Gå til innhold
Hundesonen.no

Beste brettspill?


Artemis
 Share

Recommended Posts

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Cards against humanity hvis dere er flere...og litt mørke humormessig

Kinasjakk er jo en slager da! Mitt mål er å slå bestefar Sent from my iPhone using Tapatalk

Så kjedelige dere er! Smallworld Stone Age Thurn und Taxis Kingsburg Alhambra Puerto Rico Er noen av mange bra brettspill som er litt på sidelinjen for Monopol og Ludo. @Tesererer Du er

Guest Michellus

Cards against humanity hvis dere er flere...og litt mørke humormessig :ahappy:

Åh, det er gøy :D

Jeg liker litt interaktive spill. Spill hvor man må mime eller tegne noe mens man spiller på lag med andre. Twister er alltid moro :P 20 questions ser veldig morsomt ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carcassonne - innser jeg har en obsession (eier alle expansions)

Pandemic :wub: sykt irriterende dritt spill :aww:

Airlines

Pillars of the Earth :wub:

Gråsone over til kortspill

Munchkin

Chez Geek

Jeg har alt for mange brettspill og det er fler som burde være på lista men jeg husker ikke navnene nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i den gamle "Millionær" :) Ellers skulle jeg ønske jeg hadde noen i min omgangskrets som likte brettspill/kortspill, men det har jeg ikke :( Så jeg får dessverre ikke spilt...

Jeg gjør! Kanskje vi kan få til en spilllkveld? :)

:wave:

Jeg liker TP, jeg. :icon_redface: Og så har jeg et spill som heter "Terapi" som er helt mongo, men dritmorsomt om en er litt full. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Tesererer Du er jo ikke så himla langt fra Oslo. Det er spillklubber her (spillklubb.org tror jeg?). Evt. kan jeg notere deg på min liste over brettspillinteresserte, en gang i skuddåret når jeg har overskudd og anledning så inviterer jeg folk på brettspilling her.

Kan jeg og få være med? :icon_redface:

Robo Rally! DET er gøy, det! :jump:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brettspill online? Seriøst, jeg er jo helt dinosaur her... En hel verden jeg ikke kjenner til. Enlighten me!

Mitt favorittsted er www.brettspielwelt.de, en tysk side (med engelsk oversettelse). De har flere av spillene jeg nevnte, og et titalls andre brettspill. Jeg bruker altfor mye tid der...

Online spiller jeg mest Carcassonne, St. Petersburg, Puerto Rico, Stone Age, Auf Achse (usikker på engelsk navn), Transamerica, San Juan, Dog mm.

Jeg har vært der siden 2006 og nærmer meg 20 000 spill nå... :D

Jeg er en del online spesielt på kveld, så si fra så er jeg med å spille. Jeg har blogget om den også: http://simira.blogspot.no/2009/03/brettspielweltde.html

Kan jeg og få være med? :icon_redface:

Robo Rally! DET er gøy, det! :jump:

Klart. Ser definitivt ut som sonis-brettspillkveld i Oslo på nyåret! ;)

(jeg har Roborally men det tar for lang tid)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart. Ser definitivt ut som sonis-brettspillkveld i Oslo på nyåret! ;)

(jeg har Roborally men det tar for lang tid)

Åh? Tok vel ikke mer enn et par timer da vi spilte det... Men så driver vi alle med programmering og har lekt med Mindstorm-roboter før da, det påvirker kanskje litt :lol:

Jeg er SÅ med på sonis-brettspillkveld. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk brettspill dilla i fjor før jul, og fikk kjøpt meg:

- Carcassone

- Munckin

- Ticket to Ride

- Forbidden Island

- Zombicide

- Eldritch Horror

De fleste gode brettspill får man ikke kjøpt seg på bokhandel, pluss der er ofte spillene overpriset. Ta dere en tur på Outland, eller så finnes det gode internett butikker, som feks Spillsjefen.no

En annen god internettside er boardgamegeek.com, der kan du se hvilke spill som er populære, hvor mange spillere de passer til og hvor lang tid en gjennomspilling tar.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i den gamle "Millionær" :) Ellers skulle jeg ønske jeg hadde noen i min omgangskrets som likte brettspill/kortspill, men det har jeg ikke :( Så jeg får dessverre ikke spilt...

Jeeeeeeg!!

Carcassonne er gøy syns jeg, man trekker tilfeldige brikker og må bygge et kart sammen med borger, veier og åpne områder, og strategisk plassere ut små "menn" for å samle opp poeng til slutt. Så kan man enten være snill og bygge i sin egen retning, eller prøve å hoppe inn i andres områder og stjele poeng :P .

CarcRiverLayout.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk brettspill dilla i fjor før jul, og fikk kjøpt meg:

- Carcassone

- Munckin

- Ticket to Ride

- Forbidden Island

- Zombicide

- Eldritch Horror

De fleste gode brettspill får man ikke kjøpt seg på bokhandel, pluss der er ofte spillene overpriset. Ta dere en tur på Outland, eller så finnes det gode internett butikker, som feks Spillsjefen.no

En annen god internettside er boardgamegeek.com, der kan du se hvilke spill som er populære, hvor mange spillere de passer til og hvor lang tid en gjennomspilling tar.

www.billigebrettspill.no, spillskrinet.no, brettspill.no

Jeg kjøper stort sett fra Amazon eller andre utenlandske butikker, da de norske oversettelsene ofte er dårlige.

Åh? Tok vel ikke mer enn et par timer da vi spilte det... Men så driver vi alle med programmering og har lekt med Mindstorm-roboter før da, det påvirker kanskje litt :lol:

Jeg er SÅ med på sonis-brettspillkveld. :ahappy:

Erfaringen min er helt motsatt. Jo flere programmerere, jo lengre spill. Det går fort 4-5 timer. Tror noen holdt på en hel natt på PVV en gang (linjeforeningen på NTNU).

Jeeeeeeg!

Carcassonne er gøy syns jeg, man trekker tilfeldige brikker og må bygge et kart sammen med borger, veier og åpne områder, og strategisk plassere ut små "menn" for å samle opp poeng til slutt. Så kan man enten være snill og bygge i sin egen retning, eller prøve å hoppe inn i andres områder og stjele poeng :P .

Ca. 2000 av spillene mine på brettspielwelt er CC. Pleier å spille NM også, men hadde ikke tid i år. Som sagt, bli gjerne med på Brettspielwelt! De har ikke alle utvidelsene, men nok til at det er gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ja, jo... Jeg får sikkert låne en turkamerat, men til konkurranser kreves det jo litt trening, og det hadde jo vært gøy med noen kurs innimellom. Det føles ikke som at jeg kan styre sånt selv når det ikke er min egen hund, men det kan jo hende det finnes en perfekt liten treningskamerat der ute.
    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...