Gå til innhold
Hundesonen.no

Secret Santa ØNSKELISTETRÅD


Gjest
 Share

Recommended Posts

Etter et godt intiativ fra @SFX setter vi nå igang med årets hemmelige sonennisse :)

Første frist: 31.10 skal navn og adresse være sendt på PM til meg (Absolute Entertainer). Jeg fordeler senere påmeldte mellom meg og @Vanja hvor vi videre fordeler ut soniser i løpet av søndagen 2. november.

Makspris: 150 kroner (som ifjor). Husk at det er ikke prisen på pakken som gjelder, men tanken bak.

Selve pakken skal innholde: Gaven (innpakket), en liten lapp med hint om hvem den hemmelige nissen er og din koordinators adresse som avsender. Ditt navn eller sonennick skal ikke være tilgjengelig i pakken.

Andre frist: Seneste frist for utsending av gaven til din sonis er satt til 20. november. Da skal det være nok av tid for pakken å komme i posten med hensyn til treg postsending ol. Vi vet at denne fristen er mye tidligere enn ifjor, men samtidig setter alle pris på dette i lengden. Minner også om at dokumentasjon på sendt pakke (f.eks. bildet av kvittering) skal sendes til koordinatoren du fikk utdelt sonis av.

Kort oppsummering: Sonens Secret Santa er en fin tradisjon der vi soniser får utdelt en hemmelig julenisse som gir en gave etter ønske og med mening. Du skriver selv ønskeliste for deg (og hunden, om du har lyst) i denne ØNSKELISTETRÅDEN :) Navn og adresse sendes på PM til meg og merkes med "Secret Santa påmelding". Videre fordeler jeg og @Vanja soniser ut til dere hemmelige nisser. Du får da per. PM tilsendt informasjon om din sonis - nick, navn og adresse. Da er det ditt ansvar å finne personens ønsker i ønskelistetråden, kjøpe gave, pakke inn og sende i posten innen 20. november :ahappy: Bilde av kvittering eller annen dokumentasjon på sendt pakke sendes til din koordinator. Videre er det bare å smøre deg med tålmodighet frem til JULAFTEN :innocent: 24. desember oppretter vi en GJETTETRÅD der hver deltager skal gjette sin hemmelige nisse. Da gjetter du basert på hvem hint lagt i pakken.

Eksempler på hint: hunderase, bosted, sære ting (vi på sonen vet om deg) og lignende.

Vi håper mange vil delta i år som i fjor :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 118
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg elsker hemmeligheter som gjør andre glad. Gjerne superlureri Jeg skal fortelle en liten historie: Da Ia var åtte, var vi på Fuerteventura et par uker i desember/januar. Jentene storkoste s

Bortsett fra sommerdekk, så er alt på min ønskeliste forslag og løse tanker, og må ikke ansees som en ordreseddel eller handleliste.

Etter at det ble påpekt at flere ønskelister i denne tråden inneholder dyre ting, så må jeg bare presisere at jeg verken tror eller forventer at jeg får alt dette! Eller noe av det i det hele tatt, fo

Jeg er superkresen når det gjelder mat ogsånn, men i motsetning til Enits så digger jeg mørk sjokolade og kaffe latte ;p alt som er svart eller rødt blir tatt godt i mot!

Khal elsker leker, men han makulerer alt av tau, stoff, spesielt om det er pip inni, med en gang. Godbiter blir man aldri lei av!

Khal er 9mnd til jul (:

Ellers, har mann og 3 katter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en shitload med marsvin, noen kaniner, to hunder (en chihuahua og en rottisblanding), en del katter, chinchillaer, fugler, et par akvarier, hamstere, ørkenrotte og en gubbe. Noe til dem er ikke å forakte :)

Jeg spiser svært lite sjokolade, liker ikke kaffe,

.Te er jeg glad i, men vanligvis bare bær/fruktte. Jeg liker ikke orient, mint, urtete, appelsin, noe med kanel..

-Små matskåler, får aldri nok matskåler

-Lakris

-Snacks til bikkjedyra

-Godteri, drops

-Noe hjemmelaget?

-Lys

-Servietter (helst uten noe jule-påske-pynt)

-Kjøkkendilldall, gjerne i rosa, jeg er veldig glad i å bake

-Kakao

-Kul akvariepynt

-Kule sokker i str 41+ (de på Accessorize passer fint)

-Øredobber (ikke noen som henger)

-Løpere på minst 100cm

Ellers blir vi glad for alt. Absolutt alt :D Nytt, brukt, hjemmelaget, you name it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønskeliste:

Godbiter/tyggebein til Ozu (han er ikke allergisk mot noe og er temmelig altetende)

Sjokolade (melkesjokolade). Aldri feil med sjokolade.

