Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015

Raksha
 Share

Recommended Posts

• Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

@soelvd : jeg må innrømme at jeg lurer litt på barnehagen deres.

Det er helt normalt at barna har dyrehår på seg, en stor andel av norske

barn har heldigvis kjæledyr..

Jeg har aldri hørt om noe lignende...

Dette synet irriterer meg som mor.

20150321_143512.jpg

Spiste på restaurant på vei fra hobbymesse og opplevde igjen at barnemenyen besto av pølse, spaghetti eller nuggets.

A vil ikke ha sånn mat.

Spurte om det var mulig å få vanlig mat i barnestørrelse , det var det ikke. Som vanlig..

Det samme opplever jeg nesten overalt. Indiske restauranter er ofte flinke, de norske tror at barn bare kan fordøye drittmat.

kidden har jo ikke mulighet til å få i seg noe som virket som en hel pose med surkål og 4 poteter, så mesteparten av maten ble ikke spist.

Når han var yngre ba jeg om en ekstra tallerken og delte med han, men nå spiser han lett 3-4 kjøttkaker av liten størrelse og da sitter jeg bare igjen med potetene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@soelvd : jeg må innrømme at jeg lurer litt på barnehagen deres.

Det er helt normalt at barna har dyrehår på seg, en stor andel av norske

barn har heldigvis kjæledyr..

Jeg har aldri hørt om noe lignende...

Spiste på restaurant på vei fra hobbymesse og opplevde igjen at barnemenyen besto av pølse, spaghetti eller nuggets.

A vil ikke ha sånn mat.

Spurte om det var mulig å få vanlig mat i barnestørrelse , det var det ikke. Som vanlig..

Det samme opplever jeg nesten overalt. Indiske restauranter er ofte flinke, de norske tror at barn bare kan fordøye drittmat.

kidden har jo ikke mulighet til å få i seg noe som virket som en hel pose med surkål og 4 poteter, så mesteparten av maten ble ikke spist.

Når han var yngre ba jeg om en ekstra tallerken og delte med han, men nå spiser han lett 3-4 kjøttkaker av liten størrelse og da sitter jeg bare igjen med potetene :P

I dag kikket jeg kjempenøye over henne og jeg fant ikke et hår på henne. Kan ikke forstå at det noen gang kan ha vært spesielt ille. Men kjenner jeg blir usikker og ikke synes det er spesielt hyggelig å levere der lenger. Får se om vi får tatt det opp på neste foreldremøte, det må vel være snart.

Ang barnemeny så opplever vi det samme. Vi prøver å ikke gi henne pølse og lignende mens vi spiser "skikkelig" mat. Billig grillpølse og kjipe pommes frites kan hun få hjemme, liksom. Men samtidig er det surt å betale 150-200 kr for en middag til et barn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ask lar seg ikke avspise med slik mat heller, så jeg har rett og slett ikke noe valg annet enn å punge ut for 2 voksenmiddager. Kan ikke nekte ungen å spise skikkelig mat når det er det han ønsker liksom.

Men på indiske restauranter har de ofte egne barneporsjoner med indisk mat som er litt mindre krydret. Genialt!

@Soelvd: be om en foreldresamtale. Det har vi gjort når det har vært noe vi har reagert på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kikket jeg kjempenøye over henne og jeg fant ikke et hår på henne. Kan ikke forstå at det noen gang kan ha vært spesielt ille. Men kjenner jeg blir usikker og ikke synes det er spesielt hyggelig å levere der lenger. Får se om vi får tatt det opp på neste foreldremøte, det må vel være snart.

Ang barnemeny så opplever vi det samme. Vi prøver å ikke gi henne pølse og lignende mens vi spiser "skikkelig" mat. Billig grillpølse og kjipe pommes frites kan hun få hjemme, liksom. Men samtidig er det surt å betale 150-200 kr for en middag til et barn..

Vi har som sagt ikke tørketrommel og likevel syntes jeg at J er "ren og pen" når vi sender henne, tiltross for at vi har hunder, så jeg syntes det høres veldig rart ut jeg også.

Syntes også det bør gå greit å levere sent. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ia sin barnehage ville at vi leverte før 09 30. De var mye på tur, eller barna var med på butikken på skift (Kari kokk hadde også med hjelpere på kjøkkenet på skift) eller de skulle noe annet som det var lurt å være med på fra begynnelsen av og ikke dumpe midt inni. Jeg husker jeg var sykmeldt en periode et av årene hun gikk i barnehage og da slet jeg veldig med å få henne dit i tide. Herregud, det var femti meter til barnehagen og jeg var jo oppe med Ane som skulle på skolen, men med tidenes B-smårolling og ingenting som egentlig hastet, hente det rett som det var at jeg ringte og spurte om det var greit om hun kom i elleve-tiden. Andre dager fikk hun fri. Vi koser oss så innmari hjemme og har alltid gjort det, så når jeg ikke skulle på jobb var de femti meterene fryktelig lange :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ia sin barnehage ville at vi leverte før 09 30. De var mye på tur, eller barna var med på butikken på skift (Kari kokk hadde også med hjelpere på kjøkkenet på skift) eller de skulle noe annet som det var lurt å være med på fra begynnelsen av og ikke dumpe midt inni. Jeg husker jeg var sykmeldt en periode et av årene hun gikk i barnehage og da slet jeg veldig med å få henne dit i tide. Herregud, det var femti meter til barnehagen og jeg var jo oppe med Ane som skulle på skolen, men med tidenes B-smårolling og ingenting som egentlig hastet, hente det rett som det var at jeg ringte og spurte om det var greit om hun kom i elleve-tiden. Andre dager fikk hun fri. Vi koser oss så innmari hjemme og har alltid gjort det, så når jeg ikke skulle på jobb var de femti meterene fryktelig lange :P

:lol: Sånn er det her og, Lillemor får fort hjemmedag om jeg skal levere og ikke har noen planer hun ikke kan være med på :aww: Vi har litt mer enn 50 meter da, men likevel. Er veldig kos å ha hjemmedager. :wub:

I morra er det planleggingsdag i barnehagen så da blir det Pappadag for jeg skal på jobb. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ønsker forresten at vi leverer før 9.30 her og, men det har mer med at hun ELSKER samling og alt sånt, og tidligere trengte hun litt tid på å komme inn i leken, så da var det greit om hun fikk litt tid på seg, gjerne helt fra frokosten 8.30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg levert i barnehagen for første gang på mange måneder. Herlighet, jeg skjønner ikke hvordan pappan klarer å få henne avgårde uten så mye dill. Men vi kom avgårde uten skrik og drama i dag! :D

I dag skulle hun ha frokostblanding til frokost. Jeg har aldri gitt henne det, så jeg synes jeg var fryktelig flink som skjønte det ganske fort og uten at det ble grining :aww:

Jeg sender henne i barnehagen selv om jeg er hjemme. Jeg vet at det ikke er noe poeng å hente henne spesielt tidlig heller, for da blir det krise og hun vil ikke være med hjem. Vi har det barnet som blir gladest når hun kommer i barnehagen og som blir mest lei seg (sint?) når hun må dra.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Hva har man på ungen i vogna nå da? Det er nå 17 grader i sola, blir sikkert varmere etterpå også.. Kan velge mellom dundyne, fiberdyne og diverse tepper i ull, bomull og fleece. Så hva skal man velge og hvor mye/lite og i hvilke stoff skal frøkna klees i nå?

Var nesten lettere når det var kaldt ute jo :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phuh. Bonden ringte og sa jeg måtte komme u, han hadde kvalm unge. Heldigvis bare bilsjuk for hun er helt fin nå. Setet og alt er fullt av zalospray, heller det enn spy. :aww:

Grøss! Been there :lol:

Når huden på magen ikke har trukket seg sammen etter 20 måneder, så gjør den det vel aldri, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri opplevd at det er vanskelig å få "halv porsjon" av feks dagens middag der jeg har vært.. Jeg kjøper det titt og stadig til M jeg hvis dagens er noe hun spiser bedre enn det jeg vil ha ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Men betaleR du for halv? Ba om halv noen ganger da jeg var gravid, men gadd ikke for måtte betale full pris uansett.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri opplevd at det er vanskelig å få "halv porsjon" av feks dagens middag der jeg har vært.. Jeg kjøper det titt og stadig til M jeg hvis dagens er noe hun spiser bedre enn det jeg vil ha ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg har enda ikke opplevd å få det når jeg har spurt :(

På vei til barnehagen i dag så jeg plutselig at A har to lange stilker og ikke små lubne bein.

Når skjedde dette egentlig???? :|

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: :lol:

Det skjer helt umerkelig, men bare vent til han plutselig er høyere enn deg i tillegg :aww: Med eldstemann så var det veldig merkelig, men med yngstemann, som alltid har vært liten av vekst, da var det helt surrealistisk! Men han er faktisk ikke minst i kompisgjengen lenger heller!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer helt umerkelig, men bare vent til han plutselig er høyere enn deg i tillegg :aww: Med eldstemann så var det veldig merkelig, men med yngstemann, som alltid har vært liten av vekst, da var det helt surrealistisk! Men han er faktisk ikke minst i kompisgjengen lenger heller!!

Det var en litt sjokkartet erkjennelse å se han var blitt en langbent liten gutt og ikke en lubben smårolling :lol:

Høyere enn meg ja.

Og så skal han få manneføtter.

Sureal!

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke henge med her :P

Lillemann gikk sin første skritt uten å holde seg fast i noe på lørdag og han var så stolt :D han er også rå på å bære med seg leker i munnen så han bør kanskje sosialiseres mer på andre barn :lol:

• Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider