meg med klærne hver dag, og magen er jo egentlig ikke SÅ stor enda. Den er bare liksom akkurat der den er mest i veien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Aslan skrev:

Ja, kløe er noe man sier ifra om mener jeg å lese en plass.

 

Det er da man kan bli voldelig mot de som mener at svangerskap ikke er noen sykdom, sier hun som er i fin form tilogmed :teehe: 

Jeg er i fin form, men gløder særdeles lite :lol: 

Jeg syns du er litt søt når du er pregzilla :teehe: 

Det verste er at når folk spør om hvordan formen er så sier jeg den er fin :P Orker liksom ikke utbrodere :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, soelvd skrev:

Det verste er at når folk spør om hvordan formen er så sier jeg den er fin :P Orker liksom ikke utbrodere :P 

:lol: Nei, er noe med det og. Det viktigste er vel at du klarer å si ifra til de som følger deg opp om sånt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Aslan skrev:

:lol: Nei, er noe med det og. Det viktigste er vel at du klarer å si ifra til de som følger deg opp om sånt :) 

Ja, ikke sant :) Utover det har jeg egentlig ikke noe behov for at alle skal få ramset opp alle plagene. Kanskje jeg bør begynne å fortelle om intimplagene, så spør de i alle fall aldri igjen :P Forøvrig har folk begynt å kjenne på magen min nå, det eeeeeeelsker jeg jo.. :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, soelvd skrev:

Ja, ikke sant :) Utover det har jeg egentlig ikke noe behov for at alle skal få ramset opp alle plagene. Kanskje jeg bør begynne å fortelle om intimplagene, så spør de i alle fall aldri igjen :P Forøvrig har folk begynt å kjenne på magen min nå, det eeeeeeelsker jeg jo.. :P 

Hahaha, god plan :P 

Tafs tilbake :aww: Utenom samboer er det bare en som har tafset på magen min (har ikke noe tydelig mage enda uansett da), og da ble jeg så overrasket at jeg glemte å reagere :lol: Men neste gang, da skal jeg tafse tilbake :shifty: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Aslan skrev:

Hahaha, god plan :P 

Tafs tilbake :aww: Utenom samboer er det bare en som har tafset på magen min (har ikke noe tydelig mage enda uansett da), og da ble jeg så overrasket at jeg glemte å reagere :lol: Men neste gang, da skal jeg tafse tilbake :shifty: 

Jeg blir like paff hver gang jeg, så jeg rekker aldri gjøre noe. Vi har noen familiemedlemmer som kaster seg over gravidmager. Det kunne aldri falt meg inn å klå på andres mager :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, soelvd skrev:

 :P Forøvrig har folk begynt å kjenne på magen min nå, det eeeeeeelsker jeg jo.. :P

Har jeg heldigvis ikke opplevd så mye, men svigermor bare MÅTTE ta på den da vi treftes nå i helgen, og jeg tror bare ansiktsuttrykket min tilsa at hun burde holde seg unna (da hadde jeg i tillegg drevet med kakebaking hele dagen, og sto på et glovarmt kjøkken og laget middag)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, soelvd skrev:

Jeg blir like paff hver gang jeg, så jeg rekker aldri gjøre noe. Vi har noen familiemedlemmer som kaster seg over gravidmager. Det kunne aldri falt meg inn å klå på andres mager :O

Du vet, med en gang det er en mikroskopisk liten baby der blir det tydeligvis allemannseie. Ikke frustrerende i det hele tatt :no: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Marianne* skrev:

Har jeg heldigvis ikke opplevd så mye, men svigermor bare MÅTTE ta på den da vi treftes nå i helgen, og jeg tror bare ansiktsuttrykket min tilsa at hun burde holde seg unna (da hadde jeg i tillegg drevet med kakebaking hele dagen, og sto på et glovarmt kjøkken og laget middag)...

Hadde du litt ekstra gravidglød akkurat da? :P 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Aslan skrev:

Hahaha, god plan :P 

Tafs tilbake :aww: Utenom samboer er det bare en som har tafset på magen min (har ikke noe tydelig mage enda uansett da), og da ble jeg så overrasket at jeg glemte å reagere :lol: Men neste gang, da skal jeg tafse tilbake :shifty: 

Hvis vi møtes mens du er gravid, så skal jeg tafse og LØPE :lol: Bare prøv å ta meg igjen, din flodhest! :D 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, *Marianne* skrev:

Jeg føler meg som t.rex allerede, og jeg har 12 uker igjen til termin... Alt som faller på gulvet er tapt for min del...

Haha, nå kom jeg til å tenke på da jeg gikk med H. Må ha vært rett rundtomkring termin, kanskje jeg til og med var på overtid. Jeg skulle betale etellerannet på et parfymeri, og mistet det akkurat da det ble min tur. Saaaakte knebøy ned og opp igjen, og når jeg endelig er på beina igjen blir jenta i kassa helt fra seg, hun hadde ikke lagt merke til at jeg var gravid og var fryktelig lei seg for at hun ikke hadde plukka opp for meg :P

Eller dommeren, da jeg i uke 35 stilte Uva. "Oh no, I made you run!" utbrøt hun da vi stilte oss opp foran teltet for å få kritikk :teehe: 

Jeg jubla for tidlig om den nattesovinga, inatt var det mat igjen klokka 01, 04 og 05.. Gjesp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg bor i borettslag med hund  Var det noe spesielt du tenkte på?
    • Noen som har hatt, eller har hund i borettslag/sameie??    
    • At man ikke bør skaffe seg valp når man er student er en påstand helt uten hold, etter min mening. Det kommer helt an på hvert enkelt tilfelle. Det virker på meg som at dere har tatt alle de viktige faktorene i betraktning, og håper dere velger å gå for det, uavhengig av hva andre skulle ha og si om den saken!
    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...