Gå til innhold
Hundesonen.no

Trekkhundtråden


Heidihj
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, tutle skrev:

aha, nei jeg vet ikke jeg altså :lol: har bare lest det om produktene, og ikke prøvd den sterke. Bare antatt den normale skulle holde til noe mer enn småhunder i ny-tilstand :P Men da trenger kanskje ikke sterk strikk avskrives helt som et alternativ likevel :) 

hm... man blir litt lettere forvirra noen ganger :P stussa på det der også da jeg kjøpte beltet, og en vennine med bc mente atter ho følte at ho ikke kunne ha annet enn den sterke strikken til sin :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Som regel klarer ikke jeg med mine kameraferdigheter å fange den fine stemningen av å kjøre hund med hodelykt. Men så.. har man flaks! Bilde fra treningstur i går- Tatt uten blits og på slutten av tre

SE på dette fantastiske spannet fra Vikerfjell-løpet da (mine hunder. Klippet vekk meg selv, er ikke meg som er viktig her) Kari Hope har tatt bildet.

Om han trekker og dere har tenkt å la han trekke så bør han jo ha en sele som er egnet for det synes jeg. Vet noen synes at trekkselen er bare for jobb (spann, sykkel, ski etc) men her i huset brukes

Posted Images

Akkurat nå, Carro92 skrev:

hm... man blir litt lettere forvirra noen ganger :P stussa på det der også da jeg kjøpte beltet, og en vennine med bc mente atter ho følte at ho ikke kunne ha annet enn den sterke strikken til sin :P 

Sant. Men godt å vite, hvis jeg skulle vurdere å oppfriske beltet med ny strikk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
2 timer siden, Kristina skrev:

Det samme lurer jeg på, for jeg må demontere kickbiken og ha den inni bilen hver gang. Det er litt tungvint og ikke minst sølete!

Var det jeg også fant ut i går. Veldig praktisk etter tur i regnvær med sølete kickbike. Bilen ser ikke ut :aww: 

1 time siden, lijenta skrev:

Ah, takk! Det må jeg prøve! 

1 time siden, Carro92 skrev:

 

 da jeg hadde kickbike, så hang jeg den som man ordinært med fronten, og så lagde jeg en løkke med lastestroppen, så den ble lagt på sykkelfestet. Så den hang som en vanlig sykkel liksom. Kan gå ned å ta å vise med min vennines kickbike som står i min garasje, senere om noen ikke helt forsto min "geniale" forklaring :P

Gjerne ta bilde så vi får sett andre alternativer :) Slik som i linken ovenfor funker jo, men ser for meg det er litt upraktisk med bakdekket høyere enn bilens tak om man f.eks kjører i sterk vind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Christine skrev:

Var det jeg også fant ut i går. Veldig praktisk etter tur i regnvær med sølete kickbike. Bilen ser ikke ut :aww: 

Ah, takk! Det må jeg prøve! 

Gjerne ta bilde så vi får sett andre alternativer :) Slik som i linken ovenfor funker jo, men ser for meg det er litt upraktisk med bakdekket høyere enn bilens tak om man f.eks kjører i sterk vind.

 

image.jpeg

image.jpeg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Carro92 skrev: hm... man blir litt lettere forvirra noen ganger [emoji14] stussa på det der også da jeg kjøpte beltet, og en vennine med bc mente atter ho følte at ho ikke kunne ha annet enn den sterke strikken til sin [emoji14] 

Sant. Men godt å vite, hvis jeg skulle vurdere å oppfriske beltet med ny strikk [emoji4] 

Er jeg som har bc og den harde strikken. Han strekker den regelmessig helt ut, men vanligvis ligger den veldig greit. Kjente på begge to i butikken, og den normale strikken gikk rett i utstrekt så fort han la seg litt i sela, så fant fort ut at det var skikkelig dødfødt. Da er jo poenget med strikken borte, tenker jeg [emoji1] Jeg er dårlig i ryggen, men det fungerer veldig fint med baggenbeltet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kristina skrev:

Så morsomt! Hvordan er det å møte på folk og dyr med så stort spann? Er de i så heftig arbeidsmodus så de ikke sjenker en tanke for vilt eller andre ting?