Hårklyper (sånne litt store "krokodillekjefter"). Liker jordfarger som brunt, mørkegrønt, grått og svart.

Potesokker

Leker (både til Ozu og kattene)

Kattesnop (både Ozu og kattene elsker Dreamies!)

Løpere (også i jordfarger)

Veldig glad i kaffe, drikker ikke te

Tøfler (vet ikke hva slikt koster).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønskeliste:

Jeg har ingen allergier, spiser det meste av godteri.

-raggsokker (str 38 bruker jeg)

- te, ikke glad i frukt-te (som i "ren" frukt),men feks plumme-kanel som jeg fikk tak i her om dagen er veldig godt. Suprise me :D

-pølseklype (til neseprøver :P )

- stekegaffel, sånn som den til høyre

akut-kjkkenredskaper--deler__0150759_PE3

- kjøkkenhånkle

- grytekluter

- Oppvaskebørste

- tannbørste (alltid tid for å bytte tannbørste :P )

- q-tips :P

*fyller mer inn senere om jeg kommer på noe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt med greyhound på digger jeg! :heart: Uansett om det er en notatblokk, et kort, en blyant, en pin, figur, uansett! Jeg hadde dånet til en grey-kalender for neste år!

Jeg er veldig glad i sjokolade. ( men ikke mørk, marsipan, frukt/nøtter og lakris i )

Også godis generelt blir jeg alltid glad for (men ikke salt, surt eller lakris) :)

De små neglelakkene fra Cubus er hendige :) I ulike farger, men også blank.

Hundene liker tyggeting som ører, hale ol. Men spiser alt av hundegodis.

Singlet og T-skjorter (gjerne ensfarget, men jeg er ikke farge redd) Str L. XL på t-skjorte hvis det er damemodell.

* legger til mer hvis jeg kommer på noe, før den 2 nov.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm..jeg elsker overraskelser men eg kan jo si litt om hva jeg stuller med så santa'en har litt mer å gå ut fra.
Jeg er fryktelig ujålete, løper aldri på byen, elsker å lage mat, samler på sånne små søte kopper og kar fra den glade 70-80 tall, elsker stearinlys, men ikke duftlys, hekler, scrapper, sjokoman (tåler ikke hvete), drikker masse te og kaffe.

Billy elsker forresten grisehaler. Og ører. Men mest haler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønskeliste fra SFX, ja, hmm, tørketrommel? Nei? Sommerdekk? Nei? Kjipinger :P

Hvis det finnes pepperkakeform formet som noe som kan se ut som berner sennenhund (altså ikke en kupert briard eller flashy puddel, noe som er mer formet som en... generisk hund), er det noe jeg har ønsket meg en god stund.

Jeg elsker raggsokker og pullsvarmere, har mest av førstnevnte.

Jeg samler på frimerker med berner sennenhund som motiv, men ellers har jeg altfor mye pynteting.

Jeg drikker verken kaffe eller te, og i jula fråtser jeg i julebakst og snop, så jeg har til langt ut i januar. Det er jo så gøy å bake, og det må være minst syv slag... :whistle: Men Nidars julemarsipan får jeg aldri nok av.

Jula i år skal feires alene, da det er lettest med et lite valpekull i hus - de er seks-syv uker i jula.

Jeg har storforbruk av te- og kubbelys, har aldri nok i lagerhylla.

Jeg elsker de tradisjonelle juleheftene, men tar meg ikke råd til dem utover tre utradisjonelle favoritter (Nemi, Larsons Gale Verden og Kollektivet).

Det går i hund, og vi liker alle sammen overraskelser i dette huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nikkelalergi (kun viktig på ting som er mot huden vel og merke) og er ikke så glad i nips til hjemmet.

Iria (hunden) tåler ikke de pressede oksehud-beina, men digger det meste annet av snop/ting hun kan lekedrepe.

Jeg syns hjemmelaget er kjempekoslig, drikker mye kaffe, liker fancy te, funky snop og nyttige duppedingser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er svak for hjemmestrikk, og har lenge ønsket meg selbuvotter i litt utradisjonelle farger, grått og turkis eller kanskje neonrosa, eller lys gul.

Jeg har en kortis som er sær på godbiter og har det meste han trenger, men en menneskebaby på vei :)

Ellers er jeg ikke så kresen, og glad i godis både surt og sjokkis.

Oppdatere om jeg kommer på noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo starte med å si at jeg har en hel del matvareintoleranser, så noe annet enn mørk sjokolade og lakris er det greit å ikke kjøpe.

Ønsker meg:

- ullsokker, både hjemmestrikkede og "kjøpte", str 36

- her er bokønskelista mi hos Amazon

- strømper str 36

- te fra pukka

- god kaffe (har bialettikanne)

- penner

- servietter

Ellers så har jeg jo ei katt og en labrador. Katta liker leker i tråd, leker som knitrer og leker i pels eller ull. Han er ikke spesielt glad i godbiter. Labradoren trener jeg jakt med også er han besøkshund, han liker alt av godbiter og leker. Noen potesokker hadde vært kjekt.

Fyller på mer om jeg kommer på mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

De firbente er skrekkelig glade i stuffed animals. Ikearotter er gøy. Frallevennlig snop (ting som ikke må gnages for det sluker den helt ....)

Jeg spiser alt, men er ikke glad i te og konfekt eller fancy shit sjokolade.

Elsker gode pledd.

Har nikkelallergi og ikke hull i ørene.

Myke sokker

..... eller altså surprice me he he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, jeg elsker secret santa!

Går i uniform nesten hele tida, og kan ikke pynte meg med smykker, neglelakk e.l., så sånne ting er litt unødvendig. Men - jeg er forferdelig glad i sjokolade, da de helt enkle som melkesjokolade, ren mørk sjokolade og lignende. Har lenge ønsket meg muji-penner (sort) som kan viskes ut, men aldri rotet meg til å få kjøpt det (på Åhlens), så det hadde vært helt suverent. Elsker store, tykke halser - helst i hvit/beige/grå eller noe. Eller votter (str. S), samme stil. Ellers er rammer noe jeg kunne tenke meg. Når det gjelder farger er jeg veldig glad i duse farger, gjerne i blå-grå-beige-grønn-hvit tone. Hvis det var forståelig :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å bli overraska. :)

På grunn av allergi ønsker jeg meg ikke nikkelsmykker, og ikke ting som er parfymerte eller lukter sterkt (som duftlys, røkelse etc). Og så er jeg ikke veldig glad i nips man ikke kan bruke til noe (med mindre det er bedlington- relatert, da. :P ), men brukbare "pyntegjenstander" som lysestaker er bare fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble jeg skikkelig glad av å lese - så gøy og koselig på en gang!

Jeg elsker jula, så julepynt er koselig.

Veldig glad i te, drikker ikke kaffe

Altfor glad i søtsaker, men ikke egentlig julemarsipan. Sjokolade er alltid bra, foretrekker sjokolade som er søt.

Duker og løpere er finfint, hele huset er i lyse farger, så her kan man slå seg løs.

Og så samler jeg på postkort fra rundt om i verden og vårt langstrakte land

Og så har jeg verdens fineste lappegutter, til julen er de da 5 1/2 år og 8 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en fjordhest, en whippet og en border collie, de har det meste de trenger, men whipsen kler pynt og jeg er glad i fine halsbånd (hun bruker ca. 30cm) :) Alle tre er glade i snop, men whippeten klarer ikke de største tyggeprosjektene :)

Jeg selv er glad i ting som varmer; luer, ullsokker (str 37), hansker, skjerf osv :) Glad i rosa, men nøytrale farger funker også :) Synes også raserelatert nips er kult (til både hesten og hundene) :)

Liker snop og sjokolade, men ikke marsipan. Drikker mye te og kunne godt tenkt meg en fin ny kopp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg vil ha alt! :D Neidajoda.

Me er eit vaksent par på nokonogtredve, med to-tre bikkjer, og ein gutt på 17.

Hundane likar det meste, er omtrent same størrelse (litt forskjell i bredde/lengde/høgde, men alle er ca 25kg ca dekkenstørrelse 65-70), to av dei er mine, den tredje låner me ofte. Et alt mulig, jo meir det stinker jo betre. Ønsker seg reflekser kanskje, og leiker. Veldig glad i brukt. Naseprøvepinnar! For den øvelsen har me aldri prøvd.

Edit: Hundane er blandings(tenk labrador), blandings(tenk schæfer), og bc. BCen trener eg lydighet og rundering med, dei andre er turbikkjer. Eldste er 14 og nesten heilt blind og døv, dei andre er 4 år og 18mnd.

Tofotingane er og glad i det meste, eg er stort sett lavkarbo men jul er no eingong jul. :P Drikk ikkje kaffe, og har nok te! Med mindre det er noko veldig spesielt godt. ;) Kan godt like og trenge vottar, sokkar, skjerf og luer, og er veldig glad for heimelaga eller gjenbruk. Eller reklamegratisting.

Glad i brunt, oransj, blått og grønt! Mest jordfargar. Er litt bohemer, kanskje?

Reflekser treng me alltid, salt/pepar bøsser, dukar. Har hol i øyrene og i nasen, ny nasedobb hadde vore snadder. Ein god handkrem kanskje? Liker typisk "loppis"ting. Treng forresten ny bakebolle! Og litermål, helst ikkje i plast. Strikker og hekler sjølv, så garn hadde vore gøy, eller ei kul strikkeoppskrift. Har langt Henna-hår som eg ikkje aner kva eg skal gjere med, og ingen vesker som er heile.

Samler i alle hemmelighet på elefanter, så alt elefantrelatert er kjekt, men nasehorn er og veldig kule, helst ikkje pyntegjenstander dog, det må ha ein "funksjon".

Har ingen allergier, men ser og høyrer selektivt dårleg. Brillestyrke -4. Kjem kanskje (sikkert) på meir seinare. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Alt med pingviner!!!!

Drikker ikke kaffe, brenner ikke duftlys, bruker ikke smykker eller sminke. Hunder og hester har det de trenger.

Elsker forbruks gaver!

Sent from my ST27i using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med Secret Santa :D

Elsker sjokolade (spesielt pops – ren sjokolade blir for søtt) og pepsi max. Snuser skikkelig mye (skruf sterk white). Drikker lite kaffe, og drikker ikke te.

Kjempeglad i store, tykke skjerf. Fortrinnsvis i nøytrale farger (samlingen mangler et grått, et beige og et babyrosa), slik at det kan gå til flere forskjellige antrekk. Går som regel i tjukke sokker når jeg er hjemme og ute på tur, gjerne hjemmestrikka ullsokker. Synes det er gøy med mønster og masse farger på ullsokker. Synes også disse fra Chlas Ohlson er skikkelig deilige. Går ellers kun i ankelsokker i sort eller hvitt. Bruker str. 38 i sko. Ønsker meg t-skjorte/singlet i teknisk materiale, pleier å bruke M i overdeler som skal være tettsittende.

Liker å bruke neglelakk, holder meg til enten H&M sine, Gina Tricot sine, eller Essie. Trives best med duse farger på neglene. Synes statement-smykker er kult, men fortrinnsvis uten så mange farger. Trenger kronisk ny mascara, er ikke nøye på merke eller type i det hele tatt, men den må være svart. Mister alltid alle hårstrikkene mine.

Tenner duftlys hver gang jeg er hjemme, alle dufter bortsett fra lavendel er velkomment her. Ønsker meg sånn "røkelse" som man har duftpinner oppi også kommer det god lukt. Liker fine, kanskje morsomme, kjøleskapmagneter som det kan knyttes en mening eller historie til (som ikke nødvendigvis er åpenbart for alle). Eier ikke noe julepynt bortsett fra en liten eske juletrepynt + en julestjerne til å henge i vinduet, så det er mangelvare her i hus. Jeg elsker ugler!

Ellers er jeg veldig glad i bøkene til Gert Nygårdshaug, og jeg ønsker meg serien om Fredric Drum (har bok nr. 3) som han har skrevet.

Meesha ønsker seg gummiball med god sprett og pipelyd, og spiser det som kan spises. Han bruker 40-45 cm. i halsbånd, har ikke refleksvest, og ønsker seg veldig en hjemmestrikket ullgenser. Han er 55-60 cm. i ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig det blir å være med i år! Jeg blir glad for alt jeg. Ingen allergier eller noe, men kan gi noe tips likevel om det blir vanskelig å komme på noe :)

Jeg ELSKER sjokolade. Alt av sjokolade. Ellers er jeg opptatt av turer og friluftsliv. Alt av små duppeditter til tur er morsomt og kjekt!

Ellers har jeg to lekne hunder som også er glad i snop. Pipeleker er veldig populært, men dør dessverre etter få sekunder. Ellers er draleker veldig populært. Baller og av alle slag.

Jeg har dilla på hvaler. Alt med hval på er gøy! Og polarhunder da. Fascinasjonen for polarhunder er stor, da spesielt malamute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...