Pringlen Skrevet 10. Desember 2014 Rapporter Skrevet 10. Desember 2014 Backgammon, scrabble og geni. Vi er ikke så moderne på den fronten 1 Siter
Trillian Skrevet 10. Desember 2014 Rapporter Skrevet 10. Desember 2014 Enig med @simira, særlig small world er fantastisk! Legger til Takenoko og munchkin (helst for de som har prøvd D&D) Siter
Tommy Skrevet 10. Desember 2014 Rapporter Skrevet 10. Desember 2014 Cards against humanity hvis dere er flere...og litt mørke humormessig 4 Siter
Guest Michellus Skrevet 10. Desember 2014 Rapporter Skrevet 10. Desember 2014 Cards against humanity hvis dere er flere...og litt mørke humormessig Åh, det er gøy Jeg liker litt interaktive spill. Spill hvor man må mime eller tegne noe mens man spiller på lag med andre. Twister er alltid moro 20 questions ser veldig morsomt ut Siter
H P Skrevet 10. Desember 2014 Rapporter Skrevet 10. Desember 2014 Cards against humanity hvis dere er flere...og litt mørke humormessig Jaaaaa! Siter
Snoffe Skrevet 10. Desember 2014 Rapporter Skrevet 10. Desember 2014 Jeg elsker å spille Scrabble og kjenner mange som digger Bezzerwizzer Siter
Anette Skrevet 11. Desember 2014 Rapporter Skrevet 11. Desember 2014 Carcassonne - innser jeg har en obsession (eier alle expansions) Pandemic sykt irriterende dritt spill Airlines Pillars of the Earth Gråsone over til kortspill Munchkin Chez Geek Jeg har alt for mange brettspill og det er fler som burde være på lista men jeg husker ikke navnene nå Siter
laikamor Skrevet 11. Desember 2014 Rapporter Skrevet 11. Desember 2014 Kortskalle, alias og Norge rundt er gøy! Siter
Kokospaniel Skrevet 11. Desember 2014 Rapporter Skrevet 11. Desember 2014 Mannen er veldig glad i Ubongo i 3d. Jeg er mer glad i settlers med utvidelser, trivial pursuit, scrabble, alias, carcassonne. Fantasi er gøy hvis en har med de rette folka og mimer i stedet for tegner. Ark har 50% på brettspill (det har de i grunnen ganske ofte) Siter
Tekopp Skrevet 11. Desember 2014 Rapporter Skrevet 11. Desember 2014 Sequence (kjærlighetsbarnet til kabal og brettspill) Mankala (samme kategori som sjakk og backgammon) Munchkin Monopol Junta Siter
SandyEyeCandy Skrevet 11. Desember 2014 Rapporter Skrevet 11. Desember 2014 Jeg er veldig glad i den gamle "Millionær" Ellers skulle jeg ønske jeg hadde noen i min omgangskrets som likte brettspill/kortspill, men det har jeg ikke Så jeg får dessverre ikke spilt... Jeg gjør! Kanskje vi kan få til en spilllkveld? Jeg liker TP, jeg. Og så har jeg et spill som heter "Terapi" som er helt mongo, men dritmorsomt om en er litt full. Siter
simira Skrevet 11. Desember 2014 Rapporter Skrevet 11. Desember 2014 Carcassonne - innser jeg har en obsession (eier alle expansions) Hvor mange eksemplarer er spørsmålet. Spiller du online? Er for få gode spillere på alle expansions på BSW... Siter
Raksha Skrevet 11. Desember 2014 Rapporter Skrevet 11. Desember 2014 Brettspill online? Seriøst, jeg er jo helt dinosaur her... En hel verden jeg ikke kjenner til. Enlighten me! Siter
Tinkie Skrevet 11. Desember 2014 Rapporter Skrevet 11. Desember 2014 @Tesererer Du er jo ikke så himla langt fra Oslo. Det er spillklubber her (spillklubb.org tror jeg?). Evt. kan jeg notere deg på min liste over brettspillinteresserte, en gang i skuddåret når jeg har overskudd og anledning så inviterer jeg folk på brettspilling her. Kan jeg og få være med? Robo Rally! DET er gøy, det! 1 Siter
simira Skrevet 11. Desember 2014 Rapporter Skrevet 11. Desember 2014 Brettspill online? Seriøst, jeg er jo helt dinosaur her... En hel verden jeg ikke kjenner til. Enlighten me! Mitt favorittsted er www.brettspielwelt.de, en tysk side (med engelsk oversettelse). De har flere av spillene jeg nevnte, og et titalls andre brettspill. Jeg bruker altfor mye tid der... Online spiller jeg mest Carcassonne, St. Petersburg, Puerto Rico, Stone Age, Auf Achse (usikker på engelsk navn), Transamerica, San Juan, Dog mm. Jeg har vært der siden 2006 og nærmer meg 20 000 spill nå... Jeg er en del online spesielt på kveld, så si fra så er jeg med å spille. Jeg har blogget om den også: http://simira.blogspot.no/2009/03/brettspielweltde.html Kan jeg og få være med? Robo Rally! DET er gøy, det! Klart. Ser definitivt ut som sonis-brettspillkveld i Oslo på nyåret! (jeg har Roborally men det tar for lang tid) 2 Siter