De trenes å å gå forbi ting så det går greit. Unghunder kan være nysgjerrig, men når resten av spannet drar forbi ting så blir de dratt med og lærer etterhvert :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg få låne med meg en maligator på 6 år når jeg skal ut på løpetur. Han er DIGER i forhold til mine shibaknerter, så jeg er spent på hvor mye trekkhjelp jeg får av han, og ikke minst om Imouto mister piffen av ærefrykt eller blir gira av konkurransen. :lol:

I går var vi på tur sammen for første gang. Jentene synes han er kjekk og mandig, og veldig rar som ruller seg i gresset bare fordi det er digg, ikke fordi det ligger noe ekkelt en kan kamuflere lukta si med. :teehe:
12984000_10156828964675301_3978544929118

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å sykle med Mirai, men der er det ikke mye trekkhjelp å få, for å si det sånn :P . Vi har tatt noen korte 3-4km turer på grus/asfalt for å styrke potene, idag syklet vi 6,6km på ca halvparten hver av asfalt og grus, det gikk fint :) . Hun er litt skeptisk til opplegget enda, men satser på det kommer seg! Har fått reparert en gammel sykkel så jeg kan bruke springer. Har en slags drøm om å kunne ta utholdenhetsprøven til høsten, men da må vi jobbe litt. Er redd for å overdrive, men hun har jo god grunnform.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har et spørsmål. Åssen trekksele har dere til hundene deres ? 

Jeg har en collie langhår som skal trekke kjetting og ski på vinteren.  Og er usikker på hvem sele hun skal ha. Jeg har hatt trekksele fra seleverstedet på den gamle hunden, men syns ikke den satt noe fint. Så jeg er usikker på hvor jeg skal kjøpe i fra. Er det noen som har noen tips ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Tine Kristine Lindbeck skrev:

Hei! Jeg har et spørsmål. Åssen trekksele har dere til hundene deres ? 

Jeg har en collie langhår som skal trekke kjetting og ski på vinteren.  Og er usikker på hvem sele hun skal ha. Jeg har hatt trekksele fra seleverstedet på den gamle hunden, men syns ikke den satt noe fint. Så jeg er usikker på hvor jeg skal kjøpe i fra. Er det noen som har noen tips ?

Nå er ikke collie helt det samme som belger og hollender, men på belger og hollender så passer ofte troll sin nomesele veldig godt, vil tro den kan passe godt til collie også :) Gode seler er det og :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Malamuten skrev:

Nå er ikke collie helt det samme som belger og hollender, men på belger og hollender så passer ofte troll sin nomesele veldig godt, vil tro den kan passe godt til collie også :) Gode seler er det og :) 

hvem størrelse har du ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tine Kristine Lindbeck skrev:

hvem størrelse har du ?

Tai på rundt 20 kg har den minste, rød merking, str 2 tror jeg, hun er ganske liten, kort, men tettbygd. Vims som er litt mer langbeint, slank type på 24 kg har str 3, blå merking og varga på 25 kg som er mye lengre i ryggen, men ikke så mye større eller kraftigere enn vims utover det har str 4, hvit merking. Hun ligger nok egentlig en plass midt i mellom str 3 og 4, men begge sitter greit nok på til at de er brukanes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Malamuten skrev:

Tai på rundt 20 kg har den minste, rød merking, str 2 tror jeg, hun er ganske liten, kort, men tettbygd. Vims som er litt mer langbeint, slank type på 24 kg har str 3, blå merking og varga på 25 kg som er mye lengre i ryggen, men ikke så mye større eller kraftigere enn vims utover det har str 4, hvit merking. Hun ligger nok egentlig en plass midt i mellom str 3 og 4, men begge sitter greit nok på til at de er brukanes. 

oki, takk. hun her veier rundt 20-24 kg. hun er jo konpakt , men har rygg, er 55 i ryggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tine Kristine Lindbeck skrev:

oki, takk. hun her veier rundt 20-24 kg. hun er jo konpakt , men har rygg, er 55 i ryggen

Varga er rundt 62 cm i ryggen, vims ligger nok rundt 58 og Tai rundt 55 kanskje. Men din har jo mer pels og sånn og jo mer de fyller ut sela i bredden jo mer stjeler det jo av lengden så du må sikkert ha str 3 om jeg skal tippe ifht tai som er samme rygglengde, men har str 2. Men det blir jo bare gjetting, det beste er jo å få prøvd. Skal du trekke kjetting så kan det jo være en ide å vurdere å kjøpe kombiversjonen så man får ringer på siden og evt kjøpe til en sånn pinnebakdel man kan feste på sela :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Malamuten skrev:

Varga er rundt 62 cm i ryggen, vims ligger nok rundt 58 og Tai rundt 55 kanskje. Men din har jo mer pels og sånn og jo mer de fyller ut sela i bredden jo mer stjeler det jo av lengden så du må sikkert ha str 3 om jeg skal tippe ifht tai som er samme rygglengde, men har str 2. Men det blir jo bare gjetting, det beste er jo å få prøvd. Skal du trekke kjetting så kan det jo være en ide å vurdere å kjøpe kombiversjonen så man får ringer på siden og evt kjøpe til en sånn pinnebakdel man kan feste på sela :)

oki. så på de, tenkte 2 eller 3. jeg setter på langt bånd når hun skal trekke kjeting :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...