Gå til innhold
Hundesonen.no

Nyttårsforsett 2015


Gjest
 Share

Recommended Posts

Jeg er ikke så veldig "fan" av nyttårsforsett. Men av og til kan det være motiverende å sette en dato for endringer man vil gjøre.
Mitt forsett for 2015 er å få kontroll igjen over matbusjettet og "matstyret" i denne husholdningen. De to-tre siste årene har jeg ikke hatt overskudd til å ha kontroll (storspist og kaotisk gjeng i heimen her...). Men NUH er tiden inne for å ta tilbake enda mer av normaliteten i livet. Så nå skal "maten" til pers.

Mål; Halvere matbusjettet!! Om jeg skrev hva det har vært siste to årene hadde ingen trodd meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt viktigste mål er at jeg skal begynne trene 1-4 ganger i uken. Hvor ofte det blir i uken er alt etter hvor jeg er i turnusen min. Men en gang i uken er bedre enn ingen dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt pleier jeg ikke har forsetter jeg heller. I år har jeg vel heller ingen, men, jeg har nå tenkt følgende:
Sørge for skikkelig budsjett her i familien og kutte ut det meste som er totalt unødvendig å bruke penger på.
Sånn ellers:

Jeg skal bruke mer tid på meg selv, mitt og mine.
Ikke det at jeg ikke skal bry meg om mine nærmeste og hva som skjer i deres liv, for all del. Men, jeg skal ikke engasjere meg i like stor grad som jeg kanskje har gjort i tidligere år. Det går rett og slett med for mye tid og energi noen ganger på folk og deres ting som de ikke bryr seg katta om at jeg bryr meg om. Med andre ord: velge mine saker med omhu!

Videre:

I år skal jeg være nøye, veldig nøye, før jeg velger, om jeg i det hele tatt gidder gjøre det, dele noe av ting jeg har lært.
Jeg skal slutte å dele informasjon som jeg selv har samlet. Jeg skal holde det helt for meg selv, og om folk er interesserte i hva jeg har funnet ut og sitter med av info, får dem ta seg bryet med å finne det ut selv. De kan ikke komme til meg og få enkel input.
Det blir sånn typ: Vært der, gjort det - hvorfor skal jeg gjøre det igjen?

Også skal jeg kjøpe meg hvitt kunstig juletre.
Lese mere (har alt startet).
Tørre si i fra mer.
Jeg skal leve et sunnere liv, motivere meg selv og mine mer.
Smile til en fremmed minst en gang om dagen.
Gi fler komplimenter til fremmede.
Tørre tilby hjelp og tørre bry meg om jeg ser noen som trenger hjelp.

Det er nå noe i alle fall.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedforsettet er egentlig å komme i mål med hus og bryllup innen året er omme!

Fortsette å trene minst en gang i uken, helst 3 slik at ryggen min holder seg bra

Gjøre en god innsats når studiene starter

Jobbe med meg selv så hverdagen blir enda enklere og bedre enn den allerede er :)! Bli flinkere til å finne på ting i hverdagen med samboeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vi ikke allerede en tilsvarende tråd i Mål 2015? Evt. er det tiltenkt en annen funksjon her?

Det er vel mer mål med hundene?

Mitt nyttårsforsett er å jogge oftere, gjerne med mannen.

Og å spise mye mindre kjøtt, vil ikke kutte helt, men hvertfall være vegetarianer flere dager i uken.

Edit: Trene ihvertfall bittelitt hund hver eneste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt samme nyttårsforsett flere år på rad nå, men jeg greier jo aldri å oppfylle det, så i år dropper jeg det rett og slett. Det gikk på å drikke mer rødvin da, men jeg har ennå ikke greid å øke forbruket, så da får det vel ligge på det nivået det ligger på i dag :).

Ellers tror jeg ikke jeg skal love meg selv ting jeg vet jeg ikke greier å holde, så da får jeg heller bare leve i sus og dus og la humla suse :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel mer mål med hundene?

Mitt nyttårsforsett er å jogge oftere, gjerne med mannen.

Og å spise mye mindre kjøtt, vil ikke kutte helt, men hvertfall være vegetarianer flere dager i uken.

Det var et fornuftig svar :)

Nå skrev jeg mine mål der i tillegg til hundemål, så det blir litt samme her:

Bli mamma

Komme igang med vektnedgang

Starte skytetrening

Være med på jakt så mye som mulig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tre mål for 2015:

* Røyke mer

* Drikke mer alkohol

* Legge på meg

Det er hvertfall realistiske mål..

:lol:

Jeg synes det er greit med nyttårsforsetter jeg. Fint å se litt framover og tenke over hva man vil prioritere, endre, gjøre mer av eller slutte med.

Jeg må bli snillere mot kroppen min. Den jobber jevnt og trutt for meg, da skylder jeg den å gjøre det jeg kan for å hjelpe til. Altså må jeg begynne og trene igjen, og utfordre kroppen på lengre turer og brattere terreng. Spise mindre og sunnere fett og mye mindre sukker. Øke forbruket av økologiske matvarer enda mer, til glede for både kroppen min og kloden vår.

Og så må jeg planlegge tidsbruken min bedre. Jeg kan få gjort mer nyttig arbeid, både på jobb, hjemme og politisk hvis jeg planlegger bedre.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Fortsette å trene minst to ganger i uka (styrketrening)

- Ta opp igjen jogging og 4x4-trening

- Spise snop bare på lørdager (ikke fredag og søndag også...)

- Fortsette den gode sirkelen jeg er i med å tenke mer positivt og bekymre meg mindre.

- Gå ned 5 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers tror jeg ikke jeg skal love meg selv ting jeg vet jeg ikke greier å holde, så da får jeg heller bare leve i sus og dus og la humla suse :)

Det synes jeg og er en fin tanke. Hvorfor skal man leve så sparsommerslig og "fattig" hvis man ikke trenger eller har råd til å leve "hakket bedre"? :) Det er *i dag* vi lever, tenker jeg, og det skal jo leves i sus og dus! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål og mål fru blom, har heller laga "challenge" til meg sjølv, der eg tilføyer ting etterkvart. Blir spennande og sjå korleis det går :P

Så langt består den av så lite som;

- 3 veker utan snop i januar, brus tillatt i helgane (blir gjenntatt fleire gangar i løpet av året, med varierande vekeantall)

- Gå tre fjelltoppar før sommaren

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg og er en fin tanke. Hvorfor skal man leve så sparsommerslig og "fattig" hvis man ikke trenger eller har råd til å leve "hakket bedre"? :) Det er *i dag* vi lever, tenker jeg, og det skal jo leves i sus og dus! :D

Nei det er noe med det liksom :). Man får kose seg mens man kan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg i litt for mange år ikke hatt noen nyttårsforsett, eller hatt det samme som @Gråtass, så her er det på tide å ta litt tak. :D

Så jeg skal:

-Spise sunnere

-Gå ned i vekt

-Øke aktivitetsnivået

Generelt sett prioritere meg selv litt mer. Jeg har ikke satt et tidsperspektiv på vektnedgangen eller en absolutt mengde kg som skal av (har jo en ide i hodet) men jeg skal dit at jeg trives i min egen kropp og der jeg orker litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...