Tinkie Skrevet 11. Desember 2014 Rapporter Skrevet 11. Desember 2014 Klart. Ser definitivt ut som sonis-brettspillkveld i Oslo på nyåret! (jeg har Roborally men det tar for lang tid) Åh? Tok vel ikke mer enn et par timer da vi spilte det... Men så driver vi alle med programmering og har lekt med Mindstorm-roboter før da, det påvirker kanskje litt Jeg er SÅ med på sonis-brettspillkveld. Siter
Gjest Skrevet 11. Desember 2014 Rapporter Skrevet 11. Desember 2014 Si fra når det blir sonis- brettspillkveld, da. Siter
Dicte Skrevet 11. Desember 2014 Rapporter Skrevet 11. Desember 2014 Jeg fikk brettspill dilla i fjor før jul, og fikk kjøpt meg: - Carcassone - Munckin - Ticket to Ride - Forbidden Island - Zombicide - Eldritch Horror De fleste gode brettspill får man ikke kjøpt seg på bokhandel, pluss der er ofte spillene overpriset. Ta dere en tur på Outland, eller så finnes det gode internett butikker, som feks Spillsjefen.no En annen god internettside er boardgamegeek.com, der kan du se hvilke spill som er populære, hvor mange spillere de passer til og hvor lang tid en gjennomspilling tar. 1 Siter
Zitka Skrevet 11. Desember 2014 Rapporter Skrevet 11. Desember 2014 Kinasjakk er jo en slager da! Mitt mål er å slå bestefar Sent from my iPhone using Tapatalk 3 Siter
Mirai Skrevet 11. Desember 2014 Rapporter Skrevet 11. Desember 2014 Jeg er veldig glad i den gamle "Millionær" Ellers skulle jeg ønske jeg hadde noen i min omgangskrets som likte brettspill/kortspill, men det har jeg ikke Så jeg får dessverre ikke spilt... Jeeeeeeg!! Carcassonne er gøy syns jeg, man trekker tilfeldige brikker og må bygge et kart sammen med borger, veier og åpne områder, og strategisk plassere ut små "menn" for å samle opp poeng til slutt. Så kan man enten være snill og bygge i sin egen retning, eller prøve å hoppe inn i andres områder og stjele poeng . 1 Siter
Malinka Skrevet 11. Desember 2014 Rapporter Skrevet 11. Desember 2014 Settlers og Besserwisser! Siter
Garp Skrevet 11. Desember 2014 Rapporter Skrevet 11. Desember 2014 Bezzerwizzer Alle tiders spill Kortskalle Siter
simira Skrevet 11. Desember 2014 Rapporter Skrevet 11. Desember 2014 Jeg fikk brettspill dilla i fjor før jul, og fikk kjøpt meg: - Carcassone - Munckin - Ticket to Ride - Forbidden Island - Zombicide - Eldritch Horror De fleste gode brettspill får man ikke kjøpt seg på bokhandel, pluss der er ofte spillene overpriset. Ta dere en tur på Outland, eller så finnes det gode internett butikker, som feks Spillsjefen.no En annen god internettside er boardgamegeek.com, der kan du se hvilke spill som er populære, hvor mange spillere de passer til og hvor lang tid en gjennomspilling tar. www.billigebrettspill.no, spillskrinet.no, brettspill.no Jeg kjøper stort sett fra Amazon eller andre utenlandske butikker, da de norske oversettelsene ofte er dårlige. Åh? Tok vel ikke mer enn et par timer da vi spilte det... Men så driver vi alle med programmering og har lekt med Mindstorm-roboter før da, det påvirker kanskje litt Jeg er SÅ med på sonis-brettspillkveld. Erfaringen min er helt motsatt. Jo flere programmerere, jo lengre spill. Det går fort 4-5 timer. Tror noen holdt på en hel natt på PVV en gang (linjeforeningen på NTNU). Jeeeeeeg! Carcassonne er gøy syns jeg, man trekker tilfeldige brikker og må bygge et kart sammen med borger, veier og åpne områder, og strategisk plassere ut små "menn" for å samle opp poeng til slutt. Så kan man enten være snill og bygge i sin egen retning, eller prøve å hoppe inn i andres områder og stjele poeng . Ca. 2000 av spillene mine på brettspielwelt er CC. Pleier å spille NM også, men hadde ikke tid i år. Som sagt, bli gjerne med på Brettspielwelt! De har ikke alle utvidelsene, men nok til at det er gøy. Siter
Recommended Posts