Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015

Raksha
 Share

Recommended Posts

Det var kjempeflott i fjellet!

Ble ca 5 timers tur med storstett opphold, bare noe yr på start og slutt.

Christoffer sov mesteparten av gåinga, og var våken og blid i pausen.

Jakken funket knall :)

Så bra :)

I dag skal vi prøve bæremeis på tur da sambo vil bære. Pakker med selen i reserve

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

Ser herlig ut Siri

Og jakka ser deilig ut, nesten så jeg fikk lyst på en ny selv ;-)

Vi har prøvd bæremeisen i dag. Brukte den den første timen og Ergobaby etterpå. Der sovnet hun.

Fin fjelltur

Nå sover hun ettermiddagsluren i vogna, lurer litt på når hun sovner i kveld :P

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser herlig ut Siri

Og jakka ser deilig ut, nesten så jeg fikk lyst på en ny selv ;-)

Vi har prøvd bæremeisen i dag. Brukte den den første timen og Ergobaby etterpå. Der sovnet hun.

Fin fjelltur

Nå sover hun ettermiddagsluren i vogna, lurer litt på når hun sovner i kveld :P

Eneste er at den er en smule klam siden den er vind og vanntett. Så ønsker meg litt en lett enkel gensersak å bruke når det er opphold, men får først se hvor mye bæring det blir og sånn, og hvor høy intensitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang dresser. Nå bor jo vi på et vått sted, men her er barnehagen kjempeglade for de som kommet med reima tec-dresden. Vanntett, vindtett og varm. Så har vi hatt en tynnere dress fra bergans som også er vann og vindtett. Da har regnkkær vært helt overflødig. Også har hun hadde ullsett i tillegg.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg synes det er veldig behagelig at frøkna stort sett får smokken tilbake i munn når hun sover nå. Sitter nede i stua og ser hun på babycallen, morsomt å se når hun kaver seg bort inntil smokken og du ser hun får tak i den og sutter i vei i søvne :lol:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg synes det er veldig behagelig at frøkna stort sett får smokken tilbake i munn når hun sover nå. Sitter nede i stua og ser hun på babycallen, morsomt å se når hun kaver seg bort inntil smokken og du ser hun får tak i den og sutter i vei i søvne :lol:

Ååå så digg :)

Her klarer han det om den såvidt har ramlet litt ut, og er festet i kosen, og da er det flaks når han treffer :P

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå så digg :)

Her klarer han det om den såvidt har ramlet litt ut, og er festet i kosen, og da er det flaks når han treffer :P

Her både kaver hun bort til den med hodet og kan bruke hendene til å sette den inn igjen :) (kan også bruke hendene til å leke med den da, ta den inn og ut av munn, studere den, skifte hender som holder den, sette den inn feil vei og kaste den bort :lol: )

Men veldig deilig å ikke måtte løpe opp så ofte for å få den på plass før hun våkner.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bestemte vi oss for å bytte til sportsdelen nå, hun er snart like lang som baggen unsett og turner rundt oppi der og synes det er drit kjedelig å være der om hun ikke sover :P

Kan legge ryggen nesten helt flatt på sportsdelen og allikevel vil hun kunne få sett litt rundt seg, tror det blir bra :)

960D1EFB-6657-40D0-ABC5-23BA2FEA4021_zps

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bestemte vi oss for å bytte til sportsdelen nå, hun er snart like lang som baggen unsett og turner rundt oppi der og synes det er drit kjedelig å være der om hun ikke sover :P

Kan legge ryggen nesten helt flatt på sportsdelen og allikevel vil hun kunne få sett litt rundt seg, tror det blir bra :)

Postet bilde

Hvor lang er snuppa di?

Har nemlig selv innsett hvor liten Citybagen er (vi har dog litt mer å gå på).

Og det rosainnlegget var kjempestilig! Lurer på om jeg kanskje må se på noe sånt for å freshe opp den sorte sportsdelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang er snuppa di?

Har nemlig selv innsett hvor liten Citybagen er (vi har dog litt mer å gå på).

Og det rosainnlegget var kjempestilig! Lurer på om jeg kanskje må se på noe sånt for å freshe opp den sorte sportsdelen.

Hun er bare 64 cm, baggen er 70 cm innvendig, så hun har litt å gå på, men hun er så urolig og når hu strekker seg helt ut så ligger hun i spenn oppi der :P

Er veldig fornøyd med underlaget :jepp: i tillegg til å freshe opp veldig så blir det litt lunere og trangere der nå i starten ( for hun ser ganske liten ut i sportsfelen :lol: ) :)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er bare 64 cm, baggen er 70 cm innvendig, så hun har litt å gå på, men hun er så urolig og når hu strekker seg helt ut så ligger hun i spenn oppi der :P

Er veldig fornøyd med underlaget :jepp: i tillegg til å freshe opp veldig så blir det litt lunere og trangere der nå i starten ( for hun ser ganske liten ut i sportsfelen :lol: ) :)

64 ja, skal måle C på torsdag håper jeg så da får jeg se.

Men er ganske sikker på at vi må over på sportsdelen ganske tidlig, men da er det ihvertfall ikke dumt med et sånt innlegg, for jeg er også redd det blir litt åpent og rart :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

64 ja, skal måle C på torsdag håper jeg så da får jeg se.

Men er ganske sikker på at vi må over på sportsdelen ganske tidlig, men da er det ihvertfall ikke dumt med et sånt innlegg, for jeg er også redd det blir litt åpent og rart :P

Hun i butikken vi kjøpte den fra sa at de fleste med City cross bytter til sportsdel ved 5-6 mnd, både pga av lengden og fordi mange babyer da er veldig ferdig med å ligge stille og rolig i bagen :P

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags pute har du Krilo?

Så fin ut. Har puter selv da jeg synes det virker mykere og bedre enn rett i vogna.

Vi har sitteputen fra Emmaljunga, http://www.emmaljunga.no/tilbehor/sittepute/ . Kan brukes på begge sider, den ene siden har myk fleece også :)

Ja, blir mykere og lunere med pute i, også beskytter man jo vogna også for søl og gris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trekker tilbake at jeg føler meg som en flodhest. Nå er jeg flodhest. Jeg får ikke på meg sokker engang fordi bena er så hovne!

Vi har vært på Hunderfossen og Maihaugen. Har i grunnen vært mer aktiv enn jeg sikkert burde, men nå har jeg kastet inn håndlkle og sitter på rævva hos svigers mens resten finner på ting.

Legen på Ullevål mente det ikke ville være noe problem for meg å føde et stort barn og jeg kunne gå fint gå 11 dager over. Utrolig irriterende når overlegen mener han burde ut en uke før og ass legen mener 3 uker mer enn det ikke spiller noen rolle.

Noen som har erfaring med modningsakupunktur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trekker tilbake at jeg føler meg som en flodhest. Nå er jeg flodhest. Jeg får ikke på meg sokker engang fordi bena er så hovne!

Vi har vært på Hunderfossen og Maihaugen. Har i grunnen vært mer aktiv enn jeg sikkert burde, men nå har jeg kastet inn håndlkle og sitter på rævva hos svigers mens resten finner på ting.

Legen på Ullevål mente det ikke ville være noe problem for meg å føde et stort barn og jeg kunne gå fint gå 11 dager over. Utrolig irriterende når overlegen mener han burde ut en uke før og ass legen mener 3 uker mer enn det ikke spiller noen rolle.

Åååh de kunne i det minste vært enige. :/ hvor lenge er det til termin nå? Klarer ikke henge med på sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh de kunne i det minste vært enige. :/ hvor lenge er det til termin nå? Klarer ikke henge med på sånt.

Ja det er veldig forskjell på å bli fortalt at han burde ut en uke før termin, mens den andre mener det ikke er så farlig å bli satt i gang 11 dager på overtid. Jeg fikk heldigvis insistert på ny kontroll ved termin! Håper jeg får overlegen igjen da! 19 dager igjen til termin.

Det er like mange meninger som leger og jeg forstår det. Men at de har så forskjellig mening er veldig rart og føles ganske utrygt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modningsakupunkturen min var å "klare selv" da jeg bærte hele "flyttelasset" mitt fra mamma og ut i bilen, ig fra bilen og inn til meg..

Jeg tror dog det var hundematsekkene som gjorde utslaget :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er veldig forskjell på å bli fortalt at han burde ut en uke før termin, mens den andre mener det ikke er så farlig å bli satt i gang 11 dager på overtid. Jeg fikk heldigvis insistert på ny kontroll ved termin! Håper jeg får overlegen igjen da! 19 dager igjen til termin.

Det er like mange meninger som leger og jeg forstår det. Men at de har så forskjellig mening er veldig rart og føles ganske utrygt.

Sprøtt at det er lov å drive med så mye sprikende informasjon. De burde jo snakke sammen disse legene. :hug: Håper assisterende har rett da, at det er null problem. Men krysser fingre for at du får overlegen nestegang. 19 dager ja - nedtellingen er igang for fullt! :D

Vi krangler med søvn igjen, vært et par uker med lite søvn og mye gråt. Det gikk fra at vi kunne legge henne ned og gå ut, til at vi måtte sitte der, til at vi ikke får sitte, men skal stå og stryke på henne. Sistnevnte orker ikke jeg, så da blir det "nesten"skrikekur med at jeg bare legger henne ned med gjevne mellomrom. Hun blir stille til slutt heldigvis og jeg er der jo så hun er ikke alene. Så vi driver å fader ut dagsoving, men det går ikke så bra. I dag har hun sovet en halvtime i bil, vært med på masse greier og var kjempesliten, så nå sovna hun fort heldigvis. Spent på hvordan natta blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det skjønner jeg veldig godt at du finner frustrerende. Jeg hadde tatt det opp med dem, hadde det vært meg!

Jeg har tatt modningsakupunktur med begge :) Med H tok jeg det på dag 3 på overtid, og fikk masse modningssmerter. Nå hadde jeg endel av det fra før, men jeg følte det tok seg veldig opp. Fødselen startet halvannet døgn etter akupunkturen, fuglene må vite om det hadde noen sammenheng. Med I var jeg litt mer utålmodig, jeg tok det enten 38+6 eller 39+6, men jeg tror det var i uke 38 altså. Denne gangen merket jeg ikke noe som helst, og fødte dag 10 etter termin. Litt vanskelig å konkludere med noe som helst for min del, men jeg liker å tro at det har en effekt jeg altså :)

For nøyaktig 2 mnd siden nuh lå jeg med en nyfødt liten bylt i armene :wub:

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider